Εξαγορά της Olympic Air από την Aegean

  • Thread starter Thread starter k984504
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Angel Aviation":zzqe9n3h said:
...Όπως έχω ξαναπεί, οι τιμές καθορίζονται από τους καταναλωτές, ακόμα και στο μονοπώλιο, καθώς υπάρχουν και εναλλακτικές, πλοία λεωφορεία αυτοκίνητα. Ναι είναι κρίμα η έλλειψη προσφορών, αλλά αυτό δεν το ξέρουμε ακόμα. Εδώ ακόμα δεν έχει γίνει η συγχώνευση, και εμείς ήδη έχουμε βγάλει και τιμές εισητηρίων.....

Αγαπητέ Angel επέτρεψε μου να διαφωνήσω με την συγκεκριμένη φράση σου. Το οποίο μου κάνει εντύπωση το ότι το λες εσύ αυτό ως κάτοικος ενός νησιού του μεγαλύτερου όμως στην Ελλάδα. Θα σου πω όμως τι βιώνω εγώ στο δεύτερο μεγαλύτερο νησί από πλευράς έκτασης στην Ελλάδα τη Λέσβο, τα τελευταία 15 χρόνια. Αυτή τη στιγμή για να ταξιδέψω στην Θεσσαλονίκη το οποίο και κάνω συχνά για διάφορους λόγους οι εναλλακτικές μου είναι οι εξής:
-Οι δύο αεροπορικές εταιρίες OA και Α3 με 10 πτήσεις εβδομαδιαίως (απευθείας) και φθηνότερη τιμή αυτή τη στιγμή μέσα σε μία εβδομάδα 71€ OW από A3. Χρόνος ταξιδιού 60 λεπτά.
-Ακτοπλοϊκώς με ΝΕΛ, ΕΝΑ (1) δρομολόγιο την εβδομάδα με τιμή 36€ για αεροπορικό κάθισμα, 65€ το φθηνότερο κρεβάτι. Χρόνος ταξιδιού ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ (15 ώρες). Δεν αναφέρω το κόστος φαγητού ούτε την κατάσταση στην οποία θα φτάσεις στο προορισμό σου. Σε περίπτωση δε που μεταφέρω και αυτοκίνητο >200€ μόνο το αυτοκίνητο. Με συμφέρει και από άποψη οικονομικών και από άποψη χρόνου να περάσω με το αυτοκίνητο απέναντι στην Τουρκία και μέσω Κήπων, Εγνατίας να φτάσω SKG πιο φθηνά και γρήγορα!
Υπάρχουν και οι περιπτώσεις μέσω Αθηνών τις οποίες δεν χρειάζεται να αναλύσω ιδιαίτερα με καράβι ως Πειραιά και μετά με άλλο μέσο πχ λεωφορείο ή τραίνο. Ο ορισμός της κόλασης...

