Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

  • Thread starter Thread starter SARIDAKIS VASILIS
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Να ευχαριστήσω τον Γιάννη Στουρνάρα που με σημερινή του συνεντευξη επιβεβαιώνει πλήρως αυτό που λέω εδώ και 1 εβδομάδα σε αυτό το thread:

Πρέπει όμως παράλληλα να υπάρχει μια ισορροπία, μια χρυσή τομή μεταξύ καπιταλισμού και δημοκρατίας. Δηλαδή μεταξύ του καπιταλισμού και του κοινωνικού κράτους, του καπιταλισμού και της εποπτείας του. Θα πρέπει να υπάρχουν όρια στον ανεξέλεγκτο προσωπικό πλουτισμό. Δεν μπορεί ο καθένας να συσσωρεύει ανεξέλεγκτα πλούτο. Μέσω του φορολογικού συστήματος και των κοινωνικών παροχών, ένα μέρος του πλούτου πρέπει να αναδιανέμεται.

Τα bold είναι δικά μου.

Όπως λέω συνέχεια, ο ιδιώτης θα αποφέρει όφελος στην οικονομία και στον εργαζόμενο με την προϋπόθεση πως το κράτος θα κατοχυρώνει θεσμικά (εποπτεία) την εύρυθμη και δίκαιη λειτουργία της ιδιωτικής οικονομίας.
 
Για το αν η φραπορτ έχει λεφτά ή όχι, κι αν έχει που τα κρύβει, αν όχι γιατί δεν κλείνει, δεν μπορώ να απαντήσω εγώ, όπως δεν μπορείς και εσύ, ο σολρο, ο φλεσλαντ, ο σπιντμπερντ, ο Αλεβιζόν, η ΟΣΥΠΑ, η πασεγε, η γενοπ, ο ΣΕΒ, η ΙΑΤΑ, ο ΠΟΜΙΔΑ κ.ο.κ Να μας φέρετε μια σοβαρή κι εμπεριστατωμένη έκθεση απ΄τους διάφορους οίκους αξιολόγησης να το δούμε το θέμα.

Για τα υπόλοιπα, ας μην εθελοτυφλούμε. Και η παιδεία, και η υγεία ιδιωτικές είναι με αρχινταβά το ίδιο το κράτος και ένα σωρό κρατικούς υπαλλήλους να θηασυρίζουν μαύρα. Ειδικά όλη αυτή η κάστα που εκμεταλλεύεται τον πόνο μας θέλει κάτεργα γτ δεν έχει τα μπαλάκια να πάει στον ιδιωτικό τομέα να ζητάει και να παίρνει ότι γουστάρει παρά μόνο έχει την μονιμότητα κορώνα κι έπειτα κάνει παιχνίδι.

Τέλος, πολλοί θέλω να πιστεύω δεν ευχόμαστε να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα, αλλά να συνέλθει ο γείτονας, να αντιληφθεί τι γίνεται γύρω του και να μιλάει λιγότερο για να δουλεύει περισσότερο (γενικό το σχόλιο φίλε σατκορφου, ξέρω ότι είσαι απ΄τους καλούς και σε πονάει το θέμα όπως πονάει κι εμάς). Άλλωστε η κατσίκα είναι εξασφαλισμένη, συνήθως βολεύεται με καμιά πρόωρη σύνταξη, καμιά μετάταξη, πάντα κάτι έχει ο Μεγαλοδύναμος...
 
