Μπλοκάρισμα τροχού σε αεροσκάφος των ΚA

  • Thread starter Thread starter Arizonas
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
1. Ο καθένας θεωρεί σοβαρό ό,τι νομίζει. Ούτε εγώ ξέρω τι θεωρείς εσύ σοβαρό αλλά δεν σχολιάζω περί αυτού.

2. Ναι το διάβασα ολόκληρο. Διάβασε κι’εσύ τι ακριβώς γράφω. Απαντώ σε εσένα που ζητάς μια και μόνο παραπομπή στην πρόταση (όπως την παρέθεσες) «ασφαλίζει τον μπροστινό τροχό». Αυτό και μόνο. Αυτό ακριβώς λοιπόν κάνει ο εν λόγω μηχανισμός. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο.

3. Και άλλοι γράφουν ότι δεν γνωρίζουν την ύπαρξη τέτοιου συστήματος όπως το περιγράφει ο Κος Μάναρης. Ούτε και εγώ γνωρίζω κάτι τέτοιο. Και ούτε νομίζω ότι υπάρχει. Αλλά ο φίλτατος Κος Google μου βρήκε τουλάχιστον ένα σύστημα που ασφαλίζει τον μπροστινό τροχό, όπως το ζήτησες, για άλλους φυσικά λόγους.

Και επί του θέματος, για να ξεκαθαρίσει και ο Κος Μάναρης περί τίνος ακριβώς πρόκειται (και για να μην αρπάξουμε καμία προειδοποίηση από τους συντονιστές):

Κύριε Γιώργο, ο μπροστινός τροχός ΔΕΝ ασφαλίζει με τον τρόπο που το καταλαβαίνεις, για πολλούς και διάφορους λόγους. Ο πιο βασικός είναι αυτός που αναφέρει ο gonso. Σε περίπτωση πλαγιομετωπικού ανέμου, ο εν λόγο τροχός χρησιμοποιείται για να κρατά ευθυγραμμισμένο το αεροσκάφος με τον διάδρομο απογείωσης, μέχρι μια ορισμένη ταχύτητα (όπως πολύ σωστά αναφέρει ο sierra sotiropoulos). Μετά από αυτή τη ταχύτητα, χρησιμοποιείται το rudder (πηδάλιο διεύθυνσης) χωρίς να κάνει κάτι διαφορετικό ο χειριστής, δηλαδή συνεχίζει να χρησιμοποιεί τα πόδια του. Αν αυτό ασφάλιζε, όσο καλά και να ήταν ευθυγραμμισμένο, ο πλάγιος άνεμος θα έβγαζε το αεροσκάφος έξω από τον διάδρομο (στο πλάι εννοείται, και όχι όπως πχ το πρόσφατο ατύχημα της Hermes)
Ένας άλλος λόγος είναι ότι αν γινόταν αυτό που λες, θα έπρεπε να ευθυγραμμιζόταν με πολύ μεγάλη ακρίβεια το αεροσκάφος με τον κεντρικό άξονα του διαδρόμου (centreline). Σε περίπτωση που υπήρχε και η παραμικρή διαφορά (έστω και ελάχιστες μοίρες γωνία), στην απόσταση που διανύει ένα μεγάλο αεροσκάφος για να απογειωθεί, θα κινδύνευε να βγει εκτός διαδρόμου πάλι, όπως λέει και η τριγωνομετρία.
 
BatMan":33yx9zht said:
Ένας άλλος λόγος είναι ότι αν γινόταν αυτό που λες, θα έπρεπε να ευθυγραμμιζόταν με πολύ μεγάλη ακρίβεια το αεροσκάφος με τον κεντρικό άξονα του διαδρόμου (centreline). Σε περίπτωση που υπήρχε και η παραμικρή διαφορά (έστω και ελάχιστες μοίρες γωνία), στην απόσταση που διανύει ένα μεγάλο αεροσκάφος για να απογειωθεί, θα κινδύνευε να βγει εκτός διαδρόμου πάλι, όπως λέει και η τριγωνομετρία.
Για να έχουμε μια αίσθηση των μεγεθών με 1 μοίρα απόκλιση δίνει 17,5 μέτρα/1km τροχοδρόμησης κάθετη απόκλιση. Δηλαδή ακόμα και ένα Α320 σε διάδρομο πλάτους 45 μέτρων είναι οριακά μέσα...

