Εξαγορά της Olympic Air από την Aegean

Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Όταν ακούω για super deals, γνωστά ονόματα, εξαγορές κλπ μόλις δύο μέρες μετά το "άκυρο" της Ε.Ε. για τη συγχώνευση, τότε νομίζω πως ούτε καλάθι δεν χρειάζεται να κρατήσω. Δηλαδή η ΟΑ τόσο καιρό πάλευε για τη σωτηρία της μέσω συγχώνευσης, στις όποιες δηλώσεις στελεχών της γινόταν λόγος για μονόδρομη λύση, φάγαμε μήνες συζητώντας το και ξαφνικά, μέσα σε 48 ώρες, τα πράγματα ανατρέπονται και έρχονται οι ξένοι, το πάρτυ ξαναρχίζει; Περισσότερο εξαγορά διαφημιστικού χρόνου μου ακούγεται για να μη μείνει ο κόσμος με την εντύπωση πως η ΟΑ μετά το "άκυρο" έμεινε με το "πόμολο" στο χέρι, παρά για πραγματικότητα.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Μια μικρη αναφορα απο την Ισοτιμια...
Τι εννοει ο ποιητης οταν λεει...?
Οι υπερβολικές απαιτήσεις της Ε.Ε. χάλασαν τη συγχώνευση O.A. - Aegean. Η διάθεση του σήματος, αλλά και στόλου είτε της Olympic Air είτε της Aegean Airlines σε τρίτο παίκτη, όπως απαιτούσε η Ε.Ε. για να εγκρίνει τη συγχώνευση, χαρακτηρίστηκε άνευ προηγουμένου από τις δύο εταιρείες.
Οριστε...? Δηλαδη για να γινει η συγχωνευση θα επρεπε το ενα σημα να δωθει αλλου μαζι με μερος του στολου...? :shock: :thx:

Κατι χανω..... :rant:
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Παραθέτω όλο το άρθρο της dealnews.gr γιατί στο site δεν ανοίγει εύκολα

Η κίνηση του Ανδρέα Βγενόπουλου εάν δεν δικαιωθούν Ο.Α. και Aegean από το Ευρωπαϊκό δικαστήριο

Ανδρέας Βγενόπουλος και Θεόδωρος Βασιλάκης θα καταθέσουν προσφυγή, για να άρουν την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία θα εκδικαστεί, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα δέκα μηνών, από την ημέρα της υποβολής της αίτησης. Ωστόσο, οι δύο εταιρείες σχεδιάζουν ήδη το επόμενο βήμα τους, σε περίπτωση που και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δεν τους δώσει το «πράσινο φως» για να προχωρήσουν.

Όπως αποκαλύπτει η «Deal και το dealnews.gr», ο ισχυρός άντρας της MIG, Ανδρέας Βγενόπουλος θα προχωρήσει σε μετοχική συνεργασία με ξένη αεροπορική εταιρεία, μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, ένα deal που θα αλλάξει τον αεροπορικό χάρτη της Ελλάδας, αλλά και θα δημιουργήσει έναν από τους ισχυρότερους πόλους ολόκληρης της Ευρώπης.

Αν και λεπτομέρειες των συζητήσεων δεν έχουν γίνει γνωστές, το σίγουρο είναι πως δεν θα πρόκειται για μια συνεργασία, σε επίπεδο αεροπορικής διασύνδεσης, σε προορισμούς του εσωτερικού και εξωτερικού, αλλά για τη δημιουργία ενός νέου ομίλου, όπου η Olympic Air, θα έχει πρωτεύοντα λόγο και ρόλο.

Οι πληροφορίες θέλουν τις δύο εταιρείες, Aegean Airlines και Olympic Air και ειδικά τη δεύτερη, να έχουν λάβει γνώση των προθέσεων της Κομισιόν, πολύ πριν την ανακοίνωσή της, γι' αυτό και ο Ανδρέας Βγενόπουλος είχε φροντίσει να έχει έτοιμο και plan B, το οποίο θα ενεργοποιήσει, αν και η απόφαση του Δικαστηρίου είναι αρνητική. Οι διαρροές, άλλωστε, από τις συζητήσεις που έγιναν στο παρασκήνιο γίνονταν όλο και περισσότερες, τον τελευταίο καιρό. Οι ισχυρές πιέσεις προς τους εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από λόμπι και αντικρουόμενα επιχειρηματικά συμφέροντα που δεν επιθυμούσαν την ύπαρξη ενός νέου ευρωπαϊκού αερομεταφορέα, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς, δεν μπορεί να μείνει μυστικό μεταξύ λίγων.

...μετοχική συνεργασία με ξένη αεροπορική εταιρεία, μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο...
...η Olympic Air, θα έχει πρωτεύοντα λόγο και ρόλο...

