Η Aegean θέτει υποψηφιότητα για την απόκτηση των OA

  • Thread starter Thread starter foxtrot181
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Re: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Θ. ΒΑΣΙΛΑΚΗ ΣΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

Πιλότοι: ν'απορριφθεί η προσφορά της Aegean
Την αντίθεσή τους στο ενδεχόμενο πώλησης της Ολυμπιακής στην Aegean Airlines, η οποία μόλις χτες κατέθεσε προσφορά, εκφράζουν οι πιλότοι των Ολυμπιακών Αερογραμμών και καλούν την κυβέρνηση να μην προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις με τη συγκεκριμένη εταιρία.

Σε ανακοίνωσή της η ΕΧΠΑ θεωρεί «δεδομένο και αυτονόητο ότι η ελληνική κυβέρνηση θα χειρισθεί το εν λόγω ζήτημα με τη δέουσα σοβαρότητα, απορρίπτοντας την προσφορά της Aegean, ώστε να αποτραπεί ένα μονοπωλιακό καθεστώς στον κλάδο των εγχώριων αερομεταφορών» και δηλώνει ότι «στο ενδεχόμενο που η Κυβέρνηση αποδεχθεί συνομιλίες διαπραγμάτευσης, θα συναντήσει τη δυναμική αντίδραση των μελών του κλάδου, τα οποία δεν θα έχουν κανένα πλέον κίνητρο προσφοράς υπηρεσιών για τη στήριξη του όλου εγχειρήματος».
 
Ίσως, λέω ίσως, θα πρέπει να μελετήσεις και το σενάριο η νέα ΟΑ (νυν Αιγαίου) με στρατηγικό μέτοχο τη LH να καταστεί μια δυνατή εταιρεία με οικονομίες κλίμακος τέτοιας που θα της επιτρέπουν να προσφέρει το ίδιο γνωστό ποιοτικό προϊόν με ακόμα πιο ανταγωνιστικές τιμές.

Υπενθυμίζεται ότι αφενός σε καμία ευρωπαϊκή χώρα των δυνατοτήτων της Ελλάδος δεν μπόρεσαν να επιβιώσουν δυο full-service εταιρείες και αφετέρου ότι βρισκόμαστε εντός ελεύθερης αγοράς ΕΕ, που δεν εμποδίζει (μάλλον το αντίθετο) κανέναν να εισέλθει στον υγιή ανταγωνισμό όταν υπάρχουν αντικειμενικές συνθήκες.

Το να έχουμε δυο μικρούς παίκτες να μαλλιοτραβιούνται, σημειώστε, θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στη συγχώνευση τους.

Σε κάθε περίπτωση, το θετικό είναι ότι οδεύει προς το τέλος της η ζημιογόνα ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΑ (όπως την ξέραμε)
 
Μα το πρώτο σενάριο αυτό λέει.

Σαφώς επιχειρηματικά είναι μία καλή λύση.
Φυσικά και θα αναβαθμισθεί το προϊόν .

Από την πλευρά του επιβάτη όμως , (αν προχωρήσει αυτό το σενάριο) αμφισβητώ ότι θα υπάρξει βελτίωση στις τιμές των εισιτηρίων (ιδιαίτερα σε αυτές του εσωτερικού) αφού πλέον θα υπάρχει μόνο ένας παίκτης στην αγορά .
Οι λοιπές Ελληνικές εταιρείες (με την νεότερη συμπεριλαμβανομένη) βρίσκονται ακόμα σε επίπεδα ΜΗ ανταγωνιστικά (και από πλευράς δρομολογίων και από πλευράς τιμών) εν μέσω δε της κρίσης η βιωσιμότητα τους δεν πρέπει να θεωρείται εξασφαλισμένη.

Το σενάριο αυτό θα μπορούσε να περπατήσει (χωρίς ιδιαίτερες επιπτώσεις στους επιβάτες) ΑΝ υπήρχαν 1-2 LCC εταιρείες στην χώρα μας που να κάλυπταν επαρκώς τους κυριότερους εσωτερικούς προορισμούς καθώς και επιλεγμένους εξωτερικού.

Φοβάμαι λοιπόν ότι αν προχωρήσει αυτό το σενάριο , το αεροπορικό ταξίδι εσωτερικού θα επανέλθει στις εποχές που λίγοι μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά και οι πολλοί χρησιμοποιούσαν εναλλακτικά μέσα μεταφοράς (πλοία , λεωφορεία , ΙΧ) .

