SK
First-Class-Member
Τα turboprop ελικοφόρα είναι όντως πιο οικονομικά για μικρές αποστάσεις. Όμως η κατανάλωση καυσίμων δεν είναι ο μόνος παράγοντας. Ιδιαίτερα για γραμμές "κορμού" (trunk routes), όπως Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η ζήτηση, η προτιμήσεις των επιβατών, και η εικόνα της εταιρείας είναι εξίσου σημαντικοί παράγοντες, και δικαιολογούν τη χρήση jet.
Όσον αφορά την αντίδραση των επιβατών εναντίον των ελικοφόρων, αυτή ποικίλλει σημαντικά: από μεγάλη αποστροφή, όπως στις ΗΠΑ όπου τα ελικοφόρα πρακτικά εξαφανίστηκαν, εώς την μάλλον αδιαφορία, όπως στην Ευρώπη, όπου τα ελικοφόρα έχουν ακόμα σημαντικό ρόλο. Νομίζω ότι στην Ελλάδα είμαστε πιο κοντά στην ευρωπαϊκή στάση στο θέμα αυτό. Ο περισσότερος κόσμος αντιδρά συνήθως μόνον όταν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος (π.χ. μείωση θέσεων ή cargo), και όχι μόνο και μόνο επειδή είναι ελικοφόρα. Θυμάμαι στα Ιωάννινα, όπου έμενα τότε, όταν η ΟΑ αντικατέστησε τα 737 με ATR, υπήρξε αρκετή αντίδραση. Όταν όμως σύντομα φάνηκε ότι τα ATR προσγειωνόταν και με καιρικές συνθήκες για τις οποίες τα 737 είχαν ακυρώσεις, (και επιπλέον τα δρομολόγια αυξήθηκαν σε δύο την ημέρα) οι εντυπώσεις αντιστράφηκαν.
CaptainChris, όντως, έτσι έγινε την τελευταία δεκαετία. Φαίνεται όμως πως το ναδίρ των turboprop έχει πλέον περάσει, και οι παραγγελίες τους πάλι αυξάνονται σε βάρος των regional jets. Σχετικά άρθρα πολλά, π.χ. εδώ και εδώ.
Όσον αφορά την αντίδραση των επιβατών εναντίον των ελικοφόρων, αυτή ποικίλλει σημαντικά: από μεγάλη αποστροφή, όπως στις ΗΠΑ όπου τα ελικοφόρα πρακτικά εξαφανίστηκαν, εώς την μάλλον αδιαφορία, όπως στην Ευρώπη, όπου τα ελικοφόρα έχουν ακόμα σημαντικό ρόλο. Νομίζω ότι στην Ελλάδα είμαστε πιο κοντά στην ευρωπαϊκή στάση στο θέμα αυτό. Ο περισσότερος κόσμος αντιδρά συνήθως μόνον όταν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος (π.χ. μείωση θέσεων ή cargo), και όχι μόνο και μόνο επειδή είναι ελικοφόρα. Θυμάμαι στα Ιωάννινα, όπου έμενα τότε, όταν η ΟΑ αντικατέστησε τα 737 με ATR, υπήρξε αρκετή αντίδραση. Όταν όμως σύντομα φάνηκε ότι τα ATR προσγειωνόταν και με καιρικές συνθήκες για τις οποίες τα 737 είχαν ακυρώσεις, (και επιπλέον τα δρομολόγια αυξήθηκαν σε δύο την ημέρα) οι εντυπώσεις αντιστράφηκαν.
CaptainChris, όντως, έτσι έγινε την τελευταία δεκαετία. Φαίνεται όμως πως το ναδίρ των turboprop έχει πλέον περάσει, και οι παραγγελίες τους πάλι αυξάνονται σε βάρος των regional jets. Σχετικά άρθρα πολλά, π.χ. εδώ και εδώ.