Εξαγορά της Olympic Air από την Aegean

  • Thread starter Thread starter k984504
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Jet Setter":3u9ns1vf said:
Εσύ το λες ατομισμό, δεν συμφωνώ... Ο καθένας έχει ευθύνη για τις πράξεις του! Ευθύνη του κράτους και της κοινωνίας είναι να βοηθά τον άνεργο, όχι να δημιουργεί προσχώματα στις απολύσεις, ούτε να βοηθά να παραμείνουν ανοιχτές προβληματικές επιχειρήσεις, γιατί το ίδιο δεν έχει διαμορφώσει κατάλληλη πολιτική υποστήριξης και επανένταξης των ανέργων. Δηλαδή, το βάρος της υποστήριξης των ανέργων βαρύνει το κράτος και δεν πρέπει να μετακυλύεται στις επιχειρήσεις (π.χ. ως δυσκολία στις απολύσεις)!


Η δουλειά του κράτους είναι να βοηθάει τους ανέργους αλλά και να φροντίζει ώστε η ανεργία να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Οπότε ναι, είναι υποχρέωση του η δημιουργία αναχωμάτων για το μετριασμό ή αποτροπή απολύσεων. Όπως επίσης είναι υποχρέωση του η επιμόρφωση κ διευκόλυνση των ανέργων για την επανένταξη στην αγορά εργασίας.

By the way που είδες οτι Ελλάδα είναι σοσιαλιστική χώρα??[/quote]

And you base that? On completely nothing!
Τεσπά, είναι κοινή γνώση σε όλους τους οικονομολόγους ότι τα τεχνητά προσχώματα που καθιστούν την αγορά εργασίας λιγότερο ευέλικτη, πλήττουν την ανταγωνιστικότητα των εγχώριων επιχειρήσεων απέναντι στον παγκοσμιοποιημένο ανταγωνισμό και κατ'επέκταση πλήττουν την ίδια την απασχόληση αφού μία λιγότερο ανταγωνιστική οικονομία δεν μπορεί να αυξήσει την απασχόληση και πρέπει να καταφύγει σε δανεισμό αν θέλει να έχει ανάπτυξη... Εμάς ο δανεισμός μας τελείωσε, μας τελείωσε και η ανάπτυξη και από την ευδαιμονία το 2009, πέσαμε στην ανέχεια και την επετεία το 2010... Η φούσκα της πιο γρήγορα αναπτυσσόμενης χώρας της ΕΕ, έσκασε απότομα αλλά όχι χωρίς λόγο...
Αλλά δεν το αναλύω άλλο, γιατί συνεχώς για κάποιους θα είναι αυτονόητος (χωρίς καμία άλλη αιτιολόγηση ή τουλάχιστον νύξη περί λογικής) ο ιδιότυπος προστατευτισμός που ισχύει στην Ελλάδα (στις εργασιακές σχέσεις, στα κλειστά επαγγέλματα, στις αδειοδοτήσεις και τα γραφειοκρατικά εμπόδια σε όλους τους τομείς της οικονομίας που χώνει τη μύτη του το κράτος)... Λογικό, αφού οι περισσότεροι μεγαλώσαμε μέσα σε αυτό το μπασταρδεμένο σύστημα και μέχρι πριν από περίπου ένα χρόνο δεν βλέπαμε καν ότι τρώγαμε και παχαίναμε πάνω σε ένα στρώμα λεπτού πάγου και ότι ήταν αρκετή μία στιγμή για να σκάσει η φούσκα...