απο τα προηγούμενα σχόλια καταλαβαίνω οτι μεγάλο ποσοστό όσων επιθυμούν διακαώς την ιδιωτικοποιηση των 14 κερδοφόρων α/δ ,
ουσιαστικά θέλουν να δούν Δ.Υ. να χάνουν τη δουλειά τους- άσχετα αν γίνει ποτέ αυτό- έχοντας ώς κύριο επιχείρημα την κακή σημερινή εικόνα τους... Προφανώς όταν μιλάνε για Δ.Υ έχουν στο μυαλό τους μια κυρία απόφοιτη του δημοτικού να βάζει σφραγίδες σε ενα γραφείο, που έχει μπεί τη δεκαετία του 80 με μέσο γιατί ο μπαμπάς της ήταν αφισοκολλητής, κλπ κλπ. Δεν είναι έτσι τα πράγματα αγαπητοί, αρκετοί που βρίζουν τους Δ.Υ μπορεί να έδωσαν εξετάσεις και να μην τα κατάφεραν σε κάποιο διαγωνισμό, σημειωτέον οτι απο το 1994- 23 χρόνια τώρα - και μετά όλοι οι Δ.Υ. μπαίνουν μέ ΑΣΕΠ...Τα περί μέσων κλπ μπορεί να ισχύουν σε τίποτα οργανισμούς, αλλά όχι στο Στενό Δημόσιο. Βεβαίως, όπως έχω αναφέρει σε προηγούμενοι Post ή έλλειψη ουσιαστικής αξιολόγησης, η οποία αναγκαστικά εμπεριέχει και το υποκειμενικό στοιχείο, φέρνει τις αγκυλώσεις που βλέπουμε, με μοριοδοτήσεις και τοποθετήσεις διευθυντών που μπορεί να μήν έχουν ιδέα απο management, αλλά αυτό δεν είναι που ήθελαν οι βουλευτές μας όλα αυτά τα χρόνια, δεν ήθελαν τους δικούς τους ανθρώπους στις θέσεις κλειδιά για να ελέγχουν τα πράγματα? αυτοί οι βουλευτές - υπουργοί είναι οι ίδιοι που σήμερα κατηγορούν άλλους για τη σημερινή κατάσταση.
Και αύριο θα παμε να ξαναψηφίσουμε τους ίδιους, - τους άλλους δηλαδή - αυτους δηλαδή που τόσα χρόνια με τις ενέργειές τους τα έφεραν σε αυτή την κακομοιριά !!
Τα 14 που μέχρι σήμερα βγάζουν τα λεφτά (που πάνε αλλού) τα δίνουμε, κρατάμε τα παθητικά, για τα οποία δεν μιλάει κανείς... ας κλείσουν λοιπόν και αυτά, ή ας τα πάρουν οι Δήμοι για να πληρώνουν περισσότερα οι δημότες του (που θέλουν και αεροδρόμιο !!!). Αλήθεια , γιατί δεν ενδιαφέρεται κάποιος απο την "ιδιωτική πρωτοβουλία" να τα αναλάβει χωρίς αντίτιμο, να τα αναβαθμίσει και οτι βγάλει δικά του? εκεί είναι το ρίσκο και η πραγματική βελτίωση που όλοι εδώ μέσα θέλουν !!!
Αύριο λοιπόν οι φόροι θα αυξηθούν και άλλο για να ρεφάρουν τις απώλειες των σημερινών εσόδων, μιά που κονδύλια δεν ξοδεύονται τόσα χρόνια για τα α/δ πέρα απο τα λειτουργικά τους έξοδα, τα οποιά ανέρχονται ούτε στο 20% των εσόδων, αλλά οι περισσότεροι, ΜΜΕ και οι νεοφιλελευθεροι θα τα "ρίχνουν" στους μισθους των Δ.Υ και τις συντάξεις...
Ας συνεχίσουμε λοιπόν να σκεφτόμαστε έτσι, όπως μας θέλουν τα μεγαλοσυμφέροντα, να είμαστε δηλαδή υπαλληλάκια των 300 ευρώ, ρομποτάκια και ευτυχείς που μας δίνουν καποιο ψίχουλο και σε λίγα χρόνια δεν θα έχει μείνει τίποτα όρθιο... όσο θα βλέπουμε το δέντρο και οχι τό δάσος, οτι δηλαδή δεν μας φταίει ο ρωσοπόντιος συνταξιούχος που του δίνουν κάποια σύνταξη, ενω δεν έχει πληρώσει ουτε δραχμούλα, αλλά αυτοί που πήραν την απόφαση να του τη δώσουν απο τα αποθεματικά του ΝΑΤ για να κάνουν κοινωνικη πολιτική (!!!)...Φταίνε οι ΥΠΑτζήδες για τις τουαλέτες και όχι ο υπουργός που επι 10 και πλέον χρόνια δεν θέλησε να αντικαταστήσει 2 συνταξιοδοτημένους υδραυλικούς, αφήνοντας κανέναν !!! Σήμερα τα α/δ, αύριο τα λιμάνια, τα νοσοκομεία, η ενέργεια, οι δρόμοι και ένα σωρό άλλα που όταν το καταλάβουμε θα είναι πλεον πολύ αργά ! Καλό σας βράδυ και όνειρα γλυκά !!
 
