Εορταστικό Αεροπορικό Κουίζ Gonso 2011

  • Thread starter Thread starter gonso
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Όντως, με την ερώτηση με τις εταιρείες τσάρτερ θα ασχοληθούμε σίγουρα μόλις δώσει τις απαντήσεις η "διεύθυνση του quiz".

Και εγώ δύο αεροδρόμια έβαλα απλά υπέθετα ότι τελικά μπορεί να υπήρχαν πολλά ακόμα.

Η ερώτηση με τα boeing/ airbus πιστέυω ότι θα είναι σταθερή στην απάντηση της παρότι, όντως, διαφοερτικές πηγές δίνουν ελαφρά (αλλά σημαντικά για την ερώτηση) στόλους...

Κοντός ψαλμός αλληλούια...
 
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΥΚΟΛΟΥ ΚΟΥΙΖ:

1) Η κοντύτερη και η μακρύτερη απόσταση μεταξύ Ελληνικων διεθνών αεροδρομίων.

Καταρχάς, υπήρχε η υποψία μπερδέματος του τί είναι «διεθνές αεροδρόμιο». Όμως, 13 από τους 15 απάντησαν σωστά. Ένας πάικτης απάντησε για κοντινότερο το Ηράκλειο-Ρόδο και ένας άλλος το Διαγόρας-Μαριτσά Ρόδου.

Τα Μαριτσά δεν είναι διεθνές αεροδρόμιο, μιάς που δεν έχουν ούτε έλεγχο διαβατηρίων (αστυνομία) ούτε τελωνείο, που είναι τα βασικά «συστατικά» ενός διεθνούς αεροδρομιου (πύλης εισόδου).

Σωστές απαντήσεις : Κεφαλλονιά-Ζάκυνθος, Ρόδος-Κέρκυρα

2) Ανοικτή ερώτηση για πόσες ευρωπαικές εταιρείες ξέρετε, που έχουν Airbus και Boeing στο στόλο τους (τους «τσάτσους», όπως τους αποκαλώ)

Πήρα πολλές σωστές απαντήσεις και 5-6 που ήταν λάθος για διαφόρους λόγους, όπως TAP, TORAIR, SmartWings, Cyprus + Eurocypria, Cyprus Turkish, Hemus, που μπορούμε να συζητήσουμε.

Η ΒΜΙ και η Baby, αν και ανήκουν στον ίδιο όμιλο, δεν είναι μία εταιρεία. Δεν την βαθμολόγησα αρνητικά αλλά δεν πήρε τον 1 βαθμό. Το ίδιο ισχύει και για την Privajet, όπου είναι μυστήριο τί στόλο έχει αυτή τη στιγμή (δεν αποδεικνύεται εύκολα)

Τους περισσότερους βαθμούς σε αυτή την ερώτηση, πήρε ο george1971, με 30 σχεδόν εταιρείες

Οι σωστές είναι:
Air Berlin, Air Contractors , Air Europa, Air France, Air méditerranée, Alitalia, Austrian, British Airways, Brussels Airlines, Bulgaria Air,Condor, Corsair, CSA, European Air Transport (DHL Eurotrans),Finnair, Germania, Global Jet Luxembourg, Holidays Czech Airlines, KLM, Lufthansa, Monarch, SAS, Small Planet Airlines, Solinair, Tarom, Thomas Cook, Thomson Airways, Travel Service Airlines, Virgin Atlantic, XL Airways France

Τριάντα τον αριθμό, και μία ακόμα που δε βρήκε κανείς...Ηamburg International (hamburgjet)

3) Τα simulator του ATR και του 737-400 (όχι του 200 που νόμισαν μερικοί), είναι στη Θεσσαλονίκη και στα Χανιά. Αυτό το βρήκαν όλοι σχεδόν. Αυτό που βρήκαν μόνο τρείς παίκτες (christos-uoa, Wii και nclpao13) είναι ο λόγος που πήγαν εκεί. Είχαν ενταχθεί στα Μεσογειακά Ολοκληρωμένα Προγράμματα (επιδοτήσεις ΕΟΚ τότε), και υποχρεωτικά έπρεπε να πάνε εκτός κέντρου. Sim και κτηριακές εγκαταστάσεις δωρεάν, για την ανάπτυξη των περιοχών αυτών. Μπράβο στα παιδιά που το βρήκανε, δεν ήταν εύκολο. Στο internet εγώ που το έψαχνα, δεν το βρήκα πουθενά.

