KLM to Amsterdam, 10-15/03. 3. Maerzreise

  • Thread starter Thread starter alexander
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

alexander

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
01/01/2003
Μηνύματα
1.876
Likes
15
Περιοχή
Jumpseat!
Website
axelphotography.tripod.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
SWR
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Intro
Μετά από αρκετό καιρό που είχε μείνει στα λόγια, η ώρα για ένα ταξίδι στο Άμστερνταμ είχε έρθει, στα πλαίσια της 3ης Märzreise. :!: Για τρίτη συνεχή χρονιά λοιπόν, μέσα Μαρτίου ξεκινάμε για τας Ευρώπας! Προγραμματίζοντας πολύ καιρό πριν, παράγοντες όπως καιρό και περιήγηση στα πέριξ είναι δύσκολο να προσμετρήσεις. Οπότε ξεκινάμε από τα βασικά… :wink:


PreFlight
Θέλοντας να πετάξω με KLM, μετά τις εντυπώσεις που αποκόμισα από το αγαπητό μέλος Cross, κοίταζα καιρό τις προσφορές τους στο διαδίκτυο. Site φιλικό και εύκολο, με έψησε να κλείσω και ξενοδοχείο από εκεί!
Φυσικά e-ticket το αεροπορικό εισιτήριο, σε μια προσφορά χωρίς να παίρνεις μίλια. Η τρομερή εντύπωση: e-check in! Μέσα σε 3 λεπτά το πολύ είχα επιλέξει τη θέση μου από seat map και είχα εκτυπώσει το boarding pass μου! 30 ώρες πριν την πτήση μου! :thx: Και τα πρώτα τέλεια νέα. Αεροσκάφος: B739!!
Στην περίπτωση δε που έχεις μόνο hand luggage πας κατευθείαν στο gate. Εγώ, έπρεπε να περάσω από το luggage drop check in desk. Και κάτι ακόμα για την διαδικασία. Μόλις αγοράσεις το εισιτήριο από το site τους σου στέλνουν e-mail με πληροφορίες για την πτήση σου, τα αεροδρόμια αναχώρησης και προορισμού και φυσικά upcoming events για την πόλη που πας!
Άφιξη με τους δικούς μου στο ElVen στις 2.10 και βγαίνοντας από το αυτοκίνητο, ένα βανάκι ..ξεφόρτωνε το πλήρωμα για την πτήση μου! Τις κοιτάω καλά καλά..(nice flight… σκέφτομαι!) και γραμμή για τα check in της KLM λοιπόν. Εκεί το χάρηκα απίστευτα! Μια τεράστια ουρά για check in, κανείς δεν προσέγγιζε τις αυτόματες μηχανές check in, και 2-3 στην ουρά για business/drop off check in!!! HAHAHAHA! :twisted: :twisted: :twisted:
Και εκεί που χαιρόμουν και μόλις που είχε έρθει η σειρά μου, με σταματάει ο τύπος στο γκισέ και μου δείχνει το πλήρωμα, λέγοντάς μου ότι έχουν προτεραιότητα... argh….. Αφού χάζεψα (ξανά) τις ομορφιές της KLM, ήρθε και η σειρά μου (για δεύτερη φορά) και με συνοπτικές διαδικασίες μου δίνει ένα κανονικό boarding pass με υπενθύμηση να είμαι στην B09 στις 2.40
Μικρή βόλτα στον Παπασωτηρίου για καπνό και entering the B-terminal of Europe’s South-Eastern hub. Για τον φόβο των Ιουδαίων παίρνω και μπαταρίες από τον Γερμανό. Just in case… και security check στο gate στις 2.40 ακριβώς. Η τσάντα ώμου μου κίνησε την περιέργεια της κοπέλας στην οθόνη και έτσι την κσαναπεράσανε άλλη μια βόλτα για να την εμπεδώσουνε ;-)
Κόσμος και κοσμάκης στο gate, αλλά χώρος άπλετος… είναι και αυτό το No smoking εκεί μέσα, σπαστικό… Το αεροπλάνο μας περίμενε, πραγματικά μεγάλο, στα παλιά χρώματα με το στικεράκι της Skyteam αντί της NW/KLM
Πολλές παρέες μαζεμένες (Δεν ξέρω αλλά μου φάνηκε περίεργο)και κατά τις 2.55 ήρθαν οι υπεύθυνες για το boarding και μια μεγάααααααααλη ουρά δημιουργήθηκε στο τσακ-μπαμ (τι σου είναι ο Έλληνας, λέω..)