Καλό βράδυ satcorfu. Εγώ προσωπικά θα καθίσω να σκεφτώ τώρα το βράδυ τους καημένους τους εργαζόμενους των ΗΠΑ, Αγγλίας, Καναδά, Αυστραλίας, Ιταλίας, Γερμανίας, Νορβηγίας, Σουηδίας, Λουξεμβούργου, Γαλλίας, Ιαπωνίας και μερικών ακόμα που έχουν μισθούς πείνας ως μέλη φιλελεύθερων, καπιταλιστικών οικονομιών.
Μακάρι να έβλεπαν το φως και να ζουσαν με τον φάρο της σοβιετικο-σοσιαλιστικής Ελλάδας. Κρίμα για εκείνους που δεν αλλάζουν το οικονομικό τους μοντέλο.
 
Nομίζω ότι εξάγεις συμπεράσματα που σε βολεύουν. Για την κατάντια των α/δ οι τελευταίοι που ευθύνονται είναι οι υπάλληλοι τους, μη λέμε πάλι τα ίδια. Φυσικά, πολύ θα ήθελα και μια αξιολόγηση για να δούμε όχι ποιοί δουλεύουν αλλά ποιοί πραγματικά παράγουν. Σε όποια δημόσια υπηρεσία και να πάς, ειδικά όσο μπαίνουμε στον στενό δημόσιο τομέα, τόσο περισσότερα "φίδια" συναντάς. Τα παραδείγματα άπειρα και μάλιστα πολλές φορές προσωπικά έχω γίνει μάρτυρας σε καταστάσεις που πραγματικά ντράπηκα για το ποιον συνανθρώπων μου. Είμαι βέβαιος ότι στα χρόνια που εργάζεσαι στην ΥΠΑ δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχεις συναντήσει τέτοια φίδια, είτε στα κεντρικά που είναι φιδεμπορικό Α' κατηγορίας είτε ακόμη και στα α/δ. Απλά, το αποδέχεστε διότι δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα ενώ θα έπρεπε να είστε οι πρώτοι που θα διώχνουν τους προβληματικούς.

Ξέρεις, πολλοί δεν είμαστε καν υπαλληλάκια των 300 ευρώ, είμαστε επιχειρηματίες των ??? ευρώ. Όπερ, το εισόδημα μας δεν είναι εξασφαλισμένο και πρέπει να φτύσουμε αίμα πρώτα για να πληρώσουμε προσωπικό, φόρους, ταμεία, ΔΕΗ κλπ κι έπειτα ότι περισσέψει καταλήγει σε εμάς. Κι όλα αυτά σε ένα περιβάλλον που μόνο την υγιή επιχειρηματικότητα δεν ευνοεί. Θα μου πείς τι με νοιάζει εμένα, όλοι κλέφτες και φοροφυγάδες είσαστε κλπ κλπ οπότε θα σου απαντήσω ότι κι εμένα πλέον δεν με νοιάζει αν στο δημόσιο καίγονται τα χλωρά μαζί με τα ξερά. Η κατάσταση είναι άκρως προβληματική και μάλιστα δεν είναι όλες οι υπηρεσίες θεωρητικά αυτοτελείς σε έσοδα όπως η ΥΠΑ -αν και για την ΥΠΑ ή τη ΔΕΗ ας πούμε τα έσοδα δεν είναι δικά τους, είναι δημόσιο αγαθό. Εκτός κι αν θεωρείς πώς οι φόροι μας, αυτούς που πληρώνεις κι εσύ, δίνουν αυτοτέλεια σε όλο το δημόσιο τομέα.

