Εξαγορά της Olympic Air από την Aegean

  • Thread starter Thread starter k984504
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Κατοπιν εορτής είναι αυτο το άρθρο συγχωνευση δεν μπορούσε να γίνει με τίποτα αυτο που φάνηκε ειναι το τι ποιότητα επιχειρηματικότητας έχουμε και το πόσο λειτουργούν οι θεσμοί στην Ελλάς με την έγκριση που έδωσε η ελληνική επιτροπή ανταγωνισμού που ήταν αντίθετη με την ΕΕ και ειδικότερα με το ευρωπαικο δίκαιο Είμαστε άξιοι της τύχης μας σαν λαός και σαν κοινωνία
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Πέρα και πάνω από συγχωνεύσεις, το 2010 φαίνεται πως έκλεισε με μία αλλαγή στο photo-finish για τις δύο εταιρείες.

Παρότι λόγω μεγέθους η Α3 όλη τη χρονιά μετέφερε κάθε μήνα περισσότερους επιβάτες από την ΟΑ, το μήνα Νοέμβριο άρχισε η ανατροπή, όταν ο αριθμός των επιβατών που μετέφεραν ΟΑ και Α3 ήταν περίπου ίδιος (διαφορά 900 άτομα) ενώ το Δεκέμβριο η ΟΑ μετέφερε περισσότερους επιβάτες από την Α3 (με σημαντικά καλύτερο δείκτη πληρότητας >70% έναντι ~63% για την Α3).

Συνολικά, το 2010 η Α3 μετέφερε 5.711.200 εκ. επιβάτες (σε σχέση με 6.039.600 εκ. το 2009) με μέση πληρότητα 66.8% (έναντι 65.2% του 2009).
Η ΟΑ το 2010 μετέφερε 4.627.700 εκ. επιβάτες με μέση πληρότητα 67.7%. (Το 2009 "μεικτά" πΟΑ+νΟΑ μετέφεραν 4.662.800 επιβάτες με μέση πληρότητα 58.2%)
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Με αυτά που αναφέρει ο jerry, το ευχάριστο είναι ότι η συνολική επιβατική κίνηση και των δύο εταιρειών είχαν μείωση μόλις 2,7% από το 2009. Άρα άλλος ένας μύθος περί κρίσης στην αεροπορική αγορά καταρρίπτεται.
Όταν το
2010 μεταφέρεις 10.338.900 επιβάτες με πληρότητα 67,07%
2009 μεταφέρεις 10.624.814 επιβάτες με πληρότητα 62,00%
2008 μεταφέρεις 11.243.812 επιβάτες με πληρότητα 69,87%
2007 μεταφέρεις 11.160.826 επιβάτες με πληρότητα 68,93%
Με μειώσεις μισθών των πελατών τους της τάξεως του 25% με προβλήματα ρευστότητας στην αγορά, παρατηρούμε ότι η αεροπορική αγορά με πτώση 5,5% το 2009 και 2,7% το 2010, δεν χαρακτηρίζεται με κατάρρευση. Όταν έχεις χάσει 904.000 επιβάτες μέσα σε δύο χρόνια κρίσης (μη ξεχνάμε χάθηκε η Νέα Υόρκη, Τορόντο, Γιοχάνεσμπουργκ) δεν είναι τρομακτικό. Αυτό που είναι χαρακτηριστικό όμως είναι ότι οι πληρότητα της νΟΑ επανήλθε στα επίπεδα της πΟΑ η οποία από το 2006 είχε πληρότητες του 67,7% ενώ μάλλον πρόβλημα αντιμετωπίζει η Α3 η οποία από πληρότητες της τάξης του 70% κατέβηκε στο 66,86%. Εύχομαι να ισχύσει αυτό που πιστεύουν μερικοί στο φόρουμ (όχι προσωπικά) ότι η πληρότητα δεν παίζει σημαντικό ρόλο για την οικονομική κατάσταση μιας εταιρείας. Προσωπικά πιστεύω ότι αφού για χρόνια η επιβατική κίνηση και των δύο εταιρειών είναι της τάξης των 10.500.000 επιβατών θα πρέπει να ανοίξουν τα φτερά τους για νέους προορισμούς, δεν μπορεί οι ξένες αεροπορικές να δραστηριοποιούνται στο ΑΤΗ και οι δικές μας εταιρείες να σνομπάρουν αυτούς ή άλλους νέους προορισμούς. Ή εξυπηρετούν άλλων συμφέροντα ή έχουν καλομάθει στην οκνηρία και στην εξασφαλισμένη αγορά χωρίς να θέλουν να κουραστούν και να ρισκάρουν.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Mόνο που αν πάς 2 χρόνια πίσω θα δείς ότι απ' το '08 έως το '10 χάθηκαν σχεδόν 1.000.000 επιβάτες ή ~10%. Τώρα, οι βελτιωμένες πληρότητες ενώ η κίνηση πέφτει σημαίνει εξορθολογισμός του δικτύου (κοινώς πετσόκομμα θέσεων) ενώ δεν σημαίνει απαραίτητα ότι βγάζουν και καλύτερα λεφτά. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να βλέπαμε το σπάσιμο της κίνησης των 2 σε domestic και inter'al.