Αντιλαμβάνεσαι προφανώς ότι εναλλακτικές υπάρχουν σε μεγάλες πόλεις τις ενδοχώρας και ίσως και στην Κρήτη. Από εκεί και πέρα οι κάτοικοι των υπολοίπων περιοχών και κυρίως των νησιών έχουν περιορισμένες εναλλακτικές και σε μέσα και σε τιμές ιδιαίτερα δε όταν πρόκειται για νησιά είμαστε με το δάχτυλο στο pc να κλείσουμε με προσφορές ή με γενικά μικρές saver τιμές οι οποίες και υπάρχουν λόγω του ανταγωνισμού. Το 1995 όταν πρωτοπήγα στη Μυτιλήνη, προσπάθησα να φύγω τα Χριστούγεννα στο πατρικό μου στην Θεσ/νίκη. Τότε υπήρχε μόνο η ΟΑ. Αρχές Δεκεμβρίου άρχισα να ψάχνω και δεν υπήρχε θέση ούτε για δείγμα. Δεν ήξερα ότι από τον Αύγουστο έπρεπε να κλείσω θέση για Χριστούγεννα. Το έμαθα όμως. Τελικά πέταξα με βύσμα, jumbseat και πλήρωσα περίπου 35000 δραχμές OW!!! Θέλω να πιστεύω ότι δεν θα ξαναζήσω τέτοιες εποχές (ως προς το βύσμα και το ποσό εννοώ και όχι το jumbseat :) ).
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Ενδιαφέρουσα η τεχνοοικονομική πινελιά του Angel στην κουβέντα, αλλά δυστυχώς οι μηχανισμοί αυτοί λειτουργούν στην πράξη με πολλές στρεβλώσεις, ιδιαίτερα σε χώρες όπως η δική μας, όπου η επιτροπή ανταγωνισμού κοιμάται τον ύπνο του δικαίου. Όπως θα γνωρίζεις αγαπητέ συμπολίτη Angel (και εγώ στο LGSA είμαι), τα Χανιά υποφέρουν επί πολλά χρόνια από το μονοπώλιο της τριτοκοσμικής ΑΝΕΚ—την οποία, για να θυμίσω το θέμα της καταναλωτικής συνείδησης που ανέφερα προηγουμένως, στηρίζουν επωμιζόμενοι τις προσβλητικά χαμηλού επιπέδου υπηρεσίες οι Χανιώτες με τον αδιόρθωτο στενόμυαλο τοπικισμό τους. Διαφορετικό το νομοθετικό-αγορανομικό πλαίσιο της ναυτιλίας θα αντιτάξεις, όπου οι αδειοδοτήσεις περνάνε κατεξοχήν μέσα από τα πλοκάμια της διαπλοκής, και θα συμφωνήσω. Όμως το παράδειγμα των πλοίων είναι χαρακτηριστικό της ποιότητας της αγοράς μας γενικότερα.

Το παράδειγμα της Finnair, αν και ευχάριστο ως εικόνα (κάποτε δούλευα εκεί ΔΙΟΡΘΩΣΗ: στη Φιλανδία, όχι στη Finnair), μου φαίνεται κάπως ιδεαλιστικό. Πού να αρχίσουμε και πού να τελειώσουμε; Η κουλτούρα εταιρικής ευθύνης; Η διαθεσιμότητα ρευστού στην αγορά; Η τήρηση των θεσμών; Ο κοινωνικός χαρακτήρας του κράτους; Η συνέπεια στη σχέση με τον πελάτη; Η έμφαση στην ποιότητα παντού, οριζοντίως και καθέτως; … Δεν ισχυρίζομαι ότι πρόκειται για παράδεισο—άλλωστε κι εκεί γίνονται απολύσεις—αλλά δεν μοιάζουμε σε πολλά. Υπάρχουν τρόποι και τρόποι για να βγάζουν λεφτά οι μέτοχοι.

Σε βάθος χρόνου όλα θα πάνε καλά και εδώ. Απλώς ανησυχώ για το… μήκος του βάθους. :|
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Angel Aviation":2wo0j6gu said:
Όπως έχω ξαναπεί, οι τιμές καθορίζονται από τους καταναλωτές, ακόμα και στο μονοπώλιο

