Idiwtikopoihsh OA

  • Thread starter Thread starter sxoaa
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Ζημίες 87 εκατ. ευρώ

Ολυμπιακές Αερογραμμές: Ζημίες 87 εκατ. ευρώ το 2004

Ζημίες ύψους 87 εκατ. ευρώ εμφάνισαν στη χρήση 2004 οι Ολυμπιακές Αερογραμμές παραμένοντας ζημιογόνες για δεύτερη συνεχή χρονιά μετά τη σύστασή τους.

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ ON LINE
Πέμπτη, 7 Ιουλίου 2005 18:05
 
Τα ιδια λεει και ο ξενος τυπος!
July 7, 2005

Greece's Olympic Airlines, which the government wants to sell, on Thursday posted a 2004 net loss of EUR87 million (USD$104 million), remaining deep in the red for the second straight year after its relaunch.

Greece is trying to privatize the airline as part of a EUR1.6 billion (USD$1.91 billion) state divestments agenda to pay down public debt, one of the highest in the euro zone as a percentage of gross domestic product (GDP).

The government is currently holding talks with preferred bidder Olympic Investors-York Capital. The sale involves Olympic's subsidiaries in ground handling and aircraft servicing.

The country's transport minister has said the privatization is Olympic's only chance for survival.

Olympic Airlines, the successor of debt-laden Olympic Airways, lost EUR23 million (USD$27.5 million) in 2003 when it was launched. Together with last year's poor results, accumulated losses are dangerously close to the airline's equity of EUR130 million (USD$155.3 million).

To make things worse, the carrier is being sued by former employees for wage claims of EUR55 million (USD$65.7 million), according to auditors' notes on its financial results, which were based on Greek accounting standards.

(Reuters)
 
apotharintika nea gia tis OA apo simerino arthro sto site tis Kathimerinis:



Στα όρια αδιεξόδου η πώληση της Oλυμπιακής
Tης Aριστεας Mπουγατσου

Λεόντειες αλλά και ανέφικτες εγγυήσεις απαιτεί να λάβει από το ελληνικό Δημόσιο, τον πωλητή των Oλυμπιακών Aερογραμμών, η Kοινοπραξία Olympic Investors - York Capital, σε βαθμό που ουσιαστικά να αναιρείται η Σύμβαση Eξαγοράς (Sales and Purchase Agreement), αλλά και το προβλεπόμενο τίμημα.

Σύμφωνα με ασφαλείς πηγές τα τελευταία εικοσιτετράωρα η διαβούλευση των συμβούλων του Δημοσίου (Lazard και του νομικού συμβούλου) έχει εξελιχθεί σε πραγματική διελκυστίνδα εξαιτίας των όρων που κόμισε η πρώτη προτιμητέα για αποκλειστική διαπραγμάτευση, η Olympic Investors. H τελευταία, μέσω ενός πολυσέλιδου νομικού κειμένου που συνέταξε για λογαριασμό της το νομικό γραφείο Allen & Overy και τιτλοφορείται «Vendor Warranties Telating to Olympic» ζητεί από το Δημόσιο εγγυήσεις εύλογες για τη διασφάλισή της, αλλά και ανατρεπτικές τής συμφωνίας της σε βασικούς όρους.

Tο δεύτερο αυτό κείμενο, ουσιαστικά, έχει προκαλέσει αμηχανία και ίσως οδηγήσει σε αδιέξοδο τις διαπραγματεύσεις, αν δεν αρθούν από την πλευρά των «μνηστήρων» τέσσερις τουλάχιστον όροι και προϋποθέσεις, που εκτός από την αλλοίωση της προσφοράς τους προσκρούουν στο κοινοτικό δίκαιο, αλλά και στην ωμή πραγματικότητα, βάσει της οποίας συνεστήθησαν και λειτουργούν οι Oλυμπιακές Aερογραμμές.

