Ενδιαφέρον από Qatar & Kingfisher για εξαγορά των ΟΑ

  • Thread starter Thread starter George
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
bari":t5k6m3q3 said:
....και επειδη το μυαλο του ερωτευμενου δε σταματα να ονειρευεται, βλεπω ενα στολο απο Α320 στο LGAV και καπου στο βαθος....τα 2 ολοκαινουργια Α380 να ετοιμαζονται για JFK και Αυστραλια..
στο πολύ βάθος όμως :cry:


al.porto":t5k6m3q3 said:
.......Πάντως αμφιβάλλω ότι η ΟΑ θα πωληθεί εντός του 2008. Ό,τι είναι να γίνει θα γίνει μόλις η κατάσταση και οι πιέσεις της ΕΕ φτάσουν στο απροχώρητο.

Σίγουρα "τρώνε" (πάρα) πολλοί σ' αυτή την εταιρεία για να πωληθεί έτσι εύκολα.
Σκέψου όμως την πιθανότητα να θέλει η κυβέρνηση να "ξεμπερδεύει" όσο νωρίτερα γίνεται με αυτό το θέμα, έτσι ώστε να υποστεί τις συνέπειες (πολιτικό κόστος) όσο το δυνατόν πιο νωρίς χρονικά από τις εκλογές (ευρωεκλογές ή βουλευτικές) όποτε κι αν αυτές γίνουν.
 
Φώτη συμφωνώ μαζί σου, απλά η ανησυχία μου δεν έιναι το πολιτικό κόστος. Αντίθετα πιστεύω ότι η πώληση της ΟΑ δεν θα έχει πολιτικό κόστος (πέρα από κάποιους δυσαρεστημένους συνδικαλιστές και άλλα λαμόγια εντός της ΟΑ) καθώς η πλειοψηφία τόσο των εργαζομένων όσο και των τρίτων θέλουν την ΟΑ ιδιωτικοποιημένη. Πολιτικό κόστος θα υπάρξει μόνο αν η ΟΑ βάλει λουκέτο. Αυτό όμως που με ανυσηχεί είναι το γέγονος ότι δεν θέλουν να δούνε την ΟΑ να ορθοποδεί και να αναπτύσσεται. Δεν είναι μυστικό ότι πολιτικοί και άλλοι σημαντικοί παράγοντες της χώρας είναι μέτοχοι της Α3. Εξ' άλλου το σχέδιο απαξίωσης που εφαρμόζεται τόσα χρόνια, πιστεύω επιβεβαιώνει τους φόβους μου.
 
Και τελος, μιας και κανενας δεν το εχει γραψει μεχρι τωρα....
Ολη η μελουσα "κατασταση", θα εξαρτηθει απο την σταση της ΕΕ (βλεπε LUFTHANSA-AIR FRANCE-BRITISH_), oι οποιες ΔΕΝ θελουν εναν σοβαρο ανταγωνιστη, σε περιπτωση που η ΟΑ αγοραστει απο την QATAR (βλεπετε, μετα την εισροη κεφαλαιων, η ΟΑ δεν θα ειναι η ιδια).
Αν λοιπον προκυψουν "νεα εμποδια", παει να πει οτι η ΟΑ ΔΕΝ προκειται να πωληθει, στους αιωνες των αιωνων....αμην!
Αν υπαρξει καποια "συμφωνια" για τον λεγομενο "συμψηφισμο χρεων", τοτε η πωληση εχει δρομολογηθει. Ο καιρος θα δειξει.
Επισης θελω να τονισω, οτι η ολη "διεργασια" της πωλησης, εξαρταται και απο την θεληση του Καραμανλη (Βλεπε συμφωνια πολιτικη μεταξυ Μπαροζο-Καραμανλη)....
 
