Δημιουργία νέου αεροδρομίου στην Αθήνα;

  • Thread starter Thread starter Luz
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
To πρόβλημα που υπάρχει με το Ελ. Βενιζέλος και δεν είναι πιστοποιημένο ως αεροδρόμιο εναλλαγής για το Α380, έχει να κάνει με το πλάτος των διαδρόμων. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές ασφαλείας πρέπει το πλάτος των διαδρόμων να καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του πλάτους των πτερύγων ενός αεροσκάφους. Το Α380 το ξεπερνά αυτό το πλάτος και εκεί υπάρχει το θέμα. Πάντως θεωρητικά με κάποιες μικρές τροποποιήσεις το LGAV μπορεί να υποδεχτεί Α380.
 
Ακόμα και το αεροδρόμιο της Σιγκαπούρης δεν είχε αρκετό πλάτος αλλά το επέκτειναν (και μάλιστα εν λειτουργία) αφού από τα μεγάλα διεθνή αεροδρόμια ελάχιστα είχαν τόσο μεγάλο πλάτος διαδρόμου.
Βλέπετε όταν κατασκευαζόταν τα περισσότερα το μεγαλύτερο αεροσκάφος ήταν το 747.
Διορθώστε με αν κάνω λάθος , αλλά το LGAV είναι ήδη εναλλακτικό αεροδρόμιο σε περίπτωση emergency για τα Α380.
 
το αεροδρομιο της Αθήνας δεν ειναι πιστοποιημένο για α380 γιατι δεν χωραει να στρίψει στους συνδετηριους και δεν χωράει στις φυσούνες γιατι το εκπέτασμα των φτερών του είναι μεγαλύτερο απο το μαχ των προδιαγραφών που είχαν σχεδιάσει τότε οι αγαπητοί γερμανοι
 
Ορθός ό προλαλήσας Tolisshow

Οταν λέμε "ένα αεροδρόμιο είναι πιστοποιημένο γιά τόν Χ τύπο αεροπλάνου",σημαίνει οτι υπάρχει ΟΛΗ η απαραίτητη υποδομή γιά να εξυπηρετήται αυτός ο τύπος αεροπλάνου σέ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ βάση-όχι γιά να κατέβη μιά φορά στό τόσο σέ περίπτωση (φτού κακά) κάποιας emergency.

Ετσι λοιπόν:
α)Αντε καί λέμε οτι οι διάδρομοι στό LGAV έχουν τό σωστό πλάτος (καί οι τροχόδρομοι καί οι συνδετήριοι επίσης-μήν τους ξεχνάμε αυτούς).Μπορεί να κατεβαίνη τό A380 στούς 03L/21R καί μετά να περνάη τίς γέφυρες γιά να πάη στό terminal ή θά τίς γκρεμίση;

β)Αντε καί τό αντέχουν οι γέφυρες.Μπορεί να πιάση σέ φυσούνα ή θά μπλοκάρωνται όλα τά ramp buses τού αεροδρομίου γιά νά κουβαλάνε τό μέγα πλήθος (χωρίς πάθος) τών επιβατών του κάθε φορά που θά έρχεται;(Καί δέν θά έρχεται μόνο ένα κάθε μέρα,φαντάζομαι).

γ)Αντε καί χωράει καί στίς φυσούνες.Υπάρχει tow vehicle ικανό νά τό κάνη pushback μετά γιά να φύγη ή νά φέρνουμε καμμιά γερανογέφυρα από τά ναυπηγεία Ελευσίνας γιά να το σηκώνη;

Δέν είναι λοιπόν τόσο απλό το θέμα....
 
Είχε συζητηθεί και πιο παλιά ότι το Α380 μπορεί να προσγειωθεί στο LGAV καθώς πληρεί τις ελάχιστες προυποθέσεις διαδρόμου και συγκεκριμένα τα 45 μέτρα πλάτος αλλά μόνο σε περίπτωση emergency. Βέβαια προσγείωση μπορεί να γίνει μόνο στον 03R/21L καθώς δεν υπάρχει εξασφάλιση ότι η γέφυρα για τον 03L/21R μπορεί να αντέξει το βάρος. Απο εκεί και πέρα δεν υπάρχει καμια τεχνικο-υλική υποδομή για τακτική εξυπηρέτηση επιβατών και αεροσκάφους. Μηχάνημα δεν υπάρχει για push back οπότε αν υπάρξει emergency θα χρειαστεί να σταθμεύσει σε remote stand. Για να μπορέσει να εξυπηρετήσει σε τακτική βάση αεροσκάφος αυτου του μεγέθους δεν χρειάζονται απλά μικρές αλλαγές αλλά μια σειρά σοβαρών αναβαθμίσεων που χρειάζεται να γίνουν με ανάλογο κόστος.

Με την ευκαιρία της παράδοσης του πρώτου αεροσκάφους Airbus A380 για εμπορική χρήση, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι η κατασκευάστρια εταιρεία AIRBUS και οι εταιρείες Singapore Airlines, Emirates και Qantas που εντάσσουν το νέο αεροσκάφος στο στόλο τους, επέλεξαν το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ως ένα από τα αεροδρόμια παγκοσμίως που μπορούν να εξυπηρετήσουν το αεροσκάφος σε περίπτωση αλλαγής προορισμού εν πτήσει (Diversion Airports for A380 flight).