Aπό το κείμενο των ακραίων προϋποθέσεων που η Olympic Investors θέτει στο Δημόσιο δεσπόζουν οι εξής:

- Δεν αναγνωρίζει και δεν αναλαμβάνει υποχρεώσεις των Oλυμπιακών Aερογραμμών που υπερβαίνουν τη συνήθη περίοδο πιστώσεων για την αεροπορική βιομηχανία, δηλαδή τις 30 ημέρες, που αφορούν τέλη προσγείωσης - απογείωσης, υπηρεσίες handling, catering, οφειλές προς αεροδρόμια, την YΠA ή άλλους οργανισμούς. Mε ένα λόγο, φαίνεται, ότι δεν αναλαμβάνει το μεγάλο μέρος των ληξιπρόθεσμων οφειλών των O.A., όπως αυτές καταγράφονται στον ισολογισμό του 2004.

- Aπαιτεί το Δημόσιο να δεσμευτεί ότι οι O.A. δεν έχουν οφειλές προ τα ασφαλιστικά ταμεία (IKA-TEAM και ETEAM), ούτε υποχρεώσεις προς τους εργαζομένους που απορρέουν από την κείμενη σχέση απασχόλησής τους. Oι αναγραφόμενες στον ισολογισμό σχετικές υποχρεώσεις αγγίζουν τα 30 εκατ. ευρώ.

- Zητεί ρητή δέσμευση για την καταβολή ποσού 10 εκατ. ευρώ από την O.A. προς τις Oλυμπιακές Aερογραμμές, ως ποσό αποζημίωσης για την απόλυση μεγάλου μέρους του προσωπικού που χρησιμοποιεί η δεύτερη σε σταθμούς του εξωτερικού και δεν περιλαμβάνεται στον ισολογισμό μετασχηματισμού (2003).

- Zητεί από το Δημόσιο την εγγύηση ότι όλες οι ενέργειες απόσχισης του πτητικού έργου της O.A. στις Aερογραμμές, ο μετασχηματισμός των Mακεδονικών Aερογραμμών και της Aεροπλοΐας κ.ά. έγιναν σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.




 
Ε.Ε. - Το φθινόπωρο η απόφαση για την Ολυμπιακή

Ε.Ε. - Το φθινόπωρο η απόφαση για την Ολυμπιακή

Το φθινόπωρο θα πρέπει να αναμένεται να ολοκληρωθεί η εξέταση του φακέλου της Ολυμπιακής και να δημοσιοποιηθεί η σχετική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσε σήμερα ο εκπρόσωπος του αρμόδιου για τις μεταφορές Επιτρόπου, Ζακ Μπαρό.

Όπως είπε ο κ. Μπαρό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει το φάκελο της Ολυμπιακής Αεροπορίας με έρευνα που έχει ξεκινήσει από το Μάρτιο του 2004 και η οποία πρόκειται να ολοκληρωθεί στο μέλλον.

Απαντώντας σε ερώτηση για την πορεία των ερευνών τις οποίες ξεκίνησε η Επιτροπή στις 16 Μαρτίου 2004 για τις κρατικές ενισχύσεις που έχουν χορηγηθεί στον εθνικό μας αερομεταφορέα, ο γάλλος Επίτροπος είπε ότι υπάρχει μια ανοιχτή διαδικασία σε ό,τι αφορά την Ολυμπιακή από το Μάρτιο του 2004 και ότι η ολοκλήρωση των ερευνών δεν πρόκειται να καθυστερήσει.

Ο εκπρόσωπος του γάλλου Επιτρόπου, Στεφάν Ντε Ρινκ, διευκρίνισε ότι σήμερα -στην τελευταία πριν από τις θερινές διακοπές συνεδρίαση της Επιτροπής- δεν ελήφθη καμία απόφαση για την Ολυμπιακή, και ότι το θέμα αυτό δεν είχε περιληφθεί καν στην ημερήσια διάταξη των σημερινών εργασιών της Επιτροπής.

Ο κ. Ρινκ πρόσθεσε ότι η απόφαση επί της έρευνας δεν επίκειται άμεσα, σίγουρα όχι μέσα στο καλοκαίρι, και ότι η ολοκλήρωση της έρευνας και η δημοσιοποίηση της απόφασης θα πρέπει να αναμένονται μέσα στο φθινόπωρο.

Όπως μεταδίδει ο ανταποκριτής του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, επικαλούμενος καλά πληροφορημένες πηγές της Επιτροπής, η απόφαση του εκτελεστικού οργάνου της Κοινότητας για την ολοκλήρωση των ερευνών επί των κρατικών ενισχύσεων συνδέεται άμεσα με τη διαδικασία πώλησης της Ολυμπιακής.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, επιδίωξη της Επιτροπής είναι να ευοδωθούν πρώτα οι προσπάθειες για την πώληση της εταιρείας, εξέλιξη η οποία, όπως εκτιμούν οι ίδιες πηγές, θα δημιουργήσει νέα δεδομένα στο εθνικό μας αερομεταφορέα.

Οι ίδιες πηγές σημείωναν ότι αποτέλεσμα μιας τέτοιας εξέλιξης θα είναι να εξετάζονται όλες οι πτυχές του ζητήματος σε νέα βάση και ο αγοραστής θα είναι προνομιακός συνομιλητής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διευθέτηση όλων των εκκρεμοτήτων που αφορούν την Ολυμπιακή.

Πηγή ΑΠΕ
 
apo to in.gr


Αθήνα


Ενώπιον του διλήμματος της πώλησης χωρίς εγγυήσεις ή του κλεισίματος της Ολυμπιακής Αεροπορίας (που συνεπάγεται και ανάλογο πολιτικό κόστος) θα βρεθεί η κυβέρνηση μετά τις 15 Αυγούστου.

Την περίοδο αυτή αναμένεται και η οριστική απάντηση της - αμερικανικών συμφερόντων- Olympic Investοrs για την εξαγορά του εθνικού μας αερομεταφορέα.


Όπως υποστηρίζει η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία», οι διαπραγματεύσεις της βρετανικής Lazard (ο σύμβουλος της κυβέρνησης) με την Olympic Investors (το σχήμα που επελέγη ως «προτιμητέος» υποψήφιος αγοραστής) βρίσκονται στο τέλος τους και η ενδιαφερόμενη εταιρεία ζήτησε προθεσμία δέκα ημερών ώστε να ενημερωθούν οι νομικοί σύμβουλοι του αμερικανικού επενδυτικού fund (York Capital) που θα βάλει τα χρήματα και το οποίο διαχειρίζεται στις ΗΠΑ κεφάλαια 10 δισ. δολ..

Η πρόταση πώλησης της Ολυμπιακής που βρίσκεται αυτή τη στιγμή «στο τραπέζι» από την πλευρά της κυβέρνησης αφορά το σύνολο του ομίλου και περιλαμβάνει το πτητικό μέρος (Ολυμπιακές Αερογραμμές) και την εταιρεία «Ολυμπιακή Αεροπορία-Υπηρεσίες Α.Ε.», όπου ανήκουν οι υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης (handling), η επισκευαστική βάση, η μονάδα πληροφορικής, το εκπαιδευτικό κέντρο και η εταιρεία τροφοδοσίας καυσίμων.

Η York Capital προσφέρει κάλυψη των χρεών ύψους 120 εκατ. ευρώ, παροχή κεφαλαίου κίνησης ύψους 40-50 εκατ. ευρώ, αλλά δέσμευση μόνο για ορισμένο τμήμα του προσωπικού.

Ετσι μεγάλο μέρος από το σύνολο των 3.500 εργαζομένων θα υποχρεωθεί να μεταταγεί σε άλλες υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα ή να αποχωρήσει με εθελουσία εξόδο.

Τελική συμφωνία, ωστόσο, δεν μπορεί να υπάρξει πριν εκδοθεί η οριστική απόφαση της Κομισιόν, η οποία απαιτεί να επιστρέψει η Ολυμπιακή στο ελληνικό Δημόσιο 200 εκατ. ευρώ από επιδοτήσεις και έμμεσες ενισχύσεις που έλαβε στο παρελθόν.

Έτσι, η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να υπογραφεί προσύμφωνο με τον υποψήφιο αγοραστή ώστε στη συνέχεια να ζητήσει από την Κομισιόν «άφεση αμαρτιών» προκειμένου να ολοκληρωθεί η πώληση. Διαφορετικά η κυβέρνηση θα βάλει λουκέτο στην Ολυμπιακή.

news.in.gr
 
Συζητήσεις με την Olympic Investors/York Capital για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές
Με το σχήμα Olympic Investors/York Capital συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για την αποκρατικοποίησης της εταιρείας Ολυμπιακές Αερογραμμές, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών.

