Brexit και αερομεταφορές

panos81c

Business-Class-Member
Εγγραφή
20/08/2008
Μηνύματα
441
Likes
38
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
CYP
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Από σήμερα το Ηνωμένο Βασίλειο δεν είναι πλέον μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και αυτό θα έχει επιπτώσεις και στις αερομεταφορές. Οι εταιρείες χαμηλού κόστους θα χτυπηθούν περισσότερο από όλες, καθεμία με διαφορετικό τρόπο, αλλά όλες σε σημαντικό βαθμό:

- Η Ryanair δεν θα μπορεί πλέον να πετάει μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και άλλων Ευρωπαϊκών προορισμών, παρά μόνο από/προς Ιρλανδία. Αυτό θα σημάνει κλείσιμο σημαντικών βάσεων, με πρώτο βεβαίως το Λονδίνο (Stansted).

- Στην αντίθετη θέση είναι η easyJet, που είναι Βρετανική. Εκτός αν μεταφέρει την έδρα της σε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα και δημιουργήσει στο Η.Β. μια θυγατρική ανάλογη της easyJet Ελβετίας, δεν θα μπορεί να πραγματοποιεί point-to-point πτήσεις εντός Ευρώπης, παρά μόνο από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο.

- Η Aer Lingus δεν θα μπορεί πλέον να εκτελεί εσωτερικές πτήσεις στο Η.Β, αλλά ούτε και πτήσεις από το Belfast προς Ευρωπαϊκούς προορισμούς, όπως έκανε ως τώρα.

Ναι μεν μπορούν θεωρητικά αυτά να ρυθμιστούν με διακρατικές συμβάσεις, ή μπορεί να μην ισχύσει καν αν το Η.Β. παραμείνει στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Περιοχή, όπως η Νορβηγία (εξ' ου και το ότι η Norwegian εκτελεί πτήσεις εντός Ε.Ε. και έχει σημαντικές βάσεις σε Λονδίνο Gatwick και Birmingham), η Ελβετία και η Ισλανδία, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από το κατά πόσο οι πρώην εταίροι της στην Ε.Ε. θα δεχθούν να εξακολουθήσει να υφίσταται οποιαδήποτε τέτοια σχέση με το Η.Β. ή αν επιθυμήσουν την πλήρη αποκοπή κάθε είδους δεσμού με αυτό (που είναι και το πιθανότερο).

Για τις άλλες εταιρείες (εθνικούς αερομεταφορείς και charter) μπορεί να μην υπάρχουν σημαντικές αλλαγές όσον αφορά το ποιους προορισμούς θα εξυπηρετούν, αλλά πάλι η κατάργηση της ελεύθερης διέλευσης των Βρετανικών συνόρων θα σημάνει αυτόματα και κάθετη μείωση των επιβατών που επισκέπτονταν το Η.Β. ιδίως για τουρισμό και αναψυχή, όπως και των Βρετανών που ταξίδευαν στην Ευρώπη για τον ίδιο λόγο. Λίγοι πλέον θα μπουν στην διαδικασία να εκδίδουν τουριστικές visa, να περνούν από την ανάλογη διαδικασία - και ταλαιπωρία - και να υφίστανται το ανάλογο κόστος, για να πάνε λίγες μέρες στο Λονδίνο ή αλλού.

Ήδη η Στερλίνα υποτιμάται ραγδαία, και αυτό θα εξαλείψει την οικονομική δυνατότητα των Βρετανών να ταξιδεύουν.

Αυτά χωρίς λα λάβουμε υπόψη το ότι ο χάρτης του Η.Β. και της Ε.Ε. μπορεί να αλλάξουν τα επόμενα χρόνια.

Η Σκωτία πλέον φαίνεται αποφασισμένη να αποσχιστεί από το Η.Β. για να παραμείνει στην Ε.Ε., παρότι το δημοψήφισμα πριν 2 χρόνια έδειξε παραμονή στο Η.Β., και παρότι αν η Σκωτία ανεξαρτητοποιηθεί θα πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή ενταξιακές διαπραγματεύσεις, καθώς διάδοχο κράτος του Η.Β. θα είναι η Αγγλία - Ουαλλία και όχι η Σκωτία.