Η λογική της απαξίωσης όμως είναι γενικότατη και δεν καταλαβαίνω γιατί συγχέεται με την Α3:
Η Ολυμπιακή διώχνει εταιρείες από την Τεχνική της Βάση, γιατί δεν έχει προσωπικό κι όχι για να πηγαίνουν στην Aegean, έκοψε τα μισά long haul όχι γιατί άρχισε να πηγαίνει η Aegean Αυστραλία κτλ. Επίσης για όσους θυμούνται, η Emirates ξεκίνησε δειλά δειλά να έρχεται στην Αθήνα το καλοκαίρι του 2005, απογοητεύτικά άδεια μέσω Λάρνακας...Μόλις μετά από 2 χρόνια η ζήτηση ήταν απίστευτη, η πτήση γινόταν non-stop και το 777-300 κοσμούσε καθημερινά το LGAV. Η Ολυμπιακή για όλα αυτά τα 2 χρόνια κοιμόταν τον ύπνο του δικαίου...
Δηλαδή νομίζω πως από την απαξίωση της ΟΑ και των ΟΑ κερδίζουν όλες οι αεροπορικές εταιρείες και χάνουν όλοι οι ταξιδιώτες.
΄Αλλωστε καλό είναι να θυμόμαστε πως τόσο διακρατικές συμφωνίες όσο και στελέχη στην ΥΠΑ δημιουργούν προβλήματα και καθυστερήσεις στην Aegean όσον αφορά τα slots κτλ.
Από την άλλη κάποιος μπορεί να ισχυριστεί πως συγκεκριμένοι πολιτικοί στηρίζουν την Aegean και αυτό μπορεί όντως να ισχύει.
Όπως και νάχει, η απαξίωση της Ολυμπιακής νομίζω πως πρέπει να συνδέεται με την όλη απαξίωση του δημόσιου τομέα στην Ελλάδα τα τελευταία ν χρόνια κι όχι με την Aegean.
Αν δεν ήταν η Aegean, θα ήταν η AirGreece, η Kronus, η Hellas Jet, ή πολύ χειρότερα η "Greek BA", η "Griechische Lugthansa" κτλ.
Όταν δημιουργείται ένα κενό στην αγορά, κάποιος θα βρεθεί να το γεμίσει και νομίζω είναι ευτήχημα για την χώρα μας που στην προκειμένη περίπτωση το κεφάλαιο είναι ελληνικό.
Η ελληνική κυβέρνηση προφανώς στηρίζει την ελεύθερη αγορά, τον ανταγωνισμό και γνωρίζει τη σημασία της αεροπορίας για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Άρα δε νομίζω σε καμία περίπτωση να προωθεί μια ισχυρή Aegean και μια Ολυμπιακή φάντασμα, αλλά ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον με συνεχώς χαμηλότερες τιμές και αυξανόμενους προορισμούς.
Και στα πλαίσι αυτά εντάσσεται η προσπάθεια πώλησης του ομίλου στην Quatar (αν όντως ισχύει κάτι τέτοιο).

Τέλος, δεν καταλαβαίνω προς τι η ανησυχία για τα εργασιακά δικαιώματα, τους Άραβες και τους Ινδούς. Αν δεν είναι οι 8-μηνες συμβάσεις και οι μισθοί των 700 ευρώ εργασιακός μεσαίωνας, τότε τι είναι και πόσο χειρότερο μπορεί να γίνει;
Ενώ ο Βασιλάκης ας πούμε που είναι Έλληνας είναι τρομετά ανοιχτοχέρης, έτσι;
Θα είναι ευτύχημα να γίνουν διαγωνισμοί τύπου Emirates και να αποκτήσει ο όμιλος στελέχη του επιπέδου της Emirates...
Πραγματικά ώρες ώρες δεν καταλαβαίνως πως και τι σκέφτονται ορισμένοι εδώ μέσα...

@CONFIG2: Νομίζω πως τα πράγματα είναι πολύ πιο περίπλοκα: Οι 3 μεγάλοι δεν θα ήθελαν ένα σοβαρό ανταγωνιστή, θα ήθελαν όμως ένα σοβαρό συνεργάτη. Και το γεγονός πως η Lufthansa μπορεί και να τον βρίσκει σιγά σιγά σίγουρα ανησυχεί τις άλλες δύο. Η γεωγραφική θέση της Ελλάδας είναι πολύ πλεονεκτική-ασχέτως αν η ΟΑ απέτυχε παταγωδώς να το εκμεταλλευτεί-κι αυτό το ξέρουν όλες οι μεγάλες αεροπορικές.
 
