Επεισόδιο στο JFK με 767 της ΑΑ

  • Thread starter Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

GP707

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
7.044
Likes
4.045
Περιοχή
LGAT, East Terminal
Website
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Παραθέτω ένα επεισόδιο από άρθρο ενός καλού φίλου-δημοσιογράφου και spotter Jay Selman http://worldairlinenews.wordpress.com/2 ... de-look-2/

Περιληπτικά:
Ένα 767 της ΑΑ προερχόμενο από LA πήρε άδεια προσγείωσης στο διάδρομο 22L του JFK. Ο άνεμος ήταν 22 κόμβοι - 310 μοίρες με gusting στους 34 κόμβους. Ο κυβερνήτης αρνήθηκε να προσγειωθεί στον 22L και όταν ο ελεγκτής δεν του έδωσε άδεια προσγείωσης στον 31R, δήλωσε emergency και προσγειώθηκε στον 31R με... το έτσι θέλω, δημιουργώντας και ένα ψιλοχάος!
Στο link είναι όλη η συνομιλία http://www.avweb.com/other/jfkemergencygo.mp3
ενώ στο PPRuNe (Professional Pilots Rumor Network) οι γνώμες διίστανται http://www.pprune.org/atc-issues/414548 ... 81010.html
Σύμφωνα με τη γνώμη του γράφοντος λέει τα εξής
Some think the Captain should have slipped into the flow and let the controller work out an approach for 31R that would minimize chaos for everyone else. If the flight was so low on fuel as to require unconditional maneuvering, why didn’t the crew declare this sooner? And if the crew couldn’t handle a 34-knot crosswind as just a day at the office, what are they doing flying into Kennedy? Others cheered the Captain, believing he determined that an unsafe condition existed and acted to correct it.
Τελικά σε αυτή την περίπτωση ποιος έχει δίκιο; :roll:
 
Με το ετσι θέλω προσγειώθηκε;; ΜΑΛΙΣΤΑ ... τι άλλο θα ακούσουμε.
Ο γράφοντας πρέπει να έχει ΜΗΔΕΝ σχέση με το αντικείμενο, ΜΗΔΕΝ.
 
Πλήν όμως,στο άρθρο αναφέρεται ότι ό εκπρόσωπος τών ΕΕΚ δικαίωσε τόν "αντάρτη" Κ1 παρά τό "ανορθόδοξο" τής πράξης του.

Speaking for the JFK Controller union, Steve Abraham told ABC news the pilot "had no choice. He couldn't land 22L, it would have been illegal for him," due to the crosswind.

Μήν ξεχνάμε πως σύμφωνα μέ τήν νομοθεσία,ο Κ1 είναι ο 'ultimate responsible" γιά την πτήση.

Αν ό συγκεκριμένος έκρινε ότι έπρεπε να προσγειωθή σε άλλον διάδρομο από αυτόν που τού έδιναν,είχε το δικαίωμα να το κάνη.Εξ άλλου,όπως αναφέρεται στό άρθρο,ενημέρωσε τόν ΕΕΚ πρίν προβή στήν προσγείωση:

The pilots immediately responded, "OK we've declared an emergency, we're going to land 31 Right. We're going to the left and then we're coming around."

που σημαίνει ότι δέν έστριψε έτσι απλά μέ τόν τσαμπουκά να μπή στη ροή τού άλλου διαδρόμου.

Κι'επίσης:

Exchanges followed and the crew ultimately announced, "Remove everybody from our way. We've declared an emergency." At that point, the controller cleared American Flight 2 for the landing on 31 Right.

Οπως δέ επισημαίνει ο εκ τών μελών τού PPRune "atcpilot":
This captain and crew did just right. Too bad more of us don't refuse to let folks on the ground fly our aircraft.

Μπορεί νά ήταν "ανορθόδοξο",αλλά ο συγκεκριμένος Κ1 έκανε αυτό που είχε υποχρέωση να κάνη:κατέβασε το αεροπλάνο με ασφάλεια στο έδαφος και οι επιβάτες βγήκαν από τίς σκάλες κι'όχι μέσα σέ φέρετρα.....
 
Ακούγοντας την ηχογραφημένη συνομιλία μεταξύ K1 και ATC, ο πιλότος ξεκάθαρα προειδοποιεί το atc ότι άμα δεν του δώσει τον 31R τότε θα κάνει declare emergency. Το atc φυσικά επέμενε να μην του τον δίνει k τότε ο k1 δεν είχε άλλη επιλογή από το να δηλώσει emergency. Απόλυτα φυσιολογικό κατά τι γνώμη μου. Εδώ οι k1 της rayanair δηλώνουν emergency για να προσγειωθούνε χωρίς καθυστέρηση... :wall:
 
Να ξεκαθαρίσουμε κάτι:το να δηλώνης emergency απλώς επειδή βιάζεσαι να προσγειωθής δέν είναι ούτε σωστό ούτε αποτελεσματικό.Κάποια στιγμή κάποιος απ'αυτούς τούς Ryanέρηδες μπορεί να έχη πραγματικά emergency και να μήν τόν πιστεύουν από το έδαφος.Ο Αίσωπος το ήξερε κι'ας μήν ήταν ΕΕΚ :mrgreen:

Στην συγκεκριμένη περίπτωση,ο πιλότος αρνήθηκε την χρήση τού προταθέντος διαδρόμου επειδή έκρινε ότι υπό τίς δεδομένες καιρικές συνθήκες η προσγείωση σ'αυτόν ήτσν επικίνδυνη.Πρότεινε δέ ο ίδιος άλλον διάδρομο τον οποίο έκρινε ασφαλέστερο.Επειδή όμως ο ΕΕΚ επέδειξε συνεργασιμότητα ημιόνου (ή lama,που είναι χειρότερο από το μουλάρι σέ τέτοια θέματα..),ο πιλότος τόν "εκβίασε" με το "όπλο τού emergency στό τραπέζι" (που θά'λεγε και γνωστός Ελλην πολιτικός).
 
Mile High Club":3u6w96km said:
Με το ετσι θέλω προσγειώθηκε;; ΜΑΛΙΣΤΑ ... τι άλλο θα ακούσουμε.
Ο γράφοντας πρέπει να έχει ΜΗΔΕΝ σχέση με το αντικείμενο, ΜΗΔΕΝ.
Ε καλά, θα έπρεπε να το είχα βάλει σε εισαγωγικά. Δεν εννοούσα ότι κατέβηκε και χωρίς άδεια. Όταν ενημερώνεις τον Πύργο ότι "ή θα μου δώσετε το διάδρομο που θέλω ή δηλώνω emergency και κατεβαίνω σε αυτόν ούτως ή άλλως" είναι ένα είδος "εκβιασμού".
Και για να επιστρέψω την ειρωνεία, θεωρώ ότι όσοι έχουν "σχέση με το αντικείμενο" αντιλήφθηκαν τι ήθελα να πω με την έκφραση "έτσι θέλω". :roll:
 
Ενταξει ο πιλοτος ειναι πολυ respect μιλαμε.... :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx:
 
Top