Flight into History

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Ευχαριστώ airzena γιά το κείμενο και κυρίως για τήν ατάκα με το δρομολόγιο τής Αυστραλίας,και έλεγα πώς να το αρχίσω.Ήταν σίγουρα το καλύτερο δρομολόγιο τής εταιρείας και άν ήταν ζημιογόνο,δεν φταίνε τα προνόμια τών πληρωμάτων.Αυτά ήταν ψίχουλα.Το πρόβλημα ήταν πώς όταν ξανάρχισε η Ολυμπιακή να πετάει πρός Αυστραλία το 1984,η ομογένεια τής Μελβούρνης ζήτησε να προσγειώνεται και εκεί το αεροπλάνο ώστε να τους πηγαίνει στην πόρτα τού σπιτιού τους.Όμως η διαδρομή Σίδνεϋ-Μελβούρνη έμενε αναγκαστικά απλήρωτη.Η εταιρεία δεν μπορούσε να χρεώσει τη διαδρομή,πρώτον γιατί ήταν εσωτερικό αυστραλιανό δρομολόγιο και δεύτερον,γιατί στερούσε έτσι κι αλλιώς επιβάτες εσωτερικού από τις Qantas,Ansett, και Trans-Australian.(Η τιμή πρός Αυστραλία έμενε πάντα φίξ,στάνταρ.)Και έτσι απλά,για εθνικούς λόγους,η εταιρεία πέταγε τζάμπα κάθε φορά μία διαδρομή μιάμισης ώρας(σχεδόν ακριβώς Ρώμη-Αθήνα).Και μιλάμε για έξοδα πτήσεως ενός 747.Πώς να μη γίνει προβληματικό το δρομολόγιο ακόμα δεν άρχισε;Και φυσικά η Qantas ζήτησε αντισταθμιστικά οφέλη,δηλαδή να μπορεί να παίρνει επιβάτες πχ στη διαδρομή Αθήνα-Ρώμη και να πουλάει εισιτήρια...
Όπως έγραφε και το Flight γύρω στα 1990,το δρομολόγιο είχε πληρότητα 90%.Εγώ από αυτά πού θυμάμαι,το τζάμπο έκανε δύο μέρες να πάει και νά'ρθει,έφευγε πχ Τρίτη στις 08.30 και επέστρεφε γεμάτο τήν Πέμπτη στις 05.30,στην ώρα του.Έχω ένα printout πού το τζάμπο OAE επέστρεψε με 420 επιβάτες. Και όμως το δρομολόγιο ήταν ζημιογόνο...Ο ίδιος ο Λυντς είχε πει ότι το αεροπλάνο(Α340 πλέον)δεν μπορούσε να πηγαίνει και Σίδνεϊ και Μελβούρνη.Ή το ένα ή το άλλο.Ή έστω,τήν Τρίτη να πηγαίνει μόνο Μελβούρνη και τήν Παρασκευή να πηγαίνει μόνο Σίδνεϊ.Ούτε αυτό έγινε δεκτό...
Το Α340 βελτίωσε κι άλλο τους χρόνους τού δρομολογίου.Επέστρεφε περίπου 45 λεπτά νωρίτερα.Οι ώρες δεν είχαν αλλάξει,άφηνε όμως έξω 100 επιβάτες.Άλλο να έχει 400+ θέσεις και άλλο 295.Εγώ δεν ήμουν
από τούς υπέρμαχους τής προμήθειας των Α340.Θα προτιμούσα να είχαν μπεί τα 747 στο υπόστεγο για τη λεγόμενη "αναδόμηση αεροσκάφους" πού θα παρέτεινε τήν ωφέλιμη ζωή τους κατά 8-10 χρόνια και θα μάς ερχόταν φτηνότερο και οικονομικότερο αφού θα είχαμε 4 μεγαλύτερα αεροπλάνα και η απόσυρσή τους θα είχε έρθει μία η άλλη με το κλείσιμο τής ΟΑ....
 