Συγνώμη που δεν προσφέρω κάτι στο θέμα, αλλά η παραπάνω άποψη είναι ακόμα και διαισθητικά λάθος.Το μονοπώλιο αντιμετωπίζει (όλη) την καμπύλη ζήτησης της αγοράς για το προϊόν του.Γνωρίζοντάς την λαμβάνει αποφάσεις για το πόσο θα παράξει.Οι αποφάσεις για την παραγωγή, στην πράξη καθορίζουν την τιμή του προϊόντος.Το μονοπώλιο μπορεί να επιλέξει το σημείο της καμπύλης ζήτησης πάνω στο οποίο θα λειτουργεί, δηλαδή αφού επιλέξει το επίπεδο παραγωγής που μεγιστοποιεί το κέρδος, επιλέγει στην συνέχεια την τιμή αγοράς που προκύπτει απο το επιλεγμένο επίπεδο παραγωγής. Οι καταναλωτές είναι απλώς αποδέκτες τιμών!
Το αν οι καταναλωτές επιλέξουν ένα άλλο υποκατάστατο αγαθό π.χ. πλοίο (όσο υποκατάστατο μπορεί να θεωρηθεί το πλοίο) δεν αλλάζει την ουσία. Ο μονοπωλητής του προϊόντος αεροπορικές μεταφορές καθορίζει μόνος του την τιμή.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Δεν ξέρω αν είναι φρούδα ελπίδα η με "ψιλιασε" η συνέντευξη του Στέλιου , αλλά δεν πιστεύω ότι θα μείνει μονοπώλιο η Νέα -Νέα Ο.Α.(πώς θα την λέμε τον Οκτώβρη ν.ν.Ο.Α?).
Η Αγορά της Ελλάδας μπορεί να είναι μικρή αλλά δεν είναι και για πέταμα.
Μία βάση με 4-5 αεροπλάνα φτάνει για να καλύψει όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας ενώ υποδομή (Web site κλπ) υπάρχει έτοιμη από τις διεθνείς πτήσεις της εταιρείας.
Κάτι μου λέει πώς ίσως δούμε πτήσεις της Easyjet εσωτερικού.
Όπως δε γράφει κάτι που διάβασα άν γίνει αυτό τότε θα τρέξει και ο Μιχαλάκης να βρει βάση στην "Βόρεια Αθήνα" ... :mrgreen:
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Όπου Βόρεια Αθήνα = Βόλος. :grin:
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Θα απαντήσω σε ένα ποστ για τα παραπάνω.

Προς christos-uoa έχεις δίκιο δεν αντιλέγω. Φυσικά και κάθε τόπος έχει τα προβλήματα του και δικές του οπτικές, και όντως όπως τα αναλύεις, είναι λίγο κάπως :roll: . Φαντάζομαι όμως οτι κάποτε ήταν χειρότερα τα πράματα, με ακόμα λιγότερες πτήσεις την εβδομάδα, και όντως το καράβι είναι άλλη υπόθεση εδώ από οτι εκεί. Αυτό όμως δεν αναιρεί το γεγονός οτι δεν ξέρουμε ακόμα αριθμό πτήσεων και φυσικά τιμών. Η λογική λέει λιγότερες πτήσεις, και υψηλότερη τιμή, αλλά δεν το ξέρουμε,και σίγουρα οχι βραχυπρόθεσμα, για να μην συναντήσουν το συχτήρισμα των κατοίκων.

Προς Macula. Δεν φταίει η επιτροπή ανταγωνισμού, αλλά εμείς οι ίδιοι. Δεν φταίει Η ΑΝΕΚ που όταν ο ανταγωνισμός ( Μινοαν (Χρόνια πίσω), Bluestar, Hellenic Seaways, και ακόμα πιο πριν με το ΚΑταμαραν των 4 ωρών) ήρθε, Οι Χανιώτες στήριξαν την ΑΝΕΚ, και όλοι έφυγαν σιγά σιγά, ή ταξίδευαν αδειοι. Αλλά όπως και να το κάνουμε στο θέμα ΑΝΕΚ έχω τελείως διαφορετική άποψη από τον μέσο χανιώτη. Αλλά δεν είναι επι του παρόντος. ΠΜ αν θες :lol: Αλλά τι να εξηγήσεις σε άτομα που έχουν ενδοιασμό να μπούν σε Embraer η σε ελικοφόρα (λες και γενήθηκαν σε Jet και μόνο τέτοια εμπιστεύονται). Δεν θέλουν ελικοφόρα, δεν θέλουν μικρές εταιρίες, (Αθενς), δεν θέλουν ΑΝΕΚ, ε πιστεύω μια χαρά θα τα βρούν με την μεγάλη ΟΑ-Α3. Το παράδειγμα της Finnair και εμένα μου φαίνεται περισσότερο σαν ευχή, αλλά που τέτοια τύχη.

