Εγκαταλειψη των Boeing στο LGAT

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
http://i47.tinypic.com/91dr92.png
http://i49.tinypic.com/2vkhs00.jpg
Η "πάλαι ποτέ κραταιά τζαμπούκλα"(πολύ μού άρεσε,και αναφέρομαι στην καταχώρηση αρ.1)απηλλαγμένη γραφικών
χάρη στις φιλότιμες προσπάθειες του κυρ-Μήτσου και τού επιστάτη,ο οποίος για πολλές μέρες κόλλαγε τη σκάλα στην
βάση της πτέρυγας και ερχόταν μετά από ώρες να πάρει με το αυτοκίνητό του τον (μοναδικό) εθελοντή τού συλλόγου
και να τον πάει μέχρι τη στάση τού λεωφορείου...Τελικά ο κυρ-Μήτσος παρά τις όποιες επιφυλάξεις αποδείχτηκε αρ-
κετά ικανός.Μετά από μήνες κατάλαβε ότι δεν έστεκε να φαίνεται σαν μπάλωμα η δουλειά του και έπλυνε τις μπλέ ρί- γες ώστε να φαίνεται το χρώμα ό,σο το δυνατόν ομοιόμορφο,όπως φαίνεται στη δεύτερη φωτογραφία.Χρησιμοποίησε
μία μικρότερη σκάλα για να μπορεί να τη μετακινεί γρήγορα και σε λίγα απογεύματα το τέλειωσε κι αυτό (με υαλοκα-
θαριστήρα).
Το πιό ενδιαφέρον πράγμα που είδα στο τζάμπο,πέρα από την απρόσμενη ευρυχωρία στο πατάρι (upper deck)- που
ξεκινάει με ύψος 2,10 περίπου και χαμηλώνει στο ημικυκλικό bulkhead στο 1,80 - είναι ότι στο τέλος της καμπίνας,
εκεί που γράφει SX-,λείπει ένα τετράγωνο από το ταβάνι και όταν κοίταξα από εκεί,είδα ότι πάνω από την οροφή τού
θαλάμου επιβατών η άτρακτος ήταν κούφια σαν την κιβωτό τού Νώε.Ήταν σαν τη ραχοκοκκαλιά ενός κήτους με τη
μόνωση και τίποτ' άλλο.Στη βάση της ουράς φαινόταν το pressure bulkhead,όλα γυμνά.Ποιός το φανταζόταν αυτό;
 
http://i50.tinypic.com/2cdwmte.png
http://i45.tinypic.com/2ufq8tw.png
Ξέρω ότι θέλετε να δείτε το τζάμπο.Έχετε μεγάλη περιέργεια.Όπως βλέπετε,είναι σε πολύ καλή κατάσταση.Όσο γιά
τα τηλεοπτικά συνεργεία πού κατά καιρούς "κλείνουν" γιά γύρισμα,μάλλον καλό έχουν κάνει.Ο χώρος θέλει αέρα:να
συντηρείται,να φρεσκάρεται,να παραμένει επισκέψιμος.Έχουν αφήσει και καλά πράγματα.Γιά παράδειγμα,το χώρισμα
πίσω από την ανοιχτή πόρτα έχει μείνει από κάποιο γύρισμα.Έχει γίνει και φωτογράφιση μόδας τον περασμένο Νοέ-
μβριο έξω από το αεροπλάνο.Το περασμένο καλοκαίρι γυρίστηκε ταινία μικρού μήκους για το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
(την οποία μάλλον δεν θα δούμε ποτέ).Αυτά συνάδουν με τον πολιτιστικό χαρακτήρα του συλλόγου.Αυτό που με στε- ναχωρεί είναι ότι ο μισός του κόσμος δεν συνεισφέρει ούτε αυτό το συμβολικό 1 ευρώ το μήνα. "Δεί δη χρημάτων,ώ άνδρες Αθηναίοι"! (και όπως έχουμε πει,υπάρχουν και ακριβές εργασίες πού πρέπει να γίνουν).Και για να γίνω πιό
σαφής,δεν θέλει κανένας να ξαναδεί τους κύκλους στην ουρά τού τζάμπο;Ακόμα και να μπορούσε να ξαναπάει εθε-
λοντικά ο κυρ-Μήτσος,τέτοιο man-lift θα κόστιζε πάρα πολλά,με τόσες ώρες εργασίας πού θα απαιτούνταν....
 