Flight
10/ 03/ 2005
ATH – AMS
KL 1576
Boeing 737-9K2, KLM – Royal Dutch Airlines, PH-BXP,
Meerkoet/Crested Coot f.f.07/08/2001
Seat 31A, economy
STD 1525 ATD 1526
STA 1815 ATD 1800
145,00 + 77,51 = e222,51

…Και ως Έλληνας και εγώ, σκεπτόμενος ότι η θέση μου είναι τρίτη σειρά από το τέλος σε ένα μακρυνάρι σαν το –900αρι, έκανα το αυτονόητο. Προσπέρασα από δεξιά ;-) πήρα εφημερίδα από ένα board και έκατσα μπροστά από το μπουλούκι (ως γνωστόν η λέξη ουρά, στην Ελλάδα είναι ουτοπική έννοια!!)με κάμποσους βέβαια ακόμα μπροστά μου. :4: Με τα πολλά στις 3.00 περνούσα την φυσούνα της απόλυτης ευτυχίας, με 2 αεροσυνοδούς να μας καλωσορίζουν και να προσπαθώ να περάσω ανάμεσα από λογής λογής ανθρώπους, που, ω τι πρωτότυπο, στέκονταν στην μέση του διαδρόμου και μαλώνανε για το σε ποια θέση θα καθίσουν/βάλουν τα παλτά τους/κανουν σεξ/κοιμάται η Ε.Ε./κυβερνάει ο Μπους κλπ. :wall: Όλα τα κουλά εκείνη τη στιγμή που το μόνο που θέλω είναι να φτάσω στην 31η σειρά και να καθίσω με την ελπίδα να μην έρθει κανείς δίπλα μου. Σε μια κρίση απόγνωσης σκεφτόμουν αν θα ήταν προτιμότερο να γυρίσω πίσω, να κατέβω στο ταρμακ και να μπώ από την πίσω σκάλα :5:
Με τα πολλά φτάνω στην θέση μου και το αεροπλάνο μοιάζει να γεμίζει, με τις θέσεις δίπλα να παραμένουν απειλητικά άδειες, ώσπου το τελευταίο κύμα επιβίβασης έφερε πια και τους διπλανούς μου στις θέσεις τους… Πίσω μου, μια παρέα 5 ατόμων, μεσήλικες, δεν μπορούσαν να βολευτούν, φώναζαν, γέλαγαν, μιλούσαν για κλείσιμο συμφωνίας στο Άμστερνταμ και ειδικά η πίσω μου έκανε το κάθισμά μου τραμπάλα (Βολέψου πια Χριστιανή μου) :evil:
Απ’ ότι φαίνεται υπάρχει κάποια μικρή καθυστέρηση, και η παρέα πίσω μου (που είχαν ήδη κλείσει από το e-check in όταν έκλεινα εγώ) φώναζε, «είδες ρε, η κατάρα της Νατάσσας! Δεύτερη φορά, άντε να δούμε πότε θα τριτώσει..»
Με τα πολλά έρχεται ένα τύπος στην παρέα τους έχοντας τρέξει σαν σε μαραθώνιο (κουνιόταν όλο το πάτωμα) και κάθεται, και σε δευτερόλεπτα, στις 3.26 γίνεται η αναγγελία από τον κυβερνήτη για την πτήση μας, καλωσόρισμα και σχεδόν με το που τελειώνει, αρχίζει το pushback. Στη συνέχεια αντιλαμβάνομαι ότι είχαν ξεχάσει μια τσάντα στο check in και την είχε πάρει η ασφάλεια του αεροδρομίου, οπότε έτρεχε ο καημένος να την ζητήσει πίσω.
Στα επιταυτά, ενώ η κατάσταση με την ζεστή καμπίνα είχε φτάσει σε σημείο ανήθικης απένδυσης.. εδώ και κάμποση ώρα προσγειώνονταν στον 03R και απογειώνονταν από τον 03L ;-) Επιτέλους κάτι διαφορετικό για τις αναχωρήσεις μου από τον Βενιζέλο.
Στις 3.30 άρχισε το taxiing οπότε και περάσαμε αριστερά από το satellite και στην συνέχεια, πάνω από την Αττική Οδό, και τελικά στις 3.37 απογειωθήκαμε, αυτήν την φορά από full stop. Το 739 είναι όντως μεγάλο αεροπλάνο, έμοιαζε σαν να μην μπορεί να σηκωθεί από τον διάδρομο, ωστόσο, δεν ξέρω αν ήταν επειδή καθόμουν πίσω, η απογείωση ήταν απόλαυση. Τέρμα γκάζια, μικρές βελτιώσεις πορείας και airborne.
Περάσαμε πάνω από την Καλλιτεχνούπολη και το λιμάνι της Ραφήνας, πάνω από την Εύβοια και κάπου εκεί περάσαμε πάνω από τα σύννεφα. Για λίγο όμως, μιας και μόλις περάσαμε την Εύβοια το σκηνικό ήταν μαγικό με τον ήλιο να καθρεφτίζεται στην ήρεμη θάλασσα. Η κουζίνα μας έχει ξελιγώσει με την μυρωδιά ζεστού κάτι.
Στις 3.54 είμαστε πάνω από την Σκατζούρα και 2 λεπτά μετά μια πολύ ωραία εικόνα των μεγαλύτερων βόρειων Σποράδων (Αλόννησος, Σκόπελος, Σκιάθος. Σε αυτό ακριβώς το σημείο τελειώνουν τα σαντουιτσάκια και τα mealboxes που σερβίρανε, με αυτόν που έχει πάρει τελευταίος να είναι ο διπλανός μου…. Argh :rant: αλλά δεν αργούν να φέρουν και σε μένα. Τώρα, για να καταλάβετε το concept της KLM. :3:


