ITA Airways

Διάβασα τελευταία σε γερμανικό site ότι η πιο πιθανή κατάληξη είναι η LH να αποκτήσει μερίδιο 20%. Δεν ξέρω αν είναι οριστικό και δε θυμάμαι ακριβώς που το είδα, αν το βρω θα ανεβάσω λινκ.
 
Ενστάσεις έχει η Κομισιόν στο ντιλ LH-AZ.

Φοβούνται:
- Μείωση ανταγωνισμού σε shorthaul routes
- Μείωση ανταγωνισμού μεταξύ Ιταλίας - ΗΠΑ, Καναδά, Ιαπωνίας
- Δεσπόζουσα θέση της ΙΤΑ στο Linate
αχ αυτές οι ενστάσεις της Κομισιόν :rolleyes:
Μείωση σε short haul που κυριαρχούν οι FR και U2.
Δεσπόζουσα θέση στο Linate. Στο Bergamo δεν την πείραξε η δεσπόζουσα θέση.
Μείωση ανταγωνισμού σε ΗΠΑ, Καναδά και φυσικά στην τεράστια αγορά της Ιαπωνίας. :thx:
 
ε τι να γράψουν οι άνθρωποι...ότι οι Γάλλοι και οι Ολλανδοί ασκούν πιέσεις και πρέπει να βγάλουν μία ισορροπημένη απόφαση? :cool:
 
αχ αυτές οι ενστάσεις της Κομισιόν :rolleyes:
Μείωση σε short haul που κυριαρχούν οι FR και U2.
Δεσπόζουσα θέση στο Linate. Στο Bergamo δεν την πείραξε η δεσπόζουσα θέση.
Μείωση ανταγωνισμού σε ΗΠΑ, Καναδά και φυσικά στην τεράστια αγορά της Ιαπωνίας. :thx:
Αν ηταν να πάρει το μερίδιο στην ΙΤΑ η AF η Κομισιόν θα τα έβρισκε όλα ρόδινα.
 
Μπορεί να είχε μπορεί και να μην είχε!
Δεν έχει αφομοιώσει τόσες πολλές εταιρίες η AF KLM. Ίσως ήταν κόλπο για να καταλήξει να πάρει την TAP.
Το πρόβλημα της Κομισιόν δεν είναι η Lufthansa αλλά η ITA και τα υποτιθέμενα μονοπώλεια που είναι μάλλον στο μυαλό της Vestager. Μάλλον θα βόλευε να μην άνοιγε η ITA, οπότε το παλεύουν να μην ορθοποδήσει. Δηλαδή αν η Alitalia δεν έκανε reboot θα έλεγε κανένας στην LH έχεις πολλούς επιβάτες από Ιταλία για Τόκιο;
Μου θυμίζει την ανοησία με την ΟΑ που αν θυμάμαι καλά της είχε ζητηθεί από την Κομισιόν να σταματήσει τα δρομολόγια του Καναδά και της Αμερικής. Ελπίζω να μην αναπαράγω κάποιο ψέμα :rolleyes:
Μετά από τόσο χρόνια και τόσες ανακρίβειες το ψέμα και η αλήθεια έχουν μπερδευτεί :confused:
 
Εγώ πάλι, με κάθε σεβασμό στα λεγόμενα του φίλου nick7488, τα βλέπω λίγο διαφορετικά.
Πιστεύω ότι το πρόβλημα της Commission είναι όντως η Λουφτχάνσα. Πρόκειται για μια εταιρία-γίγαντας που έχει εξαγοράσει Swiss, Austrian, SN Brussels Airlines, Air Dolomiti ενώ έχει ιδρύσει μια πλειάδα θυγατρικών. Έχει 4 hubs σε απόσταση λιγότερο της ώρας το ένα από το άλλο. Πόσο παραπάνω να γιγαντωθεί; Για μένα υπάρχει σαφέστατα θέμα ανταγωνισμού δια της εξαγοράς δυνητικών αντιπάλων και δημιουργίας πάμπολλων hubs που θα της προσφέρουν ακόμα πιο δεσπόζουσα θέση στην αγορά.

