Iberia

Θα περίμενε κανείς ότι τέτοια κίνηση θα ήταν αναμενόμενη από την Iberia αρκετά νωρίτερα, καθώς στην Ισπανία (και ειδικά στους τουριστικούς προορισμούς και όχι όσως στην Μαδρίτη) έχουν 'αλώσει' οι locos, ξένες (Βρετανο-ιρλανδικές και Γερμανικές) και μη (Vueling κλπ). Επίσης, προβλέπεται να ξεκινήσει πτήσεις από Μαδρίτη η Ryan αλλά και η Easy θα συμπεριλάβει πλέον και εθνικούς προορισμούς στην Ισπανία...
http://www.aena.es/csee/ccurl/Slots%20i ... 202006.pdf
Αντίστοιχες κινήσεις με fake locos έχουν κάνει (ή τουλάχιστον προσπαθήσει να κάνουν) στο παρελθόν η BΑ (με την GoFly ή την BA Connect) ή η KLM (με την Transavia), η LOT (με την Central Wings)κλπ. H AirNostrum - regional offshoot της Iberia- δεν μπορεί να θεωρηθεί loco (το booking γίνεται από το site της Iberia).

Σε κάθε περίπτωση το πλάνο της ClickAir υπόσχεται υπερβολές: Ξεκινά με 12 προορισμούς από Βαρκελώνη τον Οκτώβριο 2006 και υπόσχεται 70 προορισμούς και 200 καθημερινές πτήσεις μέσα στα επόμενα δύο χρόνια...

Ο χάρτης στο link περιλαμβάνει και Αθήνα... dream on :cool:
http://www.apeapt.com/viewtopic.php?p=2 ... 1e46d4d232
 
δεν ηταν fake loco η flygo...
οσο για το αν επρπε να κινηθει νωριτερα η iberia συμφωνω...αλλα σ αυτες τις περιπτωσεις μια τετοια εταιρια ειναι σε μεγαλο....προβληματιμσο...αν δεν κανει το βημα θα χασει πελατες..(που εχασε...) αν παλι το κανει...και το κανει νωρις.. ουσιαστικα θα ταυτιστει με αυτο που τοσο καιρο πολεμουσε...
δεν ειναι τυχαιο που ο stelios θεωρει που το μεγαλυτερο λαθος της ΒΑ ηταν η ιδρυση της γκοου....διοτι με αυτον τον τροπο...η ΒΑ <<νομιμοποιησε>> τις locos και ενθαρυνε τον κοσμο να πεταει με αυτες...
 
Οι πιλοτοι της ΙΒ απειλουν με απεργιες εξαιτιας αυτης της νεας εταιριας.
Λογικο αλλωστε διοτι θα εχει κοινη βαση με τη μητρικη της και στην ουσια με βαση τους αρχικους προορισμους στην Ευρωπη θα ανταγωνιζεται λογικα την IBERIA.H Centralwings και η transavia ειναι πραγματικες Low cost.
H Centralwings ektelei kai charter οπως και η transavia αλλα η δευτερη ετσι οπως λειτουργει πλεον μοιαζει σαν μια εντελως ανεξαρτητη εταιρια η οποια ανταγωνιζεται την KLM απο την ιδια βαση ,κατι τετοιο μαλλον θα θελει να κανει και η IBERIA.Eνα αλλο παρομοιο παραδειγμα ειναι η BMIbaby η οποια εχει ως βαση της την ιδια με την ΒΜΙ δηλαδη το αεροδρομιο Heathrow αν και Low cost.
 
