Εξαγορά της Olympic Air από την Aegean

Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Εγώ δέν καταλαβαίνω αυτήν την δικαιολογία τής Ε.Ε. γιά τό "μονοπώλιο" στα δρομολόγια εσωτερικού.Στίς άλλες Ευρωπαϊκές χώρες δηλαδή,που έχουν και μεγαλύτερο πληθυσμό,υπάρχουν πολλές scheduled εταιρείες που κάνουν (τα ίδια) δρομολόγια εσωτερικού;Απ'όσο ξέρω,σε καμμιά άλλη χώρα δέν υπάρχει πάνω από μία εταιρεία.Δηλαδή φαντάζονται οι τής ΕΕ ότι στην Ελλάδα μπορούν να υπάρξουν π.χ. πέντε τέτοιες εταιρείες;
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Το θέμα δεν είναι να κάνουν τα ίδια ακριβώς δρομολόγια, αλλά να υπάρχει τουλάχιστον κάποιος ανταγωνισμός σε κάποια έστω δρομολόγια ώστε να μην έχει το μονοπώλιο της εσωτερικής αγοράς μια εταιρία. Π.χ. στην Γερμανία υπάρχει και η Air Berlin και η Germanwings που κάνουν δρομολόγια εσωτερικού. Στην Γαλλία κάνει η Easyjet, στην Ιταλία υπάρχει η ryanair κλπ κλπ. Εδώ θα υπάρχει μόνο η Sky Express (που προφανώς δεν μπορεί να θεωρηθεί ανταγωνισμός για την OA3).
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

MerNion":1z194ncu said:
Στην Γαλλία κάνει η Easyjet, στην Ιταλία υπάρχει η ryanair

Δηλαδή έστω οτι και εδώ έρθουν αυτές οι 2, έστω οτι η Athens δεν είχε κλείσει, η άστρα έκανε περισσότερα δρομολόγια, και η Sky express μεγάλωνε ένα κλικ ακόμα. Με αυτές τις συνθήκες, δεν θα υπήρχε θέμα για την Ε.Ε; Σε μια νύχτα η ryanair αποφασίζει οτι δεν ισχύει το κριτήριο του >80% πληρότητα, και αποχωρεί, η Easy σταματάει τα δρομολόγια εσωτερικού, η Athens σε μια μέρα εξαφανίστηκε (οκ εδώ το λέγανε νωρίτερα, αλλά ο κόσμος ξέρει οτι χθες πχ έβλεπε Athens στο αεροδρόμιο, και εδώ και κανένα μήνα δεν βλέπει, η Άστρα ανοίγει και κλείνει δρομολόγια (αρπαχτή του καλοκαιριού, δεν το κατακρίνω, απλά το αναφέρω), η sky express όσο γρήγορα ανοίγει μια χύμα γραμμή τόσο γρήγορα την κλείνει, σαν να παίζει manager. Κάτω από αυτό το πρίσμα λοιπόν, και 5 εταιρίες να είχαμε εδώ, η Επιτροπή δεν θα έπρεπε να αφήσει τη συγχώνευση. Τι να πώ απλές δικαιολογίες μου φαίνονται εμένα.

αυτό είναι και λίγο το οξύμωρο του ανταγωνισμού. Η ίδια η θεωρία λέει οτι τέλειος ανταγωνισμός οδηγεί στο μονοπώλιο, εκτός και αν μπει άλλος παίχτης. Με υπάρχοντες παίχτες όμως, κάποιος πάντα χάνει. Άσε που τα σενάρια είναι πολλά και απρόβλεπτα. Δηλαδή έστω οτι γίνει συγχώνευση, έρχονται οι λοκο, και σε 3 χρόνια η μεγάλη εταιρία δεν αντέχει τον ανταγωνισμό και κλείνει. Τι θα κάνει η επιτροπή; θα επιχορηγήσει την ΟΑ3 για να μην έχουν μονοπώλιο οι Λοκο? Μπααα.
Λες και αν έχουμε 2ή3 εταιρίες, εγγυάται κανείς οτι θα μείνουν για πάντα.

Ας γίνει η συγχώνευση να περάσουμε στο επόμενο θέμα συζήτησης...
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

MerNion":1db4yxws said:
Το θέμα δεν είναι να κάνουν τα ίδια ακριβώς δρομολόγια, αλλά να υπάρχει τουλάχιστον κάποιος ανταγωνισμός σε κάποια έστω δρομολόγια ώστε να μην έχει το μονοπώλιο της εσωτερικής αγοράς μια εταιρία. Π.χ. στην Γερμανία υπάρχει και η Air Berlin και η Germanwings που κάνουν δρομολόγια εσωτερικού. Στην Γαλλία κάνει η Easyjet, στην Ιταλία υπάρχει η ryanair κλπ κλπ. Εδώ θα υπάρχει μόνο η Sky Express (που προφανώς δεν μπορεί να θεωρηθεί ανταγωνισμός για την OA3).