4) Η προσέγγιση της Κεφαλλονιάς, ελέγχεται από τους στρατιωτικούς ελεγκτές της Ανδραβίδας. Το ίδιο και της Ζακύνθου.

9/15 σωστά, 4/15 λάθος και δύο δεν απάντησαν καθόλου.
 
gonso":odafh9uo said:
και μία ακόμα που δε βρήκε κανείς...Ηamburg International (hamburgjet)

Ίσως δεν την βρήκανε γιατί από τον Οκτώβριο του 2010 έχει χρεοκοπήσει. Η διάδοχη εταιρεία -Hamburg Airways- έχει μόνο Airbus.
 
Σχετικά με τη Cyprus Turkish. Eίναι εταιρεία με έδρα την Κύπρο. Μας αρέσει δεν μας (τους) αρέσει, η Κύπρος είναι μία, και η επικράτειά της είναι ολόκληρο το νησί. Η Κυπριακή Δημοκρατία, δηλαδή, έχει ως έδαφος ολόκληρο το νησί (πλήν των ...Βρετανικών βάσεων). Άρα η έδρα της είναι εντός της Ε.Ε. Πιστεύω ότι πρέπει να μετρήσει.
 
Είναι όμως καταγεγραμμένη στην Κυπριακή ΥΠΑ;

Θα υπέθετα ότι είναι μία "παράνομη" εταιρεία που μπορεί να πετάει μόνο προς την Τουρκία (edit: πετούσε και προς ΗΒ και Ευρώπη) μη αδειοδοτημένη από την ΚΥΠΑ

Απλά ως τροφή στη συζήτηση...

Σύμφωνα με το wikipedia έχει χρεοκοπήσει από το 2010 αλλά και αναφέρεται στα χαρτια (εισιτήρια, κωδικοί αεροπλάνων TC κλπ) ως Τουρκική εταιρεία με έδρα την Κωνσταντινούπολη...
 
Ως προς το δεύτερο σκέλος: η KTHY πέταγε και σε ευρωπαϊκούς προορισμούς. Συνήθως με στάση στην IST (όπου εμφανιζόταν η έδρα της). Δεν γνωρίζω τα σχετικά με την αδειοδότησή της από την ΚΥΠΑ (μάλλον negative).

Ως προς ένα πιο ουσιαστικό που μόλις διαπίστωσα: έχει ...περάσει κι αυτή από το ΔΝΤ. Φαλιμέντο? Υπάρχει ακόμα?
 
Η ερώτηση με την Ανδραβίδα ήταν πραγματικό δωράκι για 'μένα! :thx:

Άντε και του χρόνου, να είμαστε καλά!
 
Θα ήθελα και γω με τη σειρά μου να συγχαρώ τους νικητές! Οφείλω να ομολογήσω πως τελικά υπήρχαν πολλές παραπάνω εταιρίες ("τσάτσους") απ' όσες πίστευα! Η Cyprus Turkish έχει κατεβάσει ρολά εδώ και ενάμιση χρόνο (Ιούνιος 2010). Το σχόλιο όσον αφορά την εν λόγω εταιρία και αν εδρεύει σε χώρα-μέλος της ΕΕ το αντιπαρέρχομαι. Με την ίδια λογική και ο Τούρκος έποικος που έδιωξε και "κατσικώθηκε" στο σπίτι των παππούδων μου είναι Ευρωπαίος πολίτης. Μην τα ισοπεδώνουμε όλα για ένα απλό κουιζ... Εν πάσει περιπτώσει, η ερώτηση ήταν "Πόσες αεροπορικές εταιρίες χωρών ΕΕ ξέρετε, που αυτή τη στιγμή (=ενεργές εταιρίες) έχουν στο στόλο τους Boeing ΚΑΙ Airbus". Και εξάλλου τα αεροσκάφη είχαν νηολόγιο TC-... και δίπλα από αυτό την τουρκική σημαία.
 
