Kainouria problimata gia tin Cyprus

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Μερικά άρθρα που διάβασα μόλις σχετικά με τις Κ.Α.

Με απλησίαστο όνειρο μοιάζει για τις Κυπριακές Αερογραμμές η κερδοφορία. Το 2003 έκλεισε για τον εθνικό αερομεταφορέα με ζημιές που θα ανακοινωθούν σύντομα και επισήμως, και φαίνεται ότι θα ξεπεράσουν αισθητά τα £25 εκατομμύρια. Παράλληλα, ενώ οι αρχικές εκτιμήσεις αναφέρονταν σε αρκετά μειωμένη ζημιά το 2004 και σε ένα ισοζυγισμένο 2005, αποδεικνύεται από τώρα ότι απέχουν από τις πραγματικές προοπτικές και δυνατότητες του εθνικού αερομεταφορέα. Ως εκ τούτου η αρχική εκτίμηση για κερδοφορία του Συγκροτήματος το 2006 φαντάζει από τώρα απίθανη.

Aπό την 1η Φεβρουαρίου, δεν είναι εφικτή η συλλογή και εξαργύρωση βαθμών της κάρτας KLM Flying Dutchman, σε πτήσεις των Κυπριακών Αερογραμμών. Συγκεκριμένα, η νέα συμφωνία στην οποία έχουν καταλήξει οι δύο εταιρείες αναφέρει πως από την 1η Φεβρουαρίου δεν επιτρέπεται τόσο η συλλογή βαθμών, όσο και η προκράτηση θέσεων με την χρήση βαθμών κάρτας KLM Flying Dutchman, σε πτήσεις των Κυπριακών Αερογραμμών. Η απόφαση των δύο αεροπορικών εταιρειών έφερε προ τετελεσμένων τους πελάτες και κατόχους της κάρτας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συλλογή και εξαργύρωση των βαθμών της κάρτας είναι επιτρεπτή από πολλές άλλες ευρωπαϊκές και μη αεροπορικές εταιρείες, στις οποίες η ολλανδική εταιρεία διατηρεί συνεργασίες.

Σημειώνεται δε πως μεγάλη μερίδα Κυπρίων φοιτητών που σπουδάζουν σε χώρες πλην της Ελλάδος, χρησιμοποιεί τις πτήσεις της KLM. Μεταφέρονται από τις Κυπριακές Αερογραμμές στο Άμστερνταμ και από εκεί προς άλλες ευρωπαϊκές και μη χώρες, από την KLM. Εν τω μεταξύ, με βάση την απόφαση της KLM, πελάτες της εταιρείας που χρησιμοποίησαν την πτήση Λάρνακα - Αμστερνταμ πριν την 1η Φεβρουαρίου και δεν έχουν διεκδικήσει τους βαθμούς για προσθήκη τους στην κάρτα Flying Dutchman, μπορούν να το πράξουν μέχρι την 1η Αυγούστου 2004.

Αυτό το τελευταίο δεν είναι και τόσο θετικό όσον αφορά το θέμα με την SkyTeam. :evil:
 
den to katalavainw ayto?
giati egine??
 
giati egine ?

1. to prosopiko kai propantos i pilotoi bgazoun trela lefta: Stin Hellas Jet den thelan pilotous tis Cyprus epidi legan oti tote mporoun amesos na klisoun to magazi

2. ehoun enan poly periergo stolo: Antikatastoun ta A310 me A330. Prota polla egine i alagi sketo thriler. meta einai endelos "periergo" na antikatastoun ta A310 me megalitera aeroplana afou kseroun oti sta kalytera tous dromolologia tha ehoun megalo antagonismo se ligo kairo (Helios kai Aegean pros Londino Manchester kai Athina).

to giati agrasan Boeing 737-800 gia tin Eurocypria, eno eihan A320 mou einai entelos mystirio. I moni logiki einai oti eitan politiki apofasi. To kalytero eitan oti molis eirthan ta B737 figan 2 i 3 A320 apo ton stolo

3. kapou eho tin ypopsia oti oi CY den pote idietera kerdofores: ta perisotera lefta ta bgazan me tis diafores thigatrikes tous ph. ta duty free

4. ta monadika dromologia pou bgazei i CY leftan einai gia Londino kai Athina ola alla einai zimiogina (toulahiston etsi eho akousei kai diabasei (ph. se auto to forum)