Ναί μέν αλλά....

..ακόμα κι'έτσι να είναι,η ΕΕ πρέπει να λαμβάνη υπ'όψιν της και το γεωγραφικό/πληθυσμιακό μέγεθος μιάς χώρας.Δέν είναι ίδια η αγορά στά εσωτερικά δρομολόγια τής Ελλάδας με αυτήν π.χ. τής Γερμανίας.Εκεί πιθανόν η αγορά "σηκώνει" δύο η τρείς εταιρείες στά εσωτερικά δρομολόγια,εδώ δέν σηκώνει.Τί να κάνουμε δηλαδή,να φτιάξουμε πέντε-έξι εταιρειούλες μ'ένα πραπράκι η καθεμιά γιά να λέμε στούς Ευρωεπιτρόπους ότι "ορίστε κύριοι,πού το βλέπετε το μονοπώλιο,έξι εταιρείες έχει ο Ελληνας επιβάτης να επιλέξη"-κι'άς πετά η κάθε εταιρεία μ'έναν επιβάτη σε κάθε δρομολόγιο;

Κι'όπως πολύ σωστά λέει και ο Angel Aviation,ακόμα και 5 εταιρείες να υπήρχαν στην Ελλάδα που να κάνουν εσωτερικά δρομολόγια,κανείς δέν θα μπορούσε να εγγυηθή ότι θα υπάρχουν εις τον αιώνα τον άπαντα.Οπότε τί θα γινόταν άν ξαφνικά έμενε μόνο μιά εταιρεία-αυτή που θα είχε προκύψει από την συγχώνευση 2 μεγάλων;Πάλι μονοπώλιο θα είχαμε,όπως μονοπώλιο είχαμε με την κρατική ΟΑ πρό τής έλευσης τής Aegean και η ΕΕ δέν έλεγε τίποτε παρ'όλο που η Ελλάδα ήταν μέλος της (όπως μονοπώλιο έχουμε στίς σιδηροδρομικές μεταφορές που υπάρχει μόνο ο κρατικός ΟΣΕ,αλλά πάλι η επιτροπή ανταγωνισμού τής ΕΕ δέν ομιλεί...).Γι'αυτό εμένα όλη αυτή η ανησυχία μήν τυχόν υπάρξη μονοπώλιο στο εσωτερικό μάλλον προφάσεις εν αμαρτίαις μού φαίνεται.

Κι'άλλωστε,ακόμα κι'άν υπάρξη μονοπώλιο γιά κάποιο διάστημα και ο μονοπωλών βασιζόμενος στό μονοπώλιό του αρχίση να πιάνη τούς πισινούς τών επιβατών,πάλι θα εμφανιστή κάποια άλλη εταιρεία που θα νιώση τον σφυγμό και το παράπονό τους και θα μπή στο παιχνίδι με χαμηλότερες τιμές γιά να πάρη πελάτες από τον πρώη μονοπωλούντα.Εκεί μάλιστα,η επιτροπή ανταγωνισμού θα πρέπη να υποχρεώση τον "μεγάλο" παίκτη να μήν εφαρμόζη αθέμιτες πρακτικές γιά να εξαφανίση τον "μικρό".Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα....
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Εγώ πάντως βλέπω ότι αν δε υπάρξει τουλάχιστον μία ακόμα εταιρεία που να πετά στους μεγαλύτερους εσωτερικούς προορισμούς έγκριση δεν δίνεται.
Θα ήταν ευχής έργο αν 'έφτιαχνε μία βάση η Εύκολη να πετά τους μεγάλους Ελληνικούς προορισμούς όπως Ηράκλειο , Θεσσαλονίκη , Ρόδο , Κέρκυρα κλπ. Σαφώς προτιμότερη από την Ryanair.
Έτσι και δεν θα ήταν μονοπώλιο οι δύο δικές μας ενωμένες σε μία και ανταγωνισμό θα είχαν.
Αυτό ίσως έφερνε και την Ryanair σε κάποιο άλλο αεροδρόμιο .
Δυστυχώς πολλά ζητάμε... :(
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Απο το να δινεις 300 ευρω σε προορισμους οπως κεφαλλονια,μιλανο χιλιες φορες να ερθει μια Ευκολη παρα να τα δινω σε κλεφτες που μονο να μας γδινουνε ξερουνε....Ειδομεν λοιπον....
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

aas59":3048v3gb said:
Εγώ πάντως βλέπω ότι αν δε υπάρξει τουλάχιστον μία ακόμα εταιρεία που να πετά στους μεγαλύτερους εσωτερικούς προορισμούς έγκριση δεν δίνεται.
Και πάλι εγώ θεωρώ ότι όλα αυτά τά περί μονοπωλίου στίς εσωτερικές γραμμές είναι προφάσεις εν αμαρτίαις.Γιατί άντε και ήρθε η Εύκολη-ή κάποια άλλη-έστησε μιά βάση εδώ μ'ένα π.χ. airbus και κάνει ATH-HER,ATH-SKG,ATH-CFU και λένε οι επίτροποι "ναί το βλέπουμε,δέν υπάρχει μονοπώλιο,άρα εγκρίνουμε την συγχώνευση τών δύο εκ τών τριών εταιρειών".