Θα ήθελα να ...με ανακαλέσω στην τάξη και να συμφωνήσω με τον προλαλήσαντα.
 
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΥΚΟΛΟΥ ΚΟΥΙΖ:


Ε5) Τα «ακραία» Ελληνικά ραδιοβοηθήματα. Όπως είπα και στις διευκρινήσεις, από παραδρομή δεν ξεκαθάρισα ότι ήμουν καλλυμένος μόνο με VOR και NDB. Επέιδή ΔΕΝ το έκανα, ίσχυαν και τα TACAN της Πολεμικής Αεροπορίας.

Οι σωστές απαντήσεις ήταν Fiska στα βόρεια, Καστελόριζο στα ανατολικά, Κέρκυρα στα δυτικά (GAR-KEK-KRK, το ίδιο κάνει) και Τυμπάκι.

Όσοι παρ’όλα αυτά απάντησαν Σητεία, δεν βαθμολογήθηκαν αρνητικά. Αρνητικά βαθμολογήθηκαν τρείς απαντήσεις που έλεγαν Χρυσούπολη, Παλιόχωρα, Ρόδο και Δύδιμο.




Ε6) Τα τετρακινητήρια αεροσκάφη που πήραν Ελληνικό νηολόγιο, ήταν τα εξής:

Β747, Β707, Β720, Comet, A340, το RJ, το DC-6 και το DC-4, το DHC7, το Canadair CL44 Yukon και το αρχαίο Consolidated 32-3 Liberator.

Το RJ και το 146 τα θεωρεί η βιομηχανία ένα τύπο στις μέρες μας. Η λογική αυτή δεν ίσχυε στο παρελθόν και γι’αυτο τα DC-6 και DC-4 ήταν ξεχωριστοί τύποι, όπως και το 707 με το 720. Απαντήσεις του στύλ «747-100 και 747-200», έγιναν δεκτές ώς ένας τύπος.

Μία απάντηση που πήρα ώς λάθος ήταν τα DC-8. Tα αεροπλάνα δεν πέταξαν στην Ελλάδα ποτέ, μιάς και η παραγγελία τους ακυρώθηκε. Λάθος επίσης ήταν και το C130 και το Convair 990, μιάς που καθ΄όσον γνωρίζω δεν φόρεσαν ποτέ SX.

Τους περισσότερους βαθμούς σε αυτή την ερώτηση πήρε ο SirF και ο nclpao13.





Ε7) Όλοι βρήκαν ότι στη Ρόδο ήταν το κατεστραμμένο Airbus, το οποίο απ’ότι μάθαμε κατά τη διάρκεια του κουίζ (....ζωντανός οργανισμός), το έχουν μαζέψει.






Ε8) Άλλη μία ανοικτή ερώτηση, σχετικά με τις χώρες της Ευρωζώνης όπου δεν πετάει η Easyjet.

Καταρχάς, και ευκαιρίας δωθήσης, η Ευρωζώνη είναι 17 χώρες που έχουν σαν κύριο νόμισμά τους το Ευρώ. Δεν πρέπει να συγχέονται με τις 27 χώρες της Ευρωπαικής ένωσης.
Έτσι, λάθος απαντήσεις ήταν η Λιθουανία και η Λεττονία.

Σωστές απαντήσεις ήταν η Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο, η Σλοβακία και........η Φιλανδία. Η Easy δεν πετάει πλέον εκεί.

Τη Φιλανδία την απάντησαν 3 παίκτες, ενώ όλοι οι υπόλοιποι βρήκαν τις άλλες τρείς, αλλά 2 παίκτες χάσανε βαθμούς προσθέτοντας τις δύο Βαλτικές.






Ε9) Το αεροπλάνο με το Corfu στη μούρη ήταν αυτό:

http://www.airliners.net/photo/Jet2...27018/L/&sid=32ae066b1158448b5fc58716b7249ad1

Το βρήκαν 13 από τους 15, ένας απάντησε λάθος και ένας καθόλου





Ε10) Οι χώρες της Μεσογείου, που δεν έχουν τουριστική Τσάρτερ εταιρεία.