Να το δούμε τώρα λίγο αλλιώς.
Είμαστε σε αεροπορικό φορουμ. Όλοι εχουμε πετάξει από λίγες εως πολλές φορές.
Δεν έχετε παρατηρήσει ποτέ το α/φος να ταλαντεύεται έντονα κατά την απογείωση;;;
Μου έχει τύχει να πηγαίνουμε δεξιά-αριστερά σαν να κάνουμε χειρόφρενα...
Είναι δυνατόν να τα κάνει αυτά με κλειδωμένο τον μπροστινό τροχό;;;
Λίγη λογική δεν βλάπτει.
 
BatMan":20qluenx said:
Μπορεί ο Κος Μάναρης να γράφει ό,τι τού κατέβει στο κεφάλι...
Είπα ότι κάπου το έχω διαβάσει.Δε θυμάμαι πού.Πρέπει να απολογηθώ κιόλας; Το Κος μπορείς να το γράφεις και με μικρό "κ".
 
Αγαπητέ Batman,εκτός από το γεγονός ότι το σύστημα αυτό αναφέρεται ως πειραματικό (δεν είπες κάτι για αυτό) είναι σαφές ότι είναι κάτι εντελώς διαφορετικό.Την επιμονή σου στο θέμα δε τη κατανοώ ωστόσο μας παρέθεσες μια ενδιαφέρουσα μεν,μη χρήσιμη δε πληροφορία.
Καλά να είσαι!
 
solro":nvivvuhp said:
Δεν έχετε παρατηρήσει ποτέ το α/φος να ταλαντεύεται έντονα κατά την απογείωση;;;
Μου έχει τύχει να πηγαίνουμε δεξιά-αριστερά σαν να κάνουμε χειρόφρενα...
Είναι δυνατόν να τα κάνει αυτά με κλειδωμένο τον μπροστινό τροχό;;;
Λίγη λογική δεν βλάπτει.
Αν μάς πείς και πότε έγινε αυτό,σε ποιά πτήση, ίσως να σηκώνει συζήτηση...τέτοιο πράγμα πρώτη φορά διαβάζω και απορώ τι ζόρι θα σήκωσε ο μπροστινός τροχός σε τέτοιες ταχύτητες!Μα με αυτήν ακριβώς τη λογική νόμιζα ότι ασφαλίζει!....
 
Μου έχει τύχει πολλές φορές. Ένοιωθα να πηγαίνω προς τα έξω σαν σε αυτοκίνητο σε γρήγορη στροφή. Βέβαια το α/φος δεν μετατοπιζόταν πολύ απ το κέντρο αλλά λόγω της ταχύτητας το ένοιωθα άρκετά.
 
Κι εμενα μου εχει τυχει πολλακις. Ειδικα αν καθεσαι κοντα στην ουρα, "την ακους" κανονικα απο την πλαγιολισθηση!
 
Σα δε ντρέπεστε κι οι δυό σας!Ποιός θα το πιστέψει αυτό;Έχετε φαντασία όντως....
 
Να πιστεψει ποιος τι; Το οτι αν καθεσαι σε πισω σειρες (ειδικα σε μεγαλο αεροπλανο) και υπαρχει πολυ rudder input, το νοιωθεις;

Οποιοσδηποτε εχει πεταξει με αεροπλανο, η απαντηση μου.

Για δες κι αυτο το βιντεακι για να αποκτησεις κ εσυ λιγη φαντασια
http://www.youtube.com/watch?v=la-hSjKP2TU (η πρωτη προσγειωση αρκει)
Αν την απεκτησες, παρατηρησε πως κινειται το πισω μερος, περιπου εκει που ειναι οι τελευταιες σειρες, και ΦΑΝΤΑΣΟΥ να καθεσαι εκει.

(κατι επαθα και απανταω ψυχραιμα, flying doc, θελω διαγνωση)
 
Ααααααχχχ!Η Άνοιξη σε έπιασε!
Αντίστοιχη αίσθηση δεν έχεις και με Full Breaks Dpt ή όταν ο διάδρομος έχει λακούβες;Για πηγαίνετε σε κανένα νησάκι μας και θα καταλάβετε για τα καλά αυτό το input που λέει ο seven ειδικά αν το αφος δεν έχει πολύ φορτίο!
 
Top