Πείτε μου παρακαλώ, σαν παράδειγμα, ποια γερμανική εταιρία υπάρχει που να μπορεί να κοντράρει την Λουφτχανσα στην γερμανική αγορά;

Όσο για την ΙΤΑ, νομίζω ότι η εταιρία αυτή αν συνεχίσει έτσι απλά θα έχει την τύχη της Αλιτάλια. Έχει απλώσει πολύ τον «τραχανά» με ανοίγματα και σε προορισμούς και σε αεροσκάφη, και πιστεύω ότι απλά πηγαίνει κάπως καλά επειδή οι αερομεταφορές γενικότερα διανύουν μια περίοδο παχιών αγελάδων. Είναι δύσκολο να τα πηγαίνεις χάλια αυτόν τον καιρό αν είσαι αεροπορική εταιρία. Για αυτό και πιστεύω πως κανείς στην Commission δεν φοβάται την ΙΤΑ ούτε θέλει να την εξαφανίσει. Ίσα ίσα που αν χρεωκοπήσει ή την εξαγοράσει η Λουφτχανσα για να την μετατρέψει σε feeder, τότε θα επικρατήσουν μονοπωλιακές τάσεις στην ιταλική αγορά, και νομίζω αυτό ακριβώς θέλει να αποφύγει η Ευρώπη. Εξ ου και οι αντιρρήσεις της.
 
Πείτε μου παρακαλώ, σαν παράδειγμα, ποια γερμανική εταιρία υπάρχει που να μπορεί να κοντράρει την Λουφτχανσα στην γερμανική αγορά;
Θεωρώ λάθος τη συζήτηση για το αν μια εταιρεία δημιουργεί μονοπώλιο στη χώρα της, από τη στιγμή που στην ΕΕ ισχύει ενιαίος αεροπορικός και οικονομικός χώρος.

Σχεδόν σε όλες τις χώρες της ΕΕ υπάρχει μία μεγάλη δεσπόζουσα εταιρεία και μια δεύτερη ακολουθεί σε μεγάλη απόσταση. Αλλά γιατί αυτό είναι κακό;

Την κατάσταση ισορροπούν θαυμάσια οι loco, που δεν έχουν εθνικά χαρακτηριστικά και θεωρούν «χώρο τους» όλη την Ευρώπη. Οι τρεις πρώτοι (FR, U2 και W6) μετέφεραν συνολικά 320 εκατ. επιβάτες το 2023, ενώ όλο το group της LH μετέφερε 123 εκατ.

Θέλω να πω, πόσο «δεσπόζει» ένα γκρουπ 5 εταιρειών με «μαμά» τη Lufthansa όταν τρεις εταιρείες χωρίς ούτε ένα widebody μεταφέρουν 2,5 φορές περισσότερους επιβάτες;

Επί της ουσίας και της ΑΖ, η Ιταλία είναι χώρα μεγάλη, πλούσια, βιομηχανική και με πολύ τουρισμό.
-Αν για κάποιο λόγο εκλείψει η ΑΖ, ας κοπιάσει όποιος θέλει να καλύψει το κενό.
-Αν η LH εξαγοράσει την AZ, ίσως ησυχάσουμε επιτέλους από την ίδια και την ίδια συζήτηση. Αφού οι Ιταλοί τα κάνουν μονίμως σκ@τ@ με την εταιρεία τους, ας γίνουν «οιωνεί νεροκουβαλητές της Λουφτχάνσα» (:mrgreen:) μπας και δουν άσπρη μέρα.
 
Εγώ πάλι, με κάθε σεβασμό στα λεγόμενα του φίλου nick7488, τα βλέπω λίγο διαφορετικά.
Πιστεύω ότι το πρόβλημα της Commission είναι όντως η Λουφτχάνσα. Πρόκειται για μια εταιρία-γίγαντας που έχει εξαγοράσει Swiss, Austrian, SN Brussels Airlines, Air Dolomiti ενώ έχει ιδρύσει μια πλειάδα θυγατρικών. Έχει 4 hubs σε απόσταση λιγότερο της ώρας το ένα από το άλλο. Πόσο παραπάνω να γιγαντωθεί; Για μένα υπάρχει σαφέστατα θέμα ανταγωνισμού δια της εξαγοράς δυνητικών αντιπάλων και δημιουργίας πάμπολλων hubs που θα της προσφέρουν ακόμα πιο δεσπόζουσα θέση στην αγορά.