Μιλάμε όμως τελείως θεωρητικά , αφού έντονη είναι η φημολογία ότι μάλλον θα απορριφθεί η προσφορά ( Δημιουργία Μονοπωλίου με ποσοστό πλέον του 90% της εσωτερικής αγοράς).
 
Εγώ όλα αυτά με τους κυρίους από την Αιγαίου τα θεωρώ τουλάχιστον καραγκιοζιλίκια. Και δεν μπορώ να καταλάβω από εδώ μέσα πως συνεχίζεται και γίνεται αυτή η συζήτηση σε λογικά πλαίσια. Έλεος δηλαδή! Διάβαζα χτες σε εφημερίδα ότι επειδή φοβούνται μήπως η αίτησή τους απορριφθεί από την Ε.Ε. λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού και καλά θα κάνουν μια ενιαία εταιρία κάτω από το όνομα "Ολυμπιακή" :lol: :wall: .Ποιόν δουλεύουν ήθελα νάξερα. Την Ολυμπιακή πρέπει να την πάρει ο Βγενόπουλος (και δεν είμαι βάζελος) οπωσδήποτε! Προφανώς οι της Αιγαίου έχουν χάσει τον ύπνο τους αφού πίστευαν ότι η ΟΑ θα συνεχίσει να σέρνεται... Επειδή υπάρχουν και έπιχειρηματίες όμως που δεν κοροϊδεύουν, την πάτησαν και τώρα προσφέρουν κάπου 50-60 εκατομμύρια € παραπάνω από τη MIG. Και καλά θα κάνει το ελληνικό κράτος (ποιό???) να τους στείλει από'κει που ήρθαν. Κι αν δεν το κάνει το κράτος θα το κάνει η Ε.Ε. Και για να κλείσω υπάρχει μια έκφραση που λέμε στον τόπο μου (και πιστεύω όχι μόνο στο δικό μου) που λέει ήρθαν όλοι, ήρθανε και οι κώλοι...

Να με συγχωράτε
 
Aγαπητοί φίλοι, ο Mr MIG δήλωσε χθες μεταξύ άλλων ότι στόχος του είναι η άμεση υπογραφή συμφωνίας για την εξαγορά των ΟΑ. Επειδή πολλά διαβάζω σε διάφορα ΜΜΕ περί αποχώρησης της MIG υπερ των άλλων προσφορών, μπορώ να συμπεράνω ότι ο πόλεμος είναι άγριος και δεν έχει μόνο ελληνικές διαστάσεις. Πώς ξαφνικά βρέθηκαν τόσα εκ. ευρώ. Η ατελέσφορη φάση του πλειοδοτικού διαγωνισμού μας απέδειξε ξεκάθαρα ότι κανένας ανταγωνιστής των ΟΑ δεν θέλει να την δει να πωλείται και να ξαναγεννάται. Εν μέρη λογικό. "Ο θάνατός σου - η ζωή μου" είναι το παιχνίδι. Προσωπικά πιστεύω ότι η μόνη υγιής λύση για το όφελος του ανταγωνισμού -υπέρ του καταναλωτή- είναι η μη εξαγορά των ΟΑ από την Αιγαίου. Αυτό κρίνω ότι είναι θετικό και για την Αιγαίου. Και επειδή γνωρίζουν στην Αιγαίου ότι τα πράματα ηταν σοβαρά με την MIG (πέραν των ΟΑ = http://www.euro2day.gr/market_announcem ... ments.aspx ) έριξαν και τα όποια "όπλα" είχαν στον πόλεμο. Γιατί να αποκλείσουμε ότι χρησιμοποιούν και γερμανικά "πυρομαχικά" με φόντο τα "μαύρα συμμαχικά αστέρια" του παγκόσμιου ουρανού. Το παιχνίδι τώρα κορυφώνεται... Να πάω να πάρω τσιπς ή ηλιόσποροους?