Παιδιά θέλω να κατέβω Αθήνα για βόλτα και να περάσω από το ελληνικό, μπορώ να μπω μέσα στον χώρο που υπάρχουν τα αεροπλάνα;
 
Φοβάμαι πώς θα σε απογοητεύσω αλλά αν σκεφτείς ότι η εταιρεία φύλαξης τού αεροδρομίου μετά από διάφορα περι-
στατικά πού έχουν σημειωθεί δυσκολεύεται να δώσει πρόσβαση σε κάποιον π.χ.εμένα,πού τουλάχιστον έχω αποδείξει
ότι για ενάμιση χρόνο έκανα καλή χρήση αυτής της άδειας,αντιλαμβάνεσαι τι απάντηση θα δώσει..Εχουμε μπλέξει σε
περίεργα γρανάζια.Αν τα αεροπλάνα ήταν στο Δυτικό,θα ήταν απλό.Δυστυχώς είναι δύσκολα τα πράγματα...
 
Καλές οι φωτογραφίες σας αλλά λίγες.Θα σταθώ σε μία από αυτές,πού μού δίνει την ευκαιρία να κάνω ένα σχόλιο
πού τόσον καιρό απέφευγα να κάνω.Σε κείνη πού δείχνει μόνο το ρύγχος τού 727 και θα εστιάσω στη μισάνοιχτη
πόρτα.Άλλωστε τί έχω να χάσω;Ο χρόνος μου έχει τελειώσει.Είχα και εγώ ημερομηνία λήξεως.Θυμάμαι λοιπόν,ήταν
Γενάρης του 2011 και έβαφα το O L Y M P I C .Τις μέρες εκείνες οι ΕΜΑΚ είχαν πάρει άδεια από το σύλλογο να μπουν
στο χώρο πού θεωρούν ότι είναι ένα είδος αεροπορικής παιδικής χαράς και να ξεσαλώσουν.Γέμισαν το 727 με ψεύ-
τικες πλαστικές σφαίρες πού έχουν στην άκρη κάψουλα με μπλέ μπογιά.Ο ένας από το πιλοτήριο προφανώς έριχνε
στον άλλον στο πίσω galley,είχαν ανοίξει την πόρτα κάτω από την ουρά και είχαν αφήσει ένα σχοινί για να σκαρφα-
λώνουν,υπήρχαν πολλά σφαιράκια τριγύρω από το αεροπλάνο,ως εδώ τίποτα μεμπτό.Την τελευταία όμως ημέρα των
εχθροπραξιών,σε στυλ "και τώρα άντε πιάστε μας",επιζητώντας ό,τι πιό ρεαλιστικό,άνοιξαν με λοστό αυτήν ακριβώς
την πόρτα,παραβιάζοντάς την βίαια.Δεν άργησα να δω τί είχαν κάνει γιατί δούλευα εκεί,στην άτρακτο....
Μπήκα μέσα από την πίσω πόρτα και φτάνοντας μπροστά,κατάλαβα ότι η πόρτα δεν έκλεινε γιατί το ένα από τα δύο
σιδεράκια τού πάνω βραχίονα είχε σπάσει.Μέ πολλή προσοχή και προσπάθεια κατάφερα να την κλείσω.Το ανέφερα
στο σύλλογο πού έκανε βεβαίως παράπονα,αλλά από τότε,κάθε φορά πού βλέπω αυτή την πόρτα μισόκλειστη,γιατί
οι ΕΜΑΚ συνεχίζουν να έρχονται αυτόκλητοι,καταλαβαίνετε τι σκέφτομαι.Στο τέλος η πόρτα μπορεί να πέσει.Τη ζημιά
την έχουν κάνει αυτοί.Και όσο καταφέρνουν να φθείρουν τα αεροπλάνα ΜΑΣ,τόσο αυτά γίνονται δικά τους....
 