Ανοίξατε ωραίο θέμα για διχαστικές συζητήσεις και καθόλου για ωραίες αναμνήσεις.Η ΟΑ επι Ωνάση ηταν εταιρία πολυτελείας γιατί οι επιβάτες ηταν πολυτελείας.Το έβλεπες στα πληρώματα καμπίνας πως φέρονταν στούς επιβάτες. Καφάλαιο ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Ειναι απλό οι επιβάτες ηταν κατα μέσο όρο σε ανώτερη οικονομική τάξη ενα αεροπορικό ταξίδι την δεκατία του εξήντα και αρχές εβδομήντα στο εξωτερικό ηταν μεγάλη υπόθεση και τα πληρώματα "εγλυφαν" τους επιβάτες μπας και προκύψει και τίποτα "καλό".Μετά εγιναν δημόσιοι υπάλληλοι το αεροπλάνο έγινε μαζικό μεσο μεταφοράς τα πληρώματα φόραγαν ρόλεξ και οι επιβάτες ηταν μικρομεσαίοι μετανάστες που παλιά στοιβάζονταν στο ακρόπολις και στο ολυμπία και το αννα μαρία Τέλος εποχής Τα πληρώματα σνόμπαραν τους επβάτες και η εταιρία φερόταν ανάλογα με δημόσια υπηρεσία στο χαιδάρι. Ουτε στις πληροφορίες δεν εβρισκες υπάλληλο.Κεφάλαιο ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.Για το πολυσυζητημένο δρομολόγιο της Αυστραλίας διηγούμαι τό εξης περιστατικό γύρω στο 1987.Περιμένουμε μπανγογκ νομίζω για επιστροφή Αθήνα δρομολόγιο έχει τέτοια καθυστέρηση που το αεροσκάφος μόλις έφτανε απο αθήνα θα πήγαινε αυστραλία και θα γύριζε να μας πάρει!!!! Πηγαίνουμε στα καουντερ να πάρουμε βάουτσερ για ξενοδοχείο και τιβλέπουμε απο σαράντα ατομα τέσσερα ηταν δικαιούχοι όλοι οι άλλοι ηταν δωρεάν airline employee!!!!Κυβερνήτης της πρωην ΟΑ ειχε δηλώσει σε συνέντευξη στην τηλεόραση την εποχή του ΛΥΝΤΣ επι λεξει "και στα φτερά να βάζαμε επιβάτες το δρομολόγιο της Αυστραλίας δεν εβγαινε" Τώρα μείναμε με 14 αεροπλάνα 9 ντασακια και 5 αιρμπας αντε και σ ανώτερα flight in history
 
Οι προβολές συνεχίζονται αργά και βασανιστικά...Μία...καμμία...Το μαρτύριο τής σταγόνας.Ξέρω τι θέλετε!Τουρτοπόλεμο.Σ'αυτά είμαι πρώτος.Αλλά μάς το κλείδωσαν σαν τσίγκινο μεσαιωνικής μεγαλοκυρίας τής οποίας ο σύζυγος φεύγει γιά τη σταυροφορία τού 1192.(Σα να λέμε STR-SKG-ATH).Ή μήπως τού 1148;(BRU-ATH).Παντού βλέπω Ολυμπιακή.Και γιά να είμαι ειλικρινής,αν δούλευα στα αεροπλάνα στο Ελληνικό θα έκανα θαύματα και δεν θα είχα κολλήσει στο Internet.Ας είναι,όμως.Όλα έχουν το νόημά τους.
Airzena έγραψε: "Να διαβάζαμε αστεία περιστατικά πού συνέβησαν..."
Σε μία πτήση εσωτερικού στο Ελληνικό έλειπε ένας τελευταίος επιβάτης και έπρεπε να γίνει αναγγελία ονομαστική: "Mr Cello is kindly requested to proceed immediately..."αλλά ο επιβάτης κάπου κοιμόταν και δεν άκουγε."Για κάνε μία 'βροντώδη'"είπε ο προϊστάμενος βάρδιας:Η συνάδελφος έβαλε τα δυνατά της: "Mr Cello, Μr Cello..." τίποτα ο επιβάτης.Μετά από αρκετές άκαρπες αναγγελίες ζήτησαν από τη συνοδό πού ήταν στο αεροπλάνο:"Ο κος Cello πού κάθεται στο 5A είναι γκρουπάκι με το 5B.Ανέβα στο αεροπλάνο και ρώτα τόν κύριο στο 5Β αν ξέρει κάτι." Η συνοδός ανέβηκε και τί να δεί;Ο κος Cello καθόταν κανονικά στο 5A,παρέα με τον βιολοντσελίστα στο 5B. Όταν καταλάβαμε τί είχε συμβεί γελάγαμε μία βδομάδα...
Ρωτώντας μαθαίναμε και για τη δουλειά τών άλλων.Το λάθος είχε γίνει στον έλεγχο εισιτηρίων.Ο υπάλληλος έπρεπε να εκδώσει μόνο μία κάρτα επιβίβασης κι άς είχε πληρώσει ο επιβάτης γιά δύο θέσεις.Μετά έπρεπε να πάρει το Load Control και να ζητήσει να μπλοκάρουν το 5A,να σβηστεί η θέση από τήν οθόνη για να μη δοθεί σε άλλον επιβάτη,διότι τσεκάρουμε "μόνο ψυχές"...
Πριν από πολλά χρόνια μία φίλη της μητέρας μου ταξίδευε συχνά Ιταλία άλλοτε με τήν Ολυμπιακή και
άλλοτε με πλοίο από Πάτρα γιατί τήν είχανε σταμπάρει οι τελωνειακοί.Σε ένα ταξίδι είχε κρύψει στο άτομό της λεφτά,δηλαδή πώς να πώ,στα όρια τής ευπρέπειας,μη μάς κλείσουν κι αυτό το νήμα,τα είχε κάνει μασουράκι και τα είχε σε ασφαλές μέρος.(Σα να ακούω τα ηλεκτρονικά σας γέλια).Και λίγο πριν τήν προσγείωση,πάνω πού η αεροσυνοδός έκανε τήν αναγγελία "παρακαλώ προσδεθείτε",σηκώθηκε για να πάει επειγόντως στην τουαλέττα."Πού πάτε κυρία μου,προσγειωνόμαστε!"Εκείνη είπε μεγαλόφωνα:
"Κοπέλλα μου,Χ€Ζ :o M@I !!!"
 