To να ανοίξεις δρομολόγια, αν και δεν είμαι ειδικός, κοστίζει. Και μπορεί να κοστίσει πολύ περισσότερα απ' αυτά που υποτίθεται ότι χάνεις μη πετώντας σε νέους προορισμούς.

Για μένα, τα νούμερα είναι ενδεικτικά της γελοίας απόφασης της ΕΕ. Και οι 2 εταιρείες μαζί δίνουν 10 εκατομμύρια που σε γενικό επίπεδο είναι πολύ χαμηλά (και θα ήταν ακόμη χαμηλότερα αφού θα παραχωρούσαν slots).
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Η Α3 το 2010 είχε -16% κίνηση στα εσωτερικά δρομολόγια, εκεί δηλαδή που βγαίνουν τα πολλά κέρδη και +9% στα διεθνή δρομολόγια. Total traffic 6.23mn passengers -5%. Πωλήσεις γύρω στα 590εκ. (-5,3%) και ζημιες 22-24εκ από κέρδη 23εκ. πέρσι. Τα ανακοίνωσε σήμερα.

Το 9μηνο με σχεδόν ίδιο load factor είχε yield -11%. Την ίδια στιγμή είχε cask (COST PER ASK) +3%.
Όπως έχω ξαναγράψει σε άλλο ποστ, το load factor μόνο του δεν λέει κάτι
Μπορείς να δίνεις τα εισητηρια τσάμπα, να έχεις 90+% load factor και να μπαίνεις μέσα. Είναι συνδυασμός παραγόντων η κερδοφορία μια αεροπορικής όπου ίσως τον σημαντικότερο ρόλο παίζουν τα yields . δηλαδή μπορεί η ΟΑ να γεμίζει τα αεροπλάνα της πιο πολύ από αυτά της Α3 αλλά να χάνει πιο πολλά χρήματα γιατί έχει χειρότερο yield management.

η εσωτερική κίνηση, η εσωτερική αγορά δηλαδή που προέρχεται από κίνηση πελατών που ζουν στην Ελλάδα έχει καταρρεύσει...η Α3 με -16% και το ΕλΒελ με μειον 9,4% συνολικα το 2010 και -24,4% τον Δεκέμβρη. Και πορφανώς δεν είναι μόνο επειδή μειώθηκε το capacity...ε τότε αν δεν είναι αυτό κατάρρευση τότε τι είναι? η αύξηση που υπάρχει στο international traffic δεν προέρχεται απο Ελληνες προφανώς από ξένους προέρχεται. Πως όμως? με κατάρευση των yields (A3 -23% to yield από το 08 στο 2010) και εγώ αν ρίχνω τις τιμές πουλάω αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι βγαζω πιο πολλά χρήματα