Τα περί μετόχων της Α3, τα ανέφερα ως ένα γεγονός που είναι πραγματικότητα και όχι για να δηλώσω την όποια απέχθειά μου για αυτήν την εταιρεία και δε νομίζω να γράφω πουθενά ότι θεωρώ την Α3 υπευθυνη για την απαξίωση της ΟΑ. Πιστεύω ότι έκρινες τα γραφόμενά μου με δικαιολογημένη καχυποψία. Φυσικά και είναι καλό που υπάρχει μια δεύτερη εταιρεία και μάλιστα ελληνική.

Τέλος, δεν καταλαβαίνω προς τι η ανησυχία για τα εργασιακά δικαιώματα, τους Άραβες και τους Ινδούς. Αν δεν είναι οι 8-μηνες συμβάσεις και οι μισθοί των 700 ευρώ εργασιακός μεσαίωνας, τότε τι είναι και πόσο χειρότερο μπορεί να γίνει;

Σαν ένας άνθρωπος που βιώνει τα παραπάνω δεν θα μπορούσα να διαφωνήσω καθόλου μαζί σου και πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί τόση ανησυχία για την αραβική ή την ινδική εργοδοσία που εξέφρασαν τόσα μέλη (όχι εγώ πάντως)

Ελπίζω να έγιναν σαφή τα γραφόμενά μου και να μην παρεξηγήθηκα :)

Φιλικά,
Αλέξανδρος
 
Οι επενδυτές έρχονται με σκοπό το κέρδος. Αν μπουν στην ΟΑ, φυσικός τους στόχος θα είναι να φέρνει η εταιρία χρήμα μέσω μεγάλου cash flow ή (ακόμα καλύτερα) με κέρδη.

Το κέρδος για τον επενδυτή δεν θα είναι απαραίτητα το λειτουργικό κέρδος της εταιρίας (στον ισολογισμό δλδ). Μπορεί να πουλήσουν το μερίδιό τους μετά από 5-7-10 χρόνια και να βγάλουν τα λεφτά τους συν ένα σωρό ακόμα, αν έχει πάει καλά η επένδυσή τους.

Οι Άραβες έχουν αποδείξει ότι αυτή την περίοδο είναι οι μόνοι στην περιοχή μας (οι Κινέζοι είναι πολύ μακριά) που έχουν χρήμα για επενδύσεις και διάθεση να το ξοδέψουν.

Όμως δεν είναι χαζοί για να το πετάξουν.

ΑΝ (και αυτό είνα τεράστιο ΑΝ) μπουν τελικά στην ΟΑ θα είναι με όρους που θα διασφαλίζουν ότι η επένδυση έχει μέλλον. Δλδ τέρμα η κρατικοδίαιατη εταιρία που όποιος θέλει κάνει ότι θέλει χωρίς συνέπειες. Δεν ξέρω τις εργασίακές συνθήκες στην Qatar ή την Emirates, πάντως από το σκορποχώρι το Ολυμπιακό σίγουρα καλύτερα θα είναι.

Όσο για την Α3, το συμφέρον της είναι μια δυνατή ΟΑ γιατί θα υποχρεωθεί και αυτή να αναβαθμιστεί άρα να γίνει πιο respected εταιρία στην Ευρώπη. Δεν ξέρω αν ο Βασιλάκης μπορεί να συναγωνιστεί σε τσέπες τον Εμίρη (χχμμ....που μάλλον δεν μπορεί) αλλά αυτό που ξέρω είναι πως όσο υγιέστερο είναι το επιχειρηματικό περιβάλλον τόσο το καλύτερο για όλους όσοι δραστηριοποιούνται σε αυτό.