Για να επανέλθουμε στήν κατάργηση του δρομολογίου της Αυστραλίας η οποία έγινε με τρόπο πού δεν ήταν υπέρ τών συμφερόντων της Ολυμπιακής.Δηλαδή,όταν το 1976 είχε για πρώτη φορά καταργηθεί το δρομολόγιο,η Qantas είχε υποχρεωθεί να καταβάλλει ποσοστά στην ΟΑ για τήν απόσυρσή της,διότι θα θησαύριζε,όπως και έγινε.Η οριστική κατάργηση τού δρομολογίου όμως έγινε με τέτοιο τρόπο,πού άφησε το πεδίο έλεύθερο στην Thai και τήν Singapore,οι οποίες καρπώθηκαν αυτούς τούς επιβάτες,με τήν ΟΑ να βγάζει ψίχουλα από τήν συνεργασία της με τήν Gulf air,η οποία δεν απέδωσε τα αναμενόμενα.
Και γεννιέται η λογική απορία: Το δρομολόγιο καλά δεν πήγαινε μέχρι το Μπανγκόκ;Από κεί και πέρα χάλαγε. Θα πείτε,και με τι αεροπλάνο θα γινόταν; Έχω να παρατηρήσω ότι υπήρχε το αεροπλάνο Α340 πού πήγαινε Γιοχάνεσμπουργκ με τήν ίδια συχνότητα δρομολογίων,και μάλιστα με τήν ίδια διάρκεια πτήσεως,εννέα ώρες.Και στη θέση τού Γιοχάνεσμπουργκ; Τόσα χρόνια η γραμμή πήγαινε μέσω Ναϊρόμπι. Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το Α300-600 SX-BEM. Αλλά πώς θα έκαναν real μπίζνες η καημένη η Thai και η πολλά βαρεία Singapore αν δε γέμιζαν τα αεροπλάνα τους με τούς επιβάτες τής Ολυμπιακής;
Θα προσθέσω και κάτι άλλο πού ίσως θεωρηθεί υπερβολικό,όμως έπειδή έχω τήν εμπειρία τής δουλειάς στο gate και επειδή είχα κλείσει πολλές φορές Γιοχάνεσμπουργκ,ξέρω και τήν κίνηση πού είχε το δρομολόγιο.Τήν χαμηλή περίοδο πήγαινε δύο φορές τήν εβδομάδα και μετέφερε 70 επιβάτες τη φορά.Αρχές τής άνοιξης ανέβαιναν στούς 90,λίγο μετά στούς 140,και μόνο τούς θερινούς μήνες κατά τούς οποίους προστίθετο και τρίτη πτήση γέμιζε το αεροπλάνο με connection επιβάτες από τήν Ευρώπη.Με άλλα λόγια δεν θα μπορούσε οκτώ μήνες να πηγαίνει δύο φορές τη βδομάδα με B734 μέσω Ναϊρόμπι εξοικονομώντας τόσα έξοδα,και τούς θερινούς το 734 να γίνεται καθημερινό; Είναι μία απλή απορία...
 