Μήπως το έχουν καβαλήσει λίγο το καλάμι :?:
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Μήπως εννοεί πως θα έχει πρωτεύοντα ρόλο ή και λόγο για την αγορά της Ελλάδας? Και αν αυτή η μεγάλη εταιρία δεν έχει καλή εκπροσώπηση στην Ευρώπη ή απλά θέλει να ενισχύσει την παρουσία της μέσο της ΟΑ μπορεί να της δώσει τον έλεγχο και σε μερίδιο της Ευρώπης…… ο καιρός θα δείξει!
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

mxnk":pkkoq0m6 said:
...Μήπως το έχουν καβαλήσει λίγο το καλάμι :?:
Κανένα καλάμι δεν έχουν καβαλήσει.Απλά μας δουλεύουν ψιλό γαζί.
Αυτό που δε μπορώ ακόμα να καταλάβω είναι πώς γίνεται και ο κόσμος πιστεύει (ακόμα) το Βγενόπουλο!
Όποια επιχειρηματική κίνηση έχει κάνει έχει πάει άπατη (ΟΑir, ΠΑΟ), ή έχει οδηγηθεί στη συρρίκνωση του έργου της εταιρείας που παρέλαβε/αγόρασε (ναυτιλιακή), ή πέρασε σύντομα σε άλλα χέρια με το αζημίωτο (ΟΤΕ). Επίσης, κάτι κρουασάν (και άλλα "πασμαγούδια" που λένε και στο χωριό μου) έμειναν μισοφαγωμένα.
Κι όμως, κάποιοι τον έχουν για Θεό...
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Παντως αυτη τη στιγμη, ετσι οπως ειναι τα πραγματα, το μονο που θα μπορουσα να σκεφτω ειναι η ΤΗΥ. Δε βλεπω καποια ευρωπαικη εταιρια που να "καιγεται" για να εχει δορυφορο στην Ελλαδα (ενω εταιρια τυπου ΤΗΥ θα χρησιμοποιουσε την ΟΑ σαν feeder της). Οι μονοι που βλεπω να θελουν να αγορασουν και να επενδυσουν γενικα ειναι οι γειτονες.

Παντα βεβαια με το σκεπτικο οτι υπηρξαν δηλωσεις παλαιοτερα για επενδυσεις σε Ελληνικες εταιριες και στον τουρισμο (χωρις να κατονομαστει κατι).

Και για να ακριβολογουμε, θυμηθειτε ενα αρθρο που ειχε δωσει αλλο μελος εδω:
http://atwonline.com/airline-finance-data/news/turkish-airlines-ready-invest-other-carriers-1004
"Turkish Airlines, which has plans to become one of the 10 biggest carriers worldwide by 2016, is now ready to invest in other carriers, CEO Temel Kotil told ATW in Istanbul.This can happen at any time either as a strategic investment or as a joint venture," Kotil said, noting that THY, which owns a 49% stake in B&H Airlines [formerly Air Bosna], is looking to invest in other carriers in neighboring markets such as Bulgaria, Greece or Central Asia. Kotil declined to name a specific airline, but said the number of potential investment candidates is fewer than 10."

Επισης, δε θεωρω οτι ενδιαφερεται αλλη εταιρια, γιατι δε βλεπω να εχει καμια εταιρια αμεσα οφελη απο την ΟΑ. Τουλαχιστον μια ΟΑ χωρις μεγαλο δικτυο ωστε να γινει feeder καποιας αλλης εταιριας (η ΒΑ εχει αποκλειστει λογω οικονομικων αλλα και συγχωνευσης με ΙΒ). Τωρα αν γινει κανενα μαγικο και μπει σε AF/KLM... Δυσκολο. Ασχολουνται με την AZ τωρα. Μη με φατε βεβαια, λογικες σκεψεις ειναι αυτες...
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Όταν η MIG αγόρασε την ΟΑ είπε πωςτο κάνει για να παραμείνει η εταιρεία με τους 6 κύκλους Ελληνική. Το να την πουλήσει σε ξένους και ειδικά στην Τουρκία θα έχει ενδιαφέρον!
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

ΟΑ/Αεγεαν με Τουρκία? Ελπίζω να μήν γίνει ποτε! :?
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Noμίζω ότι δεν υπάρχει περίπτωση να εγκριθεί συνεργασία ΟΑ-ΤΗΥ όσο οι Τούρκοι είναι αστρομέλη αφού το τελικό αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο. Εδώ η κομισιόν είχε πρόβλημα με τη γραμμή ΑΤΗ-IST, στην οποία αν εγκρινόταν η συγχώνευση θα έμεναν δύο αερομεταφορείς της ίδιας συμμαχίας. Μόνο αν οι γείτονες ετοιμάζονται (ή τους ετοιμάζουν) για ηρωική έξοδο θα το έβλεπα ως πιθανότητα.

