Ατύχημα Ε195 της Marathon / Air Serbia

Κατά το δημοσίευμα του βαλκανικού website που λιβανίζει την air Serbia σε καθημερινή βάση, ο κυβερνήτης ήταν και instructor. :eek:
Το μόνο θετικό είναι ότι δεν υπήρχαν θύματα, κατά τα αλλά μάλλον θα τους πάρει όλους η μπάλα.
Υπάρχει όμως και η Levante, η οποία μπορεί να σώσει την παρτίδα.
Ποιος να ξέρει. Ο ένας θέλει κάτι που έχει ο άλλος, μόνο του πάει ;)

 
Last edited:
Δεν είναι το ζητούμενο να καταργηθούν τα intersection take offs. Σε πολλα αεροδρομια πχ LFBS, απο το intersection H εχεις 3000 μετρα TORA/TODA. Μεγαλυτερο δηλαδη απο το συνολικο μηκος δεκαδων διαδρομων στην Ευρωπη. Επισης, τα intersection take offs περα απο την οικονομια καυσιμου, εξυπηρετουν πολλα αλλα, οπως πχ departure coordination. Ο πυργος μπορει να ζητησει απο ενα αεροπλανο να απογειωθει απο intersection μπροστα απο καποιο αλλο που περιμενει στο full length για route separation. Επειδη το ενα στριβει νοτια και το αλλο βορεια μετα την απογειωση, για οικονομια χρονου. Σε high intensity operation αεροδρομια αυτο ειναι αναγκαιο.

Το ζητούμενο είναι να υπάρχει airmanship, επαγγελματισμός, situational awareness και ακολουθια των SOPs. Oλα τα λογισμικα που υπολογιζουν το performance των αεροπορικων εχουν built in safety margins. Δεν υπαχει περιπτωση να υπολογισαν D5 με οτιδηποτε βαρος κι αν ειχαν και να τους βγηκε πρασινο. Ειναι ενα τραγικο παραδειγμα κακου επαγγελματισμου. Κριμα για τη νεοσυστατη εταιρεια που δυστυχως θα πλακωθει απο το λαθος ενος (κατα πασα πιθανοτητα μονο ενος) χειριστη.
 
Και το τέλος..

Λογικό ακούγεται καθώς η Πολιτική Αεροπορία της Σερβίας θα ζήτησε τη διακοπή του αν δεν το έκανε απο μόνη της η AIR SERBIA η ακόμη ακόμη και η ΑΠΑ
Post automatically merged:

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνει αυτό επειδή στις χιλιάδες απογειώσεις κάθε μέρα παγκοσμίως βρέθηκε ένας να κάνει λάθος υπολογισμούς ή διαδικασίες. Όταν έχει υπολογίσει το πλήρωμα τα βάρη του, το μήκος διαδρόμου που χρειάζεται και η απογείωση γίνει σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, μια χαρά ασφαλείς είναι οι απογειώσεις από τους συνδετήριους. Στο παρελθόν έχουν γίνει πάμπολλα θανατηφόρα δυστυχήματα σε φάση απογείωσης που δεν έφτασε ο διάδρομος και ας ήταν από την αρχή των εκάστοτε διαδρόμων.
Συμφωνώ το θέμα είναι πόσο σοβαρά έγινε η εκπαίδευση στο software για τον υπολογισμό του Performance αν υπήρχε αλλιώς της εκτύπωσης του συγκεκριμένου Airport Performance αν υπήρχε με υπολογισμούς για απογείωση απο το ύψος του D5
 
Last edited by a moderator:
SAKISSKG, εννοείς ότι έχουν νομικά θέματα; Υποθέτω λόγω του ότι δεν μπόρεσαν να εκπληρώσουν όλες τις υποχρεώσεις του συμβολαίου απέναντι στην Air Serbia;

Δεν γνωρίζω πολλά πράγματα για την Marathon. Πιστεύω ότι έκαναν σωστή επιλογή αεροσκάφους -μιλάω για τον τύπο, όχι για κάθε μεμονωμένο αεροσκάφος που περιλαμβάνεται στο στόλο τους. Εννοώ ότι αν από την αρχή είχαν σχεδιάσει να εξυπηρετήσουν τακτικά δρομολόγια για λογαριασμό ξένης εταιρίας σε δρομολόγια κυρίως εντός Ευρώπης και άλλων προορισμών σε σχετικά μικρή απόσταση, ίσως να υπήρχαν καλύτερες πηγές για να προμηθευτούν τα Embraer τους. Μήπως έγιναν βιαστικές επιλογές και πάρθηκαν αποφάσεις υπό πίεση; Αυτό θα έχει αντίκτυπο στην εκτέλεση των πτήσεων (αν δεν προμηθευτείς αξιόπιστο "υλικό", τόσο σε αεροσκάφος όσο και σε προσωπικό, πιθανόν να έχεις συχνά τεχνικά προβλήματα, ελλείψεις και ίσως όχι το ιδανικό σε απόδοση όπως εκτέλεση των πτήσεων στην ώρα τους, οικονομική και οικολογική κατανάλωση καυσίμου, φθορές κλπ.)