Αρχικά να κάνω μια ερώτηση για ένα θέμα που μου κέντρισε την προσοχή μου εξ αρχής. Για ποιόν λόγο έχουν βαφτεί τα λογότυπα και τα ονόματα στα αεροσκάφη;
Εν συνεχεία, οφείλω να ομολογήσω ότι ο χώρος από την πρώτη στιγμή προκάλεσε ένα ψυχοπλάκωμα μέσα μου, ψάχνοντας την αιτία που εμείς οι Έλληνες είμαστε αυτοκαταστροφικοί σαν έθνος. Ένας χώρος σύγχρονης ιστορίας αντί να προστατεύεται βανδαλίζεται καθημερινά?! Μόλις είδα τα αεροσκάφη αμέσως σκέφτηκα να αφιερώσω το ερχόμενο καλοκαίρι μου (καιρού επιτρέποντος) στην αναστύλωση των αεροσκαφών παρασυρμένος από συναισθήματα νοσταλγίας και θλίψης. Αργότερα ενήργησε η λογική μου με αποτέλεσμα να αναγνωρίσω την ουτοπικότητα του σκεπτικού μου, αλλά γιατί όχι; αν μαζευτούμε δέκα άτομα θα μπορούσαμε να το κάνουμε. Απ'ότι ξέρω το ΠΟΛ.ΚΕ.Ο.Α. θέλει να μετατρέψει τα αεροσκάφη σε μουσεία και εφόσον μπορώ γιατί να μην βοηθήσω; Το θέμα είναι να βρεθούν οι εθελοντές και τα υλικά για να αναγεννηθούν αυτά τα αεροσκάφη. Από εδώ και μετά οφείλει και η πολιτεία να κάνει κάτι...
 
Θα προσπαθήσω να απαντήσω στις καλομελετημένες ερωτήσεις σου:Στην πρώτη ερώτηση μού ζητάς να απολογηθώ
για την εργασία μου.Δεν θα μπω σε αυτή τη διαδικασία,απλά θα πω ότι αν με βοηθούσε περισσότερο ο σύλλογος,η
εργασία δεν θα είχε μείνει ημιτελής και δεν θα χρειαζόταν να κάνεις αυτή την παρατήρηση...
Γιά τη δεύτερη ερώτησή σου θα πρότεινα να απευθυνθείς στην εταιρεία "Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα" η οποία είναι
υπεύθυνη γιά τη επιτήρηση(?) και φύλαξη(!) τού χώρου.Γιά τους βανδαλισμούς μπορείς να απευθυνθείς στην ΕΜΑΚ.
Ρωτάς:"εφόσον μπορώ γιατί να μη βοηθήσω;" Όμως ό,τι ήταν να γίνει χαμηλά το έχει ήδη κάνει ο κυρ-Μήτσος και
αν δεν συντηρήσει ο σύλλογος τη σκάλα τού τζάμπο,η δουλειά δεν μπορεί να προχωρήσει ψηλότερα.
Και μιά και μιλάμε γιά τη σκάλα του τζάμπο,υπάρχει ένας κύριος ο οποίος ανώφελα έχει εκτεθεί γράφοντας εναντίον
τού συλλόγου και ο οποίος στις 21 Ιουνίου 2011, μετά από δημοσίευμα πού δεν ήταν με το μέρος του,θεώρησε καλό
να βγάλει όλα τα ηλεκτρικά της σκάλας χρησιμοποιώντας πολλές χαρτοπετσέτες για να μην αφήσει αποτυπώματα...
Δεν μπορεί να το έκανε άλλος.Γιά να μη ξαναμπούμε στό τζάμπο.Εχουμε και την πολυτέλεια να έχουμε εχθρούς...
Πάντως,είσαι άνθρωπος με ευθυκρισία.Δεινός ψυχολόγος.Διαπιστώνεις ότι υπάρχει αυτοκαταστροφική διάθεση.Ότι
το όλο εγχείρημα είναι μία ουτοπία.Εγώ έκανα πολύ καιρό να το καταλάβω.Δείξε λίγη κατανόηση...
 
