Nαί sorry, Air Transat εννοούσα.
Alkiss, κράτα μία πισινή για τουσ χειριστές. Έβγαλαν το αεροπλάνο απο μία εξαιρετικά δύσκολη θέση με ικανότητα και πολύ πολύ τύχη. Το πρόβλημα είναι ότι το αεροπλάνο βρέθηκε σε αυτήν την δύσκολη θέση από μηχανικό σφάλμα αρχικά αλλά μετέπειτα από ολέθριο σφάλμα των ίδιων των χειριστών η κατάσταση χειροτέρεψε άρδην.
Το μηχανικό σφάλμα προήλθε από τους μηχανικους που χρησιμοποίησαν λάθος εξάρτημα στην αλλαγή κινητήρα που έγινε πριν την πτήση.
Το εξάρτημα αστόχησε και προκάλεσε μεγάλη διαρροή καυσίμου από τον ένα κινητήρα (της τάξης των 7-10 τόννων την ώρα).
Οι χειριστές
δέν πίστεψαν ότι είχαν διαρροή αλλά νόμιζαν ότι ήταν σφάλμα οργάνου, και σαν να μήν έφτανε αυτό, άνοιξαν την βαλβίδα που ενώνει την δεξιά με την αριστερή δεξαμενή με αποτέλεσμα να χάνουν και άλλα καύσιμα από την "υγιή" πλευρά :shock:
Αν είχαν αντιληφθεί την διαρροή αμέσως, θα μπορούσαν άνετα να φτάσουν σε κάποιο αεροδρόμιο του Ατλαντικού .
Ο παράγοντας τύχη που προανέφερα, επήλθε από από το γεγονός ότι ο έλεγχος εναερίας κυκλοφορίας του Ατλαντικού, λογω πολλής κυκλοφορίας, άλλαξε τον αεροδιαδρομο που αρχικά είχε εγκριθεί , για να πετάξει το αεροπλάνο σε άλλον, 60 μίλια πιο νότια. (άρα και πιό κοντά στο Lajes Airport). Aν πέταγαν στην αρχική πορεία, δεν θα μπορούσαν να φτάσουν ποτέ στο Lajes.
Γι'αυτό και έκανα το σχόλιο πιό πάνω ότι οι Γάλλοι ψιλοχέ....καν και κατέβηκαν Ηράκλειο.
Τέλος, οι χειριστές της Τρανσάτ, βρήκαν τον μπελά τους και άσχημα στο πόρισμα που έγινε, για αβλεψιά. Πέρα από αυτό όμως όλοι οι χειριστές (αν κρινουν το συμβάν από το σβήσιμο των κινητήρων και μετά) βλέπουν με μεγαλη εκτίμηση το όλο επίτευγμα!
Και της ΟΑ οι χειριστές που σπάσανε το Ι στην θεσσαλονίκη , στα κανάλια σαν ήρωες παρουσιαστηκαν, που κατάφεραν και τους έκοψε να στριψουν το αεροπλανο στα γρασιδια για να μην πεσουν στη θάλασσα στο τελος του 34. Το ότι αυτοι φταίνε και προσγειωθηκαν μετά το μέσο του διαδρομου και γρηγοροι με κακοκαιρια και δεν κανανε go-around είναι για μένα πιο βασικό.