Το μοντέλο αυτό είναι αρκετά δύσκολο να λειτουργήσει κατά την άποψή μου για διάφορους λόγους. Πρώτον, για να έχεις καλή απόδοση χρειάζεσαι αρκετά ως πολύ καλή γνώση της τοπικής αγοράς και των αναγκών της. Αυτό δεν είναι πάντα δεδομένο, επειδή οι εταιρίες που λειτουργούν ως ACMI σπάνια προσλαμβάνουν τοπικό προσωπικό (που γνωρίζει καλύτερα), ή εμπιστεύονται τρίτες επιχειρήσεις που εξειδικεύονται στην επίγεια -και όχι- μόνο εξυπηρέτηση, ίσως να έχουν ενθουσιασμό όμως να τους λείπει η "αναγνώριση" ή πιστοποίηση από τους μεγαλύτερους και εμπειρότερους οργανισμούς. Δεύτερον, παρά τις καλύτερες προθέσεις και χαρά για το έργο που θα αναλάβει, η Marathon -και οποιαδήποτε Marathon- κάποιες φορές θα αντιμετωπίσει σκεπτικισμό, καχυποψία, ίσως και εναντίωση από τους εγχώριους ανταγωνιστές, ακόμη και πελάτες. Τρίτον, αρκετά συχνά, οι "σχέσεις" αυτές μεταξύ του ενοικιαστή και του χρήστη έχουν σύντομη διάρκεια κι έτσι χρειάζεται εξαιρετικά μεγάλη ευελιξία και οικονομική επιφάνεια για να αποφύγεις περιπέτειες με όχι και τόσο αίσιο τέλος.

Στο παρόν, για νομικά ζητήματα υπάρχουν εξειδικευμένοι οργανισμοί αλλά και ιδιώτες που μπορούν να βοηθήσουν. Αν η Marathon είναι μέλος κάποιας σχετικής οργάνωσης, μπορεί να συμβουλευτεί και να λάβει βοήθεια, καθώς υπάρχουν σε ορισμένες περιπτώσεις κανονισμοί που περιορίζουν σε προχωρημένο βαθμό την ευθύνη (εφόσον πρόκειται για ΑΕ). Στις περισσότερες περιπτώσεις όμως, όταν περάσει η "μπόρα" και ηρεμήσουν και οι δύο παρατάξεις, μπορεί να γίνει εξωδικαστικός συμβιβασμός και να "χωρίσουν" ειρηνικά αν χρειαστεί ή να επαναδιαπραγματευτούν.

SAKISSKG, γνωρίζεις ποιο είναι το κύριο ή τα κύρια σημεία διαφωνίας/προστριβών; Για ποιο λόγο δηλαδή απειλούν με δικαστήρια οι Σέρβοι (αν κατάλαβα καλά); Μήπως είναι καλύτερα να επικεντρωθούν σε μια ελληνόφωνη ή φιλελληνική αγορά ή να επανεξετάσουν το μοντέλο και τους στόχους τους; Ή να κάνουν για κάποιο διάστημα παύση εργασιών; Ρωτάω απλά.
Αγαπητέ ΙΑΤΑ δε γνωρίζω αν έχουν νομικά θέματα αλλά απο τη στιγμή που έχει χαρακτηριστεί απο τη Σερβική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας το γεγονός ως ατύχημα σίγουρα θα έχει πολύ μέλλον σε δικαστικό και όχι μόνο επίπεδο
 
To προσωρινό πόρισμα των σερβικών αρχών παραθέτει απλώς γεγονότα μεν, αλλά τσουρουφλίζει τους πιλότους.

-Ο ΕΕΚ τους είπε να πάνε σε ένα intersection, εκείνοι πήγαν σε άλλο.
-Ο ΕΕΚ τους είπε πολλές φορές "είστε σε λάθος σημείο", οι πιλότοι είπαν "μην ανησυχείτε, τα υπολογίσαμε, μια χαρά προλαβαίνουμε".
-Το Embaer είχε μόλις 1.273 μέτρα διαδρόμου μπροστά του. Ο ΕΕΚ το επεσήμανε και πρότεινε backtrack, οι πιλότοι δήλωσαν βέβαιοι ότι η απόσταση είναι αρκετή και έτσι πήραν άδεια απογείωσης.
-Κάπου στους 100 κόμβους κατάλαβαν τι μ@λ@κία έκαναν αλλά δεν είχαν άλλη επιλογή από το να συνεχίσουν.

Τα υπόλοιπα τα ξέρετε.
 
To προσωρινό πόρισμα των σερβικών αρχών παραθέτει απλώς γεγονότα μεν, αλλά τσουρουφλίζει τους πιλότους.

-Ο ΕΕΚ τους είπε να πάνε σε ένα intersection, εκείνοι πήγαν σε άλλο.
-Ο ΕΕΚ τους είπε πολλές φορές "είστε σε λάθος σημείο", οι πιλότοι είπαν "μην ανησυχείτε, τα υπολογίσαμε, μια χαρά προλαβαίνουμε".
-Το Embaer είχε μόλις 1.273 μέτρα διαδρόμου μπροστά του. Ο ΕΕΚ το επεσήμανε και πρότεινε backtrack, οι πιλότοι δήλωσαν βέβαιοι ότι η απόσταση είναι αρκετή και έτσι πήραν άδεια απογείωσης.
-Κάπου στους 100 κόμβους κατάλαβαν τι μ@λ@κία έκαναν αλλά δεν είχαν άλλη επιλογή από το να συνεχίσουν.

Τα υπόλοιπα τα ξέρετε.
Και το κερασάκι στην τούρτα είναι πως αφού προσγειώθηκαν, τροχοδρόμησαν κανονικά σε gate, όπου διαπιστώθηκε πως υπήρχε διαρροή καυσίμου...
 
Top