Επεσε CRJ-100 στο LEX του Kentucky

  • Thread starter Thread starter MerNion
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Παίδες,νά μήν κάνουμε overrun :D από το θέμα μας...

Πρό ημερών μού ήρθε μέ e-mail ένα άρθρο από το TravelMole που έλεγε οτι τό δυστύχημα στό KLEX ίσως σταθή αφορμή νά δοθή μεγαλύτερη σημασία στην "συμβολή" τών controllers στά διάφορα αεροπορικά δυστυχήματα.Δυστυχώς κατά λάθος το έσβησα το e-mail καί δέν κατάφερα νά διαβάσω το άρθρο,πάντως πιστεύω οτι απαντήσεις σάν αυτή που έδωσε ο ΕΕΚ τού KLEX ("δουλειά μας δέν είναι να νταντεύουμε τους πιλότους"...) δέν μπορούν να θεωρηθούν σοβαρές.Ο ρόλος τού ελεγκτή είναι ακριβώς νά ελέγχη άν η κυκλοφορία στο αεροδρόμιο και τα πέριξ γίνεται σωστά.

Καί ναί,στίς 4 τή νύχτα είναι δύσκολο να δής άν ο διάδρομος στον οποίο πάς να ευθυγραμμιστής είναι ο σωστός (ειδικά άν,όπως στό συγκεκριμένο αεροδρόμιο,τό κατώφλι του αποτελεί..μέρος τού τροχοδρόμου γιά άλλον διάδρομο),αλλά ΑΚΡΙΒΩΣ γι'αυτό τον λόγο οι ελεγκτές τής νυχτερινής βάρδιας πρέπει να είναι διπλά προσεκτικοί.Που σημαίνει οτι π.χ. άν διαπιστώσουν οτι ο πιλότος τους είπε απλώς "Tower,flight τάδε,ready to depart",θά ΠΡΕΠΗ νά τόν ρωτήσουν "what runway are you lined on?".Αφού είναι υποχρεωμένος ο πιλότος νά αναφέρη στό readback του και τον διάδρομο καί έχει ξεχάσει νά τον αναφέρη,άς τού το θυμίσουν-μπορεί να αποτρέψουν έτσι μιά τραγωδία.Αυτό είναι το νόημα τού "ελέγχω άν η κυκλοφορία γίνεται σωστά"...
 
Περίπου σωστά τα λες..
Κατ' αρχήν η πτήση δεν ήταν 4 που είναι βράδυ αλλά 6 που έχει κάποιο φως..
Δεύτερον, απ' ότι διάβασα ο πιλότος έκανε σωστά το readback αλλά διάλεξε λάθος διάδρομο..
Σε συνδυασμό με το οτι στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο υπήρχε ΜΟΝΟ αυτός ο ΕΕΚ για approach (reparture+arrival), tower, ground, delivery (το παραδέχτηκε και η FAA οτι αυτό ήταν λάθος και τα το διορθώσει) + του ότι έπρεπε να κάνει και άλλες 10 δουλειές στον πύργο γιατί ήταν μόνος του (είχε και άλλα αεροπλάνα στην περιοχή, γραφειοκρατικά θέματα, να κάνει τον καφέ του...) + του ότι έδωσε σωστά το readback ο πιλότος + του ότι πρόκειται για μια πτήση που η εταιρία πηγαινοέρχεται καθημερινά από και προς το LEX, προφανώς θεώρησε οτι δεν χρειάζεται άλλη προσοχή στο αεροπλάνο και συνέχισε της δουλειές του.
ΔΕΝ ειμαι ΕΕΚ, αλλά πιστεύω (και διορθώστε με αν κάνω λάθος) οτι δεν είναι υποχρεωμένος ο ελεγκτής να κοιτάει με τα κυάλια ή με τα μάτια του το κάθε αεροσκάφος μέχρι να απογειωθεί.. εντάξει και φυσικά να κοιτάει όταν το τροχοδρομεί ή του δίνει οδηγίες στους τροχόδρομους, αλλά όταν είναι στο holding point ενός διαδρόμου και του πει, line up rwy ταδε, wind ταδε and clear for immediate take off, μετά θα κοιτάξει να κάνει και τις άλλες δουλειές του.
 
1.Δέν ξέρω πόσο φώς μπορεί να είχε εκείνη την ώρα,άν όμως ήταν αρκετό ώστε να βλέπη ο πιλότος τίς διαγραμμίσεις στο έδαφος και δέν πρόσεξε οτι εκεί που βρισκόταν έγραφε "26" καί όχι "22",τότε υπήρχε όντως πρόβλημα κάπου....

2.Οταν λές οτι ο πιλότος έκανε σωστά το readback,αυτό σημαίνει οτι ανέφερε "ready for takeoff rwy 22" αλλά βρισκόταν στόν 26;

3.Αφού ο ΕΕΚ ήταν μόνος του στόν πύργο (κακώς βέβαια...),άλλος ένας λόγος να είναι διπλά προσεκτικός καί να μήν επιδιώκη να "ξεπετάξη" τίς δουλειές στό τσάκα-τσάκα.Δέν ξέρω κατά πόσον αποτελεί νομική υποχρέωσή του,αλλά πιστεύω οτι ένας "επαγγελματίας" ελεγκτής (μέ την έννοια τού "κάνω αυτό που κάνω από μεράκι και όχι απλά γιά νά ζήσω") θά ένοιωθε "ηθική" υποχρέωσή του να παρακολουθή το κάθε αεροπλάνο που καθοδηγεί μέχρι αυτό νά απογειωθή και να αρχίση την άνοδό του.Ούτε εγώ είμαι ΕΕΚ αλλά άν ήμουν,αυτό θά έκανα,ώστε να έχω την συνείδησή μου ήσυχη οτι "παρέδωσα" το αεροπλάνο στην εναέρια κυκλοφορία μέ ασφάλεια.Τά γραφειοκρατικά καί ο καφές μπορούν να γίνουν όταν δέν υπάρχη κίνηση στό αεροδρόμιο....
 
απάντηση στο ερώτημα εάν ο PF ειδε τον αριθμό 26 και έκανε ackowledge : flight xxx on rwy 22 is rolling.Αν οι φωτογραφίες που κυκλοφορούν δεν ειναι μονταζ στον 26 ο αριθμός ειναι δεξιά του hold sort of δηλαδή σε αριστερή στροφή για aligning ο αριθμός ειναι πίσω σου!!!!Επιμένω στο HSI και τη γραμμούλα.Ο κυβερνήτης που κοίταζε "κάτω" ως PNF κοίταζε προφανώς την άλλη οθόνη PFD με τα έγχρωμα bugs των ταχυτήτων.Εν πάει περιπτώσει ο F/O έζησε να μας τα πεί.
 
Top