δικός σας
 
Δεν εγραψα τις τελευταιες ημερες, για να μην θεωρηθω απο καποιους εριστικος.
Σιγουρα λοιπον, το λαικο ρητο, "αγαπαει ο Θεος τον κλεφτη, αλλα και τον νοικοκοιρη" επαληθεφτηκε για μια ακομη φορα.
Ενεργειες που εγιναν απο ετων, τωρα επιστρεφονται. Ετσι η Α3 θα εχει σε λιγο καιρο να αντιμετωπισει μια ισχυρη ΟΑ, με ηθικο εργαζομενων ακμαιοτατο, "αφεντικο" με ολη την σημασια της λεξης, στελεχη ηθικα, οπως ο Σιμυγδαλας και αλλοι, και ο αγων προβλεπεται μεχρις εσχατων. Φυσικα παιζει πρωτευοντα ρολο και η οικονομικη κατασταση των ιδιοκτητων, οπου ολοι γνωριζουμε ποιος εχει το "πανω" χερι .....
Δυστυχως, οι εμφανισεις των ανταγωνιστων της ΟΑ στην τηλεοραση, ηταν μια σαφης εικονα του πανικου και της απελπισιας, οταν χανεις ετσι ξαφνικα την αγελαδα που σου εδινε γαλα.....Τι εννοω?
Χαθηκε η ΟΑ, η ξεσκισμενη απο την κρατικη αναλγησια, απο τα λαμογια, απο την κακοδιοικηση, απο την απαξιωση, που ετσι εδωσε φως, και ψωμι στην ανταγωνιστρια εταιρια......
Παντως ευχομαι σε ολους κουραγιο και δυναμη, και αυτο ισχυει και για τους αγαπητους συναδελφους της Α3, που δεν εχουν φταιξει σε τιποτα, μιας και ειναι και αυτοι επαγγελματιες οπως και εμεις.
 
Ας μην ειμαστε κοντόφθαλμοι και εκδικητικοί. Υγιές επιχειρηματικό περιβάλλον σημαίνει καλύτερους όρους για όλους. Από μια υγιή ΟΑ που λειτουργεί σε σωστές βάσεις μόνο όφελος μπορεί να έχει ο πελάτης/ταξιδιώτης και, φυσικά, και η Α3 όσο κι αν αυτό φαίνεται παράξενο και ακατανόητο σε μερικούς.

Η Α3 «έπαιξε» με τους όρους που το κράτος και η ΟΑ είχαν θέσει (γιατί είναι αστείο να λέμε ότι ο Βασιλάκης ή οποιος άλλος από την Α3 έκανε κουμάντο στα αεροπορικά στην Ελλάδα), έπαιξε και κέρδισε (δλδ δεν έκλεισε όπως όλοι οι προηγούμενοι που δεν είχαν την «δημόσια» εύνοια).
 
Παραθέτω από την εισήγηση των επενδυτικών συμβούλων. Τα bold δικά μου.

-- "...Πρέπει να σημειωθεί ότι και η προσφορά της Aegean και οι επιστολές δέσμευσης της Alpha Bank και της Tράπεζας Πειραιώς ελήφθησαν μόλις δύο ημέρες πριν από την εκπνοή της περιόδου αποκλειστικής διαπραγμάτευσης με την MIG. Πέραν τούτου, η Αegean δεν είχε πρόσβαση στο ηλεκτρονικό data room, ούτε σε οποιαδήποτε άλλα εμπιστευτικά έγγραφα τα οποία έθεσε στη διάθεση των ενδιαφερομένων προς έλεγχο το ΕΔ και/ή οι σύμβουλοί του. Επίσης, η Αegean δεν έχει εξετάσει τις συμβάσεις για τις Πωλήσεις, ούτε έχει προβεί σε διαπραγματεύσεις με τους Χρηματοοικονομικούς ή Νομικούς Συμβούλους του ΕΔ. Κατά συνέπεια, υφίσταται αβεβαιότητα ως προς τους ουσιώδεις συμβατικούς όρους των Πωλήσεων που θα μπορούσε να αποδεχθεί η Aegean, καθώς επίσης ως προς το εάν οι όροι που θα αποδέχονταν θα είναι συμβατοί με την Απόφαση της Επιτροπής.

Οι Νομικοί Σύμβουλοι Ανταγωνισμού μας ενημέρωσαν για τα ακόλουθα σημαντικά ζητήματα που σχετίζονται με την προσφορά της Aegean τα οποία δύνανται να επηρεάσουν το χρονοδιάγραμμα των Πωλήσεων λόγω ζητημάτων που άπτονται του δικαίου ανταγωνισμού: Η προσφορά της Aegean δημιουργεί σημαντική αβεβαιότητα όσον αφορά τη δυνατότητα τήρησης του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί για την ολοκλήρωση των Πωλήσεων λόγω πιθανών εμπλοκών που σχετίζονται με ζητήματα ανταγωνισμού.

... Αφήνοντας κατά μέρος τα όποια ζητήματα συγκέντρωσης μπορεί να ανακύψουν στην ελληνική αγορά, πιθανή εξαγορά των χρονοθυρίδων (slots) της Ολυμπιακής από την Aegean σε διεθνή αεροδρόμια/συστήματα αεροδρομίων - στα οποία πετούν επί του παρόντος και οι δύο αεροπορικές εταιρίες - πιθανώς να απαιτεί την εξασφάλιση κανονιστικών εγκρίσεων ή/εγκρίσεων της συγκέντρωσης.

