Κατάλληλο α/φ για δρομολόγια εσωτερικού στην Ελλάδα

  • Thread starter Thread starter no frills
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Τα turboprop ελικοφόρα είναι όντως πιο οικονομικά για μικρές αποστάσεις. Όμως η κατανάλωση καυσίμων δεν είναι ο μόνος παράγοντας. Ιδιαίτερα για γραμμές "κορμού" (trunk routes), όπως Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η ζήτηση, η προτιμήσεις των επιβατών, και η εικόνα της εταιρείας είναι εξίσου σημαντικοί παράγοντες, και δικαιολογούν τη χρήση jet.
Όσον αφορά την αντίδραση των επιβατών εναντίον των ελικοφόρων, αυτή ποικίλλει σημαντικά: από μεγάλη αποστροφή, όπως στις ΗΠΑ όπου τα ελικοφόρα πρακτικά εξαφανίστηκαν, εώς την μάλλον αδιαφορία, όπως στην Ευρώπη, όπου τα ελικοφόρα έχουν ακόμα σημαντικό ρόλο. Νομίζω ότι στην Ελλάδα είμαστε πιο κοντά στην ευρωπαϊκή στάση στο θέμα αυτό. Ο περισσότερος κόσμος αντιδρά συνήθως μόνον όταν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος (π.χ. μείωση θέσεων ή cargo), και όχι μόνο και μόνο επειδή είναι ελικοφόρα. Θυμάμαι στα Ιωάννινα, όπου έμενα τότε, όταν η ΟΑ αντικατέστησε τα 737 με ATR, υπήρξε αρκετή αντίδραση. Όταν όμως σύντομα φάνηκε ότι τα ATR προσγειωνόταν και με καιρικές συνθήκες για τις οποίες τα 737 είχαν ακυρώσεις, (και επιπλέον τα δρομολόγια αυξήθηκαν σε δύο την ημέρα) οι εντυπώσεις αντιστράφηκαν.
CaptainChris, όντως, έτσι έγινε την τελευταία δεκαετία. Φαίνεται όμως πως το ναδίρ των turboprop έχει πλέον περάσει, και οι παραγγελίες τους πάλι αυξάνονται σε βάρος των regional jets. Σχετικά άρθρα πολλά, π.χ. εδώ και εδώ.
 
επιτέλους θα συμφωνήσω με τον 747...... :wink: :lol:
εγο θα έβαζα canadair q400 με το βνέο τους αντικραδασμικόσ συστημα που εξαλήφει το μεγαλύτερο εύρος του θορύβου. σίγουρα δεν είναι a/c που θα καλύψει όλη την ζήτηση αλλά δεδομένου πως το route χρησιμοποιείται εκτενώς πλέον μια regional-locos προσέγγιση (τύπου flybe...)είναι η ιδανική κατά την αποψή μου....
 
Το να λεμε οτι ειναι καταλληλο να χρησιμοποιουν οι εταιριες Α/C turboprop σε δρομολογια τυπου ATH-SKG ειναι ενελως λαθος διοτι οπως πολυ σωστα συμβαινει καμμια αεροπορικη εταιρια στην Ευρωπη δε τα χρησιμοποιει(Σε τετοια δρομολογια εννοειται).
Επομενως οι επιλογη τοσο της ΟΑ οσο και της Α3 ειναι απολυτα σωστη οπως και αριθμος των πτησεων στη Θεσσαλονικη.
Αντιθετα βρισκω πολυ λαθος το κολλημα των ΟΑ με τα ATR-42 στα υπολοιπα εσωτερικα δρομολογια και κυριως αυτα για HER,RHO,MJT,CHQ,LXS.που εχουν και κινηση.
 
Αν δούμε το θέμα ρεαλιστικά, για μια εταιρία σαν τις ΟΑ ή την Α3, ο ιδανικός τύπος αεροσκάφους για να εκτελεί το δρομολόγιο ATHSKG είναι ή το Β737 ή το Α320. Καλό είναι δε η εταιρία να διαθέτει περισσότερα του ενός μοντέλα της οικογένειας, πχ. 73G, 738 και 739 ή 319, 320 και 321. Έτσι, ο αερομεταφορέας, εκμεταλλευόμενος τα οικονομικά οφέλη από τη ομοιομορφιά του στόλου μπορεί να προσαρμόσει την προσφορά ανάλογα με τη ζήτηση. Ο συνδυασμός 717 και 734 ή AR1 και 733 δε φαίνεται ιδιαιτέρως συμφέρων.
 
auxhmenes times jet a1 zhtoun ligoteres pthseis thn hmera kai fusika me kala load factors. kata thn apopsh mou ena 757 einai to kalutero meso. h british airways katelhxe ekei se pthseis tou typou lhr-edi.

xerw oti tha faw vrisimo alla etsi exoun ta pragmmata. ta turboprops einai ok omws to load factor meiwmeno.

me agaph vaggelhs apo LHR!!!