InFlight Service
Σερβίρουν το κουτάκι αυτό με αυτό το απαράδεκτα μικρό σαντουιτσάκι (το οποιό τουλάχιστον είναι πολύ ζεστό και απίστευτα νόστιμο) συν bar service και θεωρούν ότι φτάνει για ταξίδι 3,5 ωρών. Το mealbox περιέχει 4 πιρουνιές ταλιατέλες και μια αποδεκτής ποσότητας κρέμα με σιρόπι κεράσι. Αποδεκτή ποιότητα και γεύση, αλλά από μέγεθος, ούτε μυρμήγκι δεν χορταίνει…
Αλλά ήμουν αποφασισμένος να μην τους την χαρίσω, μετά από μια κουραστική μέρα στην σχολή και να κάτσω νηστικός. Με σύμμαχο το παλικάρι δίπλα μου οι παραγγελίες έδιναν και έπαιρναν… για την ώρα γράψτε σύνολο 2 mealboxes και 3 σαντουιτσάκια.
:P Στην συνέχεια πέρασαν τα inflight shopping carts όπου πήρα με 17e ένα αρκούδι της KLM για το έτερον ήμισυ..
Τουλάχιστον έχουν να αγοράσεις, όχι σαν την Ολυμπιακή..
Καθαρό εσωτερικό σε μπλε και ασπρους χρωματισμούς, αλλά βρώμικο τζάμι...
Άσχημη εντύπωση μου έκανε, ιδιαίτερα για ένα τέτοιο μεγάλο ταξίδι η παντελής απουσία IFE. Οκ, δεν ζητάω οθόνες για real map (ψεύτης), δεν ζητάω να έχει και ταινία (πάλι ψεύτης), αλλά ένα ραδιοφωνάκι θα το ήθελα. Τουλάχιστον έχει ένα εξαιρετικό περιοδικό για συντροφιά, και ικανοποιητικά καθίσματα, αν και πάλι έχω την αίσθηση ότι το pitch τους είναι μικρότερο από των ΟΑ.