Α, και ο προστατευτισμός όπως και το γεγονός ότι ο δημόσιος τομέας στην Ελλάδα τρώει παραπάνω από το μισό πλούτο της χώρας, μας κάνει σοσιαλιστική χώρα!
Το δημιούργημα χώρας του Α. Παπανδρέου είναι ένα σοσιαλιστικό συνωθύλευμα, το οποίο κατέρρευσε το 2010... Τουλάχιστον αυτοί που ξέρανε ότι είναι σοσιαλιστές πέρασαν αυτή τη φάση το 1990... Εμείς ούτε το ξέραμε, ούτε ακόμα το συνειδητοποιήσαμε, ζούμε τις συνέπειες της μετάβασης με 20 χρόνια καθυστέρηση (όπως επίσης γίναμε σοσιαλιστές το 80, με αρκετά χρόνια καθυστέρηση πάλι) και βέβαια ακόμα μερικοί προσπαθούν με νύχια και με δόντια να κρατηθούν στο σοσιαλιστικό μας status quo, ενώ πολύ απλά, δεν γίνεται πλέον... Δεν είναι πάντως τυχαίο ότι ένα σοσιαλιστικό κόμμα μας έβαλε στο χορό του σοσιαλισμού το 80 και μας βγάζει από αυτόν το 2010...
Οι εξελίξεις είναι αναπόφευκτες και στην διάρθρωση της οικονομίας, που πρέπει ξαφνικά να κόψει τον ομφάλιο λώρο από το κράτος (επιδοτήσεις, ρουσφέτια κτλ.) και να σταθεί στα δικά της πόδια εν μία νυκτί αλλά και στις εργασιακές σχέσεις (ελαστικοποίηση της αγοράς εργασίας, αλλαγή συσχετισμών μεταξύ απασχόλησης στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, όπου για πρώτη φορά η απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα θα γίνει πιο ελκυστική κτλ.)...
Δεν αξίζει να το συζητάμε πλέον, ό,τι είναι να γίνει θα γίνει γιατί πολύ απλά το υπάρχον ελληνικό (σοσιαλιστικό ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε το σύστημα) έχει καταρρεύσει ανεπιστρεπτί... Οι λιγότερο ζημιωμένοι θα είναι αυτοί που θα το συνειδητοποιήσουν γρηγορότερα και θα πάρουν τις κατάλληλες αποφάσεις αντί να κάθονται και να θρηνούν τα "αυτονόητα" που έχασαν!
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Χμ.... μιας και είμαι απόφοιτος οικονομικής σχολής ας μιλήσουμε.
Αμφισβητώ αν ξέρεις τι σημαίνει ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ γιατί αν ήξερες δεν θα έλεγες οτι το ΠΑΣΟΚ είναι σοσιαλιστικό κόμμα ή οτι η Ελλάδα είναι σοσιαλιστική χώρα. Το συγκεκριμένο κόμμα ήταν σοσιαλιστικό μέχρι να κερδίσει τις πρώτες εκλογές. Απο εκεί κ μετά έστριψε στο κεντροαριστερό χώρο με σαφή κατεύθυνση το κέντρο. Το αριστερά ήταν για το θεαθήναι.

Καταλαβαίνω οτι είσαι υπέρμαχος του φιλευθερισμού. Δυστυχώς ακόμα δεν έχετε βάλει μυαλό για να καταλάβετε τα λάθη του συστήματος και πως οδηγηθήκαμε (παγκοσμίως) σε αυτό το χάλι. Κ όλοι εσείς που κατηγορείται το προστατευτισμό κ τη κρατική παρέμβαση φαίνεται οτι ξεχνάτε οτι τα κράτη στήριξαν το καπιταλιστικό χρηματοπιστωτικό σύστημα. Anyway βγαίνω εκτός θέματος κ δεν έχει νόημα.

Σχετικά με τα παλιά χάλια της ΟΑ... όντως η ΟΑ ήταν μια ζημιογόνα εταιρία για το ελληνικό κράτος παρόλα αυτά το ίδιο το κράτος δεν κοίταζε να προστατέψει την ίδια του την επένδυση αλλά βρισκόταν σε μια συνεχή προσπάθεια ευτελισμού κ απαξίωσης της εταιρίας. Ο καλύτερος του σύμμαχος ήταν ενα μεγάλο κομμάτι των συνδικαλιστών. Όντως η ΟΑ δεν κατέβαλε πολλούς φόρους στο κράτος αλλά κ το ίδιο το κράτος δεν ήταν εντάξει στις υποχρεώσεις του προς την εταιρία.

Σχετικά με το εργασιακό κ την παγκοσμιοποιημένη οικονομία... Είτε το θέλουμε είτε οχι δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσουμε να ανταγωνιστούμε τρίτες χώρες με φτηνά εργατικά χέρια. Επίσης δεν νοείται ανάπτυξη με χαμηλούς μισθούς.
Εαν το κράτος δεν δημιουργήσει αναχώματα τότε απειλείται η κοινωνική συνοχή με την ύπαρξη πολλών ανέργων.
Αύξηση ανέργων => αύξηση εξόδων κ εκροών του κράτους για την επιμόρφωση κ "αποζημίωση"
Αύξηση ανέργων => μείωση αγοραστική δύναμης του κοινού => πτώση στις εισπράξεις του κράτους απο ΦΠΑ κ ειδικούς φόρους κατανάλωση κλπ....

Κ ας μην ξεχνάμε το παράδειγμα της France Telecom με 54 αυτοκτονίες μέχρι τώρα!!

