John3, καλά κάνεις και επαναλαμβάνεις την ερώτηση, γιατί είναι πολύ καλή
ακριβώς όπως την έθεσες....για ΟΑ μιλάμε.
Είμαι και εγώ αρκετά μπερδεμένος με το θέμα της ΟΑ.
1) Τα αεροπλάνα της, σαν τύποι, είναι σίγουρα ικανά για Low Visibility Operations. To A340 CATIIIb και το B737 CATIIIa. Το θέμα είναι αν η εταιρεία είναι εγκεκριμένη από την ΥΠΑ για τέτοια operations γιατί υποψιάζομαι ότι δεν είναι. Όχι φυσικά από δική της ευθύνη αλλά από πλευράς ΥΠΑ.
2) Αν είναι εγκεκριμένη, πρέπει να υπάρχουν ειδικές διαδικασίες και παράγραφοι στα εγχειρίδια συντήρησης α/φών, στα εγχειρίδια εκπαίδευσης χειριστών και στο εγχειρίδιο πτητικής εκμετάλλευσης της εταιρείας και επίσης ειδικό τσέκλιστ για πρίν από κάθε τέτοια προσέγγιση.
3) Οι χειριστές της ΟΑ να έχουν ανάλογο "αρχείο" στο οποίο να αναφέρεται ότι έχουν κάνει αρχική εκπαίδευση LVO (σχολείο εδάφους και εξομοιωτή. και ότι είναι current (3 autolands ανα εξάμηνο, ένα από τα τρία μπορεί να είναι στο αεροπλάνο ή και τα τρία στον εξομοιωτή.) Αυτό ισχύει και για τους δύο (Κ1 και Κ2).
4) Φυσικά να γίνεται σε approved διαδρόμους και να υπάρχει ειδική φόρμα που να συμπληρώνεται μετά από κάθε autoland για λόγους στατιστικούς και νομικούς.
Στο ίδιο ακριβώς καζάνι μπαίνουν και οι απογειώσεις με ομίχλη αν επιθυμεί η εταιρεία να έχει ελάχιστα 125μέτρα για τα Β737 και 150 μέτρα για τα Α340.
Αν όλα αυτά γίνονται στην ΟΑ, ας μας ενημερώσει κάποιος φίλος που δουλέυει εκεί.
Κατά καιρούς έχουν γίνει αρκετά περιστατικά. Εγώ προσωπικά έχω ακούσει πρώην Κ1 της ΟΑ, μέσα σε γραφείο διευθυντή της ΥΠΑ πρίν από 12 χρόνια, να περηφανέυεται ότι αυτός, από μόνος του, επειδή οι αμερικάνοι του είχαν περάσει στο FAA πτυχίο του CATIII , αυτός έπιανε στο Heathrow με το Α300 με 200 μέτρα ορατότητα από το 1988 μέχρι το 1992!!!!!!!!

Το γεγονός ότι ο Κ2 δεν είχε ιδέα, η εταιρεία δεν ήταν εγκεκριμένη κλπ κλπ, δεν τον πτοούσε καθόλου. Άπό ότι κατάλαβα, δεν είχε πάρει χαμπάρι ότι παρανομούσε. Από άγνοια το έκανε. Το όνομα του κυρίου, στην διάθεση των ενδιαφερομένων από πμ.
MerNion":27kpuym5 said:
Εννοείς οτι δεν υπάρχει cat IIIc??? Αν εννοείς αυτό για πες μου που το βρήκες/διάβασες γιατί θα τρελαθούμε εδω μέσα..
Mernion, το CatIIIc υπάρχει στα χαρτιά μόνο. Όποιο αεροπλάνο μπορεί να κάνει Cat IIIb , μπορεί να κάνει και CatIIIc. Όταν όμως προσγειωθεί στο Άμστερνταμ ή στην Φρανκφούρτη με 0 ορατότητα ......που θα πάει μετά. Η αυτόματη τροχοδρόμηση δεν έχει εφευρεθεί ακόμη. Ούτε το follow me δεν θα τον βρεί, χωρίς να τον τρακάρει ! Άρα για πρακτικούς λόγους, δεν υπάρχει CatIIIc
YΓ. Μιλάμε για CAT II and III ΙLS. Δεν μιλάμε για autolands. Αν ο καιρός είναι καλός και ο διάδρομος είναι CatII / III, δεν απαγορεύει κανένας σε κάποιον με Α340 να κάνει autoland. Ο κίνδυνος καμμιά φορά σε αυτό είναι ότι με καλές καιρικές συνθήκες, το αεροδρόμιο δεν εφαρμόζει διαδικασίες Low Visibility, με αποτέλεσμα να υπάρχει ρίσκο παρεμβολής του σήματος ILS και το αεροπλάνο να αρχίσει τα τρελλά.