Έχουν τα 734 των ΟΑ δυνατότητα για CATIII προσγείωση;

  • Thread starter Thread starter john3
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

john3

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
10/07/2006
Μηνύματα
35
Likes
0
Το subject τα λέει όλα! :)

Συγνώμη αν έχει ξανααναφερθεί... δεν μπόρεσα να βρω κάτι σχετικό!
 
Otan les CATIII? Ennoeis Autoland?
 
Δεν ξέρω συγκεκριμένα για την Ολυμπιακή αλλά ξέρω τα εξής..
Κατ' αρχήν υπάρχει CAT IIIa, IIIb και IIIc με διαφορετικό decision height και RVR το καθ' ένα. Π.χ. το IIIc έχει 0 και 0.. Δηλαδή προσγειώνεσαι χωρίς να βλέπεις την μύτη σου και χωρίς αναστολές... (Μόνο προσεύχεσαι..).
To CAT IIIa χρησιμοποιεί μόνο το υψόμετρο για το decision height.
Το CAT IIIb και ΙΙΙc θέλει υψόμετρο από το radar και το IIIc θέλει το αεροσκάφος να έχει 3 αυτόματους πιλότους.
Το πιο βασικό όμως απ' όλα δεν είναι αν το αεροσκάφος τα υποστηρίζει αλλά αν το πλήρωμα έχει εκπαιδευτεί για τέτοιες προσεγγίσεις και αν υπάρχουν δημοσιευμένες αυτές οι προσεγγίσεις (και προφανώς το αεροδρόμιο διαθέτει και τον κατάλληλα πιστοποιημένο εξοπλισμό)
 
MerNion":j6opqiw7 said:
Κατ' αρχήν υπάρχει CAT IIIa, IIIb και IIIc

Mexri CATIII B einai kai einai opws ta les 0 minima. Kai kati allo gia na einai CATIIIB den xreiazetai 3 commands. 2 ftanoun.



Kalimera se olous!!!
 
Στο Theoretical Training Manual Operational Procedures της Oxford Aviation Training for the Airliner Transport Pilot Licence Chapter 5 σελιδα 5-16.


A και ξεχασα δεν ειναι 0 τα minima. Πρεπει να υπαρχει 75m RVR και για το CATIII B



Επειδη εγινε μπερδεμα μεγαλο και δεν θελω καποιος να μπερδεφτει με ολα αυτα γιατι ΥΠΑΡΧΕΙ και CATIIIC go ===> https://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?t=4251

να μην ειμαστε και off topic
 
Μιας και η συζήτηση ξεφεύγει ελαφρώς, να επαναδιατυπώσω το ερώτημα:

Σε περίπτωση αεροδρομίου με δυνατότητα για CATIII (οποιουδήποτε τύπου) προσέγγιση, έχουν τα 734 των ΟΑ τον απαραίτητο εξοπλισμό; Επίσης, είναι τα πληρώματα των 734 πιστοποιημένα; Από διάφορα συμβάντα, έχω την υποψία πως η απάντηση στην πρώτη ερώτηση τουλάχιστον είναι όχι (οπότε η απάντηση στη δεύτερη ερώτηση δεν έχει και πολύ νόημα), αλλά θα μ'ενδιέφερε η απάντηση όσων γνωρίζουν υπεύθυνα! :)

ΥΓ: αναζήτηση με cat iii στο google δίνει μερικά ενδιαφέροντα links, όπως κι ένα σχετικό βίντεο στο youtube...
ΥΓ2: αναρωτιέμαι επίσης αν υπάρχει η δυνατότητα για CATII...
 
John3, καλά κάνεις και επαναλαμβάνεις την ερώτηση, γιατί είναι πολύ καλή ακριβώς όπως την έθεσες....για ΟΑ μιλάμε.

Είμαι και εγώ αρκετά μπερδεμένος με το θέμα της ΟΑ.

1) Τα αεροπλάνα της, σαν τύποι, είναι σίγουρα ικανά για Low Visibility Operations. To A340 CATIIIb και το B737 CATIIIa. Το θέμα είναι αν η εταιρεία είναι εγκεκριμένη από την ΥΠΑ για τέτοια operations γιατί υποψιάζομαι ότι δεν είναι. Όχι φυσικά από δική της ευθύνη αλλά από πλευράς ΥΠΑ.

2) Αν είναι εγκεκριμένη, πρέπει να υπάρχουν ειδικές διαδικασίες και παράγραφοι στα εγχειρίδια συντήρησης α/φών, στα εγχειρίδια εκπαίδευσης χειριστών και στο εγχειρίδιο πτητικής εκμετάλλευσης της εταιρείας και επίσης ειδικό τσέκλιστ για πρίν από κάθε τέτοια προσέγγιση.

3) Οι χειριστές της ΟΑ να έχουν ανάλογο "αρχείο" στο οποίο να αναφέρεται ότι έχουν κάνει αρχική εκπαίδευση LVO (σχολείο εδάφους και εξομοιωτή. και ότι είναι current (3 autolands ανα εξάμηνο, ένα από τα τρία μπορεί να είναι στο αεροπλάνο ή και τα τρία στον εξομοιωτή.) Αυτό ισχύει και για τους δύο (Κ1 και Κ2).

4) Φυσικά να γίνεται σε approved διαδρόμους και να υπάρχει ειδική φόρμα που να συμπληρώνεται μετά από κάθε autoland για λόγους στατιστικούς και νομικούς.

Στο ίδιο ακριβώς καζάνι μπαίνουν και οι απογειώσεις με ομίχλη αν επιθυμεί η εταιρεία να έχει ελάχιστα 125μέτρα για τα Β737 και 150 μέτρα για τα Α340.