Ο κύριος Βγενόπουλος ανέλαβε ενα ρίσκο με την εξαγορά της ΟΑ που μέχρι τώρα δεν του βγαίνει και κυρίως λόγω των λαθών που έκανε ο ίδιος ή τα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρίας του. Η λύση της συγχώνευσης είναι λογική αλλά απολύτως μονοπωλιακή όπως είναι οι συνθήκες στην Ελλάδα. Παρόλα αυτά δεν νομιμοποείται να χρησιμοποιεί τα οικονομικά στοιχεία της εταιρίας του ως μέσο άσκησης πίεσης στην ευρωπαική επιτροπή ανταγωνισμού ώστε να δώσει το πράσινο φως. Είναι υποχρέωση τους, οχι να κλείσει το μαγαζί αλλά να προχωρήσει σε μια ουσιαστική κ εκ βάθων αναδιοργάνωση της εταιρίας που κάθε άλλο παρά εύκολη θα είναι.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Το δημιούργημα χώρας του Α. Παπανδρέου είναι ένα σοσιαλιστικό συνωθύλευμα, το οποίο κατέρρευσε το 2010... Τουλάχιστον αυτοί που ξέρανε ότι είναι σοσιαλιστές πέρασαν αυτή τη φάση το 1990... Εμείς ούτε το ξέραμε, ούτε ακόμα το συνειδητοποιήσαμε, ζούμε τις συνέπειες της μετάβασης με 20 χρόνια καθυστέρηση (όπως επίσης γίναμε σοσιαλιστές το 80, με αρκετά χρόνια καθυστέρηση πάλι) και βέβαια ακόμα μερικοί προσπαθούν με νύχια και με δόντια να κρατηθούν στο σοσιαλιστικό μας status quo, ενώ πολύ απλά, δεν γίνεται πλέον... Δεν είναι πάντως τυχαίο ότι ένα σοσιαλιστικό κόμμα μας έβαλε στο χορό του σοσιαλισμού το 80 και μας βγάζει από αυτόν το 2010...

Δυστυχώς δεν γίνεται να μείνει ασχολίαστο το παραπάνω αφού επιχειρείται να "ξεχαστεί" εντελώς οτι απο τη μεταπολίτευση και μέχρι σήμερα ηταν περίπου 50 -50 το διάστημα διακυβέρνησης της χώρας απο ΠΑΣΟΚ και ΝΔ ...αρα μην στήνεις στον τοίχο μόνο τον Α. Παπανδρέου, που τουλάχιστον στην αρχή έφερε μεγλάες κοινωνικές αλλαγές, αν αναλογιστεί κανείς τί επικρατούσε τότε !!
λοιπόν έχουμε 1974-1981 ΝΔ 7 χρόνια, 81-89 ΠΑΣΟΚ 8 χρόνια 90-93 ΝΔ 3 χρόνια 93-2003 ΠΑΣΟΚ - Σημίτης εκσυγχρονιστές 10 χρόνια 2004-2009 ΝΔ 6 χρόνια , άρα ΝΔ 16 χρόνια και ΠΑΣΟΚ 18 + 1 που διανύουμε με τον Γιωργάκη !!
Τωρα ή χρειάζεται διόρθωση το παραπάνω ή δεχόμαστε οτι η ΝΔ εφάρμοζε σοσιαλιστική πολιτική τα 16 δικά της χρόνια, ιδίως τα 3 του Μητσοτάκη !!
Θυμόμαστε όλες τις δήθεν προσπάθειες εξυγίανσης της ΟΑ που μόνο έβγαζαν στη σύνταξη κάποιους με πολύ καλά εφάπαξ..

Συμφωνώ απόλυτα με τον Jetsetter περί Βγενόπουλου
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Jet Setter":3mvvwgyh said:
Χμ.... μιας και είμαι απόφοιτος οικονομικής σχολής ας μιλήσουμε.
Αμφισβητώ αν ξέρεις τι σημαίνει ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ γιατί αν ήξερες δεν θα έλεγες οτι το ΠΑΣΟΚ είναι σοσιαλιστικό κόμμα ή οτι η Ελλάδα είναι σοσιαλιστική χώρα. Το συγκεκριμένο κόμμα ήταν σοσιαλιστικό μέχρι να κερδίσει τις πρώτες εκλογές. Απο εκεί κ μετά έστριψε στο κεντροαριστερό χώρο με σαφή κατεύθυνση το κέντρο. Το αριστερά ήταν για το θεαθήναι.

Καταλαβαίνω οτι είσαι υπέρμαχος του φιλευθερισμού. Δυστυχώς ακόμα δεν έχετε βάλει μυαλό για να καταλάβετε τα λάθη του συστήματος και πως οδηγηθήκαμε (παγκοσμίως) σε αυτό το χάλι. Κ όλοι εσείς που κατηγορείται το προστατευτισμό κ τη κρατική παρέμβαση φαίνεται οτι ξεχνάτε οτι τα κράτη στήριξαν το καπιταλιστικό χρηματοπιστωτικό σύστημα. Anyway βγαίνω εκτός θέματος κ δεν έχει νόημα.

