Παίδες,νά μήν κάνουμε overrun
από το θέμα μας...
Πρό ημερών μού ήρθε μέ e-mail ένα άρθρο από το TravelMole που έλεγε οτι τό δυστύχημα στό KLEX ίσως σταθή αφορμή νά δοθή μεγαλύτερη σημασία στην "συμβολή" τών controllers στά διάφορα αεροπορικά δυστυχήματα.Δυστυχώς κατά λάθος το έσβησα το e-mail καί δέν κατάφερα νά διαβάσω το άρθρο,πάντως πιστεύω οτι απαντήσεις σάν αυτή που έδωσε ο ΕΕΚ τού KLEX ("δουλειά μας δέν είναι να νταντεύουμε τους πιλότους"...) δέν μπορούν να θεωρηθούν σοβαρές.Ο ρόλος τού ελεγκτή είναι ακριβώς νά ελέγχη άν η κυκλοφορία στο αεροδρόμιο και τα πέριξ γίνεται σωστά.
Καί ναί,στίς 4 τή νύχτα είναι δύσκολο να δής άν ο διάδρομος στον οποίο πάς να ευθυγραμμιστής είναι ο σωστός (ειδικά άν,όπως στό συγκεκριμένο αεροδρόμιο,τό κατώφλι του αποτελεί..μέρος τού τροχοδρόμου γιά άλλον διάδρομο),αλλά ΑΚΡΙΒΩΣ γι'αυτό τον λόγο οι ελεγκτές τής νυχτερινής βάρδιας πρέπει να είναι διπλά προσεκτικοί.Που σημαίνει οτι π.χ. άν διαπιστώσουν οτι ο πιλότος τους είπε απλώς "Tower,flight τάδε,ready to depart",θά ΠΡΕΠΗ νά τόν ρωτήσουν "what runway are you lined on?".Αφού είναι υποχρεωμένος ο πιλότος νά αναφέρη στό readback του και τον διάδρομο καί έχει ξεχάσει νά τον αναφέρη,άς τού το θυμίσουν-μπορεί να αποτρέψουν έτσι μιά τραγωδία.Αυτό είναι το νόημα τού "ελέγχω άν η κυκλοφορία γίνεται σωστά"...

Πρό ημερών μού ήρθε μέ e-mail ένα άρθρο από το TravelMole που έλεγε οτι τό δυστύχημα στό KLEX ίσως σταθή αφορμή νά δοθή μεγαλύτερη σημασία στην "συμβολή" τών controllers στά διάφορα αεροπορικά δυστυχήματα.Δυστυχώς κατά λάθος το έσβησα το e-mail καί δέν κατάφερα νά διαβάσω το άρθρο,πάντως πιστεύω οτι απαντήσεις σάν αυτή που έδωσε ο ΕΕΚ τού KLEX ("δουλειά μας δέν είναι να νταντεύουμε τους πιλότους"...) δέν μπορούν να θεωρηθούν σοβαρές.Ο ρόλος τού ελεγκτή είναι ακριβώς νά ελέγχη άν η κυκλοφορία στο αεροδρόμιο και τα πέριξ γίνεται σωστά.
Καί ναί,στίς 4 τή νύχτα είναι δύσκολο να δής άν ο διάδρομος στον οποίο πάς να ευθυγραμμιστής είναι ο σωστός (ειδικά άν,όπως στό συγκεκριμένο αεροδρόμιο,τό κατώφλι του αποτελεί..μέρος τού τροχοδρόμου γιά άλλον διάδρομο),αλλά ΑΚΡΙΒΩΣ γι'αυτό τον λόγο οι ελεγκτές τής νυχτερινής βάρδιας πρέπει να είναι διπλά προσεκτικοί.Που σημαίνει οτι π.χ. άν διαπιστώσουν οτι ο πιλότος τους είπε απλώς "Tower,flight τάδε,ready to depart",θά ΠΡΕΠΗ νά τόν ρωτήσουν "what runway are you lined on?".Αφού είναι υποχρεωμένος ο πιλότος νά αναφέρη στό readback του και τον διάδρομο καί έχει ξεχάσει νά τον αναφέρη,άς τού το θυμίσουν-μπορεί να αποτρέψουν έτσι μιά τραγωδία.Αυτό είναι το νόημα τού "ελέγχω άν η κυκλοφορία γίνεται σωστά"...