Cyprus Airways News

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
CyPa":2dackds1 said:
Επίσης προκαταρτικά, έχει μελετηθεί η πιθανότητα αύξησης των πτήσεων για Βρυξέλλες απο 2 σε 5 εβμομαδιαίως.

Τελικά τον Νοέμβριο θα αυξηθούν οι συχνότητες σε 5 προς Βρυξέλλες λόγω της Προεδρίας της ΕΕ που θα έχει η Κύπρος το 2012 και της αυξημένης κίνησης. Αυτό φαίνεται στην ομιλία του Προέδρου της εταιρείας στην οποία ανακοίνωσε και τα αποτελέσματα του 2009. Στην ομιλία λέει αρκετά πράγματα για την εταιρεία, το στόλο, τις υπηρεσίες και τις προοπτικές.

Το δελτίο τύπου http://cyprusair.com/872,1,0,4445,1185,1-default.aspx
 
Ωραία η παράθεση σου ! Αλλά ο κύριος Λαζαρίδης στην έκθεσή του κάνει λόγο για 3 παλία Α320 που έχουν ήδη πωληθεί (προφανώς μιλά για τα DAT,DAU και DAV) και στη συνέχεια αναφέρεται στα 4 παλιά εναπομείναντα. Με βάση τα δεδομένα, τα παλιά εναπομείναντα είναι 5! (DAW, DBA, DBB, DBC, DBD) Λύση;
 
Απ' ότι ξέρω πάνε για επαναφορά του στόλου στα 12 αεροπλάνα, όπως δηλαδή ήταν πριν αποσυρθεί το 5B-DAT που τότε δεν αντικαταστάθηκε. Άλλωστε με την αύξηση των συχνοτήτων σε κάποιους προορισμούς (Τελ Αβίβ και Βυρηττό αρχικά, Βρυξέλλες αργότερα) και την προσθήκη Δουβλίνου και Κιέβου, θα χρειαστεί ένα επιπλέον αεροπλάνο.

Ήτοι:

Α330 (2) μένουν ως έχουν
Α319 (2 αρχικά) μένουν ως έχουν
5B-DAT αντικαθίσταται ετεροχρονισμένα από το Α320 που θα παραληφθεί τον Μάϊο (βεβαίως δεν μπορούμε ακόμα να ξέρουμε αν θα πάρει νηολόγιο 5B-DCI ή κάτι άλλο).
5Β-DAU αντικαθίσταται από το Α319 5B-DCF
5B-DAV αντικαθίσταται από το Α320 5B-DCG
5B-DAW αντικαθίσταται από το Α320 5B-DCH
5B-DBA μελετάται η αντικατάσταση
5B-DBB (αρχικά Eurocypria) μελετάται η αντικατάσταση
5B-DBC (αρχικά Eurocypria) μελετάται η αντικατάσταση
5B-DBD (αρχικά Eurocypria) μελετάται η αντικατάσταση

Η εφημερίδα "Εν Πτήσει" της Cyprus Airways (φύλλο Μαρτίου 2010) έχει ένα ενδιαφέρον άρθρο του πιλότου κ. Ιωάννη Ιωάννου για την ιστορία των Airbus των Κυπριακών Αερογραμμών. Ειδικά η σχέση των Κ.Α. με το Α320 είναι ιδιαίτερα ιστορικής σημασίας, καθώς ήταν από τις 5 πρώτες εταιρείες που παρέλαβαν τον τύπο αυτό με το επαναστατικό τότε σύστημα fly-by-wire, ενώ τα Α320 των Κ.Α. ήταν τα πρώτα που παραδόθηκαν με κινητήτες IAE V2-500. Επίσης, το 5B-DAT ήταν το πρώτο Α320 που αποσυναρμολογήθηκε για ανταλλακτικά έχοντας ολοκληρώσει το προσδόκιμο ζωής του.
Επίσης στο ίδιο τεύχος υπάρχει και ένα άρθρο για την παράδοση του νέου αεροπλάνου "Αφροδίτη" 5B-DCG msn 4197.
Θα το βρείτε εδώ: http://cyprusair.com/data/EnPtisi/14.pdf
 
panos81c":1tz6x7bb said:
[...] το επαναστατικό τότε σύστημα fly-by-wire, [...]


Το οποιο ειχε εγκατασταθει για πρωτη φορα σε πολιτικο αεροπλανο σε ενα Concorde καπου στο μακρυνο 1969 για πρωτη φορα. Μετα τα τεστ, ολα τα Concorde ειχαν το FBW. Ομορφη η επανασταση της Airbus, η οποια ειδε οτι το συστημα απεδιδε και ανοιγε νεους οριζοντες και φροντισε να το εξελιξει. Αλλα τα πρωτα αεροσκαφη με fly-by-wire ηταν τα Concorde... :wink:
 
Πιθανή αιτία η ζημιά που προκλήθηκε σε κινητήτα ενός Α330 κατά τη διάρκεια μεταφοράς του στο υπόστεγο συντήρησης. Συγκεκριμένα, με βάση τα όσα γράφει σημερινή εφημερίδα, πήρξαν δύο περιστατικά ζημιών σε αεροπλάνα των Κ.Α. τα οποία προκάλεσαν αρκετά προβλήματα στην εταιρεία. Να σημειωθεί ότι για κανένα απο τα δύο περιστατικά δέν φέρει ευθύνη η εταιρεία.