Νομίζω το εξαντλήσαμε το θέμα, εδώ θα είμαστε να κρίνουμε αλλά και να κριθούμε. Πραγματικά εύχομαι σε 30, 40, 50 χρόνια να μπορούμε να δείξουμε ένα διαφορετικό πρόσωπο ως κοινωνία, με τα τωρινά ωστόσο δεδομένα δεν υπάρχει φώς. Οι σάπιοι δεν θέλουν να αλλάξουν τα πράγματα και δυστυχώς αυτό είναι αντικατοπτρισμός της ίδιας της κοινωνίας...
 
Speedbird8":tsiu8ved said:
Δεν εννοώ τους ΥΠΑτζηδες στους 1,000 εργαζόμενους αλλά όσον αφορά τα δημόσια αεροδρόμια υπαρχουν ένα σωρό άτομα στο καθένα, δημόσιοι υπάλληλοι, που δεν κάνουν ΤΙ-ΠΟ-ΤΑ.

Προσπαθώ ακόμα να κατανοήσω τι ακριβώς σημαίνει αυτό. :roll: :thx:

Στα αεροδρόμια, οι μόνοι υπάλληλοι δημόσιων φορέων που υπάρχουν είναι οι εξής: ΥΠΑ, Πυροσβεστική, Τελωνείο, Αστυνομία, Μετεωρολογία. Για τους 4 τελευταιους φορείς δεν αλλάζει κάτι. Παραμένουν ως έχουν. Απλά η Αστυνομία περιορίζεται μόνο στο Διαβατηριακό Έλεγχο και Αστυνόμευση και αποχωρεί από το Security Screening όπου πλέον μπαίνουν ιδιωτικές εταιρείες σε όσα αεροδρόμια δεν υπήρχαν ήδη.

H Fraport αναλαμβάνει τη λειτουργία των αεροδρομίων οπότε ουσιαστικά αναλαμβάνει τα καθήκοντα ειδικοτήτων της ΥΠΑ όπως αερολιμενικοί, οικονομικοί/διοικητικοί και υπαλληλοι τεχνικής συντήρησης/υποστήριξης (οδηγοί, ηλεκτρολόγοι, μηχανικοί).

Οι ειδικότητες της ΥΠΑ που σχετίζονται με την αεροναυτιλία (ΕΕΚ, Ηλεκτρονικοί, Τηλεπικοινωνιακοί) παραμένουν ως έχει, ενώ δημιουργείται πλέον το κλιμάκιο της ΑΠΑ σε κάθε αεροδρόμιο για να επιβλέπει την Fraport.

Γενικά πάντως τα περιφερειακά αεροδρόμια ήταν υπο-στελεχωμένα από πλευρας προσωπικού λειτουργίας (ΥΠΑ). Δεν πολυ-αντιλαμβάνομαι το "σωρό" δημοσίων υπαλλήλων που αναφέρεσαι. Η Fraport αυτή τη στιγμή έχει προσλάβει αριθμητικά αρκετά περισσότερο κόσμο από τον αντίστοιχο που είχε η ΥΠΑ για τα ίδια καθήκοντα.
 