Γιώργος Μάναρης":2sod8yb4 said:
...συνέβη το 2004 λίγο πριν τούς Ολυμπιακούς.Τήν άνοιξη ελήφθη η απόφαση άνωθεν για τήν πώληση τών δύο Α300-600,SX-BEK και SX-BEL,τα μόνα πού μπορούσαν να πουληθούν σε μία καλή τιμή,με τη δικαιολογία ότι έπρεπε να μπούν λεφτά στα ταμεία τής εταιρείας.Γιά να αναπληρωθεί το κενό πού άφηναν εν όψει τής θερινής περιόδου (και Ολυμπιακών)...

Ακόμα και σε αυτό είσαι λάθος. Τα SX-BEK & BEL αναχώρησαν από το στόλο την άνοιξη του 2005. Εκτός κι αν οι Ολυμπιακοί αγώνες έγιναν το 2005. Οπότε ...πάσο.
 
Άλλο πότε λήφθηκε η απόφαση και άλλο πότε τελικά αναχώρησαν...
 
Εκτιμώ τήν παρατήρηση και επανορθώνω: Έψαξα και τελικά βρήκα ότι το δρομολόγιο της Αυστραλίας είχε σταματήσει ήδη από το Νοέμβριο τού 2002 και ξανάρχισε το Νοέμβριο τού 2003 μέσω Μπαχρέιν σε συνεργασία με τη Gulf air,διακινούσε όμως μόνο 40 δικούς μας επιβάτες και δεν απέδωσε. "Τούς χάσαμε τούς επιβάτες!" έλεγε συνάδελφος.Δηλαδή πόσοι connection επιβάτες πρός Αυστραλία θα χωρούσαν σε ένα Α320 το οποίο πήγαινε στο Μπαχρέιν;
Τα δύο Α300-600 SX-BEK και SX-BEL πουλήθηκαν το 2005 και όχι το 2004,με τήν πρόφαση ότι δεν υπήρχε ρευστό στα ταμεία της εταιρείας,το αποτέλεσμα όμως ήταν το ίδιο.Το καλοκαίρι λοιπόν του 2005 η εταιρεία υποχρεώθηκε να κάνει πολλές (ακριβές)ενοικιάσεις τής τελευταίας στιγμής(wet lease)γιά να καλύψει το κενό,επειδή δεν υπήρχαν χρονικά περιθώρια για πιό συμφέρουσες,μεγαλύτερης διάρκειας μισθώσεις(dry lease).Έτσι,το όποιο υποτιθέμενο όφελος εξανεμίστηκε γρήγορα,το κύρος τής εταιρείας μειώθηκε γιατί οι επιβάτες πού είχαν εμπιστευθεί τήν Ολυμπιακή ήταν αναγκασμένοι να μπαίνουν σε άγνωστα αεροπλάνα,και όμως έμπαιναν.Οι εγχώριοι ανταγωνιστές της πρέπει να έτριβαν τα χέρια τους από ικανοποίηση,φτάνοντας στο απόγειό τους.Το 2008 κατήγγειλαν τήν εθνική εταιρεία για "παράνομες επιδοτήσεις" πού είχαν υπολογίσει ακριβοδίκαια στα 111 εκατομμύρια ευρώ. Μία "κίνηση" πού έκρινε το τέλος.Τα δικά τους προβλήματα θα φαινόντουσαν λίγο αργότερα...Οι αεροπορικές εταιρείες είναι τζόγος.
 
Γιώργος Μάναρης":3mtv6k7h said:
Το 2008 κατήγγειλαν τήν εθνική εταιρεία για "παράνομες επιδοτήσεις"

Τις επιδοτήσεις γιατί τις βάζεις σε εισαγωγικά, δεν έκρινε το δικαστήριο ότι ήταν παράνομες;
 
Μπές στην ιστοσελίδα travel times.gr,στην Αναζήτηση γράψε:Ολυμπιακή και θα βγάλει 21 επιλογές.Πήγαινε στη μεσαία,τήν 11η πού λέει κάτι για... στέφανα δικαίωσης από τήν Ε.Ε. Αυτό να διαβάσετε.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top