SE 12 H EXW PTHSH ALLA PAR'OLA AUTA EDW EGW ETHISMENOS!!! WOW
 
seven4seven":33ia4s6c said:
Ναί, αλλα τα σύγχρονα ελικοφόρα είναι πολύ πιο οικονομικά απο τα αντίστοιχα jet περιφερειακών μεταφορών. Συγκεκριμένα στο δρομολόγιο ATH-SKG ένα 737 καίει πάνω-κάτω 2 τόνους JET A-1. Αντίστοιχα το RJ100 περι τον 1,5 τόνο, ενώ τα ATR μόλις 700-800 κιλά! Για να μήν μιλήσω για Α300 και Α340... :shock: Θορυβώδη δέν είναι ιδιέταιρα, αλλα για μιά ώρα πτήσης το πολύ, δέν χάλασε και ο κόσμος.
Συνεπώς, ψηφίζω κι εγώ ελικοφόρα (μετά το 747SR :lol: )
747sp oxi sr sp= special performance. yemen airways to petoun gia lhr akoma kai shmera sto 2006. epishs na eisai anlogikos stis posothtes kausimou me ton arithmo epivatwn. 700 kila kai 50 epivates exoun idio kostos me 2 tonous kai 150 epivates. to thema einai twra poses enallaktikes exoume kai th zhthsh uparxei.
 
pilot777":7ewuvxxi said:
747sp oxi sr sp= special performance.

Φιλε Βαγγελη, το ξερει o 7four7 ποιος ειναι ο σωστος τυπος.. Σε αυτην την περιπτωση το SR σημαινει Super Regional lol
 
εγώ πιστεύω πως ανεξάρτηατ με το πιο είναι το ιδανικό αεροπλάνο για το ath-skg...πρέπι να δούμε και το γεγονός πως σε μερικά routes υπαρχει μεγάλη κάλυψη απο τις υπαρχουσες εταιριες...συνεπώς προτείνω πως μία νέα εταιρία εστω κατα το ξεκινημα της θα επρεπ να χωθει σφηνα ναμεσα στις 2 μεγαλες.....και γι αυτο τον λόγο ισως τα turboprops...να είναι η καλύτερη λύση...αν δεν κάνω λαθος απαιτούν αρκετά μικρότερο load factor για να γίνουν κερδοφόρα....
 
pilot777":33yc1orr said:
epishs na eisai anlogikos stis posothtes kausimou me ton arithmo epivatwn. 700 kila kai 50 epivates exoun idio kostos me 2 tonous kai 150 epivates. to thema einai twra poses enallaktikes exoume kai th zhthsh uparxei.

Έχεις δίκιο σ αυτό. Βέβαια, αυτό που λές συμφέρει ε΄΄αν οι πληρότητες είναι υψηλές. Καλύτερα (σε περίπτωση χαμηλών πληροτήτων, όπως οι πρωινές πτήσεις)700 κιλά για 20 άτομα, παρά 2 τόνοι για τα ίδια άτομα!
Υπεισέρχεται βέβαια και ο παράγοντας "μικρότερα αεροπλάνα=μεγαλύτερη συχνότητα δρομολογίων". Για μένα, καλύτερα 15 ATR τη μέρα, παρά 5 737 (ή 2 747SR :wink: )
Οπότε, θα κατέληγα σε ένα συνδυασμό απο μικρά ελικοφόρα κλάσης ATR και σε Small Jets του στύλ 737. Το καθένα στην πτήση της ημέρας που στατιστικά "τραβάει" τον κόσμο που αναλογεί.

pilot777":33yc1orr said:
747sp oxi sr sp= special performance. yemen airways to petoun gia lhr akoma kai shmera sto 2006.
To SR είπα βρέ,όχι το SP! Short Range (η έκδοση για τη Γιαπωνέζικη αγορά, αποκλείεται να μήν το ξέρεις 8) )
 
Παιδιά έχω την εντύπωση ότι το παρατραβήξαμε το θέμα. Ξαναλέω ότι δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι σοβαρές εταιρίες που κάνουν παρόμοια routes (σε απόσταση και πληρότητα) χρησιμοποιούν jets. Αρα κάτι περισσότερο ξέρουν αυτοί!! Είπαμε οι προσωπικές επιθυμίες σεβαστές (βλέπε IL-114) αλλά το αντικειμενικά σωστό φαίνεται να είναι 737series ή 318 έως 321.
 
Top