Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?
Angel Aviation":w5oy0fie said:
μάλλον παρέξηγησες λίγο τα λόγια μου
Και εγώ υπερ της συγχώνευσης είμαι, και η θεωρία μια χαρά τα λέει. Το οτι δε με απασχολεί η τιμή μετά, εννοώ αυτό ακριβώς που λες και εσύ για την είσοδο νέου παίκτη, ειτε αυτή είναι νέα εταιρια, είτε ξένη low cost είτε οτιδήποτε. Τώρα ήμαστε στο μεταβατικό στάδιο και καινούριο παίχτη δεν θα δούμε μέχρι να αποφασίσουν τι θα κάνουν. Μάλλον δεν το εξέφρασα σωστά επειδή βιαζόμουν να πάω προς αεροδρόμιο
Ακριβώς,ακόμα κάν την συγχώνευση δέν είδαμε και οραματιζόμαστε και νέους παίκτες.Πάντως πιστεύω ότι άν η συγχωνευμένη εταιρεία αρχίση να μάς παραψαχουλεύη τον πρωκτό με τίς τιμές εσωτερικού (γιατί στίς τιμές εξωτερικού δέν μπορεί να κάνη κάτι τέτοιο),σίγουρα κάποιος θα βρεθή να ακούση τον πόνο μας και να ικανοποιήση τήν ανάγκη μας γιά φτηνότερο εισιτήριο.Αυτή άλλωστε είναι και η έννοια τής ελεύθερης αγοράς.
Angel Aviation":w5oy0fie said:
Εγώ αναφέρομαι στο θέμα του μη ορθολογικού καταναλωτή, που αντί να υποστηρίξει τη νέα εταιρία, θα πάει με την καθιερωμένη επειδή θα έχει χαμηλώσει το εισητήριο στα επίπεδα της νέας, έχωντας την ψευδαίσθηση οτι η νεα αυτοχρηματοδοτείται
Ο καταναλωτής πάντα κοιτάζει αυτό που τον συμφέρει περισσότερο.Αν η νέα εταιρεία,πέραν τής χαμηλής τιμής έχει και καλό service,θα προσελκύση πολλούς επιβάτες που θα θέλουν να δοκιμάσουν και κάτι άλλο πέραν τού καθιερωμένου.Από την άλλη όμως,αρκετοί θα προτιμήσουν την "καθιερωμένη" άν τα ωράρια τής νέας δέν τούς βολεύουν.Οπως έλεγε και ο Αίσωπος,δέν μπορείς να ευχαριστήσης όλον τον κόσμο......
Angel Aviation":w5oy0fie said:
Το ιδιο το έχουμε δει στην κρήτη στην ναυτιλία. Έρχεται δευτερη εταιρία, πέφτουν τιμές, όλα ωραία, συνεχίζουν ολοι να πηγαίνουν με την καθιερωμένη. Φεύγει η νέα, ανεβαίνουν οι τιμές, και ο κόσμος γκρινιάζει.
Ναί,όντως,αλλά μήν ξεχνάς ότι στην Κρήτη ειδικά ο τοπικισμός παίζει μεγάλο ρόλο και η ναυτιλία-γιά την ακρίβεια,η ακτοπλοϊα-διαφέρει σε αρκετά σημεία από την αεροπορική συγκοινωνία.Τό ότι η Superfast δέν είχε τον βαθμό επιτυχίας που περίμενε ο MIGάτος οφείλεται στο ότι δέν είναι Κρητική εταιρεία.Εδώ οι Μινωϊκές κρατάνε ακόμα τό μερίδιό τους στην "πίττα" παρ'όλο που πλέον πέρασαν σε Ιταλικά χέρια-επειδή όμως δημιουργήθηκαν από Κρητικούς,συνεχίζουν να έχουν την εμπιστοσύνη τών κατοίκων τού νησιού.
Η Olympic και η Aegean όμως δέν είναι "Κρητικές" ή "Ροδίτικες" ή "Μυτιληνιώτικες",είναι απλώς Ελληνικές.
