Πιθανότητα Εθνικοποίησης του Heathrow?
Στις 5 Απριλίου 2009, οι Κυριακάτικοι Times του Λονδίνου αποκάλυψαν πως η κυβέρνηση των Εργατικών ζήτησε από την επενδυτική τράπεζα Merrill Lynch να διερευνήσει την "ευρωστία" όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η κυβερνητικη πηγή, των οικονομικών στοιχείων της ιδιοκτήτριας του Χίθροου BAA (British Airports Authority) αλλά και της ιδιοκτήτριας της BAA, Ισπανικής Ferovial. Η εταιρία Fitch μείωσε, παράλληλα, τις χρηματοπιστωτικές προοπτικές της BAA σε "αρνητικές".
Σύμφωνα με αναλυτές, η BAA αντιμετωπίζει έλλειψη ρευστού ύψους 500 εκατομμυρίων λιρών ενόψει της προθεσμίας το 2011 για την αποπληρωμή δανείου ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων λιρών. Η - αναγκαστική - πώληση του Gatwick (μεταξύ άλλων) ίσως δώσει ανάσα στην εταιρία, αλλά τα μειωμένα κέρδη από το Χίθροου και τα υπόλοιπα αεροδρόμια (συμπεριλαμβανομένου και του Gatwick) δεν βοηθούν. Καλά όλα αυτά, θα πείτε, αλλά τι σημασία έχουν? Έχουν σημασία όσον αφορά το μέλλον του Χίθροου το οποίο σε περίπτωση αδυναμίας της εταιρίας να αποπληρώσει τις δανειακές της υποχρεώσεις ίσως χρειαστεί να εθνικοποιηθεί. Παραθέτω από το κέιμενο προτάσεων σχετικά με την Ρύθμιση των Οικονομικών Στοιχείων των Βρετανικών Αερολιμένων που κατέθεσε το Βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών στις 9 Μαρτίου 2009:
The main purposes of a Special Administration regime would be to ensure that – where the continued operation of an airport is important for the effective operation of the UK transport system and therefore to the UK economy – there is provision to ensure this airport will continue to operate in the event of it failing financially
Με άλλα λόγια, αν μια εταιρία διαχείρισης βρετανικών αερολιμένων - δηλαδή η BAA

- χρεωκοπήσει, τότε ο έλεγχος των αεροδρομίων Κατηγορίας 1 (Tier 1) όπως το Χίθροου θα περάσει σε κρατικό έλεγχο.
Παραθέτω το πολύ ενδιαφέρον λινκ για όποιον θέλει να διαβάσει περισσότερα.
http://www.dft.gov.uk/consultations/open/ukairports/
Η Βρετανική ΥΠΑ έχει ήδη εκφράσει την αντιθεσή της σε ένα τέτοιο μέτρο, σε περίπτωση που αυτό υιοθετηθεί. Από την πλευρά της η κυβέρνηση δήλωσε πως η (υποθετική) χρεωκοπία της BAA θα σήμαινε πως σε 1 εβδομάδα αδυναμίας λειτουργίας του Χιθροου περισσότεροι απο 1 εκατομμύριο επιβάτες δεν θα μπορούσαν να διακινηθούν, ενώ τα εναλλακτικά αεροδρόμια θα αδυνατούσαν να καλύψουν το κενό.
*EDIT*: Ευχαριστώ για την μεταφορά. I stand corrected. Παραλειψή μου πως υπάρχει ήδη τοπικ για το αεροδρόμιο!! Absent-minded...