Ελπίζω να μην σε πειράζει να πετάξω και εγώ μια φορά την μπάλα στην εξέδρα, γιατί όσοι είναι αντίθετοι με την ιδιωτικοποίηση μόνο αυτό κάνουν. Έχω παραθέσει παραδείγματα, links, επιχειρήματα και το μόνο που έχω λάβει (και οι άλλοι που συμφωνούν μαζί μου) είναι κραυγές και ρητορεία κατά του "νεοφιλελευθερισμού" (δυνατό επιχείρημα, δεν λέω #sarcasm). Οπότε θα απαντήσω και εγώ σε αυτό που λες πως "εχεις την γνώμη σου και εγώ την δική μου για αυτό που έγραψα". Με όλο τον σεβασμό, αλλά όταν πέφτουμε σε ανούσιο τοίχο κάθε φορά που γράφουμε με νούμερα και στοιχεία, έχουμε το δικαίωμα έστω και μια φορά να κάνουμε το ίδιο.

Edit: Και κάτι ακόμα: Δεν είναι δικό μου πρόβλημα αν μερικοί δεν γνωρίζουν πως λειτουργούν οι σύγχρονες χρηματαγορές και αγορές κεφαλαίου και δεν έχω καμία άλλη διάθεση να εξηγώ πράγματα. Αν κάποιοι νομίζουν οτι η Fraport και εταιρίες τέτοιου επιπέδου (που φέτος είχε 400 εκατ. δολάρια καθαρά κέρδη) είναι στα όρια της χρεοκοπίας, δικαίωμά τους. Εξάλλου η φρασεολογία 'νεοφιλελεύθεροι' κτλ δείχνει πως δεν ενδιαφέρονται για διάλογο με επιχειρήματα αλλά έχουν εκ των προτέρων αποφασίσει τι πιστεύουν για κάτι.

Τέλος ένα σημερινό δημοσίευμα σχετικά με το θέμα, μιας και αναφέρθηκε:

http://www.euro2day.gr/news/enterprises ... -aero.html

αλλά και χθεσινό δημοσίευμα της Καθημερινής:

Πολλαπλή σημασία έχει για την ελληνική οικονομία η ολοκλήρωση της συμφωνίας των περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με παράγοντες κοντά στη συμφωνία, η κίνηση αυτή όχι μόνον θα γεμίσει με χρήματα τα δημόσια ταμεία, αλλά θα έχει ευεργετικά αποτελέσματα σε όλες τις τοπικές οικονομίες.

«Αυτοί οι άνθρωποι (σ.σ.: της Fraport)», παρατηρούσε παράγων κοντά στις αποκρατικοποιήσεις, «βάζουν πολλά λεφτά με σκοπό να τα πάρουν πίσω με κέρδος. Για να το πετύχουν αυτό, μόνον ένας τρόπος υπάρχει: να γεμίσουν ασφυκτικά τα αεροδρόμια με επιβάτες. Και όταν συμβεί αυτό, αυτοί οι επιβάτες κάπου θα πρέπει να μείνουν, κάτι να φάνε και κάπως να διασκεδάσουν». Ετσι προκύπτουν τα τοπικά οφέλη, αλλά και οφέλη για την ελληνική οικονομία γενικότερα. Τα οφέλη αυτά αναγνωρίζουν όλοι οι επαγγελματικοί φορείς (και όχι μόνο), οι οποίοι ευθύς εξαρχής έχουν ταχθεί υπέρ της ολοκλήρωσης της συγκεκριμένης αποκρατικοποίησης.

...

Στη δεκαετία, τα έσοδα που θα έχει το ελληνικό Δημόσιο από τα περιφερειακά αεροδρόμια αναμένεται να ξεπεράσουν τα 10 δισ. ευρώ σε ονομαστικές τιμές, εκπληρώνοντας έτσι ένα σημαντικό στόχο εσόδων που έχει τεθεί για το υπερταμείο.
 