Προς xaris
Αναφέρομαι στο συγκεκριμένο "μονοπώλιο" που πάει να δημιουργηθεί. Η θεωρία που λές είναι κατα βάση σωστή, όπως την λένε τα βιβλία που σπουδάσαμε(υποθέτω και εσύ οικονομολόγος), και αναφέρεται συνήθως σε μονοπώλια που δεν υπάρχει δυνατότητα ανταγωνισμού,όπως ήταν ίσως παλαιότερα τα αεροπορικά ταξίδια πριν την απαλευθέρωση των αγορών. Εγώ όμως να στο θέσω αλλιώς. Ειδικά για LGSA LGIR που θεωρούνται από τα μεγάλα αεροδρόμια ως προς κίνηση στην Ελλάδα, το πιο πιθανό είναι να συνεχίσουμε να βλέπουμε Airbus, άντε και Dash (αν και χλωμό, θα έχουν άλλους προορισμούς, μικρότερους να εξυπηρετήσουν). Ποσο να πέσει η προσφορά θέσεων για να επιλέξει την τιμή? σίγουρα θα χρειαστεί 3-4 πτήσεις μόνο για να προωθήσει κόσμο στις πτήσεις εξωτερικού. Θεωρώντας όμως οτι τώρα έχει 7-8 πτήσεις, αν ρίξεις τις πτήσεις στο μισό, τότε όλος ο στόλος που θα πάει? Τόσες νέες γραμμές θα ανοίξει η εταιρία με το καλημέρα? Αυτές τις πτήσεις λοιπόν, κάπως θα πρέπει να της γεμίσει. Και αν πούμε οτι δεν ταξιδεύουν πλέον αυτοί που δεν είχαν λόγο να ταξιδεψουν πέρα από τη χαμηλή τιμή, τότε ποιος θα γεμίσει τα αεροπλάνα; Μην ξεχνάμε οτι η προσφορά απευθύνεται κυρίως σε άτομα που διαφορετικά δεν θα ταξίδευαν. Για τους υπόλοιπους είναι απλά μια ευχάριστη έκπληξη, αλλά αυτός που πρέπει να ταξιδεψει θα ταξιδέψει δυστυχώς ανεξαρτήτου τιμής. Και όπως έχω αναφέρει σε πολύ παλαιότερο πόστ, σημασία δεν έχει να πετάξω για αθήνα με 20 ευρώ, και την επόμενη φορά με 150. Σημασία έχει να βρίσκω συνέχεια μια λογική τιμή περί τα 60-80. Αν μειώσουν τα δρομολόγια για να τα γεμίσουν, πως θα τροφοδοτήσουν τις άλλες πτήσεις (εναλλακτική η τεράστια αναμονή στο αεροδρόμιο βέβαια αλλά τέλως πάντων). Και φυσικά ξεχνάς τον κίνδυνο που περιέχει το μονοπώλιο, του να προσελκύσει πάλι τον ανταγωνισμό, πόσο μάλλον αν είναι Low cost. (αν και για τις Low cost έχω μια θεωρία οτι δεν μπορούν να ακμάσουν στην Ελλάδα του γκρινιάρη μέσου Έλληναρα, ή τέλως πάντων θα πρέπει να περάσει κάμποσος καιρός μέχρι να συνηθίσει. Αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση επίσης άκυρη).

Στην τελική, πιστεύω οτι αυτή η προοτπική είναι καλύτερη από μια συμφωνία κάτω από το τραπέζι για λήξη προσφορών, και εναρμονισμένες πρακτικές τιμολογιακής πολιτικής, όπως γίνεται στους περισσότερους άλλους κλάδους στην Ελλαδα. Αν Η νέα εταιρία οραματίζεται πτήσεις Βαλκανικές (Βαλκάνια --> Ευρώπη), δηλαδή μεταφορά αεροπλάνων στα βαλκάνια, τότε φυσικά όλη η ανάλυση παραπάνω πάει στον κάλαθο των αχρήστων. Για αυτό ακριβώς το λόγο περιμένουμε τις επίσημες ανακονώσεις.

