Παραθέτω από την εισήγηση των επενδυτικών συμβούλων. Τα bold δικά μου.
-- "...Πρέπει να σημειωθεί ότι και η προσφορά της Aegean και οι επιστολές δέσμευσης της Alpha Bank και της Tράπεζας Πειραιώς ελήφθησαν μόλις δύο ημέρες πριν από την εκπνοή της περιόδου αποκλειστικής διαπραγμάτευσης με την MIG. Πέραν τούτου, η Αegean δεν είχε πρόσβαση στο ηλεκτρονικό data room, ούτε σε οποιαδήποτε άλλα εμπιστευτικά έγγραφα τα οποία έθεσε στη διάθεση των ενδιαφερομένων προς έλεγχο το ΕΔ και/ή οι σύμβουλοί του. Επίσης, η Αegean δεν έχει εξετάσει τις συμβάσεις για τις Πωλήσεις, ούτε έχει προβεί σε διαπραγματεύσεις με τους Χρηματοοικονομικούς ή Νομικούς Συμβούλους του ΕΔ. Κατά συνέπεια, υφίσταται αβεβαιότητα ως προς τους ουσιώδεις συμβατικούς όρους των Πωλήσεων που θα μπορούσε να αποδεχθεί η Aegean, καθώς επίσης ως προς το εάν οι όροι που θα αποδέχονταν θα είναι συμβατοί με την Απόφαση της Επιτροπής.
Οι Νομικοί Σύμβουλοι Ανταγωνισμού μας ενημέρωσαν για τα ακόλουθα σημαντικά ζητήματα που σχετίζονται με την προσφορά της Aegean τα οποία δύνανται να επηρεάσουν το χρονοδιάγραμμα των Πωλήσεων λόγω ζητημάτων που άπτονται του δικαίου ανταγωνισμού: Η προσφορά της Aegean δημιουργεί σημαντική αβεβαιότητα όσον αφορά τη δυνατότητα τήρησης του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί για την ολοκλήρωση των Πωλήσεων λόγω πιθανών εμπλοκών που σχετίζονται με ζητήματα ανταγωνισμού.
... Αφήνοντας κατά μέρος τα όποια ζητήματα συγκέντρωσης μπορεί να ανακύψουν στην ελληνική αγορά, πιθανή εξαγορά των χρονοθυρίδων (slots) της Ολυμπιακής από την Aegean σε διεθνή αεροδρόμια/συστήματα αεροδρομίων - στα οποία πετούν επί του παρόντος και οι δύο αεροπορικές εταιρίες -
πιθανώς να απαιτεί την εξασφάλιση κανονιστικών εγκρίσεων ή/εγκρίσεων της συγκέντρωσης.
Όσον αφορά τις επιπτώσεις που (μια πιθανή συμφωνία με την Aegean) μπορεί να έχει στον ανταγωνισμό στην ελληνική αγορά, οι Νομικοί Σύμβουλοι Ανταγωνισμού είναι ενήμεροι της θέσης που έχει λάβει το ΕΔ όσον αφορά τις συνθήκες ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά αερομεταφορών, όπως αυτή έχει διατυπωθεί σε επίσημες αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφορικά με την Ολυμπιακή, συμπεριλαμβανόμενου ότι «[η] ύπαρξη ανταγωνισμού στις αερομεταφορές αποτελεί την βασική θέση και επιδίωξη της Ελληνικής Κυβέρνησης». (παρ. 106 της αρνητικής απόφασης της Επιτροπής της 17ης Σεπτεμβρίου 200
Οι Νομικοί Σύμβουλοι Ανταγωνισμού μας πληροφόρησαν ότι θεωρούν πως η εύλογη αυτή θέση του ΕΔ αναπόφευκτα θα έπαιζε ρόλο στην εκτίμηση της όποιας αρμόδιας αρχής στην Ελλάδα σχετικά με τους όρους του ανταγωνισμού στην αγορά. Οι επιπτώσεις του παραπάνω στο χρονοδιάγραμμα και τη διαδικασία είναι άγνωστες επί του παρόντος. Επισημαίνουμε σχετικά ότι η Aegean εξέδωσε στις 6 Μαρτίου 2009 ανακοίνωση τύπου, με την οποία αυτή προβαίνει σε συγκεκριμένους ισχυρισμούς όσον αφορά τις προθέσεις της στην ελληνική αγορά.