Συγκεκριμένα "Το πρώτο περιστατικό συνέβηκε γύρω στις 6:00 το πρωί, καθώς ένα από τα δύο μεγαθήρια Α330, μεταφερόταν με ειδικό ρυμουλκό (towbar) από το νέο αεροδρόμιο στο χώρο στάθμευσης, κοντά στο υπόστεγο της εταιρείας. Μπροστά από το ρυμουλκό, βρισκόταν -ως προπομπός- το όχημα «Follow Μe» της Ηermes. Σε κάποια στιγμή ο οδηγός του «Follow Μe» σταμάτησε το αυτοκίνητο του και κατέβηκε να ελέξγει κάτι στην πίστα, το οποίο υπέπεσε στην αντίληψη του. Αλλά, ο οδηγός του ρυμουλκού που τον ακολουθούσε, δεν αντιλήφθηκε εγκαίρως τη στάση του προπομπού. Μόλις την τελευταία στιγμή κατάλαβε ότι σταμάτησε το όχημα του “Follow Μe” και ενεργώντας ενσικτωδώς, έκανε απότομη στροφή δεξιά για να τον αποφύγει. Τελικά κατάφερε να αποφύγει τη σύγκρουση του ρυμουλκού, όχι όμως και του αεροσκάφους που ρυμουλκούσε. Ο δεξιός κινητήρας του Α330 χτύπησε με δύναμη στο σταματημένο όχημα με αποτέλεσμα να υποστεί σοβαρές ζημιές. Από τη σύγκρουση, τμήματα του κινητήρα του αεροσκάφους, τα οποία είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, θρυμματίστηκαν, ενώ προκλήθηκαν και εσωτερικές ζημιές. Προτού όμως καλά-καλά αρχίσουν οι διαδικασίες επισκευής του κινητήρα και δεύτερο σκάφος των Κ.Α. τέθηκε εκτός μάχης. Όχημα φόρτωσης αποσκευών χτύπησε με δύναμη στο κάτω μέρος του φτερού του Α-319, το οποίο βρισκόταν στη φυσούνα για ετοιμασίες αναχώρησης, διατρυπώντας τη μεταλλική του πλάκα."
 
Καλά με τι ταχύτητα πήγαινε το Α330 ριμολκούμενο κ δεν μπορέσαν να αποφύγουν τον προπομπό. Κατά την γνώμη μου οι ΚΑ φέρουν ευθύνη γιατί αυτές οι ζημιές κοστίζουν εκατομμύρια κ πρέπει να είναι σιγουροι ποιους εμπιστεύονται σαν 'συνεργάτες΄..ο τύπος του towbar που κοιτούσε;Ενδοσυνενόηση δεν υπάρχει μεταξύ των ανθρώπων στην πίστα;
 
Στην εταιρεια δεν γνωριζουν τιποτα γι'αυτα τα περιστατικα..... :roll: ,παντως το 330 εκανε κανονικα τα ξημερωματα την πτηση προς Λονδινο.
 