Δεν ξέρω αν υπάρχει σαφής ορισμός της 'πραγματικής' loco έναντι μιας fake loco - θεωρώ ότι μια fake loco είναι συνήθως θυγατρική ενός flag carrier (είτε λειτουργεί τελείως ανεξάρτητα είτε μοιράζεται υποδομή με την μητρική εταιρία) σε μια αγορά που υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός από νεο-εισερχόμενες αεροπορικές που λειτουργούν με το μοντέλο των locos. Η διαφορά των fake μπορεί να μην είναι τόσο στο business model ή και στην λειτουργία μιας 'πραγματικής' loco (προσοχή στα εισαγωγικά). Οι διαφορές είναι στο ότι ένας εθνικός αερομεταφορέας δεν θα είχε ποτέ κίνητρο να δημιουργήσει μια loco αν δεν υπήρχε έντονος ανταγωνισμός και στο ότι σκοπό έχει είτε να καταφέρει να πετάξει εκτός αγοράς τον ανταγωνισμό σκοτώνοντας προσωρινά τις τιμές και μετά να επανέρθει στην προηγούμενη κατάσταση (θυμίζει αυτό κάτι από EZY στην ρούτα ATH-LON;) είτε (αν το παραπάνω δεν είναι εφικτό) να αποσπάσει ένα μερίδιο από την αγορά των locos με όσο το δυνατό μικρότερες απώλειες στην δική του αγορά.
Σε αυτό το πλαίσιο φαίνεται ότι η Iberia μάλλον δεν είχε άλλη επιλογή.

Νομίζω ότι ειδικά η Transavia είναι τόσο ακριβή που μόνο loco δεν μπορείς να την πεις (μερικές φορές είναι πιο ακριβή από την KLM).
Τι πιστεύετε;
 
Δε νομιζω οτι η transavia ειναι ακριβη και μαλιστα απο την KLM,απλα λειτουργει οπως και οι αλλες εταιριες του ειδους δηλαδη με κλιμακωτες χρεωσεις αναλογα με τη ζητηση και τον ανταγωνισμο.
Δεν ξερω εαν αναφερεσαι σε ενα παραδειγμα που ειχε δωσει η <<Οικονομικη>> της Κ.Ελευθεροτυπιας για ενα ζευγαρι Ολλανδων το οποιο για να μεταβει στην Κερκυρα του ζητησαν γυρω στα 700Ε!!!.
Προφανως η εφημεριδα υπονοουσε τη συγκεκριμενη εταιρια η οποια οντως τυχαινει να ειναι και η μοναδικη αεροπορικη εταιρια που πεταει και με τακτικες πτησεις στο συγκεκριμενο νησι.
Μπορουσαν να επιλεξουν μια charter πτηση ολα πληρωμενα ειτε με την ιδια ειτε με αλλη Ολλανδικη εταιρια.
 
opos eicha pei kai parapano ola einai thema prosforas kai zitiseis.

logiko den einai...kapitalistiko sistima echoume, eleutheris oikonomias kai antagonismou.

an einai liges oi tomates kai poloi oi agorastes oi tomates pane sta ipsi... an einai poles oi tomates oi times archizoun na aksisonontai analoga...


tha ithela poli na matho an eseis trechate aeroporikes eteries echontas ena board of directors na dinete logo, na ftiachnete budget kai na prepei na ftasete target ti tha kanate?

tha eichate pamfthina tis times mono kai mono giati etsi goustarei o "ekso kosmos"?
 
Δεν κατανοώ αυτό που κολλάει - δεν ανέφερε κανείς ότι οι οποιεσδήποτε εταιρείες και εν προκειμένω οι αεροπορικές είναι κοινοφελή ιδρύματα. Λίγο πολύ όλοι έχουμε αντίστοιχες εμπειρίες από τις δικές μας δουλειές (τουλάχιστον εγώ στη δική μου δουλειά καταλαβαίνω τις υποχρεώσεις που αναφέρεις...). Το ότι οι Locos είναι φτηνές δεν σημαίνει ότι το κάνουν από αλτρουϊσμό ή διάθεση αγαθοεργίας, αυτό νομίζω είναι κατανοητό από όλους μας. ;)
Νομίζω ωστόσο ότι οι αγορές είναι μερικές φορές πιο πολύπλοκες από τον νόμο της αγοράς και ζήτησης. Πιστεύω ότι το board θα δεχόταν μια στρατηγική που θα ήταν ζημιογόνα για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα με σκοπό να έχει μεγαλύτερα κέρδη αργότερα ή να περιορίσει τον ανταγωνισμό.