Σχετικά με τα παλιά χάλια της ΟΑ... όντως η ΟΑ ήταν μια ζημιογόνα εταιρία για το ελληνικό κράτος παρόλα αυτά το ίδιο το κράτος δεν κοίταζε να προστατέψει την ίδια του την επένδυση αλλά βρισκόταν σε μια συνεχή προσπάθεια ευτελισμού κ απαξίωσης της εταιρίας. Ο καλύτερος του σύμμαχος ήταν ενα μεγάλο κομμάτι των συνδικαλιστών. Όντως η ΟΑ δεν κατέβαλε πολλούς φόρους στο κράτος αλλά κ το ίδιο το κράτος δεν ήταν εντάξει στις υποχρεώσεις του προς την εταιρία.

Σχετικά με το εργασιακό κ την παγκοσμιοποιημένη οικονομία... Είτε το θέλουμε είτε οχι δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσουμε να ανταγωνιστούμε τρίτες χώρες με φτηνά εργατικά χέρια. Επίσης δεν νοείται ανάπτυξη με χαμηλούς μισθούς.
Εαν το κράτος δεν δημιουργήσει αναχώματα τότε απειλείται η κοινωνική συνοχή με την ύπαρξη πολλών ανέργων.
Αύξηση ανέργων => αύξηση εξόδων κ εκροών του κράτους για την επιμόρφωση κ "αποζημίωση"
Αύξηση ανέργων => μείωση αγοραστική δύναμης του κοινού => πτώση στις εισπράξεις του κράτους απο ΦΠΑ κ ειδικούς φόρους κατανάλωση κλπ....

Κ ας μην ξεχνάμε το παράδειγμα της France Telecom με 54 αυτοκτονίες μέχρι τώρα!!

Ο κύριος Βγενόπουλος ανέλαβε ενα ρίσκο με την εξαγορά της ΟΑ που μέχρι τώρα δεν του βγαίνει και κυρίως λόγω των λαθών που έκανε ο ίδιος ή τα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρίας του. Η λύση της συγχώνευσης είναι λογική αλλά απολύτως μονοπωλιακή όπως είναι οι συνθήκες στην Ελλάδα. Παρόλα αυτά δεν νομιμοποείται να χρησιμοποιεί τα οικονομικά στοιχεία της εταιρίας του ως μέσο άσκησης πίεσης στην ευρωπαική επιτροπή ανταγωνισμού ώστε να δώσει το πράσινο φως. Είναι υποχρέωση τους, οχι να κλείσει το μαγαζί αλλά να προχωρήσει σε μια ουσιαστική κ εκ βάθων αναδιοργάνωση της εταιρίας που κάθε άλλο παρά εύκολη θα είναι.

Αγαπητέ jetsetter η αεροπορική αγορά δεν μπορεί vα αναλυθεί έτσι όπως την προσεγγίζεις
άλλο πράγμα η ελληνική αγορά των εσωτερικων πτήσεων άλλο πράγμα η ελληνική αγορά των πτησεων εξωτερικού.
αν αύριο το νέο σχήμα πει στην επιτροπή ότι δεν θα πετάει καθόλου στο εσωτερικό, έχεις μήπως αμφιβολία ότι θα έπερνε την έγκριση αμέσως?? όλη η καθυστέρηση γίνεται για το Αθηνα Θεσσαλονικη και το Αθήνα Ηράκλειο. γιατί εκει όντως θα είναι μονοπώλιο. Θα είναι μονοπώλιο όμως στο Αθήνα Ρωμη ή στο Αθήνα Λονδίνο? ή στο Αθήνα Παρίσι? εκεί παίζουν δυο και τρεις ανταγωνιστές.

Εικάζω ότι θα τους δίνανε το ΟΚ με κόψιμο του capacity στο εσωτερικό αλλά τους πρόλαβε η κατάρρευση της Athens η οποία ήταν απολύτως λογική και αναμενόμενη. Απλά η αγορά δεν μπορεί να αντέξει δυο αεροπορικές, σε καμία χώρα του μεγέθους της Ελλάδας δεν υπάρχει αυτό. και μην αναφέρεις το παράδειγμα της Ιρλανδίας γιατί η Ryanair μπορεί να έιναι ιρλανδική αλλά αν δεν είχε πάει Λονδίνο, εκεί που είναι η βάση του business της, δεν θα είχε γίνει αυτό που έχει γίνει τώρα. H λογική και τα economics της Ελληνικής αγοράς λέει ότι θα τους δώσουν το ΟΚ. επειδή όμως αυτοί εκεί είναι δικηγόροι, αν δεν δώσουν το ΟΚ τότε η θα πουληθεί ένας από αυτούς σε κάποιο μεγάλο πάιχτη ή απλά θα κλείσει μετά από καποιο μικρό χρονικό διάστημα. η Ολυμπιακή εξάλου αν δεν είχε τράπεζικό όμιλο από πισω πολύ αμφιβάλλω αν θα λειτουργούσε σήμερα