Και κάποια στιγμή βλέπει η τρίτη εταιρεία (που πλέον είναι δεύτερη) ότι δέν τής βγαίνουν τά νούμερα και παίρνει την βάση της και το airbus της και την κοπανάει εξ Ελλάδος.

Τί θα πούν τότε οι επίτροποι στην συγχωνευμένη;"ξανασπάστε την εταιρεία σε δύο γιά να υπάρχη ανταγωνισμός;"

Και εν πάσει περιπτώσει,αφού τους ενοχλούν τόσο πολύ τά μονοπώλια,γιατί δέν λένε και στό Λουξεμβούργο,που έχει μόνο μιά Luxair,να φροντίση ώστε να φτιαχτή κι'άλλη μιά εταιρεία γιά να είναι δύο στά δρομολόγια εσωτερικού;Μικρό κράτος/μικρή αγορά η Ελλάδα,μικρό κράτος/μικρή αγορά και το Λουξεμβούργο.Ομοίως δέ και το Βέλγιο που έχει μόνο τήν Brussels Airlines.Νά κοιτάνε και λίγο τίς χώρες τί μεγέθη έχουν και τί αγορά και άν οι εσωτερικές αγορές τους "σηκώνουν" πάνω από μιά εταιρεία στό εσωτερικό δίκτυο,όχι να κρίνουν τους πάντες με κριτήρια Γερμανίας και Γαλλίας...
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Γενικα ειναι περιεργη η συμπεριφορα της Επιτροπης Ανταγωνισμου...Απο τη μια η LH εχει αγορασει τη μιση Ευρωπη, απο την αλλη απαγορευουν την εξαγορα της Aer Lingus απο την FR. Δεν ειναι λιγο περιεργο και αυτο απο μονο του? Εγω βλεπω οτι δεν υπαρχει καποιο στανταρ. Κατα τη γνωμη μου θα επρεπε αφου ειπαν οχι στην EI-FR, να πουν οχι στην ΟΑ-Α3. Αν γινει το αντιθετο θα πρεπει να επιτρεψουν και την εξαγορα ΕΙ-FR. Αλλιως τιθεται θεμα αδικιας.
Και φυσικα ακομα μεγαλυτερη αδικια ειναι οταν η LH ελεγχει Βελγιο(SN), Ελβετια(LX), Αυστρια(OS) κλπ, να πουν οτι δε μπορει να γινει μια συγχωνευση στην Ελλαδα.. Εδω εχει δημιουργηθει μονοπωλιο σε ολοκληρες γραμμες εντος Ευρωπης!
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Κι εμένα μου φαίνονται περίεργα και κάπως παράλογα τα περί μονοπωλίων χρησιμοποιώντας απλή λογική.
Θα ήθελα να ήξερα το σκεπτικό και τα κριτήρια με τα οποία αποφασίζουν. Τι ψάχνουν να βρουν και συζητάνε τόσους μήνες, κουκιά μετρημένα είναι η κατάσταση στην Ελλάδα...
Πιθανόν να μην είναι τόσο απλό όσο νομίζουμε και να μην λαμβάνεται υπ όψιν μόνο το μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς και τα ποσοστά που κατέχει κάθε εταιρεία.
Μήπως το ζητούμενο είναι κυρίως οι επιπτώσεις στην τσέπη του καταναλωτή και όχι πώς θα μοιραστεί η πίτα; Μήπως μπαίνουν στο λογαριασμό και παράγοντες όπως η επιχειρηματική και καταναλωτική κουλτούρα της κάθε αγοράς; Δηλαδή, μπορεί να υπάρχει μια ουσιαστικά μονοπωλιακή επιχείρηση η οποία όμως να προσπαθεί έντιμα να προσφέρει καλές τιμές στον καταναλωτή (γιατί αν δεν το κάνει θα τιμωρηθεί από τον κόσμο, κι ας αναγκαστούν να ταξιδεύουν με κάρο) αλλά μπορεί να υπάρχει και αυτός που θα εκμεταλλευτεί τη θέση του για να πιει το αίμα του "κοσμάκη" ο οποίος θα γκρινιάξει αλλά θα πληρώσει γιατί είναι "άρχοντας" κι "ας πάει και το παλιάμπελο" -αν σας θυμίζει κάτι το τελευταίο...
 
Top