Καλοί μου άνθρωποι (που λέει και ο Βέγγος)
Οντας μέλος τόσο στό παρόν forum όσο καί στο forum τού
http://www.shipfriends.gr,διαπιστώνω οτι το θέμα τών υδροπλάνων είναι κοινό-ίσως τό μόνο κοινό θέμα που έχω συναντήσει στά δύο αυτά forum.
Ωραία λοιπόν όλα τά περί υδατοδρομίων και λοιπών που ασχολείται ο κύριος Κεφαλογιάννης (τη στιγμή που έχουν φύγει εκτός Ελλάδος περίπου τά μισά από τά συμβατικά βαπόρια που υπήρχαν,μέ αποτέλεσμα να υπάρχουν ελλείψεις στίς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες) αλλά επιτρέψτε μου να (ξανα)διατυπώσω κάποιες απορίες και αμφιβολίες μου:
1.Ακόμα δέν έχει ξεκαθαριστεί το νομικό-θεσμικό πλαίσιο που θά διέπη τήν κυκλοφορία τών υδροπλάνων.Σύμφωνα μέ τίς ισχύουσες διατάξεις,τα υδροπλάνα θεωρούνται..πλοία.Συνεπώς,η όλη λειτουργία τους πρέπει να ελέγχεται από το..Λιμενικό,που βέβαια τά στελέχη του είναι τελείως άσχετα μέ τά αεροπορικά θέματα...
2.Τά λεγόμενα "υδατοδρόμια" είναι (ή θα είναι) απλά θαλάσσιες περιοχές ΕΞΩ από τά λιμάνια,όπου θά προσθαλασσώνωνται καί θα αποθαλασσώνωνται τά υδροπλάνα (γιατί βέβαια ΜΕΣΑ στό λιμάνι δέν μπορεί να γίνη κάτι τέτοιο).Στά περισσότερα λιμάνια όμως τών νησιών τού Αιγαίου (κυρίως) οι καιρικές συνθήκες είναι τέτοιες που και τα πλοία συχνά δυσκολεύονται να προσεγγίσουν και να δέσουν -ακόμα και το καλοκαίρι.Ηδη,μόλις πρόσφατα η πανηγυρικά διαφημισθείσα εγκαινιαστική πτήση υδροπλάνου πρός τά Ψαρά ματαιώθηκε λόγω τών..μπωφόρ (καί τού συνεπακόλουθου ισχυρού κυματισμού).Πόσο τακτική θά είναι άραγε η συγκοινωνία μέ τά υδροπλάνα -ιδίως τόν χειμώνα- όταν ακόμα και γιά τά πλοία βγαίνουν συχνά-πυκνά απαγορευτικά απόπλου;
3.Γιά την Air Sea Lines γράφτηκε στο ναυτικό forum οτι "κατόπιν παρακλήσεως τού ΥΕΝ" δέχτηκε να εκτελή επιχορηγούμενα δρομολόγια πρός άγονες γραμμές (δηλαδή έτσι,χωρίς διαγωνισμό; ).Νά τους πούμε "μπράβο" και γι'αυτό; (όποιος θέλει,άς επισκεφτή το θέμα "Δρομολόγια Υδροπλάνων" στό forum τού
http://www.shipfriends.gr γιά να διαβάση τί γράφουν εκεί γιά τό θέμα αυτό).
4.Πρός teacherakis:Οπως ανέφερα και πιό πάνω,απο/προσθαλάσσωση απαγορεύεται να γίνεται ΕΝΤΟΣ τού λιμανιού.Σέ επίσκεψή μου πρό ετών στό Ηράκλειο,Αύγουστο μήνα,είχα περπατήσει στον λιμενοβραχίονα που αναφέρεις και έβλεπα πολύ ισχυρό κυματισμό έξω από αυτόν,εκεί που,υποτίθεται,θά απο/προσθαλασσώνωνται τά υδροπλάνα-άν γίνη ποτέ υδατοδρόμιο στό Ηράκλειο.
Αλλωστε,γιά διαδρομές πρός τά γειτονικά νησιά (τά περισσότερα τών οποίων έχουν καί αεροδρόμιο),η μέν διάρκεια τού ταξιδιού μέ το πλοίο δέν είναι μεγάλη,η δέ αεροπορική σύνδεση μπορεί να καλυφθή μέ κανονικό αεροπλάνο-καί δέν βλέπω τόν λόγο να προτιμήση κάποιος το θορυβώδες και αργό υδροπλάνο Twin Otter έναντι π.χ. ενός ATR ή ακόμα και ενός Jetstream...