όσο αφορά τα υπόλοιπα μπορούν να υποθούν πολλά για το πιο μοντέλο ή μίγμα οικονομική πολιτικής είναι καλό ή κακό και δεν θα πάρω θέση για αυτό γιατί δεν είναι του παρόντος. η πραγματικότητα είναι ότι όταν όλοι οι υπόλοιποι στην Ευρώπη και εκτός Ευρώπης παίζουν μπάλα με ένα συγκεκριμένο τρόπο και προφανως καταλαβαίνεις ότι δεν μιλάω μόνο για το θέμα των μισθών, πρέπει να παίξεις και εσύ με αυτούς τους όρους. όταν όλοι έχουν απελευθερώσει τις αγορές εργασίας και όχι μόνο ενώ εσύ τις κρατάς κλειστές, είναι προφανές, ότι το FDI (foreign direct investments), το κύριο εργαλείο αναπτυξης (και όχι ανάπτυξη μέσω της κατανάλωσης που υποθέτω ότι υποστηρίζεις) σε σένα θα είναι μηδεν ή ελάχιστο σε σχέση με τους άλλους. οπότε ή παίζεις μπάλα με το τρόπο που θελουν η παρέα, ή κάθεσε στην άκρη και τους κοιτάς, από την στιγμή, που δεν έχεις την δύναμη να επιβάλεις το οικονομικό μοντέλο που εσύ νομίζεις σωστό. οπότε εδώ έχουμε την Ελλάδα να προσπαθεί να ανταγωνιστεί οικονομίες πολύ πιο ανταγωνιστικές και πολύ πιο φιλικές στον επενδυτή. προφανώς δεν μπορεί να τις ανταγωνιστεί και στηρίζει την ανάπτυξη της στην εσωτερική κατανάλωση. ε αυτό δουλεύει όταν η παγκόσμια οικονομία πάει καλά η οικονομία όμως όπως ξέρεις και εσύ κανει κύκλους. και αν σε παρει ο κάτω κύκλος σου αλλάζει τα φώτα και σκάει τις φούσκες όπως σκάνε τα πιτσιρίκια τα μπαλόνια.

Τώρα όσο αφορά το κράτος-επιχειρηματία, η πράξη έδειξε ότι στην Ελλάδα είχε καταστροφικές συνέπεις οπότε δεν νομίζω ότι θα ήταν σώφρον να επιστρέψουμε σε πρακτικές που δεν έχουν αποδώσει. το έχουμε δει σε πολλές περιπτώσεις και όχι μόνο στην ΟΑ. άν είχαμε την παιδεία και το ήθος των Σουηδών να το βλέπαμε αλλα εμείς είμαστε Ελληνάρες που σκοπός δεν είναι να δουλέψουμε την προκοπή μας αλλά να βολευτούμε

αυτά και συγνώμη αν κούρασα
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Το ΠΑΣΟΚ είναι γιαλαντζί σοσιαλιστικό κόμμα και η Ελλάδα γιαλαντζί σοσιαλιστική χώρα! Έχει αρκετά χαρακτηριστικά του σοσιαλισμού, όπως την εχθρότητα προς την ιδιωτική πρωτοβουλία, τον σφιχτό έλεγχο όλων των τομέων της οικονομίας από το κράτος ακόμα και το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του ΑΕΠ καταναλώνεται ή ελέγχεται από τον δημόσιο τομέα. Αυτό το λέω εγώ γιαλαντζί ή μπασταρδεμένο σοσιαλισμό και είναι προσωπική μου άποψη ότι το υπερτροφικό ελληνικό κράτος που δημιουργήθηκε από το '80 και μετά είναι βασισμένο σε ένα ψευτο-σοσιαλιστικό απωθημένο!

Πάντως ούτε καπιταλιστική χώρα είμαστε.

Προσωπικά, σωστά κατάλαβες, είμαι φιλελεύθερος, και δεν πιστεύω ότι για την κατάσταση στην Ελλάδα έχει οποιαδήποτε ευθύνη ο φιλελευθερισμός! Το γεγονός ότι η Ελλάδα προσπάθησε να ζήσει με το γιαλαντζί σοσιαλιστικο-καπιταλιστικό μπασταρδεμένο σύστημά της μέσα σε μία λίγο πολύ φιλελεύθερη ΕΕ, ΟΝΕ και παγκοσμιοποιημένη αγορά, προσπαθώντας να έχει και τα καλά της παγκοσμιοποίησης (εξωτερικό δανεισμό και μεγάλο χρέος) σε συνδιασμό με τον ψευτοσοσιαλιστικό προστατευτισμό στο εσωτερικό, είναι η μοναδική αιτία της ευδαιμονίας των τελευταίων 30 χρόνων αλλά και της τωρινής ελληνικής κρίσης!