5. i geniki oikonomiki isesi kai i krisi stin pangosmia politiki aeroporia

6. Stis CY ehei koumanto i politiki, ta apotelemata ta blepoume stin OA: molis kerdise o Papadopoulos tis ekloges alakse ta afentika ton kypikon kai ebale dikous tou anthropous mesa
 
Ta 738 proorizontan gia tin O.A kathos i CY ilpize tote oti tha tin agorasei alla den ekatse

fainete episis oti i T4 itan polu akrivi os epilogi..as elpisoume toulaxiston oti tha ferei kerdi to suntomotero dunaton kai i epilogi tis dimiourgias tis tha einai sosti!


ta A330 ontos pisteuo oti itan lathos epilogi.....Edo o Alex fonaze pou estelne i oa ta A340 sto londino pou toulaxiston einai kai 4 ores.....edo i CY stelnei 2 fores tin evdomada 2 A330 gia ti? mia ptisi 1.30 oras...den ksero an auto einai kerdoforo ,pou mporei kai na einai alla ligo periergo.
Isos skopeuoun na anoiksoun longhaul proorismous.Ego auto pou ksero einai oti apo to martio ta provlimata tha auksanontai para polu ..afou tha xasoun ta kerdi tou duty free afou i perissoteroi episkeptes einai europaioi..tha stamatisoun na dexontai "paketakia" apo tin kivernisi kai siga siga tha kataliksoun oa .
 
Ζημιά παρουσίασε για το 2003 η αεροπορική εταιρία Cyprus Airways, η οποία έφθασε μετά τη φορολογία τα 20,9 εκατ. λίρες Κύπρου, σε αντίθεση με το 2002 που είχε παρουσιάσει καθαρό κέρδος 10,5 εκατ. λίρες.

Τα έσοδα ανήλθαν σε 187,7 εκατ. λίρες Κύπρου ενώ τα έξοδα σε 223,8 εκατ. λιρών Κύπρου. Τα έσοδα του Συγκροτήματος παρουσιάζονται αυξημένα λόγω του ότι περιλαμβάνουν για πρώτη φορά τα έσοδα της Hellas Jet A.E., τα οποία ανήλθαν σε 10,1 εκατ. λίρες Κύπρου το 2003. Εξαιρουμένων των εσόδων της Hellas Jet A.E., τα έσοδα των υπολοίπων εταιριών του ομίλου είναι μειωμένα κατά 7,9 εκατ. λίρες Κύπρου το 2003 σε σχέση ΅ε το 2002.

Παρά τις ζημιές του 2003, ο ισολογισμός των Κυπριακών Αερογραμμών παραμένει εύρωστος αφού ο καθαρός συνολικός δανεισμός σε σχέση ΅ε τα κεφάλαια βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα και τα ρευστά διαθέσιμα είναι ικανοποιητικά.

Σύμφωνα με την Cyprus Airways, το 2004 αναμένεται να δημιουργηθούν πιέσεις στην κερδοφορία του ομίλου με την επερχόμενη πλήρη απελευθέρωση των αερομεταφορών ΅ε την ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση την 1 Μαΐου 2004.

apo to traveldaylinews.gr
 
Μειώσεις εξόδων και περικοπές δρομολογίων από τις Κυπριακές Αερογραμμές

Σε άσχημη οικονομική κατάσταση έχει έρθει ο εθνικός αερομεταφορές της Κύπρου, λίγο καιρό πριν την 1η Μαΐου ημέρα ένταξης της Κύπρου στην ΕΕ, που αναμένεται να εντείνει τον ανταγωνισμό των αεροπορικών εταιριών στους ουρανούς του νησιού.

Μετά την απόφαση για τερματισμό του δρομολογίου στη Σρι Λάνκα τρεις μόλις μήνες από την έναρξή του, οι Κ.Α. ετοιμάζονται τώρα να κόψουν και δρομολόγια στη Σ. Αραβία, τη Γερμανία και τη Βρετανία, τονίζουν τοπικά δημοσιεύματα. Η εφημερίδα `Πολιτης` αναφέρει ότι "Η εταιρεία ετοιμάζεται να κόψει δρομολόγια για να μειώσει τα λειτουργικά της έξοδα και κατ` επέκταση τις ζημιές της για το 2004, οι οποίες θεωρούνται αναπόφευκτες. Κι όλα αυτά σε μια περίοδο έντονου ανταγωνισμού, καθώς από την 1η Μαΐου όλοι οι προστατευτισμοί καταλύονται με την πλήρη φιλελευθεροποίηση του τομέα των αερομεταφορών στην ενωμένη Ευρώπη. Θεωρείται σχεδόν βέβαιον ότι η απόδοση ενός από τρία μόνο κερδοφόρα για τις Κ.Α. δρομολόγια, αυτό της Αθήνας, με την b<>κατάργηση του ολιγοπωλίου θα αρχίσει να πέφτει... Τα άλλα δύο κερδοφόρα δρομολόγια των Κ.Α. είναι αυτό της Θεσσαλονίκης και του Heathrow όπου επίσης ο ανταγωνισμός ετοιμάζεται να επιτεθεί".