Όσον αφορά τις επιπτώσεις που (μια πιθανή συμφωνία με την Aegean) μπορεί να έχει στον ανταγωνισμό στην ελληνική αγορά, οι Νομικοί Σύμβουλοι Ανταγωνισμού είναι ενήμεροι της θέσης που έχει λάβει το ΕΔ όσον αφορά τις συνθήκες ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά αερομεταφορών, όπως αυτή έχει διατυπωθεί σε επίσημες αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφορικά με την Ολυμπιακή, συμπεριλαμβανόμενου ότι «[η] ύπαρξη ανταγωνισμού στις αερομεταφορές αποτελεί την βασική θέση και επιδίωξη της Ελληνικής Κυβέρνησης». (παρ. 106 της αρνητικής απόφασης της Επιτροπής της 17ης Σεπτεμβρίου 2008)

Οι Νομικοί Σύμβουλοι Ανταγωνισμού μας πληροφόρησαν ότι θεωρούν πως η εύλογη αυτή θέση του ΕΔ αναπόφευκτα θα έπαιζε ρόλο στην εκτίμηση της όποιας αρμόδιας αρχής στην Ελλάδα σχετικά με τους όρους του ανταγωνισμού στην αγορά. Οι επιπτώσεις του παραπάνω στο χρονοδιάγραμμα και τη διαδικασία είναι άγνωστες επί του παρόντος. Επισημαίνουμε σχετικά ότι η Aegean εξέδωσε στις 6 Μαρτίου 2009 ανακοίνωση τύπου, με την οποία αυτή προβαίνει σε συγκεκριμένους ισχυρισμούς όσον αφορά τις προθέσεις της στην ελληνική αγορά.

Οι Νομικοί Σύμβουλοι Ανταγωνισμού επισήμαναν ακόμη ότι ο συνδυασμός: α) της καθυστερημένης συμμετοχής της Aegean στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης, β) του επιπλέον χρόνου που πιθανόν θα απαιτείτο για τον οικονομικό και νομικό έλεγχο και τις διαπραγματεύσεις που χρειάζονται προκειμένου να οριστικοποιηθούν τα συμβατικά κείμενα, γ) του όποιου επιπλέον χρόνου τυχόν απαιτηθεί μετά τη σύναψη της Πώλησης προκειμένου να ξεπεραστούν τυχόν κανονιστικά ζητήματα ή ζητήματα συγκέντρωσης και δ) της προτεινόμενης από την Aegean δίμηνης προθεσμίας προς ανάληψη του πτητικού έργου, ενέχει σημαντικούς κινδύνους όσον αφορά την δυνατότατα ολοκλήρωσης της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης εντός του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί στην Απόφαση της Επιτροπής, το οποίο το ΕΔ έχει υποχρέωση να σεβαστεί.

Η προσφορά της Aegean επίσης σιωπά ως προς το εάν η εταιρία ενδιαφέρεται να αγοράσει τα Περιουσιακά Στοιχεία της Επίγειας Εξυπηρέτησης. Εντούτοις σε ανακοίνωση τύπου της εταιρίας της 6ης Μαρτίου 2009 αναφέρεται ότι «σε περίπτωση όμως που δημιουργηθεί η ανάγκη για κάλυψη της δραστηριότητας αυτής, η Aegean μπορεί σε χρονικό διάστημα λίγων ημερών και σε συνεργασία με την Goldair...να υποβάλει πρόταση που εγγυάται αξιόπιστη λύση και για την δραστηριότητα αυτή». Είναι δυνατόν η Goldair Handling να μην υποβάλει προσφορά ή να υποβάλει προσφορά χαμηλότερη για την απόκτηση των εν λόγω στοιχείων, ιδίως δεδομένου ότι Goldair διαθέτει ήδη σημαντικό δυναμικό επίγειας εξυπηρέτησης. Αυτός ο κίνδυνος θα πρέπει να εκτιμηθεί λαμβάνοντας υπόψη και την ύπαρξη όρων στην προσφορά της Swissport να αγοράσει τα ως άνω στοιχεία για €44.8 ευρώ, όπως προαναφέρθηκε.

Η MIG κλήθηκε να αυξήσει την προσφορά της στο επίπεδο της προσφοράς της Aegean. Η απάντησή της ήταν ότι εμμένει στην αρχική προσφορά της και δεν θα έκανε προσπάθεια να απαντήσει σε ανταγωνιστικές προσφορές.