Μια μικρή διευκρίνηση μόνο. Η πρώτη μου ερώτηση δεν ήταν για το πως έχουν βαφτεί τα λογότυπα, αλλά για τον λόγο που προκάλεσε αυτήν την πράξη. Εγώ όταν το είδα φαντάστηκα ότι αυτό γίνεται για λόγους ανανέωσης του εξωτερικού των αεροσκαφών αλλά μετά παρατήρησα ότι η εργασία είχε περιοριστεί στα λογότυπα και αναρωτήθηκα γιατί πρέπει να βαφούν τα λογότυπα των αεροσκαφών. Προφανώς και δεν υπάρχει καμία διάθεση για την υπονόμευση των πράξεων αυτών και ειδικά όταν αυτά έχουν γίνει εθελοντικά! Αυτό που προτείνω είναι εθελοντικά να δημιουργηθεί μια ομάδα που να συντηρήσει τον χώρο, να ανακαινίσει εσωτερικά τα αεροσκάφη και να μπορέσουν να μετακινηθούν κοντά στον ανατολικό αεροσταθμό. Η άποψη που αποκόμισα εγώ συζητώντας με μέλη του συλλόγου έχει ως κύριο άξονα την επιθυμία του συλλόγου να συντηρήσει τα αεροσκάφη και να τα προστατεύσει. Από την άλλη πλευρά εφόσον τα αεροσκάφη είναι περιουσία του ΠΟΛ.ΚΕ.Ο.Α. τότε μπορεί να απαγορεύσει την είσοδο στους βάνδαλους που θέλουν να παίξουν. Δεν νομίζω η British Airways να επέτρεπε κάτι τέτοιο στο Concorde της...
 
Έχεις δίκιο.Έχω καταλάβει τι εννοείς.Το ίδιο σκεφτόμουν και εγώ στην αρχή.Ότι ό,σο τα αεροσκάφη δεν μπορούσαν
να αποκατασταθούν,δεν έστεκε να βάψω το όνομα της Ολυμπιακής σε τόσο παρηκμασμένα αεροπλάνα,π.χ. στο 727.
Επρεπε να το έβλεπες πώς ήταν πριν πλυθεί(και βουρτσιστεί δυνατά).Η πλευρά πού βλέπει στο 737 ήταν σα να είχε
βρέξει αραιή λάσπη επάνω της.Η άλλη,πού βλέπει στο 747,ήταν τόσο ξεφλουδισμένη(το άσπρο),πού φαινόταν λίγο το
πράσινο αστάρι πάνω στο αλουμίνιο.Υπάρχουν φωτογραφίες σε στυλ before / after αλλά δεν υπάρχει λόγος να τις
ανεβάσω.Αντιθέτως,πολύ θα ήθελα να δω φωτογραφίες του κυρ-Μήτσου της περιόδου εκείνης.Πήραν αρκετές.
Κάποια στιγμή,λοιπόν,κατάλαβα ότι αφού αποκατάσταση δεν ήταν δυνατό να γίνει,ήταν τουλάχιστον απαραίτητο να
ανακτήσουν τα αεροπλάνα την ταυτότητά τους,γιατί αλλιώς έδιναν την εντύπωση ότι ήταν άγνωστα,ένα βήμα πριν
καταλήξουν γιά "σίδερα".Έπρεπε να φαίνεται ότι ο σκοπός ήταν άλλος,αλλά ένα χελιδόνι δεν φέρνει την άνοιξη.
Από δω και πέρα όμως χρειάζεται εξοπλισμός γιά να προχωρήσει η εργασία και πού θα βρούμε;Αναγκαστικά από τα
Σπάτα,αλλά ποιός θα μάς παραχωρήσει πχ paymover για να ρυμουλκηθούν τα αεροπλάνα;Ειδικά γιά το 727 θα χρεια-
στεί ιδιαίτερη φροντίδα γιατί τα λάστιχά του έχουν τελείως φθαρεί και πρέπει να αντικατασταθούν αλλιώς θα πάθει
ζημιά.Προτείνω να βρούμε χρησιμοποιημένους τροχούς Α320 από Ελληνική αεροπορική εταιρεία και ελπίζω να είναι
δυνατόν να προσαρμοστούν έστω και με ευρεσιτεχνία,χρειάζεται όμως ειδικό συνεργείο.Ας είμαστε προνοητικοί όσο
υπάρχει καιρός,γιατί αυτά δεν θα μπορούν να γίνουν τελευταία στιγμή....
 
Top