Την Τετάρτη ενημερώθηκε η Διϋπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων από τον χρηματοοικονομικό και το νομικό σύμβουλο του Ελληνικού Δημοσίου για τις συζητήσεις.

Σύμφωνα με τον Reporter, αν δεν προχωρήσουν οι διαπραγματεύσεις με τον υποψήφιο αγοραστή, τότε οι Ολυμπιακές Αερογραμμές θα οδηγηθούν σε διαδικασία εκκαθάρισης. Οι όποιες τελικές αποφάσεις θα έχουν ληφθεί έως τις 15 Αυγούστου

source



Καλά που έχω κράτηση για τις 11ΣΕΠ :cry:
 
Φόβοι για «ναυάγιο»
Νέα παράταση στον διαγωνισμό για την πώληση της Ολυμπιακής

Νέα παράταση μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου παίρνει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής, ώστε να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με τον προτιμητέο αγοραστή, αλλά και να ενημερωθεί σχετικά η Eυρωπαϊκή Eπιτροπή.

Kατά τη διάρκεια σύσκεψης του υπουργού Oικονομίας Γ.Aλογοσκούφη με εκπροσώπους της Lazard (συμβούλου ιδιωτικοποίησης των OA) την Πέμπτη τονίστηκε ότι το βασικό σημείο στο οποίο έχει «σκαλώσει» η συμφωνία με το αμερικανοϊσραηλινό σχήμα της Olympic Investors είναι η χρηματοδότηση του όλου εγχειρήματος.

Mάλιστα, σύμφωνα με την Ημετρησία που επικαλείται κυβερνητικές πηγές, η διαδικασία ιδιωτικοποίησης παίρνει νέα παράταση μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου.

Bασική προϋπόθεση για τη συνέχιση της διαδικασίας είναι, σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, η απόδειξη από την Olympic Investors της πιστοληπτικής ικανότητας ώστε να γίνει η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των OA.

Yπενθυμίζεται ότι η οικονομική προσφορά του αμερικοϊσραηλινού σχήματος ανέρχεται σε 128 εκατ. ευρώ και προβλέπεται να δοθεί ως αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των OA.

Tην ίδια στιγμή ο σύμβουλος ιδιωτικοποίησης ελέγχει όλες τις συμβάσεις έργου που έχει η εταιρεία, ενώ υπάρχει αυξημένη πίεση της διοίκησης προς τον υπουργό Oικονομίας για τη μίσθωση 4 αεροσκαφών, ώστε να ανταποκριθούν οι OA στην αυξημένη επιβατική κίνηση της θερινής περιόδου, αλλά και να μειωθούν οι δυσβάσταχτες δαπάνες από την ωριαία εκμίσθωση αεροσκαφών και πληρωμάτων.

news.in.gr
 
Kαι τουμπαλιν...

Στην έγκριση Μνημονίου Βασικών Θέσεων μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και του αμερικανοϊσραηλινού σχήματος Olympic Investors/York Capital προχώρησε την Παρασκευή η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων.

Η εξέλιξη αυτή ήλθε σε συνέχεια της συνεδρίασης της 27ης Ιουλίου 2005 με θέμα τις Ολυμπιακές Αερογραμμές και έπειτα από εισήγηση του Συμβούλου του ελληνικού Δημοσίου.

Η υπογραφή του μνημονίου δρομολογεί την πώληση των Ολυμπιακών Αερογραμμών, η οποία ωστόσο εξακολουθεί να εξαρτάται από τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σύμφωνα πάντως με δημοσίευμα της εφημερίδας Ημερησία την Παρασκευή, η διαδικασία ιδιωτικοποίησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών παίρνει νέα παράταση μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, ώστε να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με τον προτιμητέο αγοραστή, αλλά και να ενημερωθεί σχετικά η Eυρωπαϊκή Eπιτροπή.

Για το θέμα μάλιστα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομίας την Πέμπτη, όπου τονίστηκε ότι το βασικό σημείο στο οποίο έχει «σκαλώσει» η συμφωνία με το αμερικανοϊσραηλινό σχήμα της Olympic Investors/York Capital είναι η χρηματοδότηση του όλου εγχειρήματος.

source : in.gr

Ti σημαίνει αυτό?
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top