Όλα τα κόμματα της Κύπρου έχουν προβεί σε δηλώσεις σχετικά με τις Κυπριακές Αερογραμμές όπως αποκαλύπτουν τοπικά δημοσιεύματα. Η εφημερίδα `Σημερινή` αναφέρει σε δημοσίευμα της ότι ο Δημοκρατικός Συναγερμός αποδίδει στην Κυβέρνηση προσπάθεια αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης και εκφράζει φόβους ότι είναι δυνατό να επιχειρηθεί `φάγωμα` στελεχών των Κυπριακών Αερογραμμών, βάσει κομματικών κριτηρίων. Επίσης, κάνει λόγο για ύπαρξη παρεμβατισμού από μέρους των αρμόδιων υπουργών, στις αποφάσεις και ενέργειες του Διοικητικού Συμβουλίου που η ίδια η Κυβέρνηση διόρισε.

Παράλληλα, το συνδικαλιστικό κίνημα καλεί τόσο την Κυβέρνηση όσο και το Διοικητικό Συμβούλιο του κρατικού αερομεταφορέα να ξεκαθαρίσουν τις προθέσεις τους και προειδοποιεί ότι δεν θα ανεχθεί τη θυματοποίηση του προσωπικού. Ταυτόχρονα, ζητεί τη διενέργεια μελετών σε κάθε τμήμα της εταιρίας ώστε να διαπιστωθεί και να τεκμηριωθεί βάσει συγκεκριμένων στοιχείων κατά πόσο και πού υπάρχει πλεονάζον προσωπικό.

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Πρόδρομος Προδρόμου, εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση κατά της Κυβέρνησης, υποστηρίζοντας ότι αυτή είναι που ευθύνεται για το οικονομικό κατάντημα των Κυπριακών Αερογραμμών. Ο κ. Προδρόμου ανέφερε ότι βάσει του προϋπολογισμού για το 2003, η εταιρία θα έπρεπε να έχει κέρδος 1,5 εκατ. λίρες. "Αντί αυτού", τόνισε, "είχε ζημιές 21 εκατ. λίρες. Αν δεχθούμε ότι τα πέντε εκατομμύρια είναι το κόστος από κάποια πρόστιμα που επιβλήθηκαν, διερωτόμαστε που πήγαν τα υπόλοιπα 15 εκατομμύρια και πώς μπορεί να ευθύνεται για τις απώλειες αυτές το προηγούμενο Διοικητικό Συμβούλιο. Είναι φανερό ότι πρωταρχικός στόχος της Κυβέρνησης είναι να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη και να μετατοπίσει αλλού τις ευθύνες της". Ο κ. Προδρόμου υποστήριξε ότι μεγάλη ευθύνη βαραίνει την Κυβέρνηση για το γεγονός ότι άφησε ακέφαλη την εταιρία για σημαντικό χρονικό διάστημα, με την απόφασή της να καλέσει το προηγούμενο Δ.Σ. να μη λαμβάνει αποφάσεις μέχρι το διορισμό του νέου Συμβουλίου. Παράλληλα, ο κ. Προδρόμου κατηγόρησε την Κυβέρνηση ότι παρεμβαίνει στο έργο του νυν Διοικητικού Συμβουλίου που η ίδια διόρισε.