Όσο για την Βόρεια Ιρλανδία, φουντώνουν τα σενάρια απόσχισής της από το Η.Β. και προσάρτησής της στην Δημοκρατία της Ιρλανδίας (Έιρε).

Επίσης, είναι πλέον πολύ πιθανό και άλλες χώρες να ακολουθήσουν τον δρόμο της Βρετανίας και να αποχωρήσουν από την Ε.Ε., που πλέον ουσιαστικά έχει μια Γερμανία σατράπη με τα τσιράκια της, και όλες τις άλλες χώρες υποταγμένες ωσάν πληβείους. Δανία, Σουηδία και Γαλλία είναι οι πρώτες υποψήφιες.
 
Ωραία όλα αυτά, αλλά προς στιγμή είναι λίγο αυθαίρετα. Το Ηνωμένο Βασίλειο της Μεγάλης Βρετανίας και της Βορείου Ιρλανδίας είναι μέχρι τώρα ακόμη μέλος της ΕΕ. Μένει να δούμε πως ακριβώς θα εφαρμοστεί η ετυμηγορία του δημοψηφίσματος. Αναμένω να υπάρξει μία διάδοχη κατάσταση και θεωρώ πολύ πιθανό να υπάρξει κάποια συμφωνία ανοιχτών ουρανών (open skies). Ίδωμεν!
 
Αν και είναι νωρίς ακόμη, αυτά που αναφέρεις απασχολούν πολύ κόσμο, μαζί με πολλά ακόμη. Απ' ότι διάβασα θα χρειαστούν τουλάχιστον 2 έτη για να φύγει επισήμως το Η.Β απ' την ΕΕ οπότε φαντάζει ως σενάριο να αλλάξουν τελικά κάποια πράγματα εντός ΕΕ. Θα μας απασχολήσει πολύ πάντως το θέμα...
 
panos81c":141vnyhz said:
Από σήμερα το Ηνωμένο Βασίλειο δεν είναι πλέον μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ...
Από που και ως που εσύ το κατάλαβες ότι από σήμερα Παρασκευή , 24 Ιουνίου 2016, το Ηνωμένο Βασίλειο δεν είναι πλέον μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ....

Μπορεί σε ένα χρόνο ή σε 2 χρόνια αλλά όχι και <<σήμερα>>
Προσέχουμε πως εκφραζόμαστε ....
Τι παραπληροφόρηση είναι αυτή :(
 
Το ότι αποφασίστηκε η έξοδος του Η.Β. από την Ε.Ε. είναι τετελεσμένο γεγονός και η διαδικασία ξεκινάει άμεσα. Τα 2 χρόνια είναι το ανώτατο χρονικό περιθώριο που δίδει η Ε.Ε. για την ολοκλήρωση της εξόδου (μπορεί να παραταθεί μόνο με ομόφωνη απόφαση των 27 άλλων κρατών μελών). Μπορεί να είναι και νωρίτερα. Ο κύβος όμως ερρίφθη... Δεν υπάρχει επιστροφή.
 
Όπως και να το κάνουμε το Η.Β. είναι μέλος της ΕΕ. Υπάρχουν διαδικασίες σχετικά με την αποχώρηση μιας χώρας από την ΕΕ οι οποίες δεν έχουν ακόμη αρχίσει. Μια καλή περιγραφή υπάρχει εδω: http://m.news247.gr/eidiseis/kosmos/die ... 35292.html

Οπότε, να μην λέμε ότι το Η.Β. πλέον δεν ανήκει στην ΕΕ, διότι αυτό σήμερα είναι λάθος.

Απο κει και πέρα θα υπάρξει σίγουρα αντίκτυπο σε ότι αφορά την πολιτική αεροπορία αλλά και γενικότερα τον τουρισμό. Τι αντίκτυπο ακριβώς όμως θα έχουν, θα εξαρτηθεί από την συμφωνία που θα κλείσει η ΕΕ των 27 με το Ηνωμένο Βασίλειο. Δεν νομίζω να υπάρξουν, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, οι σχέσεις που υπάρχουν με Νορβηγία και Ελβετία. Πιστεύω ότι η ΕΕ μόνο και μόνο για να μη ακολουθήσουν και άλλα κράτη θα κάνει τον δύσκολο και δεν θα δώσει πολλά δικαιώματα.