Τώρα με το traffic να πέφτει, τα yields να καταποντίζονται (υπολογίζω για την Α3 -23% το yield από το 2008 στο 2010 όπως προείπα) με τα κόστη να εκτοξέυονται ( +33% ΥοΥ το jet fuel http://www.iata.org/whatwedo/economics/ ... index.aspx) ποια οικονομική λογική έχει το να ανοίξει καινούργια δρομολόγια μια εταιρία αν δεν είναι 100% σιγουρη ότι θα της βγάλει λεφτα σχεδόν αμέσως, εγώ δεν μπορω να καταλάβω. Πραγματικά κάποιος από τους υπόλοιπους συμφορουμιστες (?) που υποστηρίζουν ότι πρέπει να ανοιχτουν καινουργια δρομολόγια σε αυτό το περιβαλλον ας μου εξηγουσε πως θα ωφεληθουν οι εταιρίες? θα το εκτιμουσα δεόντως. Μπορεί να κάνω λάθος τι να πω.

τώρα αν όλα αυτά οφείλονται σε οκνηρίες η στην εξυπηρέτηση αλλώτριων συμφερόντων τι να πω....εγώ δεν έχω γνωρίσει έστω ένα επιχειρηματία που δεν έχει σκοπό το κέρδος. μάλλον οι βασιλακης/βγενο/λασκαρίδης/κωσταντκόπουλος/δαυιδ/ιωάννου έχουν τόσα πολλά χρήματα που λενε ε ας χασουμε και καμια 100εκ (Α3+ΟΑ μαζί) το χρόνοα έτσι για να κάνουμε χάζι.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

OA701":20qekho6 said:
...... Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να βλέπαμε το σπάσιμο της κίνησης των 2 σε domestic και inter'al.
.

Το 2010 οι επιβάτες της Aegean ήταν 3,06 εκατ. διεθνών πτήσεων (49%) και 3,175 εκατ. επιβάτες ήταν στο εσωτερικό δίκτυο (51%). Παλιά η ΟΑ είχε 57% των επιβατών της στο εσωτερικό δίκτυο, ας ελπίσουμε ότι θα βρούμε στοιχεία και για την νΟΑ.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

"Olympic Air και Aegean προσφεύγουν κατά της Κομισιόν"

"Τέλος, η Olympic Air μαζί με την Aegean θα προσφύγουν στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια κατά της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού με την οποία δεν είχε εγκριθεί η συγχώνευση των δύο ελληνικών αεροπορικών εταιρειών."

Πηγή: http://www.capital.gr/Articles.asp?id=1144869
http://www.olympicair.com/News.aspx?a_id=2251

:shock:
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Και παλι τιποτα δεν θα καταφερουν.Εγω παντως βλεπω την ολυμπιακη να βγαινει η χαμενη της ιστοριας...
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Μάλιστα.
Κι όταν θα έρθει η απόρριψη της υπόθεσης απο το δικαστήριο + τα πρόστιμα για το καρτέλ, βλέπουμε τι θα κάνουμε.
Αφεριμ εφέντη, Ο Αλλάχ είναι μεγάλος...
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Όντως, προκαλούν την τύχη τους. Δεν θέλει και πολύ να καταλάβει κανείς ότι ήδη λειτουργούν σαν ημι-καρτέλ με τα δρομολόγιά τους. Σε άλλες, πιο ευνομούμενες χώρες θα ήταν ήδη υπό έλεγχο, αλλά στην Ελλάδα τι να περιμένεις....

Nontas":1rsq2olp said:
Μάλιστα.
Κι όταν θα έρθει η απόρριψη της υπόθεσης απο το δικαστήριο + τα πρόστιμα για το καρτέλ, βλέπουμε τι θα κάνουμε.
Αφεριμ εφέντη, Ο Αλλάχ είναι μεγάλος...
 
Top