Angel Aviation":w5oy0fie said:
Όσο για το κονταροχτύπημα, έχω και άλλες θεωρίες, πέρα της θεωρίας παιγνίων, από τις στρατηγικές του πορτερ. (Όταν μάχονται και οι 2 να γίνουν η φθηνότερη εταιρία, αυτό οδηγεί σε πόλεμο τιμών, και κατάρευση της μιας).
Ακριβώς.Υπάρχει τέτοιο λαμπρό παράδειγμα από την Ελληνική ναυτιλία πάλι,με τίς δύο Κεφαλλονίτικες εταιρείες που εκμεταλλευόντουσαν αντίστοιχα τά πλοία "Πύλαρος" και "Ασος".Στό τέλος,ο πλοιοκτήτης τού "Πύλαρος" έφτασε να προσφέρη το ταξίδι στους επιβάτες τζάμπα και να τούς ταϊζη κι'από πάνω μιά μακαρονάδα τον καθένα,ο δέ πλοιοκτήτης τού "Ασος" έφτασε να δώση εντολή στον καπετάνιο του να εμβολίση το αντίπαλο πλοίο,με αποτέλεσμα να υπάρξουν αρκετά θύματα.Ευτυχώς,στην αεροπορία δέν γίνονται τέτοια πράγματα.....
Angel Aviation":w5oy0fie said:
Κατά την άποψη μου, καλώς θα γίνει συγχώνευση, μακάρι να είχαμε αγορά για πολλές εταιρίες, αλά αυτό δε γίνεται. Οπότε ας έχουμε μια κερδοφόρα, και όπως λες και εσύ, οι τιμές θα προσαρμοστούν αναλόγως. Όποιος θέλει πετάει, όποιος δεν θέλει δεν πετάει. Το 150 μου ήταν για One way, οποτε και προτίμησα το πλοίο.
Το σαββατο βράδυ που ανεβηκα με Α3 απο Χανιά Αθήνα (77 ευρώ), το αεροπλάνο είχε πληρότητα κοντά στο 30-35%. (Α320). Μακροπρόθεσμα λοιπόν αν συνεχιστεί το ίδιο τροπάριο, ή αυτοί οι 30-50 επιβάτες θα πληρώσουν όσο όσο, είτε θα καταργήσει την συγκεκριμήνη πτήση, ή θα ρίξει τις τιμές για να αυξήσει τα έσοδα της πτήσης.
Τά 150 ήταν με OA ή με A3;Γιατί άν ήταν με ΟΑ,υποθέτω πως η Α3 στό Αθήνα-Χανιά θα ήταν στα επίπεδα τών 77 τού Χανιά-Αθήνα,οπότε για να μήν το προτιμήσης σημαίνει ότι έπαιξαν ρόλο στην εκλογή τού πλοίου άλλα κριτήρια (π.χ. ώρα αναχώρησης/άφιξης,ύπαρξη άνεσης χρόνου κλπ).
Angel Aviation":w5oy0fie said:
Για αυτό κλείνω με το θα δούμε τι θα γίνει. Το οτι δε με απασχολεί, ξανατονίζω οτι αναφέρομαι στις μαρκοπρόθεσμες τιμές, και με την προυπόθεση οτι το πλοίο δεν είναι τόσο τραγικό όπως πχ σε άλλα νησάκια της Ελλάδας, όπου η διαφορά Αεροπλάνου πλοιου είναι τεράστια.
άλλωστε, η νέα εταιρία θα έχει ιδιόκτητα αεροπλάνα, και πρα πρα και Airbus και κάπως θα πρέπει να τα γεμίσει. Με αστρονομικές τιμές σίγουα οχι.
Γι'αυτό ακριβώς λέω ότι παίζουν ρόλο κι'άλλα πράγματα-εκτός από την τιμή-στην εκλογή τού μεταφορικού μέσου.Ακόμα κι'άν η νέα εταιρεία μείνη μόνη της στα δρομολόγια εσωτερικού,σίγουρα δέν την συμφέρει να έχη τέτοιες τιμές που να διώχνη τον επιβάτη αντί να τον προσελκύη.