Δρομολόγια Aegean

  • Thread starter Thread starter mrk
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Θα περιμενα αντι για Μαυρίκιο, Μαλδιβες πρώτα που έχουν ζητηση ολο το χρονο
 
Μάλλον δεν έγινε διακρατική για Μαλδίβες, γι' αυτό και δεν ανακοινώθηκε κάτι τέτοιο.

Πάντως βγάζω το καπέλο στο Γραφείο Τύπου της Αιγαίου. Η είδηση διοχετεύθηκε κατά τέτοιο τρόπο στα ΜΜΕ ώστε να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι την άλλη εβδομάδα θα γίνει επιτέλους πραγματικότητα το όνειρο της Πωλίνας από τα μακρινά 80's, όταν ουσιαστικά, πραγματικότητα θα γίνουν μόνο τα όνειρα του Ranjit και της Lalita από το εξωτικό Νέο Δελχί, να έρθουν να φάνε στην Πλάκα χωρίς ενδιάμεση στάση.
 
Πραγματικά δεν καταλαβαίνω προς τι η ειρωνία. Η Ινδία είναι μαγευτική χώρα - την έχω επισκεφτεί ήδη δύο φορές.
Επίσης είναι η πολυπληθέστερη χώρα στον κόσμο. Μια τεράστια αγορά με μεσαία τάξη που αυξάνεται ραγδαία, έχει αγοραστική δύναμη, και επισκέπτεται όλο και περισσότερο όχι μόνο την Ελλάδα, αλλά την Ευρώπη και τον κόσμο.
Η Ινδία είναι πολύ έξυπνη κίνηση και κατά τη γνώμη μου θα ευδοκιμήσει περισσότερο από Μαυρίκιο, Σεϋχέλλες, κλπ. Οι Έλληνες που έχουν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν σ’ αυτούς τους προορισμούς δε νομίζω να είναι πολλοί.
 
Το σχόλιό μου δεν πάει προς το αν είναι ή δεν είναι ωραία η Ινδία (σαφέστατα και είναι). Πάει στο πώς παρουσιάζεται η είδηση για τη διακρατική και πώς αφήνεται να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι η εταιρεία επεκτείνεται χωρίς να τη σταματά τίποτα.
 
Φαίνεται πως ό,τι κι αν γίνει, πάντα κάτι θα μας φταίει. Όταν δεν επεκτείνεται η εταιρεία, φωνάζουμε για στασιμότητα ενώ όταν επεκτείνεται, πετάμε βέλη για… επέκταση ''με σπασμένα φρένα''. Ας αποφασίσουμε επιτέλους τι θέλουμε – γιατί τόσα χρόνια, έχουμε όλοι καταλάβει ότι η εταιρεία προχωρά με σταθερά και σίγουρα βήματα. Δεν ανακαλύψαμε χτες την πυρίτιδα....
 
Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει ένα θεματάκι με Μαυρίκιο και Σεϋχέλλες και είναι το εξής ένα: η Ινδία.
Με τα σημερινά δεδομένα δηλαδή την άφιξη 2 XLR σε λίγους μήνες, δεν βγαίνει πρόγραμμα πτήσεων με 8 εβδομαδιαίες για Ινδία και 3 ή 4 την εβδομάδα για τα παραπάνω υπέροχα νησιά.

Βασικά βγαίνει, αλλά πολύ στριμωχτά και αγχωτικά. Ακόμα και αν οι Σεϋχέλλες και ο Μαυρίκιος εξυπηρετούνται από την ίδια πτήση ως tag on το operational risk σε περίπτωση που ένα XLR βγει εκτός πτήσεων είναι τόσο μεγάλο που η Aegean δεν πρόκειται να το αναλάβει. Είναι γνωστό το πόσο συντηρητική είναι και καλά κάνει.

Άρα ποια είναι τα 2 πιο πιθανά σενάρια που θα δούμε σε σχέση με τα παραπάνω για το 2026;

1. Θα μείνουμε μόνο με Ινδία την οποία θα εξυπηρετούν αποκλειστικά τα δύο XLR για να καλύψουν με άνεση τα όποια κενά δημιουργηθούν σε περίπτωση συμβάντος με το ένα αεροσκάφος. Δεν υπάρχει περίπτωση να το ρισκάρει η Aegean να φανεί αναξιόπιστη στο παρθενικό της long haul εγχείρημα. No way Josè που λένε και στα ορεινά της Ηπείρου.

2. Να πραγματοποιηθούν όντως όλα τα δρομολόγια και στα δύο νησιά ( και μακάρι ). Αυτό προϋποθέτει και την έλευση ενός τρίτου XLR που δίνει την δυνατότητα στην Aegean να κάνει τρεις πτήσεις την εβδομάδα τουλάχιστον στους συγκεκριμένους προορισμούς.