Ο γενικός γραμματέας της ΣΥΝΥΚΑ, Κώστας Δημητρίου ζήτησε από την Κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τι περιμένει από το προσωπικό της εταιρίας και σε ποιο κοινωνικό στρώμα κατατάσσει τους υπαλλήλους της. Ο γενικός γραμματέας της ΣΥΝΥΚΑ επικαλέστηκε τις διαβεβαιώσεις που έλαβε η συντεχνία στο πρόσφατο παρελθόν από τον πρόεδρο του Δ.Σ. των Κ.Α., Κωνσταντίνο Λοϊζίδη, ότι δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις. "Καμία επίσημη ενημέρωση δεν έχουμε", είπε, "ότι θα γίνουν απολύσεις. Όλα όσα λέγονται", συνέχισε, "είναι λόγια και θεωρίες που το μόνο που επιτυγχάνουν είναι να πανικοβάλλουν το προσωπικό και να εξυπηρετούν πολιτικές σκοπιμότητες". Ο κ. Δημητρίου προκάλεσε την Κυβέρνηση σε ανοιχτό διάλογο για συζήτηση των προβλημάτων που ταλανίζουν τον κρατικό αερομεταφορέα της Κύπρου και ζήτησε τη διεξαγωγή μελετών στα διάφορα τμήματα της εταιρίας, ώστε να διαπιστωθεί βάσει συγκεκριμένων στοιχείων κατά πόσο πράγματι δικαιολογούνται απολύσεις εργαζομένων ως πλεονάζον προσωπικό. "Εάν μας πείσουν μέσα από το αποτέλεσμα των μελετών αυτών", σημείωσε, "είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε το ζήτημα. Όμως, επαναλαμβάνω ότι οι ανάγκες της εταιρίας σε προσωπικό, δεν δικαιολογούν οποιεσδήποτε απολύσεις".

Σχετικά με το ζήτημα του προσωπικού των Κυπριακών Αερογραμμών ο πρόεδρος του Δ.Σ των Κ.Α. κ. Κωνσταντίνος Λοϊζίδης ανέφερε στην εφημερίδα `Φιλελεύθρος` ότι "Είμαστε το λιγότερο συγκεντρωτικό Δ.Σ. που υπήρξε ποτέ στην Εταιρεία Στα πλαίσια περιορισμού των εξόδων τους οι Κυπριακές Αερογραμμές προωθούν κεντροποίηση των πλείστων υπηρεσιών τους, ενώ παράλληλα εξετάζεται και η κατάργηση κάποιων άλλων υπηρεσιών. Tο Συγκρότημα διαθέτει αυτή τη στιγμή 19 αεροσκάφη και τρεις εταιρείες και σε πολλές περιπτώσεις τρεις άνθρωποι κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά με τριπλάσιο κόστος λειτουργίας για τον εθνικό αερομεταφορέα. Η κεντροποίηση, πρόσθεσε, θα οδηγήσει σε απλοποίηση των διαδικασιών, σε εξοικονόμηση χρημάτων και σε μεγαλύτερη αποδοτικότητα του Συγκροτήματος."

Βίκυ Καραντζαβέλου - Παρασκευή, 26 Μαρτίου 2004
http://www.traveldailynews.gr

Skoyra ta prgmata, eyxomai na pane ola kala gia tis kypriakes.
 
Kai n Cyprus Airways paei siga siga . . .

. . . kata diaolou :!:

Parousiase to 2003 elleima 44,5 ek. $. Me dedomevo to gegovs oti to 2002 n etaipeia eixe kepdos 22,3 ek. $ snmaivei mia diafopa tns ta3ews tou -300% :!: :!: Dnladn av suvesisouve etsi dev pave kala... H CA dev eivai LH va exei elleima 980 mio ? kai va mn tn voiazei...

Kai mia pou milame gia Kuprious.. O Stelios Xatzniwavvou meiwse to merisma ou stnv EasyJet kata 1% kai exei pleov 16,7% stnv katoxn tou.
 
τα 20 μύρια από αυτά μήπως είναι τα της Hellas Jet??
 
Phantom Phixer":2fpm3imy said:
Kserw oti twra paw se bathia nera alla... kata th gnwmh sas tha boithouse h "enwsh" ths Kyprou thn Cyprus? H einai asxeto?

Kostas

Basika avnkw se autous pou 8elouve tnv evwsn, apkei oi Toupkoi va tsakistouve apo to vnsi! OLOI!!! Epwtnseis? 8) Kai se oti afopa tnv erwtnsn sou file mou.. Av oi kokkivoskoufitses dev avoi3ouve tnv agopa gia tnv cyprus Airways, dev prokeitai va upar3ouve ofeln... To avti8eto fobamai...
 
Top