Ομολογώ, ότι η εμπειρία μου από Transavia προέρχεται από τσεκάρισμα των τιμών στη ρούτα AMS - ATH κυρίως. Ξαναείδα κάποιες τιμές ενδεικτικά για Σεπτέμβρη και Οκτώβρη και δεν παίζουν κάτω από €324 RT με φόρους - λίγο πιο ακριβές από την KLM. Ίσως να την αδικώ σε άλλες route που να είναι όντως φτηνή.

Ελπίζω να μην ξεφεύγουμε από το θέμα του τοπίκιου. :?:
 
το οτι μια flag carrier επιλεγει να ιδρυσει μια loco δεν σημαινει απολυτα πως αποτερος σκοπος ειναι να χαλασει την αγορα των υφισταμενων locos...
μετα την επιτυχια των εν λογω εταιριων...ειτε ειναι πορτοκαλι αυτες ειτε οχι ;) .... πολλες flags αρχισαν να λοξοκοιτουν. οι επιλογες που ειχαν και εχουν ειναι τρεις.
1.να μην κινηθουν προς την εν λογω αγορα
2.να ιδρθσουν μια θυγατρικηοποως εκαναν οi klm,ba,iberia,lufthansa,lot πραγμα που ειναι και η πιο λογικη κινηση με το μικορτερο κοστος
3 να μετατραπουν οι ιδειες σε locos. οπως εγινε με την dba,lingus.αυτη η κινηση συνηθως υοθετιται απο εταιριες στον χειλο του γκρεμου...

αρα το οτι η click ειναι sub της iberia δεν την καθιστα fake. καλως την...και ας ...αργισε.. ;)
 
U R Right. Συμφωνώ με τα παραπάνω. Ο στόχος ενός flag carrier να εκδιώξει τις νεο-εισερχόμενες ιδρύοντας μια θυγατρική loco είναι ανέφικτος οπότε απλά τον καθιστά ...ευσεβή πόθο, οπότε περιορίζονται στο να ανταγωνιστούν στην ίδια αγορά.
Ο όρος fake κολλάει στο ότι εκβειάζονται να κινηθούν σε αυτήν την κατεύθυνση και δεν θα το επιχειρούσαν σε περίπτωση που δεν ζόριζαν τα πράγματα. Αν πχ στην Ιρλανδία η Lingus κατάφερνε να περιορίσει την Ryan (ή αν γένει οι διεθνείς συνθήκες οδήγουσαν στον περιορισμό της Ryan), τότε σταδιακά θα αποκτούσε πάλι την προηγούμενη της συμπεριφορά.
 
BA confirms Iberia bid consortium

British Airways (BA) has confirmed that it is part of a consortium looking at bidding for Spanish airline Iberia.
The UK airline said it had joined forces with private equity groups TPG Capital, Vista Capital, Inversiones Ibersuizas and Quercus Equity.

But BA added in its statement that there was "no guarantee that a formal bid will be made" for Iberia.

Prior to BA joining its consortium, TPG has already informally offered 3.4bn euros ($4.6bn; £2.3bn) for Iberia.

Fourth largest

BA already owns a 10% stake in Iberia and has an option for another 30%.

Iberia is Europe's fourth largest airline, with lucrative routes to South America.

While TPG Capital is based in the US, Vista Capital, Inversiones Ibersuizas and Quercus Equity are all Spanish companies.

Revenues at Iberia, which employs 25,000 people, were up 10% last year - but profits fell 64%.

German flag carrier Lufthansa has also said it might bid, saying that Iberia is "of strategic interest to Lufthansa in principle".

Consolidation in the airline industry is expected to continue as the "open skies" agreement between the US and Europe willl allow more budget airlines to fly across the Atlantic.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/6679067.stm
 
Top