Οτιδήποτε πωλείται σε ένα ταξιδιωτικό γραφείο, μπορεί να πωληθεί μέσω ίντερνετ. Δεν αναφέρομαι απλά και μόνο σε αεροπορικά εισιτήρια. Μιλάω για πακέτα, ξενοδοχεία, ταξιδιωτική ασφάλιση...τα πάντα. Το θέμα είναι να θεσμοθετηθεί ο τρόπος με το οποίο οι πράκτορες θα βγάζουν το κέρδος τους. Δηλαδή, να είναι σταθερό το service fee για όλους, διαφορετικά καήκαμε όλοι όσοι δουλεύουμε στα γραφεία.
Κακά τα ψέματα. Πέρασε η εποχή που η αεροπορική εταιρία θεωρούσε τον πράκτορα απαραίτητο και τον επιβράβευε με προμήθειες και υπερπρομήθειες. Τώρα είναι για αυτές μία πληγή που πρέπει να κλείσει, ασχέτως με το τί λένε δημοσίως, ότι και καλά σέβονται τους πράκτορες και άλλα τέτοια. Το ίδιο αρχίζει να εφαρμόζεται και με τα CRS. Τώρα που υπάρχει το διαδίκτυο, με ένα καλό booking engine, πολλές εταιρίες θα "τσιμπάνε" τον πελάτη μέσω του ίντερνετ, πριν προλάβει να πάει στο ταξιδιωτικό γραφείο, για το οποίο θα πρέπει να δίνουν προμήθειες και CRS costs. Το ξέρατε ότι όταν κάνετε κράτηση από ταξιδιωτικό γραφείο, η αεροπορική εταιρία δίνει στο crs (Galileo, Amadeus, Worldspan κλπ) μέχρι και 8 δολάρια ανά πτήση (flight segment); Σε ένα εισιτήριο εσωτερικού, μετ' επιστροφής για παράδειγμα, η ΟΑ δίνει περίπου 16 δολάρια στο CRS για τη διαχείριση της κράτησης, συν τα έξοδα για το εισιτήριο, συν τα έξοδα για τις λίστες αναμονης, εάν χρειάζονται κλπ. κλπ. Όλα αυτά είναι πολύ σημαντική υπόθεση για την εταιρία. Φανταστείτε τι γίνεται όταν έχει να κάνει με ένα δρομολόγιο με connections. Όταν λοιπόν έχει καλή προώθηση του προϊόντος στο διαδίκτυο, και χαμηλότερη τιμή μπορεί να δίνει, αφού δεν θα έχει να δίνει τα "κερατιάτικα" (ας μου επιτραπεί η έκφραση) σε τρίτους, ή ακόμα και να τα κρατάει δικά της.
Αυτά τα ολίγα...