Speedbird8":1ufdzqbt said:
Edit: Και κάτι ακόμα: Δεν είναι δικό μου πρόβλημα αν μερικοί δεν γνωρίζουν πως λειτουργούν οι σύγχρονες χρηματαγορές και αγορές κεφαλαίου και δεν έχω καμία άλλη διάθεση να εξηγώ πράγματα.
Κατά βάθος γνωρίζουν ή είναι αρκετά υποψιασμένοι, όμως μετά από 95 τόσα χρόνια κομμουνιστικής προπαγάνδας (αρχίζοντας από τον Α. Παπαναστασίου!) και αρκετές δεκαετίες που η εμπλοκή με τον δημοσιο τομέα είναι ο μόνος δρόμος για τον μέσο Έλληνα προτιμούν να κάνουν πως δεν καταλαβαινουν.
 
Και κάτι τελευταίο και σταματώ πλήρως τον 'διάλογο' κωφών. Η τροίκα ζητάει η συνταξιοδοτική δαπάνη της Ελλάδας να πεσει στο 10% (18δις). Αυτή την στιγμή είναι στο περίπου στο 14% (25δις) του ΑΕΠ. Το ΑΕΠ της χώρας είναι 180 δις. Προ κρίσης είχε αγγίξει τα 230 δις. Το 10% των 230 δις είναι 23δις. Βάλτε τα κάτω και δείτε γιατί είναι σημαντική η αύξηση του ΑΕΠ λοιπόν. Πως αυξάνεται το ΑΕΠ? Με ανάπτυξη. Πως υπάρχει ανάπτυξη? Με επενδύσεις. Βάλτε το καλά στο μυαλό σας γιατί χρειάζονται επενδύσεις. Και σταματάω εδώ για το συγκεκριμένο θέμα.
 
Speedbird8":38py6mzu said:
Edit: Και κάτι ακόμα: Δεν είναι δικό μου πρόβλημα αν μερικοί δεν γνωρίζουν πως λειτουργούν οι σύγχρονες χρηματαγορές και αγορές κεφαλαίου και δεν έχω καμία άλλη διάθεση να εξηγώ πράγματα. Αν κάποιοι νομίζουν οτι η Fraport και εταιρίες τέτοιου επιπέδου (που φέτος είχε 400 εκατ. δολάρια καθαρά κέρδη) είναι στα όρια της χρεοκοπίας, δικαίωμά τους. Εξάλλου η φρασεολογία 'νεοφιλελεύθεροι' κτλ δείχνει πως δεν ενδιαφέρονται για διάλογο με επιχειρήματα αλλά έχουν εκ των προτέρων αποφασίσει τι πιστεύουν για κάτι.

Τέλος ένα σημερινό δημοσίευμα σχετικά με το θέμα, μιας και αναφέρθηκε:

http://www.euro2day.gr/news/enterprises ... -aero.html

αλλά και χθεσινό δημοσίευμα της Καθημερινής

Ελπιζω οτι το δημοσίευμα του Reuters να διαφωτίσει ολίγον
http://www.reuters.com/article/us-frapo ... SKCN10B0GH
Πιθανόν να είναι απο αυτά που διαβάζουμε εμείς που δεν γνωρίζουμε απο οικονομικά !!!

το δημοσίευμα της Euro2day, δεν μας λέει κάτι καινούργιο, το είχε γράψει σε Δελτίο Τύπου η fraport, στις 6 Μαρτίου και ουσιαστικά λεει οτι "τώρα βρήκαμε τα απαραίτητα χρήματα για να αναλάβουμε τα α/δ, μέχρι χτές ΔΕΝ τα είχαμε και γράφαμε μπούρδες στις ανακοινώσεις οσον αφορά τις καθυστερήσεις"
Οσον αφορά την Καθημερινή , μιλάμε για την ίδια εςφημερίδα που δημοσιεύει αυτούσια τα Δελτία Τύπου της εταιρείας, έτσι δεν είναι ?
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top