Boeing 787

  • Thread starter Thread starter CaptainChris
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Το πρώτο 787-9 που πάει για scrap είναι το VP-BDA, 10 μόλις ετών, με λιγότερες από 100 ώρες πτήσης. Παραδόθηκε καινούργιο το 2015 στην εταιρεία VIP της Σαουδικής Αραβίας Kalair. Το αεροσκάφος παρέμεινε stored στο αεροδρόμιο Βασιλείας-Μυλούζ-Φράιμπουργκ για σχεδόν μια δεκαετία μετά την παράδοσή του και δεν εξοπλίστηκε ποτέ με καμπίνα επιβατών, καθώς παρέμεινε άδειο στο εσωτερικό του (εκτός από την μοκέτα).
 
γιατί να πάει scrap? δεν ήταν δυνατόν να το αγοράσει κάποιος άλλος με λιγότερα χρήματα?
 
Με περισσότερα χρήματα εννοείς, σε σχέση με του scrap.
 
Επειδή όποιος θα το έπαιρνε θα πλήρωνε για 2-3 χρόνια τα έξοδα κτήσης/ενοίκια+επισκευές+εξαρτήματα κ.λπ. (εύκολα πάνω από 100 εκατ) χωρίς να εισπράττει δεκάρα.

Υποψιάζομαι ότι και οι ήδη ιδιοκτήτες να ήθελαν τελικά να έχουν ιδιωτικό 787, πιο φτηνά θα τους έρθει να κάνουν νέα αγορά.
 
Υποψιάζομαι ότι μετά από τόσα έτη , έφθασε το πλήρωμα του χρόνου για D check έστω και με μηδενικές ώρες πτήσεως. Ξέρει κανείς τι προδιαγράφει σχετικά το εγχειρίδιο του 787 ?
 
Δεν γνωρίζω το 787, αλλά σίγουρα η συντήρηση του σκάφους που σίγουρα θα είναι πανάκριβη, θα είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στα LLP's (Life Limited Parts) των κινητήρων που συνήθως φτάνουν σε κόστος εκατομμυρίων/κινητήρα.

Σίγουρα κανείς δεν θέλει να δώσει στον παλιατζή ένα "καινούργιο" αεροσκάφος.
Αλλά τα οικονομικά μεγέθη σε υποχρεώνουν.
 
Δεν πρέπει να είναι τόσο θέμα συντήρησης, επειδή τα heavy checks παραμένουν ένα σχετικά μικρό κομμάτι κόστους σε σύγκριση με τους κινητήρες. Πιστεύω ότι απλά δεν συμφέρει να βάλεις λεφτά για να αλλάξεις την καμπίνα σε pax. Αντιθέτως, οι αγοραστές που μπορούν να εκμεταλλευτούν δύο ουσιαστικά ολοκαίνουργιους κινητήρες ως μονάδες (for lease ή onward sale), και να μετατρέψουν άτρακτο και avionics σε ανταλλακτικά, έχουν τη δυνατότητα να βγάλουν μεγαλύτερο κέρδος.
 
Μετά από 10 χρόνια αχρηστίας, και οι 2 κινητήρες θα χρειάζονται βαριά συντήρηση. Περίπου 3 εκ. USD ο καθένας. Μαζί με τα LLP's τουλάχιστον 5 εκ. ο καθένας, φτάσαμε τα 10. Βαριά συντήρηση σκάφους 1-2 εκ.
Διαμόρφωση καμπίνας γύρω στα 2 εκ.
Αισίως φτάνουμε περί τα 15 εκ. USD. Η αξία του αεροσκάφους πόσο εκτιμάται ;
(Τα κόστη που αναφέρω είναι 20ετίας)
Το πιθανότερο λοιπόν είναι ο χαρακτηρισμός "Beyond Economical Repair" που σημαίνει ότι το κόστος αποκατάστασης, ισούται ή υπερβαίνει την εμπορική του αξία. Το αποτέλεσμα οδηγεί απευθείας στον παλιατζή.
 
Last edited:
Από όσο θυμάμαι, οι κινητήρες αποτελούν το 80% της αξίας των αεροσκαφών προς διάλυση.

Οι συγκεκριμένοι είναι απίθανο να επανέλθουν σε πτητική κατάσταση (αποσυναρμολόγηση, έως και ένα έτος σε MRO, αν βρει slot, έλεγχοι, ανταλλακτικά, συναρμολόγηση), μιλάμε για 12 μήνες το λιγότερο και τρελό κόστος.

Το πιθανότερο είναι να διαλυθούν, κάποια εξαρτήματα να βρουν τον δρόμο τους ως ανταλλακτικά, κάποια μέταλλα να αφαιρεθούν κλπ. Δηλαδή η συνήθης διαδικασία που προβλέπει το σκραπάρισμα.
 
Top