Για την παγκόσμια κρίση τώρα, κανείς δεν έχει αποφανθεί τι ακριβώς φταίει, επίσης κανείς δεν έχει προτείνει μια σοβαρή και βιώσιμη εναλλακτική λύση. Άποψή μου είναι πάντως, ότι σιγά σιγά θα βρεθεί λύση και για την παγκόσμια οικονομία που θα έγκειται σε fine-tuning του υπάρχοντος συστήματος (δεν πιστεύω ότι θα έχουμε καμία επαναστατική αλλαγή συστήματος)! Επέτρεψέ μου λοιπόν προσωπικά, όσο δεν βλέπω καμία άλλη λύση να προτείνετε (δεν εξετάζω καν αν είναι βιώσιμη ή εφαρμόσιμη) να προτιμώ τον φιλελευθερισμό!

Αλλά πάντως, για να κλείσω, θεωρώ ότι είναι μεγάλο λάθος να συγχέουμε το πρόβλημα χρέους της Ελλάδας με την παγκόσμια οικονομική κρίση! Το πρόβλημα της Ελλάδας απλά προέκυψε λόγω της κρίσης, αλλά η φούσκα που χτίζαμε τόσα χρόνια, απλά περίμενε την αφορμή για να σκάσει! Οπότε δεν μπορούμε καν να συγκρίνουμε τις αδυναμίες του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος (που είναι παζλ για γερούς λύτες) με τις ηλιθιότητες του ελληνικού συστήματος (όπου τα αίτια είναι πασιφανή σε όλους τους Έλληνες νομίζω -κυρίως η διαφθορά και η πελατοκρατεία, μαζί με το τερατώδες αδηφάγο κράτος)!
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

1.Εχουμε ξεφύγει ολίγον από το θέμα.

2.Τό 1994 έλαβε το Νόμπελ Οικονομίας κάποιος κύριος Nash (που ουδεμίαν σχέσιν έχει με τούς Crosby,Stills,Nash and Young οι οποίοι ήταν τραγουδισταί).Γιά την ακρίβεια,μάλιστα,έλαβε το 1/3 τού βραβείου γιατί είχε και άλλους δύο γιά παρέα στην βράβευση.Αυτός λοιπόν ο κύριος σχημάτισε μιά θεωρία που λέει ότι άν έχουμε δύο εταιρείες που μοιράζονται μιά αγορά,αυτές οι εταιρείες μεγιστοποιούν το όφελός τους άν συνεργαστούν και όχι άν τσακώνωνται μεταξύ τους ώσπερ κοκκόρια στο κοτέτσι.Προφανώς ο Θόδωρος και ο Ανδρέας την ξέρουν αυτήν την θεωρία και είπαν να την εφαρμόσουν.Κι'επειδή οι εταιρείες είναι δικές τους και μπορούν να τίς κάνουν ό,τι θέλουν,έχουν την ευχέρεια να εφαρμόσουν αυτήν την θεωρία.

3.Προφανώς αυτό σημαίνει ότι θα δημιουργηθή ένα μονοπώλιο που θα είναι εις βάρος τού καταναλωτή,αφού θα είναι υποχρεωμένος να πληρώνη όσα θα τού ζητάη η συγχωνευμένη αυτή εταιρεία.Τότε όμως,επειδή η αγορά είναι ελεύθερη και ο καθείς μπορεί να φτιάξη μιά αεροπορική εταιρεία,θα εμφανιστή κάποιος που θα πή ότι εφ'όσον η OlympAegean ζητάει 500 ευρώ για τό Αθήνα-Θεσσαλονίκη,αυτός θα ζητάη 50 ευρώ.Και έτσι θα αρπάξη κόσμο από τήν OlympAegean.

Από εκεί και πέρα,σαφώς και με την συγχώνευση θα χαθούν κάποιες θέσεις εργασίας,εκεί όμως έγκειται η ευθύνη τού κράτους που πρέπει να έχη δημιουργήσει τίς προϋποθέσεις ώστε π.χ. αυτός που θέλει να φτιάξη μιά άλλη εταιρεία γιά να χτυπήση το μονοπώλιο,να μπορή να την φτιάξη εύκολα και χωρίς πολλά γραφειοκρατικά,ώστε αυτοί που θα απολυθούν από την συγχωνευμένη εταιρεία να πάνε να δουλέψουν σ'αυτόν (και γενικώτερα,να διευκολύνη το κράτος αυτούς που θέλουν να φτιάξουν επιχειρήσεις γιά να παίρνουν υπαλλήλους και έτσι να μειώνεται η ανεργία).