Συμπέρασμα

Το ΕΔ φέρεται να έχει να επιλέξει μεταξύ της βεβαιότητας να προχωρήσει στη σύναψη της συναλλαγής με τη MIG, ή να θέσει σε κίνδυνο αυτή την προσφορά και να αξιολογήσει μια σημαντικά αβέβαιη, αλλά ενδεχομένως υψηλότερης αξίας, προσφορά από την Aegean ή, πιθανώς, από άλλους.

Αντιθέτως, δεν είναι ξεκάθαρο σε αυτό το στάδιο εάν η πρόταση της Aegean είναι εφικτή. Περαιτέρω, το ΕΔ οφείλει να λάβει υπόψη ότι η Aegean μπορεί να επέλεξε να προσπαθήσει να εισέλθει στην διαδικασία πώλησης σε αυτό το πολύ τελικό στάδιο με σκοπό την διατάραξη της διαδικασίας πώλησης στην MIG έχοντας κατά νου την εμπλοκή της πώλησης στην MIG, δεδομένου ότι, ως άμεσος ανταγωνιστής, η Aegean μπορεί να μην επιθυμεί την πώληση των Περιουσιακών Στοιχείων της Πάνθεον σε κάποιο τρίτο μέρος.

Υπάρχει αριθμός και άλλων αβεβαιοτήτων σχετικά με την προσφορά της Aegean, όπως σχετικά με τους συμβατικούς όρους, με τη χρηματοδότηση, με κινδύνους που συνδέονται με ζητήματα ανταγωνισμού, με το νομικό/οικονομικό έλεγχο, με το χρονοδιάγραμμα, με τον κίνδυνο εργασιακών αναταραχών, και επίσης κατά πόσο η τρέχουσα προσφορά €44.8 εκατ. της Swissport για τα Περιουσιακά Στοιχεία Επίγειας Εξυπηρέτησης θα συνεχίσει να υφίσταται ή θα προκύψει ισοβαρής πρόταση από την Goldair.

Με βάση όλα τα προαναφερθέντα, οι Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι πιστεύουν ότι θα ήταν εύλογο για το ΕΔ να καταλήξει στο ότι η βεβαιότητα της Πώλησης άμεσα στη MIG είναι σημαντικότερη από την πιθανότητα υψηλότερης, αλλά κατ' ουσία λιγότερο βεβαίας, προσφοράς από τρίτο που αποφάσισε να υποβάλει προσφορά σε ένα ιδιαίτερο προχωρημένο στάδιο της διαδικασίας..." --

Πηγή: http://www.parapolitika.gr

.
 
Τι "κλιμα" επικρατει?

Θα ηταν ευχης εργον, να μας πληροφορησουν οι στην Α3 εργαζομενοι, τι κλιμα επικρατει εκει, μετα τις τελευταιες εξεληξεις στο θεμα της αλλαγης ιδιοκτησιας της ΟΑ.
 
Re: Τι "κλιμα" επικρατει?

Αυτο που εχω ακούσει απο μια φίλη μου αεροσυνοδό στην αιγαίου είναι οτι συζητηθηκε φυσικά το θέμα της πωλησης της ΟΑ στα πηγαδάκια των πληρωμάτων καμπίνας και πολλοί πιστεύουν οτι ολο αυτό θα τους οφελησει κι αυτούς λόγω του ανταγωνισμού..Κατα τα άλλα οι ρυθμοί συνεχίζονται κανονικα..Προσωπική μου άποψη,μέχρι να ανακοινωθούν οι προσλήψεις της ΟΑ όπου θα γίνει χαμός απο ελλείψεις στην αιγαίου..αυτον που πρεπει να τον έχει παρει πολύ απο κάτω είναι το αφεντικό τους που εκανε τεραστια επενδυση με 15 "μπραντ νιου" 320/321 και αλλα τόσα για optional και βλέπει οτι τα πραγματα δεν πάνε οπως τα ονειρευόταν..η αρχη έγινε με τη "μετεγγραφή" του μεχρι προτεινος διευθύνοντα συμβούλου του( μου διαφευγει το ονομά του) και συνεχίζεται με τον ανταγωνισμό στις γραμμες που μέχρι τώρα η αιγαίου θεωρούνταν μονοπώλιο..όπως και να χει η ΟΑ αρχίζει και παίρνει τον δρομο της και η Α3 πρεπει σιγα σιγα να αρχίσει να παίρνει κι αυτή τα μέτρα της..
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top