Γενικά, συμφωνώντας με τον NFEEFE αλλά και τον gd197, μία προβληματική ελληνική εταιρεία δεν έχει να προσφέρει κάτι σε κάποιον αερομεταφορέα παρα μόνο feeder για long haul και διέξοδο για τα νησιά το καλοκαίρι. Ωστόσο, γιατί να ξοδέψει σε δύσκολες εποχές τόσα λεφτά όταν ουσιαστικά μπορεί να έρθει στην Αθήνα η ίδια η ενδιαφερόμενη αεροπορική, να τοποθετήσει 4-5 α/φη και κάνει το ίδιο πράγμα? Γι' αυτό και μόνο το λόγο "βλέπω" είτε μία εκ των τριών των εμιράτων (με την ΕΚ τυπικά αφού έχουν δηλώσει ότι προχωράνε μόνοι τους) είτε την IAG, ο σχηματισμός της οποίας είναι ηλίου φαεινότερο ότι αποσκοπεί στο να αποκτήσει μεγέθη LH group, και η συνεργασία με την ΟΑ ουσιαστικά της επιτρέπει να βάλει "χέρι" στην όποια αεροπορική κίνηση της Ελλάδας (εδώ ένας ενδιαφέρον πίνακας με τις συνδέσεις του Βενιζέλου απο οπου φαίνεται ξεκάθαρα ότι κάποιες, κυρίως ευρωπαϊκές, αεροπορικές προτιμούν να παίζουν είτε μόνες τους είτε με δύο μικρές ελληνικές) κυρίως για να μην βάλει άλλη συμμαχία.

Η IAG και η oneworld ταιριάζουν απόλυτα σε μία μικρή Ολυμπιακή (για δείτε συγκεντρωμένα τα μέλη των 3 συμμαχιών) αφού καλύπτει η ΒΑ/ΑΑ την Β. Αμερική, η Ιberia την Νότια και η Qantas/Jetstar την Ασία/Ωκεανία ενώ η συμμαχία κερδίζει την κάλυψη ενός blank spot (με τα κοντινότερα μέλη να βρίσκονται Ουγγαρία, Ρωσσία και Ιορδανία) το οποίο περιλαμβάνει ελληνικά νησιά και πιθανότατα βαλκάνια και παράλια μέσης ανατολής. Για την skyteam το θεωρώ λιγάκι δύσκολο απ' την άποψη ότι το κέντρο βάρους της περιοχής είναι ήδη στη Ρώμη λόγω ΑΖ ενώ υπάρχει απο πάνω και η ΤΑROM.

Εν πάση περιπτώσει, θα έχει ενδιαφέρον η ιστορία αφού η ΟΑ δείχνει να έχει κύριο στόχο την προσφυγή στα δικαστήρια και έπειτα το "plan B" ενώ για την Α3 δεν έχουμε ξεκάθαρη εικόνα. Κάποια απ' τις 2 πάντως, μιάς και πολλοί αναρωτιόμασταν γιατί δεν ασχολούνται πιό ενεργά με τον τουρισμό, ζήτησε να λάβει πληροφορίες για τους τρόπους συνεργασίας με τις περιφέρειες. Κάτι είναι κι αυτό, ξεκουνήθηκαν λίγο.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Εγώ την πρώτη δυσκολία που βρίσκω με τις υποθέσεις από πάνω είναι πώς για παραδειγμα μπορεί η ΟΑ να τροφοδοτεί την ΤΗΥ ή οποιαδήποτε άλλη πέρα από το εγχώριο πελατολόγιο όταν παντού πετάει η ίδια η THY; Τα ΑΤΗ/SKG συνδέονται ήδη με IST (σε 4 μήνες τουλάχιστον). Τι άλλο έχει ενδιαφέρον από Ελλάδα;Να παίρνει επιβάτες από Ευρώπη και να τους πάει IST ή DOH τι ενδιαφέρον έχει αν χρειάζεσαι 3 πτήσεις και 2 συνδέσεις, όταν οι μεγαλοεταιρίες της Ευρώπης σε πάνε παντού (σχεδόν) με 1 σύνδεση (μην ξεχνάμε ότι η ΟΑ δεν έχει heavies σαν την ΤΑΡ να πάρει μια γεωγραφική περιοχή:πρέπει να τους δίνει σε άλλον) ;

Ίσως να μπορούσε να πάει για κάποιες Μ.Ανατολικές/Βαλκανικές αγορές και με stopover ΑΤΗ να συνέχιζε την ίδια πτήση για κάποιο Ευρωπαικό hub πχ CDG/LHR αλλά και πάλι πόσες συχνότητες μπορεί να βάλει;
 
Top