Ζήσαμε να το ακούσουμε και τούτο ... ! Αν γινόταν στη Φρανκφούρτη ή στο Heathrow να το δικαιολογήσω ... Αλλά στη Λάρνακα; Νομίζω πως οι υπαλλήλοι εδάφους (πίστας κτλ) δουλεύουν λίγο επιπόλαια ... Πετούσα τον Γενάρη για Φρανκφούρτη και στην οθόνη αναχωρήσεων στα Gate δεν υπήρχε κάποια πληροφορία για την πτήση μου (now boarding, gate open, καθυστέρηση κτλ). Το μόνο που έγραφε ήταν τον αριθμό της πτήσης και την ώρα αναχώρησης ! Και επίσης ανακοίνωσε η κοπέλα στο gate πως η επιβίβαση θα ξεκινούσε σε 5 λεπτά (σημείωση, στην αγγλική ο χρόνος αυτός ήταν 10 λεπτά !!!). Πάω λοιπόν σε 10 λεπτά να τσεκάρω στην οθόνη αν γράφει now boarding και πάλι τα ίδια ! Τίποτα νεότερο ! Κάθισα λίγο στο πρώτο gate και περίμενα, όταν μετά από 2 λεπτά ακούω τη συνοδό εδάφους να φωνάζει το όνομά μου μαζί με άλλα 2 ! Πάω στο gate και η "κυρία" εκεί που παριστάνει τον boss (η μοναδική λέξη που μπορεί να περιγράψει την αυταρχικότητά της) μου μίλησε με ύφος λες και της έσφαξα τη μάνα !!! Δικαιολογούμαι εγώ λέγοντας πως στην οθόνη δε γράφει τίποτα και πως οι ανακοινώσεις στις δύο γλώσσες είχαν 5 λεπτά διαφορά ! Η ίδια επέμενε πως είμαι απαράδεχτος και πως πρέπει να είμαι στην ώρα μου, καθώς η πτήση θα έχει καθυστέρηση εξ αιτίας μου !!! (όχι πως οι 2 στις 3 πτήσεις των ΚΑ αναχωρούν 30-45 λεπτά καθυστερημένα). Εκνευρίζομαι εγώ, ξεκινώ να φωνάζω και να διερωτούμαι πως έπρεπε να γνωρίζω την ώρα του boarding. Έπρεπε να μυριστώ τα νύχια μου, της λέω; (κυπριακή έκφραφη). Τελοσπάντων προχώρησα προς τη φυσούνα, ενώ αυτή και ένας άλλος κύριος, κάπως ηλικιωμένος, συνέχησαν να φωνάζουν και να λένε πως δεν έχω ήθος και ότι κάνω εξυπνάδες! (20 χρονων είμαι και δεν αντιμιλώ φυσικά σε μεγαλύτερους μου, μόνο αμα με νευριάσουν γίνομαι Τούρκος). Εν τω μεταξύ, η "κυρία" αυτή με είχε εκνευρήσει από την ώρα του check-in. Συνταξίδευα με ένα φίλο μου και προχωρήσαμε στα counters του web check-in. Η πρώτη διαθέσιμη συνοδός έτυχε να είναι μια γνωστή μας. Προχωρούμε λοιπόν μαζί πρως αυτήν για να ζυγίσουμε μαζί, και τσουπ μπροστά μου φωνάζοντας "ΕΝΑΣ ΕΝΑΣ ΣΤΟ ΖΥΓΙΣΜΑ. ΝΑ ΠΑΣ ΠΙΣΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ". Οκ λέω εγώ, πάω πίσω στη γραμμή. Μόλις επέστρεψα στη θέση μου, μου φωνάζει η κοπέλα του counter να πάω να μας ζυγίσει μαζί. Ξαναπροχωρώ εγώ μπροστά, και να' σου πάλι αυτή: "ΕΙΠΑ ΕΝΑΣ ΕΝΑΣ!" Ξεκινώ να εκνευρίζομαι λέγοντας "Η μια μου λέει να πάω, η άλλη να μείνω πίσω ! Τί να κάνω τώρα εγώ ;!" Τελοσπάντων, έμεινα στη σειρά και περίμενα άλλο counter να αδείασει ... Και με όλα αυτά τα συμβάντα, σκέφτομαι αν θα ξαναταξιδέψω από Κύπρο με ΚΑ ...
 
Φίλε andreas-cyprus,

Χωρίς να προσπαθώ να δικαιολογήσω οποιονδήποτε, θα ήθελα να διευκρινήσω ότι όλες οι υπηρεσίες εδάφους (check-in, boarding etc) πραγματοποιούνται απο τη Swissport και όχι απ ευθείας απο τις Κ.Α.

Αν είμουν στη θέση σου θα έγραφα στις Κ.Α. για το περιστατικό δίνοντας όλες τις πληροφορίες έτσι που να μπορούν και οι Κ.Α. να ζητήσουν εξηγήσεις απο τους συνεργάτες τους με βάση το μεταξύ τους συμβόλαιο. Είμαι σίγουρος ότι και οι Κ.Α. δέ θα θέλουν να βγαίνει αυτή η εικόνα προς τα έξω λόγω της συμπεριφοράς των συνεργατών τους.

Φίλε flesland, για το περιστατικό με το Α330 φέρει επίσης απόλυτη ευθύνη η Swissport η οποία ήταν υπέυθυνη για τη μεταφορά. Δεδομένου ότι οι υπηρεσίες εδάφους στη Λάρνακα προσφέρονται μόνο απο δύο εταιρείες (Swissport, LGS) οι εταιρείες που χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο δέν έχουν και πολλές επιλογές όσο αφορά το θέμα συνεργατών. Εξάλου η Swissport προσφέρει υπηρεσίες σε πολλά αεροδρόμια του κόσμου και σε εταιρικό επίπεδο διαθέτει πολύ μεγάλη εμπειρία σε όλα τα θέματα υπηρεσιών. Ήδη έχει ξεκινήσει έρευνα για το περιστατικό και υποψιάζομαι ότι οι Κ.Α. θα πάρουν και τις ανάλογες αποζημιώσεις.

Το Α330 που ήδε ο valentinovissi ήταν το 2ο του στόλου. Το α/σ που είχε εμπλακεί στο ατύχημα ήταν ακινητοποιημένο μέχρι και το Σάββατο το πρωί έξω απο το κτίριο της Cyprus Airways Engineering.
 
Top