Γιά τά υπόλοιπα,συμφωνώ με όσους εκφράστηκαν εδώ μέσα υπέρ τής φιλελεύθερης οικονομίας (και όχι "νεοφιλελεύθερης",που ώς όρος είναι μιά αρλούμπα,αφού κανείς δέν μάς προσδιορίζει ποιά ήταν η "παλαιοφιλελεύθερη" οικονομία που είχε προηγηθεί.....)
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Καλή η ανάλυση περί θεωρίας παιγνίων, και μονοπωλίου. Υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα στην όλη θεωρία. Όταν ιδρυθεί η νέα εταιρίαπ ου αντί για 500 ευρώ θα ζητάει 50 όπως λές αμέσως το 500 της ΟΑ3, θα γίνει και αυτό 50. Δες τι έγινε με την Athens, ξεκίνησε πρώτη το ναύλο του 1 ευρώ + φόρους και δεν αργησε μετά η Α3 να ακολουθήσει. Και το σκεπτικό όλως ήταν, 1 ευρώ η Α3, ε με τι θα πάω με τη νέα Αthens, ή με την A3; ΚΑι το θέμα είναι οτι η μεγάλη εταιρία εχει πάντα πλεονέκτημα, γιατι τη χασούρα θα τη βγάζει από άλλα δρομολόγια.
Το ίδιο έγινε με την British και Virgin στα πρώτα της βήματα. Το ίδιο με Ryanair και British/Lingus!
Τέλως πάντων το σίγουρο ειναι οτι θα δούμε πως θα πάει, αλλά αυτό με τις τιμές δεν με απασχολεί ιδιαίτερα. ΠΕρισσότερο με απασχολεί τώρα που ήμουν αθήνα και ήθελα να κατέβω χανιά και είδα κάτι 150αρια πάνω κάτω και έκανα το πιο λογικό. Πλοίο μετά από 2-3 χρόνια.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Οπότε τί θα έπρεπε να γίνη,κατά την γνώμη σου;Να συνεχίσουν να αντιμάχωνται η νOA με την A3 μέχρι τελικής πτώσεως μιάς από τίς δύο (ή και τών δύο) γιά να μπορής εσύ να πηγαίνης στά Χανιά σε χρόνο αστραπή αλλά με τιμές συμβατικού πλοίου;(γιατί και το ταχύπλουν που σε πάει σε έξι ώρες αντί γιά 9-10 δέν έχει κάτω από 50 ευρώ το εισιτήριο).

Ασφαλώς άν εμφανιστή μιά νέα εταιρεία με χαμηλότερες τιμές,θα ρίξη τίς τιμές της ανάλογα και η συγχωνευμένη μεγάλη εταιρεία.Τότε όμως κριτήριο γιά τόν επιβάτη θα είναι η ποιότητα τής κάθε εταιρείας.Αφού το εισιτήριο και στίς δύο θα έχη π.χ. 50 ευρώ,μέ τί θα πάμε;με το πρα-πρά τής νέας εταιρείας ή με το airbus τής συγχωνευμένης;Και άν και η συγχωνευμένη βάζη στο συγκεκριμένο δρομολόγιο πρα-πρά,με ποιό εκ τών δύο θα πάμε;Μ'αυτό τής συγχωνευμένης που θα μάς δώσουνε και μιά πορτοκαλάδα ή ένα σαντουϊτσάκι να μασήσουμε ώσπου να φτάσουμε,ή μ'αυτό τής νέας που θα μάς βάλουν στο κάθισμα και θα ξεχάσουν την παρουσία μας μέχρι να μάς δούν στην πόρτα που θα βγαίνουμε;

Συνεπώς,καλά κάνουν και συνεργάζονται αμφότεροι ο Θεόδωρος με τον Βασίλειο και μοιράζονται τα δρομολόγια και περικόπτουν εκεί που περισσεύουν,ώστε έτσι θα βάλουν αμφότεροι κανένα ευρουλάκι στην τσέπη και θα υφίσταται η εταιρεία συγχωνευμένη γιά να δουλεύη και κάποιος κόσμος εκεί (και να βάζη κι'αυτός κανένα ευρουλάκι στην τσέπη).