Πείτε μου παρακαλώ, σαν παράδειγμα, ποια γερμανική εταιρία υπάρχει που να μπορεί να κοντράρει την Λουφτχανσα στην γερμανική αγορά;

Όσο για την ΙΤΑ, νομίζω ότι η εταιρία αυτή αν συνεχίσει έτσι απλά θα έχει την τύχη της Αλιτάλια. Έχει απλώσει πολύ τον «τραχανά» με ανοίγματα και σε προορισμούς και σε αεροσκάφη, και πιστεύω ότι απλά πηγαίνει κάπως καλά επειδή οι αερομεταφορές γενικότερα διανύουν μια περίοδο παχιών αγελάδων. Είναι δύσκολο να τα πηγαίνεις χάλια αυτόν τον καιρό αν είσαι αεροπορική εταιρία. Για αυτό και πιστεύω πως κανείς στην Commission δεν φοβάται την ΙΤΑ ούτε θέλει να την εξαφανίσει. Ίσα ίσα που αν χρεωκοπήσει ή την εξαγοράσει η Λουφτχανσα για να την μετατρέψει σε feeder, τότε θα επικρατήσουν μονοπωλιακές τάσεις στην ιταλική αγορά, και νομίζω αυτό ακριβώς θέλει να αποφύγει η Ευρώπη. Εξ ου και οι αντιρρήσεις της.
Κανένα θέμα. Και εγώ διαφωνώ με τον εαυτό μου :mrgreen:
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι δεν έχει και πολύ νόημα όλη η φασαρία από την Κομισιόν λόγο μεγεθών και συνθηκών αγοράς.
Η Lufthansa είναι ήδη μεγάλη, με ή χωρίς την ITA. Δεν θα έχει πρόβλημα η Luftansa, η ITA είναι εύθραυστη. Υπό αυτό το πρίσμα, αν δεν αντέξει η ITA, δεν θα βοηθήσει τις συνθήκες ανταγωνισμού, μάλλον θα στερήσεις μια τοπική επιλογή με διαφορετικό service από τις LCCs που κυριαρχούν στην αγορά της Ιταλίας.

Το project ITA στήθηκε με την προοπτική ότι ένα μεγάλο ή το μεγαλύτερο μέρος της εταιρίας θα περάσει σε στρατηγικό μέτοχο που έχει ήδη σχετική δραστηριότητα. Άρα τα κουκιά είναι μετρημένα. Σε διαφορετική περίπτωση οι επιλογές θα ήταν μάλλον διαφορετικές.

Σε σχέση με τις συνθήκες της αγοράς της Ιταλίας, μια χαρά παίζουν μπάλα οι easy, Ryanair και εσχάτως και η Wizz. Δεν υπάρχει διακύβευμα με αλλά λόγια. Άρα προφανώς δεν υπάρχει θέμα φόβου και δέους της ITA.

Αν το σαμποτάζ γίνεται με δόλο, απο ανοησία ή OCD, θα το δούμε postmortem αλλά τα ευρήματα δεν θα έχουν νόημα νομίζω.

Φυσικά η LH μπορεί να εξυπηρετήσει την ίδια αγορά με μια eurowings, discover και χωρίς κανένα περιορισμό. Άρα πάλι μου κάνει λίγο προσχηματική αντιμετώπιση από τις Βρυξέλλες.

Σχετικά με το μέγεθος του LH Group, αυτό προέκυψε όταν οι «μικρότερες» εταιρίες ήταν σε κατάσταση δεύτε τελευταίον ασπασμό. Δεν αγόρασε και τα διαμάντια του στέμματος. Αυτό ξαναβγήκε στο προσκήνιο με τον COVID. Εξαιρώ την LX από τα παραπάνω που είχε θέμα σχεδόν μια φορά. Υπάρχει και η εποποιία της BMI, αξέχαστη επιτυχία. :wall:

Απλά οι εξαγορές στην EU δεν είναι τύπου US, και ας βαυκαλίζονται στις Βρυξέλλες.
Η κατάσταση στην Φρανκφούρτη είναι όντως ιδιάζουσα, όπως και στο LHR και σε αλλά μεγάλα και εδραιωμένα hubs. Όσα μέτρα και να έλαβαν εκεί δεν είχαν το παραμικρό αποτέλεσμα.