Επειδή η ανάθεση στην Aegean για Σεϋχέλλες και Μαυρίκιο είναι πολύ συγκεκριμένη ως προς τον χρόνο υλοποίησης της, ποντάρω στο δεύτερο σενάριο. Η Aegean δεν νομίζω να αιτήθηκε και να πήρε την ανάθεση έτσι για πλάκα και μάλιστα με χρονικό όριο έναρξης στους 6 μήνες ( αν δεν κάνει κάτι σε 6 μήνες χάνει την ανάθεση ) . Δεν αποκλείεται λοιπόν καθόλου αυτή την στιγμή που μιλάμε η Aegean να ετοιμάζει κάτι.
Για να δούμε.
 
Δύσκολο να ετοιμάζει κάτι πιστεύω.

Σε συνεννόηση με την ΥΠΑ παίρνει παράταση για όσο το χρειάζεται μέχρι την έλευση των LR.

Απλά ήθελαν να προλάβουν τους δίπλα για να κατοχυρώσουν τα δρομολόγια εικάζω.

Ένα τηλεφώνημα γίνεται από Βενιζέλο στη βουλιαγμένης και η ΥΠΑ εκδίδει αίτηση παράτασης για αρχή των δρομολογίων.

Επίσης ένα τρίτο σενάριο να κάνει χρήση 5th freedom right και να συνεχίζει το δρομολόγιο των Σευχελλών προς Μαυρίκιο.

[ το επιχειρούσε και η Turkish ένα διάστημα χωρίς δικαίωμα πώλησης εισιτηρίων μεταξύ Βικτώριας και Πορτ Λουίς )

έτσι ώστε μέχρι να έχει τον απαιτούμενο στόλο για απευθείας πτήσεις δεν χρειάζεται να χάνει επί της ουσίας 2 αεροπλάνα για 3 μέρες και να χάνει μόνο ένα πχ.

Αυτό βέβαια σε συνεννόηση με τις χώρες εκεί.

Και αν δεν χρήζει αναγκαίο απλά σε έναν αριθμό πτήσης και για τους 2 προορισμούς χωρίς να πουλάει στα μεταξύ τους νησιά εισιτήρια το δρομολόγιο να μας θυμίσει για τους παλιούς εποχές κρατικής ΟΑ το τρενάκι της μέσης ανατολής

Αθήνα-Ντουμπάι-Κουβέιτ - Αθήνα
με την αλλαγή βεβαίως σε

Αθήνα- Βικτώρια- Πορτ Λουίς - Βικτώρια- Αθήνα
χωρίς να χει 5th freedom rights.

Το τρίτο σενάριο σαν ιδέα που αναφέρθηκε από τον φίλο παραπάνω με τι πτήση tag on προς διευκόλυνση των αναγνωστών πως μπορεί να δουλέψει.

Αλλά επειδή η Αιγαίου μας είναι όλο εκπλήξεις δεν θα μου έκανε εντύπωση αν τσιμπήσει από την αγορά αεροσκάφη LR πιο γρήγορα από τι έχει ανακοινώσει...
 
Last edited:
Πάντως βγάζω το καπέλο στο Γραφείο Τύπου της Αιγαίου. Η είδηση διοχετεύθηκε κατά τέτοιο τρόπο στα ΜΜΕ ώστε να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι την άλλη εβδομάδα θα γίνει επιτέλους πραγματικότητα το όνειρο της Πωλίνας από τα μακρινά 80's, όταν ουσιαστικά, πραγματικότητα θα γίνουν μόνο τα όνειρα του Ranjit και της Lalita από το εξωτικό Νέο Δελχί, να έρθουν να φάνε στην Πλάκα χωρίς ενδιάμεση στάση.
Η είδηση είναι προφανές ότι δεν έχει βγει από το Γραφείο Τύπου της Aegean, αλλά από "δημοσιογράφους" -εντός και εκτός εισαγωγικών- που είτε κάνουν ρεπορτάζ ξεψαχνίζοντας τη "Διαύγεια" και τις αναρτήσεις της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας είτε "κλέβουν" ο ένας το "λαβράκι" που βγάζει ο άλλος.

Άλλωστε ποια μεγάλη εταιρεία -και δη εισηγμένη στο χρηματιστήριο- θα άφηνε να διαρρέονται φήμες για επέκταση δικτύου, συνοδευόμενες από τον αστερίσκο "εφόσον αποφασίσει τελικά να προχωρήσει σύμφωνα με το σχεδιασμό της σε απευθείας πτήσεις" που βάζει το άρθρο του Capital.
 
Και για να αλλάξουμε λίγο το κλίμα από τις Ινδίες και τις Σεϋχέλλες, η Aegean προσθέτει νέες απευθείας πτήσεις Λάρνακα - Βρυξέλλες.

Λάρνακα (LCA) - Βρυξέλλες (BRU) , από 1 Δεκεμβρίου 2025 3 φορές την βδομάδα και από 11 Γενάρη 5 φορές την βδομάδα , με Α320neo.

A3488 1400 LCA - 1715 BRU (Mon,Wed,Thu,Fri,Sun) A320N
A3489 1805 BRU - 2305 LCA (Mon,Wed,Thu,Fri,Sun) A320N
 
Last edited:
Top