Οι Νομικοί Σύμβουλοι Ανταγωνισμού επισήμαναν ακόμη ότι ο συνδυασμός: α) της καθυστερημένης συμμετοχής της Aegean στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης, β) του επιπλέον χρόνου που πιθανόν θα απαιτείτο για τον οικονομικό και νομικό έλεγχο και τις διαπραγματεύσεις που χρειάζονται προκειμένου να οριστικοποιηθούν τα συμβατικά κείμενα, γ) του όποιου επιπλέον χρόνου τυχόν απαιτηθεί μετά τη σύναψη της Πώλησης προκειμένου να ξεπεραστούν τυχόν κανονιστικά ζητήματα ή ζητήματα συγκέντρωσης και δ) της προτεινόμενης από την Aegean δίμηνης προθεσμίας προς ανάληψη του πτητικού έργου,
ενέχει σημαντικούς κινδύνους όσον αφορά την δυνατότατα ολοκλήρωσης της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης εντός του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί στην Απόφαση της Επιτροπής, το οποίο το ΕΔ έχει υποχρέωση να σεβαστεί.
Η προσφορά της Aegean επίσης σιωπά ως προς το εάν η εταιρία ενδιαφέρεται να αγοράσει τα Περιουσιακά Στοιχεία της Επίγειας Εξυπηρέτησης. Εντούτοις σε ανακοίνωση τύπου της εταιρίας της 6ης Μαρτίου 2009 αναφέρεται ότι «σε περίπτωση όμως που δημιουργηθεί η ανάγκη για κάλυψη της δραστηριότητας αυτής, η Aegean μπορεί σε χρονικό διάστημα λίγων ημερών και σε συνεργασία με την Goldair...να υποβάλει πρόταση που εγγυάται αξιόπιστη λύση και για την δραστηριότητα αυτή».
Είναι δυνατόν η Goldair Handling να μην υποβάλει προσφορά ή να υποβάλει προσφορά χαμηλότερη για την απόκτηση των εν λόγω στοιχείων, ιδίως δεδομένου ότι Goldair διαθέτει ήδη σημαντικό δυναμικό επίγειας εξυπηρέτησης. Αυτός ο κίνδυνος θα πρέπει να εκτιμηθεί λαμβάνοντας υπόψη και την ύπαρξη όρων στην προσφορά της Swissport να αγοράσει τα ως άνω στοιχεία για €44.8 ευρώ, όπως προαναφέρθηκε.
Η MIG κλήθηκε να αυξήσει την προσφορά της στο επίπεδο της προσφοράς της Aegean. Η απάντησή της ήταν ότι εμμένει στην αρχική προσφορά της και δεν θα έκανε προσπάθεια να απαντήσει σε ανταγωνιστικές προσφορές.
Συμπέρασμα
Το ΕΔ φέρεται να έχει να επιλέξει μεταξύ της βεβαιότητας να προχωρήσει στη σύναψη της συναλλαγής με τη MIG, ή να θέσει σε κίνδυνο αυτή την προσφορά και να αξιολογήσει μια σημαντικά αβέβαιη, αλλά ενδεχομένως υψηλότερης αξίας, προσφορά από την Aegean ή, πιθανώς, από άλλους.
Αντιθέτως, δεν είναι ξεκάθαρο σε αυτό το στάδιο εάν η πρόταση της Aegean είναι εφικτή. Περαιτέρω, το ΕΔ οφείλει να λάβει υπόψη ότι η Aegean μπορεί να επέλεξε να προσπαθήσει να εισέλθει στην διαδικασία πώλησης σε αυτό το πολύ τελικό στάδιο με σκοπό την διατάραξη της διαδικασίας πώλησης στην MIG έχοντας κατά νου την εμπλοκή της πώλησης στην MIG, δεδομένου ότι, ως άμεσος ανταγωνιστής, η Aegean μπορεί να μην επιθυμεί την πώληση των Περιουσιακών Στοιχείων της Πάνθεον σε κάποιο τρίτο μέρος.
Υπάρχει αριθμός και άλλων αβεβαιοτήτων σχετικά με την προσφορά της Aegean, όπως σχετικά με τους συμβατικούς όρους, με τη χρηματοδότηση, με κινδύνους που συνδέονται με ζητήματα ανταγωνισμού, με το νομικό/οικονομικό έλεγχο, με το χρονοδιάγραμμα, με τον κίνδυνο εργασιακών αναταραχών, και επίσης κατά πόσο η τρέχουσα προσφορά €44.8 εκατ. της Swissport για τα Περιουσιακά Στοιχεία Επίγειας Εξυπηρέτησης θα συνεχίσει να υφίσταται ή θα προκύψει ισοβαρής πρόταση από την Goldair.
Με βάση όλα τα προαναφερθέντα, οι Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι πιστεύουν ότι θα ήταν εύλογο για το ΕΔ να καταλήξει στο ότι η βεβαιότητα της Πώλησης άμεσα στη MIG είναι σημαντικότερη από την πιθανότητα υψηλότερης, αλλά κατ' ουσία λιγότερο βεβαίας, προσφοράς από τρίτο που αποφάσισε να υποβάλει προσφορά σε ένα ιδιαίτερο προχωρημένο στάδιο της διαδικασίας..." --
Πηγή:
http://www.parapolitika.gr
.