Τώρα τό ότι αυτό με τίς τιμές δέν σε απασχολεί ιδιαίτερα,αλλά μόλις είδες τα 150άρια πάνω-κάτω την έκανες κατά Πειραιά μεριά,λιγάκι αντιφατικό μού φαίνεται,αλλά τί να πώ,εσύ ξέρεις καλύτερα.....
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

μάλλον παρέξηγησες λίγο τα λόγια μου :)
Και εγώ υπερ της συγχώνευσης είμαι, και η θεωρία μια χαρά τα λέει. Το οτι δε με απασχολεί η τιμή μετά, εννοώ αυτό ακριβώς που λες και εσύ για την είσοδο νέου παίκτη, ειτε αυτή είναι νέα εταιρια, είτε ξένη low cost είτε οτιδήποτε. Τώρα ήμαστε στο μεταβατικό στάδιο και καινούριο παίχτη δεν θα δούμε μέχρι να αποφασίσουν τι θα κάνουν. Μάλλον δεν το εξέφρασα σωστά επειδή βιαζόμουν να πάω προς αεροδρόμιο :)

Εγώ αναφέρομαι στο θέμα του μη ορθολογικού καταναλωτή, που αντί να υποστηρίξει τη νέα εταιρία, θα πάει με την καθιερωμένη επειδή θα έχει χαμηλώσει το εισητήριο στα επίπεδα της νέας, έχωντας την ψευδαίσθηση οτι η νεα αυτοχρηματοδοτείται

Το ιδιο το έχουμε δει στην κρήτη στην ναυτιλία. Έρχεται δευτερη εταιρία, πέφτουν τιμές, όλα ωραία, συνεχίζουν ολοι να πηγαίνουν με την καθιερωμένη. Φεύγει η νέα, ανεβαίνουν οι τιμές, και ο κόσμος γκρινιάζει.

Όσο για το κονταροχτύπημα, έχω και άλλες θεωρίες, πέρα της θεωρίας παιγνίων, από τις στρατηγικές του πορτερ. (Όταν μάχονται και οι 2 να γίνουν η φθηνότερη εταιρία, αυτό οδηγεί σε πόλεμο τιμών, και κατάρευση της μιας).

Κατά την άποψη μου, καλώς θα γίνει συγχώνευση, μακάρι να είχαμε αγορά για πολλές εταιρίες, αλά αυτό δε γίνεται. Οπότε ας έχουμε μια κερδοφόρα, και όπως λες και εσύ, οι τιμές θα προσαρμοστούν αναλόγως. Όποιος θέλει πετάει, όποιος δεν θέλει δεν πετάει. Το 150 μου ήταν για One way, οποτε και προτίμησα το πλοίο.
Το σαββατο βράδυ που ανεβηκα με Α3 απο Χανιά Αθήνα (77 ευρώ), το αεροπλάνο είχε πληρότητα κοντά στο 30-35%. (Α320). Μακροπρόθεσμα λοιπόν αν συνεχιστεί το ίδιο τροπάριο, ή αυτοί οι 30-50 επιβάτες θα πληρώσουν όσο όσο, είτε θα καταργήσει την συγκεκριμήνη πτήση, ή θα ρίξει τις τιμές για να αυξήσει τα έσοδα της πτήσης.

Για αυτό κλείνω με το θα δούμε τι θα γίνει. Το οτι δε με απασχολεί, ξανατονίζω οτι αναφέρομαι στις μαρκοπρόθεσμες τιμές, και με την προυπόθεση οτι το πλοίο δεν είναι τόσο τραγικό όπως πχ σε άλλα νησάκια της Ελλάδας, όπου η διαφορά Αεροπλάνου πλοιου είναι τεράστια.

άλλωστε, η νέα εταιρία θα έχει ιδιόκτητα αεροπλάνα, και πρα πρα και Airbus και κάπως θα πρέπει να τα γεμίσει. Με αστρονομικές τιμές σίγουα οχι.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Το κόστος εισόδου στην αγορά είναι αρκετά υψηλό και υπάρχουν αρκετοί φραγμοί για την είσοδο νέων παιχτών.

Επιπλεόν αν υπάρχει μονοπώλιο με μια avg fare 100e ο νέος παίχτης δεν τον συμφέρει να πουλήσει με 1 αλλά με 90e....

Οι επιπτώσεις ενός μονοπωλίου είναι τρομακτικές και ειλικρινά απορώ πως κάποιοι είναι υπέρ της δημιουργίας κάτι τέτοιου!!

Plus ενα στοιχείο για τη παγκόσμια αγορά που ίσως δεν ξέρετε

(quote from IATA)
The projected average profit for the industry over the next decade is NO more than 1% ($200 billion), which is optimistic, considering the performance in the last 5 years.
On the other hand the airlines will need $400 billion for new (or replacement of old ) A/Cs and another $100 billion for ground equipment, spares and computer systems.
This means that the airlines will need to raise $300 billion from external sources.
 
Top