Αν όλα αυτά γίνονται στην ΟΑ, ας μας ενημερώσει κάποιος φίλος που δουλέυει εκεί.

Κατά καιρούς έχουν γίνει αρκετά περιστατικά. Εγώ προσωπικά έχω ακούσει πρώην Κ1 της ΟΑ, μέσα σε γραφείο διευθυντή της ΥΠΑ πρίν από 12 χρόνια, να περηφανέυεται ότι αυτός, από μόνος του, επειδή οι αμερικάνοι του είχαν περάσει στο FAA πτυχίο του CATIII , αυτός έπιανε στο Heathrow με το Α300 με 200 μέτρα ορατότητα από το 1988 μέχρι το 1992!!!!!!!! :bash: Το γεγονός ότι ο Κ2 δεν είχε ιδέα, η εταιρεία δεν ήταν εγκεκριμένη κλπ κλπ, δεν τον πτοούσε καθόλου. Άπό ότι κατάλαβα, δεν είχε πάρει χαμπάρι ότι παρανομούσε. Από άγνοια το έκανε. Το όνομα του κυρίου, στην διάθεση των ενδιαφερομένων από πμ.


MerNion":27kpuym5 said:
Εννοείς οτι δεν υπάρχει cat IIIc??? Αν εννοείς αυτό για πες μου που το βρήκες/διάβασες γιατί θα τρελαθούμε εδω μέσα..

Mernion, το CatIIIc υπάρχει στα χαρτιά μόνο. Όποιο αεροπλάνο μπορεί να κάνει Cat IIIb , μπορεί να κάνει και CatIIIc. Όταν όμως προσγειωθεί στο Άμστερνταμ ή στην Φρανκφούρτη με 0 ορατότητα ......που θα πάει μετά. Η αυτόματη τροχοδρόμηση δεν έχει εφευρεθεί ακόμη. Ούτε το follow me δεν θα τον βρεί, χωρίς να τον τρακάρει ! Άρα για πρακτικούς λόγους, δεν υπάρχει CatIIIc

YΓ. Μιλάμε για CAT II and III ΙLS. Δεν μιλάμε για autolands. Αν ο καιρός είναι καλός και ο διάδρομος είναι CatII / III, δεν απαγορεύει κανένας σε κάποιον με Α340 να κάνει autoland. Ο κίνδυνος καμμιά φορά σε αυτό είναι ότι με καλές καιρικές συνθήκες, το αεροδρόμιο δεν εφαρμόζει διαδικασίες Low Visibility, με αποτέλεσμα να υπάρχει ρίσκο παρεμβολής του σήματος ILS και το αεροπλάνο να αρχίσει τα τρελλά.
 
Ευχαριστώ gonso για όλα τα ενδιαφέροντα.

Μια διευκρίνιση: το γεγονός πως ένας τύπος, όπως το 734, επιτρέπει CATIII, δεν σημαίνει εξ ορισμού πως και τα 734 των ΟΑ έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό, σωστά;

ΥΓ: Η απορία μου έχει δημιουργηθεί παρατηρώντας φέτος κάποια περιστατικά ακυρώσεων ευρωπαϊκών πτήσεων των ΟΑ (με 734) σε αεροδρόμια με χαμηλές συνθήκες ορατότητας, στα οποία όμως η πλειοψηφία των υπολοίπων πτήσεων προσγειώνονταν κανονικά.
 
O εξοπλισμός ΟΛΩΝ των 737 classic (άρα και της ΟΑ τα 733 και 734) είναι από την "μάνα τους" επαρκείς για CATIIIa.

Όταν μιλάμε για εξοπλισμό, εννούμε τα παρακάτω (για Β737-300/400/500):

List of required Airborne Equipment

AIRCRAFT EQUIPMENT CAT II / CAT IIIa for Auto Appr. and Landing

AutoPilot Channels (incl. APP mode) :2
Flight Director (incl. FD bars) :2
AutoPilot Disengage Lights :1
AutoPilot Disengage Aural Warning :1
AutoThrottle System incl. both Disengage Lights :0
Thrust Mode Annunciator :1
ILS Receiver :2
ILS Indicator (Localizer andGlide Slope) :2
IRS :2
EADI Attitude Indications :2
EADI Mode Annunciation :2
RadioAltimeter Transceiver :2
RadioAltimeter Indication and DecisionHeight Display: 2
Digital Air Data Computers :2
Marker or ADF or DME Receiver servicable :1
Generators :2
Engine inop. Landing allowed :No

Αν κάποιο από αυτά που πρέπει να λειτουργουν βάσει του παραπάνω, έχει βλάβη, το αεροπλάνο δεν μπορεί να κάνει CatII/III

Kανένα από τα παραπάνω δεν είναι "ειδικό μηχάνημα" ή "σύστημα" που είναι έξτρα εξοπλισμός. Βασικά πράγματα είναι.

Αν αυτό που υποψιάζεσαι (και εγώ) περί μόνο CAT I Ολυμπιακής, εν έτει 2007......είναι να απορεί κανείς. Φυσικά θα μιλάμε ότι θα είναι απόρροια γραφειοκρατείας και μόνο. Και τα αεροπλάνα είναι ικανά και οι μηχανικοί εν δυνάμει ικανοί (αν τους δωθούν οδηγίες) αλλά και οι χειριστές μετά από εκπαίδευση και οδηγίες.

Δεν θα προβώ σε άλλα σχόλια μέχρι να απαντήσουν οι φίλοι της ΟΑ, οπότε να μιλάμε επί γεγονότων και όχι υποθέσεων.
 
Top