Πηγή: Athens International Airport
 
thanosp":3tyh0kci said:
Για να μπορέσει να εξυπηρετήσει σε τακτική βάση αεροσκάφος αυτου του μεγέθους δεν χρειάζονται απλά μικρές αλλαγές αλλά μια σειρά σοβαρών αναβαθμίσεων που χρειάζεται να γίνουν με ανάλογο κόστος.

...ένα από τα αεροδρόμια παγκοσμίως που μπορούν να εξυπηρετήσουν το αεροσκάφος σε περίπτωση αλλαγής προορισμού εν πτήσει (Diversion Airports for A380 flight).



Νουμερο 1. Ας κανουν νεο τερμιναλ, που θα εξυπηρετει και το Α380, αφου ισχυει το Νουμερο 2. !! Ουπς.. Ξεχασα... Ελλαδα..
Νουμερο 2. Σιγα το κατορθωμα.. Τι να πουνε στο MUC το οποιο ηταν το ΠΡΩΤΟ αεροδρομιο στην Ευρωπη που πηρε πιστοποιηση εξυπηρετησης του Α380 σε τακτικο δρομολογιο! Ουπς.. Ξεχασα... Ελλαδα.. (ητοι οταν τα αυτονοητα θεωρουνται κατορθωματα..)


:wall:
 
καταρχην σε ολα τα αεροδρομια που γινονται εμπορικες πτησεις του Α380 κατασκευαστηκε νεο terminal για να μπορει να εξυπηρετηση τους επιβατες του αεροπλανου αυτου συν του οτι εγιναν πολλες κ μεγαλες κατασκευες ατα αεροδρομια αυτα σε πχ διαπλατηνση διαδρομων taxi way κτλ.
στην αθηνα λοιπον αν ερθει ποτε με τα σημερινα στανταρτ απλα ολα τα λεωφορεια του αεροδρομιου θα μεταφερουν τους επιβατες :)
 
Επειδή πάμε να ξεφύγουμε από το θέμα,που είναι κατά πόσον χρειάζεται η Αθήνα ένα δεύτερο αεροδρόμιο,επαναλαμβάνω την ταπεινή μου άποψη οτι άν μπορούσε να χρησιμοποιηθή το αείμνηστο Ελληνικό γιά την γενική αεροπορία (ώστε να μήν τρέχουν άπαντες στά Μέγαρα-άνευ μουσικής-ή στο Τατόϊ),θά ήταν καλά.Εφ'όσον όμως δέν έγινε κάτι τέτοιο καί το Ελληνικό μετετράπη σέ wannabe πάρκο,μιά χαρά είμαστε καί μέ το ένα και μοναδικό αεροδρόμιο που διαθέτουμε καί άν υπάρχη λόγος (κατά πώς άδει και ο Νταλάρας),μπορούμε να το επεκτείνουμε.

Τό νά λέμε οτι χρειαζόμαστε δεύτερο αεροδρόμιο επειδή π.χ.το Παρίσι καί το Λονδίνο έχουν από τρία,παραπέμπει στην γνωστή παροιμία μέ τούς πραματευτάδες καί την σύζυγο τού ιδιοκτήτη τού μύλου...
 
Ναι αλλά το μονοπώλιο του ελ γκαβ έχει παραγίνει νομίζω...
Οσον αφορά το Ελληνικό , η τελική των 33 κροσάρει τις τελικές του Βενιζέλος ,οπότε κανείς δεν θα ήθελε μπλεξίματα εκεί...ίσα ίσα, και οι VFR διαδρομές τώρα ,για τα ελικόπτερα, ειναι στα 500' max...εκ των πραγμάτων δύσκολο...
Και πια,δεν είναι τόόόσο δύσκολο να ''τρέχεις'' στα Μέγαρα. Μάλλον εξυπηρετεί περισσότερο,με την αττική οδό και το προαστιακό να χρειάζεσαι πλέον ελάχιστο χρόνο...που να μπλέξεις στη παραλιακή σε κίνηση ή στο τραμ :P !
 
Το ερώτημα μου του τόπικ μου φερε στο νου τον Καρατζαφέρη, που είχε (έχει?) αυτή την απορία: αφού η Ρώμη έχει 2, εμείς γιατί να έχουμε 1, οτί δλδ το Ελληνικό θα έπρεπε να συνεχίσει.. προσωπικά ελπίζω ο χόρος εκεί να γίνει πάρκο κ τπτ άλλο, βλέπε μερικές βιλίτσες κ άλλα έξυπνα για κονόμα..

σχετικά με το Α380 η LH έχει ένα πολύ ωραίο site με πληροφορίες (πχ το push-back trackor κάνει 1εκ Ε κτλ): http://a380.lufthansa.com/#en/main/fasz ... /flughafen

Αναρωτιέμαι πως θα μπορούσε να έρθει κάτι τέτοιο στο ΕΛ.ΒΕΝ. Ποτέ δεν ξέρεις όμως, ίσως η Hellenic Imperial να κάνει την έκπληξη :o
 
Top