Υπάρχει παράλληλα και το θέμα της air Europa που θα καταλήξει στην IAG. Οπότε ας τους χαροκαμένους Ιταλιάνους να παίξουν λίγο μπαλίτσα, εδώ θα καταπιείς το αγκωνάρι :mrgreen:
 
Ενστάσεις έχει η Κομισιόν στο ντιλ LH-AZ.

Φοβούνται:
- Μείωση ανταγωνισμού σε shorthaul routes
- Μείωση ανταγωνισμού μεταξύ Ιταλίας - ΗΠΑ, Καναδά, Ιαπωνίας
- Δεσπόζουσα θέση της ΙΤΑ στο Linate

Η λέξη ανταγωνισμός έχει κάπως αρνητική χροιά και ίσως σε μερικούς προκαλεί συνειρμούς με διχόνοια, φαγωμάρες, εντάσεις, κλπ. κλπ. Από την άλλη πλευρά. Λογικά συμφωνούμε ότι χρειάζεται περισσότερη "ποικιλία" στους ουρανούς ώστε να υπάρχουν αρκετές επιλογές για κάθε περίπτωση επιβάτη. Υπάρχουν όμως και κάποιοι αντικειμενικοί, ρεαλιστικοί, πραγματικοί περιορισμοί.

Όπως σε ένα αεροσκάφος που έχει σχεδιαστεί για 250 επιβάτες δε μπορούμε να "φορτώσουμε" 400 (λόγω χώρου, κανονισμών ασφαλείας, βάρους κλπ.) έτσι και σε ένα συγκεκριμένο δρομολόγιο ή αγορά δε μπορούν να δραστηριοποιηθούν άπειροι αερομεταφορείς. Το ίδιο συμβαίνει με τα αεροδρόμια, τα γήπεδα κλπ. που έχουν μια συγκεκριμένη χωρητικότητα.

Στο θέμα, κατανοώ και συμφωνώ με τους ενδοιασμούς για τη σύζευξη LH-AZ. Πέρα από τις αντικειμενικές δυσκολίες σε έναν τέτοιο "γάμο" (γλώσσα, κουλτούρα, οικονομία, επιχειρηματική αντίληψη και νοοτροπία-δεοντολογία), η ισχύς ενός τέτοιου κολοσσού θα άφηνε πολλά θύματα (αθέμιτος-εξοντωτικός ανταγωνισμός, ανεργία, πίεση σε μισθούς, έλλειψη επιλογών για τους επιβάτες).

Ίσως θα μπορούσε να υπάρξει κάποια μορφή συνεργασίας χωρίς εξαγορά. Παράλληλα, αν η Κομισιόν θέλει όντως περισσότερες επιλογές στον ουρανό, γιατί να μη δοθούν κίνητρα για την ίδρυση νέων αερομεταφορέων;

Παρεμπιπτόντως, η δική μου λογική λέει ότι η ITA καλό θα ήταν να "σταθεί στα πόδια της" μόνη της, χωρίς την επίβλεψη ή τη στήριξη της όποιας LH. Εξυπηρετεί μια αρκετά μεγάλη αγορά που μπορεί λογικά να τροφοδοτηθεί από μόνη της. Αυτό βέβαια σε θεωρητικό επίπεδο, γιατί σε πρακτικό πολλές φορές διαφέρουν τα πράγματα. Δεν γνωρίζω επίσης τι είναι αυτό που λείπει στην ITA για να αναπτύξει το πτητικό της έργο αυτοδύναμα. Είναι κοινωνική/ηθική/οικονομική στήριξη; Είναι έλλειψη εξειδικευμένου και έμπειρου προσωπικού; Είναι ο εξοπλισμός; Η ηγεσία; Ξέρει κάποιος να μας πει;
 
Top