Θα μπορούσα να συνεχίσω για πολύ ώρα, αλλά αυτό μόνο θα κούραζε, και έχω ήδη κουράσει κάπως. Θα χαρώ να συνεχίσω ανταλλαγή απόψεων σε ΠΜ πάντως,.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Ενδιαφέρουσα συζήτηση αλλά νομίζω ότι έχουμε ξεφύγει λιγάκι :)

Προσωπικά έχω (ακόμα) λίγη εμπιστοσύνη στη δύναμη της "αγοράς". (Μην πυροβολείτε, ξέρω τι έκανε το 2008 η "αγορά" στις ΗΠΑ και τι κάνει το 2010 στην Ελλάδα)

Αν μία εταιρεία εκμεταλλεύεται μία αγορά με "υπερ"κέρδη η θεωρία λέει ότι αυτό θα αποτελέσει τον μαγνήτη για μία δεύτερη εταιρεία. Υπομονή και επιμονή θέλει :)

Γενικά πάντως το βλέπω λίγο θετικά. Θα έχουμε πάλι :?: μία σχετικά μεγάλη εταιρία που μπορεί :?: :?: να πετάξει και λίγο πιο μακριά από τα στενά όρια της Ελλάδας - Βαλκάνια - Ευρώπη (Αν την αφήσουν οι... σύμμαχοί της), θα έχει ένα αναγνωρίσιμο όνομα και καλή οργάνωση...

Αναφορικά με τα ποσοστά υπάρχει ανακοίνωση της MIG προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1781898

Καλή σας ημέρα!
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω τα εξής:
Αν οριστικοποιηθεί η συγχώνευση,τι γίνεται με τις επιμέρους συνεργασίες κάθε εταιρίας?
Τα codeshare της ΝΟΑ είναι δεσμευτικά για κάποιο διάστημα?Με τη συγχώνευση διατηρούνται ή παύουν?
Επίσης επιτρέπεται στην Αιγαίου μετά την είσοδο στην *Α να πραγματοποιεί συνεργασίες με εταιρίες άλλων συμμαχιών(φαντάζομαι με τις ανεξάρτητες,δε θα υπάρχει πρόβλημα.)?
Τέλος,επειδή ακούω συνέχεια τον χαρακτηρισμό μαμά-λούφτυ,προφανώς η Aegean χρωστάει πολλά στη Lufthansa,αλλά ως ποιό βαθμό λογοδοτεί?Τώρα με τη συνεργασία μήπως θα μπορέσει να έρθει σε καλύτερη διαπραγματευτική θέση(θα μου πεις μήπως το έκαναν οι AUA και SWISS αλλά λέμε τώρα).
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

lewton":3fn9iy7j said:
Όπου Βόρεια Αθήνα = Βόλος. :grin:


Ω ρε γέλια...να κατεβάινουν τα καραβάνια με τους τουρίστες στον Βόλο και να ανακαλύπτουν ότι η "Βόρεια Αθήνα" δεν έχει απευθείας τρένο για την κανονική Αθήνα και όλοι μαζί να πηγαίνουν στα....ΚΤΕΛ....να γελάσει και ο κάθε πικραμένος
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Όσον αφορά τα ποσοστά στην νέα εταιρεία, δείτε και το παρακάτω δημοσίευμα:
http://www.cosmo.gr/Finance/264607.html

"....ο όμιλος MIG θα κατέχει στη νέα αεροπορική εταιρεία ποσοστό 26,6% και οι μέτοιχοι της Aegean ποσοστό 73,4%..."
 
Top