Υπ.Εξαγορά των Ο.Α απο την Α3 : Σκέψεις

  • Thread starter Thread starter dtrach
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

dtrach

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
26/11/2002
Μηνύματα
2.195
Likes
102
Περιοχή
Athens,Greece
ICQ
94343431
Διαβάζω τις σκέψεις διαφόρων μελών και τα λιγοστά νέα που έρχονται απο την διαδικασία ιδιωτικοποίησης των Ο.Α και ομολογώ πως αρχίζει να μου αρέσει η ιδέα της εξαγοράς-συγχώνευσης όπως θέλετε πέστε το . Μπορεί όμως να λειτουργήσει? Ας δούμε τα θετικά

Υπο ιδανικές συνθήκες πάντα η νέα εταιρία θα είναι ισχυρή με επαρκή στόλο, "καλύτερη σχέση με τις νέες τεχνολογίες" λόγω Α3 ( e-ticket κτλπ )
Οι έλληνες θα συνεχίσουν να "χαιρονται" να πετούν με Ο.Α αλλά με τον "πολιτισμό" της Α3 αν και όλοι ξέρουμε ότι τα επίπεδα της έχουν πέσει πλεον ο μέσος Έλληνας την θεωρέι καλύτερη και ίσως λογω μεγέθους και φήμης των 2 εταιριών πολλοί να την στηρίξουν .
Η Α3 έχει δείξει ότι θέλει να μπει σε alliance που σαφώς είναι ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση.Με την Ο.Α θα είναι πιο εύκολο.
Τα charter που είναι μία πολύ καλή πηγή εσόδων τα "ελέγχει" πολυ καλά η Α3 λόγω γνωριμιών κτλπ
Το γερμανικό δίκτυο θα έρθει σε σωστά μέτρα και με καλό προγραμματισμό μπορούν να χτυπήσουν τις αντίπαλες εταιρίες. Γενικώς ,στους κοινούς προορισμούς , με ένωση των δρομολογίων ή με ξεκαθάρισμα έχουμε πολύ καλές συχνότητες
Εδώ δεν μπορούμε να έχουμε 1 σωστή εταιρία θα έχουμε και 2 σε συνθήκες σκληρότατου ανταγωνισμού? Ας πάει μία μπροστά και ας είναι και μονοπώλιο

Και πάμε τώρα στα αρνητικά

Ο στόλος ....Εκτός απο τα 733,734 έχουμε 1 Α300 , 3 Rj 3 dash 8 3 717 4 Α340 και πολλά Atr .Σίγουρα κάπως πρέπει να ξεκαθαρισουν τα πράγματα

Τα παλικάρια της Ο.Α ανεξαρτήτος ειδικότητος . Πως ακριβώς η Α3 περιμένει να τους κουμαντάρει? Εκτός απο το μίσος,η Α3 απαγορεύει τα συνδικάτα,οι κανονες λειτουργίας των Ο.Α είναι ελαφρότερη απο της Α3 οι απεργίες θεωρούνται δεδομενες . Το εχει σκεφτεί καλά η Α3??? Υπάρχει περιπτωση να τους φέρει στα μέτρα της ? Το να πειτε " ή θα δουλέψουν όπως οι συνάδερφοι της Α3 ή θα μείνουν στο δρόμο " δεν πολυισχύει γιατί αν η Α3 αγοράσει την Ο.Α ο δρομος δεν γυρνά πισω,και σίγουρα η Α3 δεν μπορεί να τους απολύσει.Πρέπει στο πακέτο εξαγοράς να υπάρχουν ιδιαίτερες διευκολύνσεις απο το κράτος σχετικά με τις απολύσεις κτλπ
Μήπως αντι να χάσουμε μία εταιρία της χάσουμε και τις 2?
Κάποιος στο φορουμ είπε ότι η Α3 έχει αποδεδειγμένα ικανότατο management.Σοβαρά ??? Είχε ποτέ η Α3 ανταγωνισμό? Γιατί η Ο.Α δεν ήταν και πολύ ανταγωνιστική όλα αυτά τα χρόνια....Άλλωστε όσο είχε την πλήρη φροντίδα του κράτους μπορούσε να την κλεισει με πραγματικά αθέμιτο ανταγωνισμό...Μην ξεχνάμε και τις κατηγορίες των πιλότων προς την διοίκηση Καλόφωνου για ιδιαίτερη μεταχείριση κτλπ κτλπ.Μήπως απλως είχαν μοιράσει την πίτα? Πάντα είχαν ίδιες τιμές πάντα διαφορετικές ώρες στα δρομολόγια κτλπ. Η διοικηση της Α3 απο υπερατλαντικά ξέρει??Θα τα καταφέρει? Υπάρχει περίπτωση να φέρουν νέο ανταγωνιστικό management ? Τα υπερατλαντικά θα τα κρατήσουν?? Μάλλον έχουν σκοπό να τα κρατήσουν? (captainchris ξέρεις κάτι? )


Προς το παρόν αυτά!! Συζήτηση να γίνεται!! Περιμένω τις γνώμες σας!!!
 
To τι θα γινει σε ολα αυτα τα φλέγοντα θέματα ειναι κατι που μαλλον εμεις αδυνατουμε να προβλέψουμε. Γι' αυτο, καλο θα ειναι οποιος ποσταρει σε αυτο το topic να αφησει κατα μέρους τις προσωπικες εμπαθειες για τη μια και την αλλη εταιρεια και να πει ψυχραιμα και εμπεριστατωμενα τη γνωμη του, γιατι οπως καταλαβαινετε αυτη ειναι μια συζητηση που μπορει να ξεφυγει ευκολα απο τα ορια.
Εγω θα ηθελα να ρωτησω κατ'αρχην αν εχουμε αλλο παραδειγμα στο παρελθον οπου ιδιωτική εταιρεια αγοράζει εθνικο αερομεταφορεα. Και αν ναι, τι αποτελεσματα ειχε αυτη η κινηση?
 
dtrach":2uxa91d7 said:
Συζήτηση να γίνεται!! Περιμένω τις γνώμες σας!!!

Καλό topic άνοιξες. Η εξαγορά των ΟΑ από την Α3 είναι σίγουρα ένα από τα 'δυνατά' σενάρια που κυκλοφορούν. Σίγουρα η Α3 σε σχετικά λίγο χρονικό διάστημα έχει αποδείξει ότι μια ιδιωτική αεροπορική εταιρεία μπορεί να επιβιώσει, ακόμα κι αν έχει για ανταγωνιστή μια τεχνητά συντηρούμενη στη ζωή κρατική ανταγωνίστρια. Είναι ο αντίποδας των ΟΑ, που ακόμα και μετά την 'εξυγίανση' , απέδειξαν κάθε μέρα που περνά ότι το πρόβλημα δεν λύνεται ούτε με παραγραφή των παλιών χρεών, ούτε τα 'ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια' ούτε η 'εναρμονισμένη' χρήση του στόλου, ούτε τίποτε άλλο, αλλά προκαλείται από το καρκίνωμα που λέγεται κρατική διαχείριση και νοοτροπία κρατικών υπαλλήλων. Γιατί τι άλλο δικαιολογεί ότι και μετά την 'παρθενογέννεση' οι ΟΑ εξακολουθούν να καρκινοβατούν; Τώρα δηλαδή τι ακριβώς φταίει; Για σκεφθείτε λιγάκι πόσο ώφελος θα προέκυπτε στην εθνική οικονομία από το άμεσο ΚΛΕΙΣΙΜΟ αυτού του πύθου των Δαναϊδων! Πόσα € θα γλύτωνε ο κρατικός κορβανάς, που θα μπορούσαν να διατεθούν άμεσα σε πραγματικά παραγωγικές επενδύσεις! Κάποτε είχα κάνει ένα πρόχειρο υπολογισμό των συνολικών χρεών που συσσώρευσαν οι ΟΑ από το ΄74 και μετά και βρήκα ότι θα είχαμε όχι ένα αλλά τέσσερα αεροδρόμια τύπου "Βενιζέλος" ολόδικά μας σε τέσσερεις ελληνικές πόλεις! Αυτή είναι εθνική πολιτική, όχι φόρτωμα στα ελλείματα, κατάπνιξη κάθε προσπάθειας ανταγωνισμού με κάλυψη χρεών κλπ κλπ... Δηλαδή, άντε και έκλεισαν οι ΟΑ. Τι έγινε δηλαδή; Θα δημιουργηθεί κενό εξυπηρέτησης προς τα άγονα νησιά; Κανένα πρόβλημα. ΕΚΕΙ μπορεί να υπάρξει επιδότηση δρομολογίων προς όλες τις εταιρείες που θα δρομολογίσουν αεροπλάνα, όπως ακριβώς γίνεται με τις άγονες γραμμές στη ναυτιλία. Το καλοκαίρι έβλεπα το υπερσύχρονο ΑΙΟΛΟΣ ΕΧΠΡΕΣΣ να πιάνει και Κατάπολα. Οχι γιατί δεν προτιμούσε να κάνει σκέτο Πάρο-Νάξο, αλλά γιατί το εχτρα πόδι αυτό επιδοτείτο... Αυτός πρέπει να είναι ο ρόλος του κράτους. Εκεί που υπάρχει ζήτηση, δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει έλλειψη, σε συνθήκες ελεύθερης αγοράς.

Διαβάζω σε άλλο thread ότι οι 'πιλότοι' αντιτίθονται στην προτεινόμενη εξαγορά των ΟΑ από την Α3. Σε λίγο θα δούμε ότι την άλλη μέρα και το σωματείο των Φροντιστών (γιατί δηλαδή, αυτό θα μείνει πίσω...;) κλπ κλπ.

Και άντε, λοιπόν την αγόρασε (για νε επανέλθω στο θέμα). Τη νοοτροπία των κρατικοδίαιτων υπαλλήλων, που το μόνο που ξέρουν να κάνουν καλά είναι να αναπτύσσουν σχέσεις διαπλοκής με κρατιστές βουλευτές ώστε να τους υπόσχονται ...στήριξη στα ...δίκαια αιτήματά τους κάθε φορά (με λεφτά δικά μου και δικά σας και από τα παιδιά μου και τα παιδιά σας) να συνεχίσουν να μεγαλώνουν τα ελλείματα, πως θα την αποβάλλει;

Προβλήματα στόλου δεν είναι σημαντικά. Άλλωστε όλα τα 737 της Α3 και τα μισά των ΟΑ είναι νοικιασμένα, και μάλιστα τα ιδιόκτητα των ΟΑ είχαν βγεί στην αγορά για sale and lease-back. Τί μένουν; Τα Α340, που αγοράσαμε εσείς κι εγώ και τα παιδιά μας (μη ξεχνάμε, είναι με δάνειο υπό την εγγύηση του κράτους για να έχουν οι ΟΑ να μοστράρουν...) και τα ΑΤR που δεν είναι σε καμμία περίπτωση στην πρώτη τους νειότη...

Επαναλαμβάνω λοιπόν: Το καλύτερο θα είναι να κλείσουν οι ΟΑ ΣΗΜΕΡΑ, και να βγούν στο σφυρί τα assets, δηλ. οι άδειες πτήσεων που ακόμα υφίστανται με διακρατικές συμφωνίες. Αν η Α3 κάνει το λάθος να αγοράσει τις ΟΑ (ναι, μόνο το πτητικό, γιατί αυτό πωλείται) τότε θα φορτωθεί και τη δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία των ΟΑ, άρα θα βάλει στο τσεπάκι της το φυτίλι της μελλοντικής αποτυχίας.

Γιώργος.
 
Κακή ιδέα η εξαγορά.

Το καλύτερο που θα έχει να κάνει η Aegean θα είναι να σταθεί στην μπάντα και να αφήσει την ΟΑ να πεθάνει ήσυχα-ήσυχα (ήσυχα τρόπος του λέγειν με τόσα θρεφτάρια υπαλλήλους) και στη συνέχεια να καλύψει το κενό.

Βέβαια υποψιάζομαι (χωρις να μπορώ να το αποδείξω) ότι μια και η Aegean είναι ο άμεσος ωφελημένος απο τυχόν χρεοκοπία της ΟΑ, την έχουν στριμώξει να αναλάβει μέρος της εταιρίας και των υποχρεώσεών της ειδάλλως θα χρηματοδοτούν την ΟΑ στον αιώνα τον άπαντα.

Κοντολογίς: Δεν την κλείνουμε ποτέ, αν θες αγόρασέ την και πλήρωσε.

Η Aegean πέτυχε (όσο πέτυχε) λόγω του μοντέλου λειτουργίας της (καλό-κακό δεν το εξετάζω) το οποίο μοντέλο δεν έχει καμία σχέση με το κρατικοδίαιτο προφίλ του κεκοιμησμένου δημοσιοϋπαλληλίσκου της ΟΑ με τα ματωμενα @@ από το ξύσιμο εις βάρος όλων μας.

Και μην πει κανείς ότι δεν φταίνε και οι εργαζόμενοι. Όταν ζητούσαν το ρουσφέτι ήταν καλά? Συνυπεύθυνοι λοιπόν. Από τη στιγμή που το ζήτησαν θα πρέπει να υποστούν και τις συνέπειες αν κάτι πάει στραβά. Βέβαια δεν θα απολυθούν οπότε δεν τους λυπάμαι καθόλου.
 
Ena mikro sxetika psari 8a faei ena upervaro psari pou exei na faei polles meres kai einai adunato na palepsei me to mikro alla eukinito psari pou tugxanei omws na trefetai kai me sarka kai me plagton. Kai kei pou to mikro alla eukinito psari xairetai tin trofi tou, logw kai tou upervolikou ogou tis trofis pou katasparazei, arxizei na xanei tin eukinisia tou kai ta zwtika tou organa na arxizoun na diamarturondai logw upervolikis zitisis gia peptiki leitourgia kai elaxistis ikanotitas prosforas. Ekei kapou sto va8os emfanizontai kai ta prwta karxarioeidi pou trigurnoun kai arxizoun na peirazoun to mikro kai varu apo to fagito psari. Etsi to allote mikro alla eukinito psari apla katafere na ikanopoiisei -proswrina- tin akoresti laimargia tou me to na faei to allote krataio ana ton kosmo megalo psari, kai na min borei pia na andidrasei stis prokliseis pou emfanizontai, giati polu apla ta zwtika organa den einai sugxronismena.

H8iko didagma: Trwge otan peinas kai min prospa8eis na xortaseis laimargies pou den boreis na xwnepseis,apla kai mono gia na deikseis oti eisai kati parapanw apo ena ugies psari. :!:
 
To movo pou 8a n8ela v pw eivai oti kales-kakes oi apopseis twv filwv mas edw - dev 8elw va tis e3etasw, apla va tous parakalesw (autous alla kai tous mellovtikous pou 8a grapsouve edw) va mn gevikeuouve tnv eikova se oti afora to proswpiko twv OA! Sigoura uparxouve atoma gia ta opoia oi skepseis kai oi xaraktnrismoi eivai "bull's eye" alla dev morei va pei kaveis oti OLOI osoi douleuouve stnv OA eivai pousfetologoi! Av eivai duvato! OK mazi me ta 3era kaigovtai kai ta xlwra, alla o diaxwrimos prepei va givei! Dev ladovwvtai oloi - uparxei arketos kosmos pisteuw pou agapaei kai tnv douleia tou alla kai tnv etaireia tou! Pou pera po tis apodoxes tou tis normal dev eide cent parapavw stn zwn tou! Eivai katamoutro xastouki stnv proswpikotnta kai to n8os autwv twv suvergatwv! As sugkpant8ouve loipov merikoi merikoi edw mesa, giati kala 8a ntave atoma pou dev ta 3eroume va mnv ta prosbaloume kiola! (oi palioi edw 8umouvtai eva paromoio peristatiko kai tis suvepeies pou eixe)

Kai gia va epavel8w se eva 8ema pou 8i3ave kapoioi. Kupioi zoume se mia oikovomikn pragmatikotnta n opoia dev afnvei polla per8wria. Me tnv e3agora tns OA (asxeto apo poiov) oi rgazomevoi mpaivouve se eva allo stadio, kai dn auto tns idiwtikns oikovomias. H Aegean (kai opoia Aegean) exei tous kavovismous tns. Oi upallnloi outws n allws 8a upograpsouve vea sumbolaia - dev 8a me e3eplnse ama stnv apxn eixave xeipotera apo twv ndn stnv A3 ergazovtwv. Opoios 8elei kupioi trabaei mazi kai eudokimei mazime tnv etaireia. Opoios vomizei oti oti to xpovo mporei va kavei 3-4 mnves arrwstos, kai tous upoloipous va apergnsei kammia 5-6 fores, autos 8a avtikatasta8ei. Opws se mia mnxavn: Otav eva mikpo stoixeio tns dev leitourgei swsta, to allazoume - n to suvolo tous!



Yparxouve polloi alloi pou psaxvouve douleia kupioi. To eav n A3 8a eprate kalws n oxi va agorasei tnv OA isws to e3etasw se allo post sto idio 8ema - apgotera


Merci
 
Dtrach: O stolos ton 4 Dash8, 6 ATR42, 7 ATR72, 6 Avro RJ100, 6 B737-300, 20 B737-400 tha minei mallon os exei, mias kai xreiazontai olla ta aeroplana gia ta dromologia esoterikou, eksoterikou tis Olympic (scheduled) kai tis Aegean (charter). Gia ta long-haul den pisteuo na kopsoun ta tria dromologia pou kai epibates exoun kai kerdofora einai ean leitourgisoun sosta. Isos kopsoun to Montreal h to Toronto. Einai kalutera enas proorismos ston Kanada apo dio stin idia ptisi, eidika ean den exeis dikaioma na metafereis epibates metaksi Montreal kai Toronto.
Ta A340 exo akousi oti den ta theloun kai den tha simperilifthoun stin epikimeni eksagora. Tha minoun sto kratos to opoio tha ta noikiasi allou h tha ta poulisi mallon. Kai ego pistuo oti einai megala gia tin OA.
Blepo na noikiazoun prosorinos 5-6 B767-300 pou einai kai ftina kai aksiopista kai oikonomika. Mporoun kai aneta na dromologithoun pros/apo Heathrow opou einai ligosta ta slots.
Oso gia ta ergasiaka, ekei einai to megalo problima alla kai megalo stoixima ton anthropon tis Aegean.
 
Mακάρι ρε παιδιά να γίνει τι να σας πω!!!
Θα μου άρεσε πολύ η ιδέα μίας τέτοιας εταιρίας.

GP νομίζω ότι η Arkia αγόρασε την El Al ...Δεν ξέρω πως πάνε τι κάνουν κτλπ
 
Αν το μικρό και ευέλικτο ψάρι θελήσει να καταβροχθίσει ολόκληρο το μεγάλο και δυσκίνητο, τότε θα συμφωνήσω κι εγώ ότι μάλλον θα...βαρυστομαχιάσει, θα γύρει σε μία γωνία να...χωνέψει και θα μετατραπεί από επιτειθέμενο σε αμυνόμενο.