Μερικές τρελές στροφές δεξιά αριστερά αργότερα, και ενώ έχω χάσει πάσα ιδέα για το που βρισκόμασταν έμεινα να χαζεύω το θέαμα με τον ήλιο και τα σύννεφα, αλλά κυρίως με τα διερχόμενα αεροπλάνα. Πρώτη φορά βλέπω εν πτήσει αεροπλάνο να πηγαίνει προς την αντίθετη κατεύθυνση από μας, πετώντας στο ίδιο level με εμάς. Πραγματικά πολύ αστείο, δεδομένης της ταχύτητας με την οποία πετάμε και εμείς και αυτό. Οπότε μέχρι να αντιληφθείς και ξεκαθαρίσεις μέσα σου ότι αυτό που βλέπεις σαν κουκίδα εκεί στο βάθος μπροστά είναι αεροπλάνο, αυτό έχει ήδη προσπεράσει, οπότε καμία ελπίδα για φωτογραφία.
Στην συνέχεια, κατά τις 4.50 περάσαμε πάνω από ιδιαίτερα χιονισμένες περιοχές, όπου κατά διαστήματα φαινόντουσαν αεροδρόμια σαν αυτό, (edited: Belgrade BEG/LYBE). Ρωτώντας τον FA αν μπορεί να ρωτήσει να μάθουμε, μου είπε ότι θα ρωτήσει, αλλά όσο ακούσατε εσείς απάντηση, άκουσα και εγω…
Κατά τις 5.20, με το περιοδικό μισοδιαβασμένο, τα αυτιά κουρασμένα από το discman και τους διπλανούς μου μισοκοιμισμένους, είπα να κάνω μια μικρή βόλτα πριν κοιμηθούν τελείως και εγκλωβιστώ σε αυτό το 0,5x0,5 της θέσης μου. Κάπου πάνω από την Αυστρία λοιπόν πάω 3 σειρές πίσω, και μπαίνω στον χώρο των αεροσυνοδών, πιάνω συζήτηση με έναν από αυτούς, ο οποίος μου προσφέρει
Mealboxes σαντουτσάκια και soft drinks που περίσσεψαν. Μου λέει πάντα ετοιμάζουμε περισσότερα γιατί ποτέ δεν ξέρεις ποιος πεινάει παραπάνω!! Αρχίζουμε να μιλάμε για την KLM, την AF, τα οικονομικά προβλήματα, αλλά είναι και αρκετά ενημερωμένος για την Ελλάδα και την Ολυμπιακή και την Aegean. Ρωτάει μάλιστα αν στην Ολυμπιακή σερβίρουν ακόμα αλκόολ. Η ώρα περνάει και όλο και περισσότερα αεροπλάνα είτε «συνταξιδεύουν» μαζί μας, είτε περνούν κάθετα. Στις 5.45 ταξιδεύουμε πάνω από την Γερμανία και εγώ έχω πια επιστρέψει στην θέση μου. Είχα τσεκάρει να έρχεται κάτι από μακριά, οπότε η Oly ήταν σε επιφυλακή! ένα C-17 πετάει προς το μέρος μας!!!!!! Λίγο πιο μετά, στις 6.00 ακριβώς, και ενώ κάθε φορά που κοιτάω προς το διάδρομο, νοιώθω το βλέμμα μου να διασταυρώνεται με τα απειλητικά βλέμματα των διπλανών μου (μα τι θέλει πια, πόσες φωτογραφίες θα βγάλει, έτσι και με σηκώσει θα τον μπιιιιιιπ κλπ κλπ κλπ…) η KLM σε φτηνή αντιγραφή της LX βγάζει choco-service με Mars, Twix, Bounty και τσιπς.
Ώρα για χαλάρωση πια, μουσική στο discman, και ο ήλιος σχεδόν στο ύψος του παραθύρου, ζαλίζει ευχάριστα καθώς πετάμε πάνω από μια πυκνοσυννεφιασμένη Γερμανία, ενώ δεν αργεί ο καπταιν να μειώσει την ισχύ και να χάνουμε σιγά σιγά ύψός (6.25).
Στις 6.48 έχουμε πια φτάσει στο ύψος των νεφών και ο κυβερνήτης κάνει αναγγελία καθόδου και καλεί το πλήρωμα να πάρουν θέσεις προσγείωσης.
6.50 Βλέπουμε πια το Αμστερνταμ και την γύρω περιοχή
και τελικά στις 6.55 κάνουμε ένα απότομο touchdown στον 18C. Μετά από ένα ατελείωτο taxiing (εντύπωση προκαλεί μια τεράστια πινακίδα Nikon σε κατακίτρινο χρώμα. Ξέρουν που να κάνουν διαφήμηση), στις 7.00 σταθμεύουμε στο D-pier. Παρόλο που είμαστε ένα τέταρτο ahead of schedule στην ουσία 7.17 καταφέρνω να βγω από το αεροσκάφος λόγω του πολύ κόσμου. Η αλήθεια είναι ότι εκείνη την ημέρα είχε σχεδόν 100% πληρότητα στην economy. Τώρα για την business μην με ρωτάτε, παραήταν μακριά μου!!!

PostFlight
Δεν ξέρω πόσοι συμφωνούν η διαφωνούν, αλλά εμένα μου αρέσει απίστευτα να βλέπω αεροσκάφη της ίδιας εταιρίας, σταθμευμένα το ένα δίπλα στο άλλο. Το D pier πρέπει να είναι αποκλειστικό της KLM. Τα είχε όλα. Β737 και cityhopper. Εύκολο να προσανατολιστείς στο AMS, υπό καθαρή σκέψη (επιμένω στην διευκρίνιση). Τα χρόνια του τα δείχνει, αλλά δεν δείχνει να είναι παρατημένο στην μοίρα του όπως το Ελληνικό. Αρκετά συμπαθητικό θα έλεγα. Μόλις έφτασα στο baggage claim, που δεν είναι και ακριβώς αυτό που θα έλεγε κανείς «δυό βήματα μακριά», οι βαλίτσες κυλούσαν ήδη και η δική μου ήταν απόλυτα τυπική στο ραντεβού της. φτάνω, τη βλέπω, φεύγω (ήρθα είδα νίκησα) