Δικαιώματα Επιβατών αεροπορικών μεταφορών

Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Φιλε Ακη, σ´ευχαριστω για την απαντηση. Εκλεισα μονος μου εισιτηριο γιατι στο desk της Aegean γινοταν πραγματικα το αδιαχωρητο απο ολους τους επιβατες της πτησης και αν καθομουν να περιμενω θα εχανα την πτηση της British που εφευγε σε μια ωρα στις 21:45, και επρεπε την αλλη μερα το πρωι να ειμαι Αθηνα. Απο οτι εμαθα παντως οι υπολοιποι εφυγαν την αλλη μερα με μεσημεριανη πτηση. Τωρα που εκλεισα μονος μου εισιτηριο με αλλη εταιρεια δεν δικαιουμαι την αποζημιωση;; Η καθυστερηση ηταν εξαλλου σαφως πανω απο 3 ωρες. Και οσον αφορα την πτηση που ακυρωθηκε δεν δικαιουμαι επισης επιστροφη της αξιας του αρχικου εισιτηριου της Aegean;
Τι με συμβουλευεις να κανω;
Σ´ευχαριστω ξανα.
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Δεν γνωρίζω τι ισχύει στην περίπτωσή σου. Προφανώς η αρχική σου πτήση ακυρώθηκε και οι επιβάτες προωθήθηκαν με άλλες πτήσεις προς Αθήνα. Πάντως σε τέτοιες περιπτώσεις πάντα υπάρχει ένα κάποιο χάος αρχικά, μιας και οι υπάλληλοι είναι συγκεκριμένοι. Η αναμονή είναι δεδομένη. Ίσως θα ήταν σωστότερο να είχες επικοινωνήσει τηλεφωνικά με την εταιρία από το Λονδίνο ώστε η ίδια η Aegean να έκανε αλλαγή της κράτησής σου. Από εδώ και πέρα πρέπει να μιλήσεις με την Aegean, αλλά σίγουρα δεν μπορείς να ζητήσεις όσα γράφει ο κανονισμός της ΕΕ, μιας και δεν έδωσες στην εταιρία την ευκαιρία να σε βοηθήσει. Ίσως να σου επιστρέψουν την αξία του εισιτηρίου για την συγκεκριμένη πτήση, ίσως να σου επιστρέψουν και το ποσό του εισιτηρίου της πτήση της BA. Αν εγώ ήμουν στην θέση της Aegean θα σου επέστρεφα την αξία του εισιτηρίου της πτήσης A3 603 και τίποτε παραπάνω. Αλλά, το τι θα έκανα εγώ δεν έχει καμιά σχέση με το τι θα κάνει η Aegean. :oops:

Πάντως, κράτα μας ενήμερους. Είμαι περίεργος να δω τι αποτέλεσμα θα έχει η ιστορία σου.
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Ilias76":1t6ygfpp said:
...Αφου λοιπον επιβιβαστηκαμε στο αεροπλανο παρουσιαστηκε βλαβη στον κινητηρα λιγο πριν την απογειωση. Μειναμε 3 ολοκληρες ωρες μεσα στο αεροσκαφος και περιμεναμε να επιδιορθωθει η βλαβη, τελικα η βλαβη δεν ηταν δυνατον να επισκευαστει και κατα τις 20:00 αποβιβαστηκαμε και μας επιστρεψαν στο τερμιναλ του αεροδρομιου...
Akis":1t6ygfpp said:
...Αν δεν έκανες κάποια κίνηση μόνος σου, τότε θα ίσχυε κανονικά ο Κανονισμός 261/2004 της Ε.Ε (καθυστέρηση >3 ωρών για πτήσεις μεταξύ 1 500 και 3 500 χιλιομέτρων = 400 ευρώ αποζημίωση).
Βάσει της 3ης παραγράφου του 5ου άρθρου του Κανονισμού 261/2004 ΔΕ δικαιούται αποζημίωσης επειδή η ακύρωση της πτήσης οφείλεται σε μηχανική βλάβη. Δικαιούται μόνο φροντίδα.

Άρθρο 5, παρ. 3:
Ο πραγματικός αερομεταφορέας δεν υποχρεούται να πληρώσει αποζημίωση σύμφωνα με το άρθρο 7 αν μπορεί να αποδείξει ότι η ματαίωση έχει προκληθεί από έκτακτες περιστάσεις οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμη και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Βεβαίως και δικαιούσαι αποζημίωση! Μια βλάβη δεν χαρακτηρίζεται ως έκτακτο περιστατικό. Βλέπε την Υπόθεση C-549/07.
Το άρθρο 5, παράγραφος 3, του κανονισμού (ΕΚ) 261/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 11ης Φεβρουαρίου 2004, για τη θέσπιση κοινών κανόνων αποζημίωσης των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και παροχής βοήθειας σε αυτούς σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης και ματαίωσης ή μεγάλης καθυστέρησης της πτήσης και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΟΚ) 295/91, έχει την έννοια ότι τεχνικό πρόβλημα που παρουσιάστηκε σε αεροσκάφος και είχε ως αποτέλεσμα τη ματαίωση πτήσεως δεν εμπίπτει στο περιεχόμενο της κατά τη διάταξη αυτή έννοιας των «εκτάκτων περιστάσεων», εκτός αν το πρόβλημα αυτό οφείλεται σε γεγονότα τα οποία, ως εκ της φύσεως και των αιτίων τους, δεν συνδέονται αναπόσπαστα με την κανονική άσκηση της δραστηριότητας του οικείου αερομεταφορέα και διαφεύγουν του αποτελεσματικού ελέγχου του.
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Καλησπερα,
Θα ηθελα να ρωτησω αν καποιος δικαιουται μεταφορα σε αλλη πτηση την ιδια μερα, για πτηση που ακυρωνεται και εχει ενημερωθει 1,5 μηνα σχεδον πριν. Εναλλακτικη πτηση προσφερει η αρχικη εταιρια για την επομενη μερα, κατι που δεν βολευει τον επιβατη. Προσφερει και επιστροφη χρηματων αλλα μηπως μπορει να μεταφερθει σε πτηση αλλης εταιριας την ιδια μερα?
Ευχαριστω.

ΥΓ: Η ακυρωση ειναι για "επιχειρισιακους" λογους, οποτε φανταζομαι δεν ανηκει στην κατηγορια μη-προβλεψιμοι.
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Akis":1udj9qbd said:
Βεβαίως και δικαιούσαι αποζημίωση! Μια βλάβη δεν χαρακτηρίζεται ως έκτακτο περιστατικό. Βλέπε την Υπόθεση C-549/07.
Σε πτήση μου με την πρώην Ολυμπιακή, η οποία ακυρώθηκε λόγω βλάβης, αρνήθηκαν να μου δώσουν αποζημίωση.
Απευθύνθηκα γραπτώς στην ΥΠΑ και η (τηλεφωνική της) απάντηση ήταν "ελέγξαμε τα έγγραφα και ήταν ακύρωση λόγω βλάβης άρα δε δικαιούστε αποζημίωση".
(Μάλλον με κορόιδεψαν κανονικά)
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Πότε ήταν αυτό, Φώτη μου; Η παραπάνω απόφαση εκδόθηκε στις 22.12.2008. Μιας και αναφέρεσαι στην πρώην Ολυμπιακή, υποθέτω, ότι το περιστατικό σου συνέβη πριν την συγκεκριμένη ημερομηνία. Ίσως αν το συνέχιζες (όπως ο καταναλωτής στην υπόθεση C549/07) να είχε άλλη έκβαση. Με το ρίσκο φυσικά να μην δικαιωθείς και να ξοδέψεις τα χρήματά σου.
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Κάπου μέσα στη διετία Οκτ. 2007-Σεπ. 2009.
Δυστυχώς δε θυμάμαι, αλλά λίγη σημασία έχει πλέον.
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

καλημέρα. Θα πηγαίναμε με ryanair απο Κύπρο Ρώμη στις 12/12 και θα επιστρέφαμε στις 15/12 (Παρασκευή - Δευτέρα). έκανα και online check in και στις 8 το βράδυ της Πέμπτης λαμβάνω email ότι η πτήση πρός Ρώμη ακυρώνεται χωρίς καμία εξήγηση. Τηλεφώνησα στο ξενοδοχείο αυτοι μου είπαν ότι θα έχει απεργία μέχρι το απόγευμα και μάλλον ο λόγος είναι αυτός. Τα λεφτά της διαμονής δεν μου τα επέστρεφαν. Είχα κλείσει επισης εισητήρια online για Βατικανό οπότε τα έχανα και αυτά. Τηλεφώνησα στο αεροδρόμιο κανένας δεν εκπροσωπούσε την ryanair. μου έδωσαν ένα αγγλικο νούμερο έπερνα κ έλεγε οτι τα γραφεια είναι κλειστά. επόμενη πτηση με ryanair για ρώμη είχε την Δευτέρα. Δηλαδή δεν έβαλαν νέα πτηση το απόγευμα που θα τέλειωνε η απεργία ώστε να μας καλύψουν όπως έκανε για παράδειγμα η aegean. Η επόμενη πτηση της ryanair για Ρώμη ήτανν 15/12 την Δευτέρα που θα χάναμε ούτως η άλλως το ξενοδοχείο και το βατικανο (350ευρώ) Καμία εξυπηρετηση. Να επισημάνω ότι Ρωμη θα πήγαινα επειδή βρηκα φτηνό εισητήριο 100 ευρώ με επιστροφή. Για να πάω Ρώμη αναγκάστηκα να αγοράσω καινούργιο εισητήριο one way με aegean 230 το άτομο και επεστρεψα με ryanair δευτέρα. η ryanair είπε οτι θα μας αποζημιώσει 50ευρω οσα δηλαδη κοστιζε το εισητηριο για να παμε. η απορία μου είναι. δεν έπρεπε να βάλει νέα πτηση το απόγευμα; να μας έχει ενημέρωσει νωρίτερα; επισης δεν ήταν υπόχρεοι αν δεν έβαζαν νέα πτηση να μας βρουν με μια άλλη εταιρεία θέση για να πάμε;
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Η Ryanair θα είχε την υποχρέωση να σου κάνει rebooking και σε άλλη εταιρία, εάν η ίδια δεν έχει πτήση (ο κανονισμός 261/2004 της ΕΕ μιλάει για “το νωρίτερο δυνατό” και όχι με την επόμενη πτήση της ίδιας εταιρίας…)

Επίσης, έχει την υποχρέωση να σου καλύψει ξενοδοχεία, γεύματα κλπ. εάν δεν υπάρχει δυνατότητα να πετάς την ίδια μέρα.

Δεν έχει όμως υποχρέωση να σε καλύψει τυχόν έξοδα για ξενοδοχείο, εκδρομές κλπ. στη Ρώμη, που έχασες λόγω της ακύρωσης/καθυστέρησης. Ούτε έχεις δικαίωμα στα 250-600 Ευρώ αποζημίωση, αφού απεργία είναι ανώτερη βία και όχι ευθύνη της Ryanair.

Δηλαδή, θεωρητικά μπορείς να ζητάς από την Ryanair τα 230 Ευρώ που πλήρωσες για το εισιτήριο με την Α3 (η Ryanair απ΄την αρχή θα έπρεπε να κάνει rebooking σε αυτή την πτήση). Μόνο που στην πράξη ιδιαίτερα τα LowCost ποτέ δεν σου αλλάζουν τη πτήση σε άλλη εταιρία και γενικά αγνοούν τα δικαιώματα των επιβατών (για μένα αυτός είναι ένας λόγος που τα αποφεύγω όπου μπορώ…) . Αν θέλεις τα λεφτά σου μάλλον πρέπει να κάνεις αγωγή στα δικαστήρια....
 
Top