Πάντως η μετοχή της ryanair στο - 15%, της easyjet - 19% και της IAG επίσης στο κόκκινο. Έχει μέλλον η υπόθεση, για να δούμε πόσο θα κοστίσει αυτό το brexit.
 
panos81c":188bj9zz said:
Το ότι αποφασίστηκε η έξοδος του Η.Β. από την Ε.Ε. είναι τετελεσμένο γεγονός και η διαδικασία ξεκινάει άμεσα ....

Η λέξη <<σήμερα>> αναφέρεται στην ημερομηνία Παρασκευή , 24 Ιουνίου 2016 , και σήμερα δεν έχουμε καμιά επίσημη ανακοίνωση ούτε από την Ε.Ε. ούτε από το ίδιο το Η.Β.

Το άλλο άρθρο σου αναφέρεται σε γενικολογίες και <<αερολογίες>>.
Το άρθρο σου , που δεν ξέρω και κατα πόσο είναι δικό σου, είναι άκρως απαράδεκτο και σκοπό έχει μόνο να τρομοκρατήσει τους αναγνώστες αυτού του forum
 
Το αρχικό ποστ σίγουρα έχει κάποιες λάθος διατυπώσεις αλλά γιατί είναι "απαράδεκτο" και γεμάτο αερολογίες;; Η γενική εντύπωση είναι ότι όντως θα υπάρξουν σοβαρές επιπτώσεις στις αερομεταφορές και ειδικά σε κάποιες εταιρίες και το μοντέλο λειτουργίας τους.

Γιατί δεν συζητάμε για αυτό αλλά κάνουμε επίθεση με χαρακτηρισμούς; Έλεος, όλοι καταλάβαμε τι ήθελε να πει ο panos81c...

Πραγματικά κάποιοι εδω μέσα φαίνεται ότι έχουν σοβαρά προβλήματα ( ιντερνετικής έστω ) συμπεριφοράς :? :rolleyes:
 
Akis":194sszob said:
Πάντως η μετοχή της ryanair στο - 15%, της easyjet - 19% και της IAG επίσης στο κόκκινο. Έχει μέλλον η υπόθεση, για να δούμε πόσο θα κοστίσει αυτό το brexit.
Μια εικόνα...
:arrow: Easyjet -14.29%
:arrow: IAG -20.38%
:arrow: Ryanair -7.30%
:arrow: Dart group -6.29%
:arrow: TUI AG -6.77%
:arrow: TCG -12.20%
 
Θεωρώ η αντιμετώπιση της Γερμαν... εεε της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς τους Βρετανούς θα είναι εκδικητική, βαθύτατα τιμωρητική και προδήλως.. τρομοκρατική :? προς τις εναπομείνασες χώρες της ένωσης, ώστε να το σκεφτούν πολλές φορές πριν σηκώσουν και αυτές... μπαϊράκι. Όλα θα ζυγιστούν και θα αποφασιστούν με γνώμονα το πόση ζημιά μπορεί να κάνουν σε κάθε πλευρά ( Ένωση - Βρετανία). Όπου το ισοζύγιο συμφέρει την ένωση, θα τρώει η μύγα σίδερο :shock: , όπου είναι ίσα βάρκα ίσα νερά, θα είναι πιο διαλλακτικοί.
Οπότε και για τις αερομεταφορές θα γίνει ότι συμφέρει τους Γερμανούς δηλαδή :cool: .

Στην Ελλάδα με τις ψευτομαγκιές του προηγούμενου καλοκαιριού, έκλεισαν τις τράπεζες και μας απείλησαν ευθέως, χωρίς κανένα ενδοιασμό ή οίκτο. Η Βρετανία βέβαια, σαφώς και δεν είναι η χώρα της... σφαλιάρας και είχαν προνοήσει να μην μπουν καν στην Ευρωζώνη, ώστε να μην μπορεί ο κάθε Σόιμπλε/Γιούνκερ/Ντράγκι να τους σφίγγει το λαιμό όποτε γουστάρει :mrgreen:
 
Top