Και εδώ έπρεπε να ξεκαθαρίσουμε ποιά είναι η Μεσόγειος και τί είναι.... χώρα, πρίν κάν κοιτάξουμε σε εταιρείες. Τρείς «χώρες», απεκλείσθηκαν. Το Γιβραλτάρ δεν είναι χώρα. Ούτε η Παλαιστίνη, μιάς που είναι ακόμα υπό αμφισβήτηση από μερίδα του υπόλοιπου κόσμου άρα με αστερίσκο στον ΟΗΕ. Το Μοντε Κάρλο είναι Πριγκηπάτο και δεν έχει κάν αεροδρόμιο. Παρ’όλα αυτά, ΔΕΝ αφαιρέθηκαν βαθμοί ποινής από αυτά. Απλά δεν πήραν τον 1 βαθμό του σωστού.

Πάμε τώρα στις χώρες που δεν έχουν τουριστική τσάρτερ εταιρεία και είναι οι σωστές απαντήσεις:

Αλβανία, Αλγερία, Βοσνία, Κύπρος, Λιβύη, Μάλτα, Μαυροβούνιο, Μαρόκκο, Σλοβενία και Συρία.

Πήρα ώς απάντηση τις εξής χώρες που είναι λάθος:

Κροατία > Trade Air
Αίγυπτος > Air Cairo
Ελλάδα > Bluebird
Ισραήλ > Arkia
Ιταλία > Neos
Λίβανος > Berytos, MenaJet, GlobeJet
Τυνησία > Nouvelair

Εάν υπάρχουν πιθανές ενστάσεις σε αυτά, ευχαρίστως να τις συζητήσουμε.







Ε11) Το πιλοτήριο με το χασάπη και το δευτερανήψι του Γιώργου Μάγκα, ήταν Airbus Α300-600 ή Α310

Θεωρήθηκαν σωστά καί τα δύο και τα βρήκαν 13 στους 15. Για την ιστορία, για Α310 το κόβω.







Ε12) Όλοι βρήκαν ότι η SPRINGBOK είναι η South African Airways και η SHAMROCK είναι η Aer Lingus







Ε13) Από τους 15, οι 13 βρήκαν αυτό:
http://www.airliners.net/photo/Virg...38604/L/&sid=03dcf758b5f9421ef4e6b8ffac7f9188







Ε14) Το ίδιο ισχύει και για το νούμερο 6000 Β737 που βγήκε από την παραγωγή, το οποίο πετάει γιά την :

http://www.airliners.net/photo/Norw...24363/L/&sid=932e1fa5597caa779da57807a7bb08f2


Το οποίο, παρεπιπτόντως, κάποιος μαρτυρίαρης εδώ μέσα πήγε και μου το μοστράρισε upload στην αρχική σελίδα του airliners.gr ! Ευτυχώς έγινε προς το τέλος και όταν οι περισσότεροι είχαν ήδη απαντήσει. Το ίδιο μου έκανε και ένας άλλος μπαμπέσης στο δύσκολο κουίζ :wink:






Ε15) Αεροδρόμιο με όνομα ποδοσφαιριστή ψάχναμε εδώ. Δεν ψάχναμε για ονομασία τέρμιναλ (Πούσκας στο Μπάλατον) αλλά ούτε και παίκτη του αμερικανικού ποδοσφαίρου με το πεπόνι!!! Και τα δύο θεωρήθηκαν λάθος, όπως και το Σαουθάμπτον της Αγγλίας πού όταν ανακατασκευαστεί και όταν .......μάλλον θα του δώσουν το όνομα του Le Tissier. Αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει αεροδρόμιο με τέτοιο όνομα.

Σωστές απαντήσεις ήταν δύο. Αυτή που βρήκαν σχεδόν όλοι, και αυτή που βρήκε μόνο ένας. Ο νικητής! Πήρε τα τρία έξτρα ποντάκια και έκατσε στα βελούδα!

Το ένα αεροδρόμιο είναι το George Best στο Μπέλφαστ της Ιρλανδίας και το δεύτερο είναι του ηρωικού τερματοφύλακα Ergilio Hato, στο Curacao των Ολλανδικών Αντιλών.
 
Top