Τέλος, ήμουν πάντα της άποψης ότι έννοιες όπως "εθνικός αερομεταφορέας" είναι γελοίες και ότι χρησιμεύουν μόνο ως δικαιολογία για να ξοδεύει το κράτος λεφτά χωρίς αντίκρισμα μόνο και μόνο για να πάει "η σημαία μας στην Αυστραλία". Εμπορικές επιχειρήσεις είναι οι αερομεταφορές, όποιος δεν μπορεί να επιβιώσει ας πουλήσει την εταιρία του και ας πάει στο καλό.
 
tupolev":13842lkx said:
Επίσης για όσους θυμούνται, η Emirates ξεκίνησε δειλά δειλά να έρχεται στην Αθήνα το καλοκαίρι του 2005.

Συγνωμη για το οφφ τοπικ, αλλα το παραπανω ειναι λαθος. Η ΕΚ εμφανιζεται στην Αθηνα απο τουλαχιστον απο το 1997...
 
al.porto":2bpl12lu said:
Δεν νομίζω ότι οι Ινδοί είναι καλύτεροι εργοδότες από τους Άραβες. Και στις δύο χώρες τα εργασιακά δικαιώματα απλώς δεν υπάρχουν. Το θέμα είναι ότι εδώ ισχύουν οι κοινοτικοί νόμοι και όλα θα γίνουν σύμφωνα με το ευρωπαϊκό δίκαιο.

Μα φαντάζομαι εννοείται οτι για να κάνουν μια τέτοια κίνηση είτε οι Άραβες , ειτε οι Ινδοί έχουν υπολογίσει και τα εργατικά δικαώματα σαν παράγοντα Χ .
Μη σε αποπροσανατολίζει το γεγονός οτι οι εργοδότες θα είναι πλέον αλλοδαποί. Υπάρχουν πολύ ισχυρά δικαιώματα του Ατομικού και Συλλογικού Εργατικού Δικαίου που εφαρμόζονται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ σε ολόκληρη την Ελληνική επικράτεια μέρος της οποίας είναι και τα αεροπλάνα Ελληνικού Νηολόγιου. Συνεπώς το επίχειρημα των "κακών" εργασιακών συνθηκών και αποδοχών πιστεύω οτι είναι ένα χαρτί που παιζούν κάποιοι που είναι βολεμένοι με την παρούσα κατάσταση.
(σε καμία περίπτωση δεν αντιδικώ μαζί σου al.porto!)
 
Δεν ξερω για την Ινδικη αλλα η Αραβικη (Καταρ) εταιρια εχει πολυ καλες αποδοχες για τους εργαζομενους της. Και οι σοβαρες εταιριες θελουν να ειναι πρωτα οι υπαληλοι τους ικανοπιοιμενοι για να ειναι και οι πελατες τους ικανοπιοιμενοι. Αν δεχθουν οι δικοι μας, οι Αραβες θα αναπτηξουν και θα ενδυναμωσουν της ΟΑ, ωστε να γινουν ανταγωνιστικες με της αλλες εταιριες της αγορας με απωτερο σκοπο την κερδοφορεια. Πιστευω οτι μακροχρονια θα προστεθει προσοπικο στην εταιρια, οπως και αεροπλανα.
 
seven4seven":1n9cyttw said:
tupolev":1n9cyttw said:
Επίσης για όσους θυμούνται, η Emirates ξεκίνησε δειλά δειλά να έρχεται στην Αθήνα το καλοκαίρι του 2005.

Συγνωμη για το οφφ τοπικ, αλλα το παραπανω ειναι λαθος. Η ΕΚ εμφανιζεται στην Αθηνα απο τουλαχιστον απο το 1997...

Νόμιζα ότι ενδιαμέσως είχε σταματήσει να έρχεται. Μπορεί όμως να κάνω λάθος. Αυτό πάντως που ήθελα να πω είναι πως υπήρχε μια δυναμική στη συγκεκριμένη αγορά που οι ΟΑ δεν εκμεταλλεύτηκαν.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top