Αλλά δε νομίζω ότι η Α3 ενδιαφέρεται να αποκτήσει όλο το δημοσιοϋπαλληλικό προσωπικό της -ή των- ΟΑ. Το λογικό είναι να περιοριστεί στα απολύτως απαραίτητα, τα σχετικά με το πτητικό έργο δηλαδή και όχι το διοικητικό προσωπικό στο σύνολό του (για το οποίο πιθανότατα θα γίνουν μετατάξεις και όχι απολύσεις...). Ίσως έτσι, λοιπόν, ο κίνδυνος να "βαρυστομαχιάσει" μειώνεται.

Το θέμα είναι αν μπορεί να αντέξει τη γιγάντωση που θα προκύψει εκ των πραγμάτων. Γιατί, ακόμη κι αν κοπούν τα μακρινά δρομολόγια, το δίκτυο θα είναι πολύ μεγαλύτερο.

Βασικά, μια πιθανή τέτοια εξαγορά πιστεύω ότι θα κριθεί από την εξισορρόπηση δύο παραγόντων: της συνεπαγόμενης δυσκινησίας από όσα προαναφέρθηκαν και της όποιας οφέλειας αφενός από το μονοπώλιο που -τουλάχιστον στην αρχή- θα δημιουργηθεί και αφετέρου από το γεγονός ότι θα απαλλαγεί από την κατάσταση:
OveLix":33w0yxx4 said:
Δεν την κλείνουμε ποτέ, αν θες αγόρασέ την και πλήρωσε.

Πάντως, αν τελικά, γίνει μια τέτοια εξαγορά, είμαι σίγουρος ότι οι όροι που θα θέσει η Α3 θα είναι πολύ σκληροί και σαφώς προς όφελός της. Γιατί ας μην ξεχνάμε ότι το κοινωνικό πλήγμα από ενδεχόμενο κλείσιμο της ΟΑ θα ισοδυναμεί με ένα εξαιρετικά σκληρό crash test για όποια κυβέρνηση το αναλάβει. Και αυτό το γνωρίζουν παρελθόντες, παρόντες και μέλλοντες. Από αυτή την άποψη, λοιπόν, η Α3 (και οποιοσδήποτε άλλος διαπραγματευόμενος) είναι σε πλεονεκτική θέση απέναντι στο κράτος.
 
Exoyme skeftei me ti kostos tha poylhthoyn oi OA?
Mporei h Aegean na thn agorasei?
Mhpos tha poylhthei 1 Eyro opos h Dba?
Kathe xrono akoygetai ayth h istoria gia tis OA alla pote den efarmozetai dioti h trypa poy tha anoiksei tha einai poly megalh gia na thn kleisoyn alloi aerometaforeis.
Mia gigantosh ths A3 ean mporei kati tetoio na ginei tha epiferei akoma pio megalh akriveia kai isos mia dyskinhth etairia xoris polla polla...
Apo thn allh exo ekfrasei tis amfivolies moy oti h A3 thelei sthn pragmatikothta na eksagorasei tis OA.
Ayth th stigmh einai mia idiotikh etairia me kerdh molis 2 eton!
Petaei opoy kai opos thelei xoris na kathgoreite oti afhnei ekso kanenan.
Ean ginei ayth h eksagora anapofeykta feygei apo ayto to dikaioma ths epiloghs kai kyrios ths kerdoforias kai sthn oysia riskarei to mellon ths.
Oso anafora ean thelei na mpei se Alliance nomizo oti ayto einai kai tora efikto dioti exoyme dei kai pio regional na exoyn hdh mpei kai den ksero ean kati tetoio tha thn enysxysei.
 
Top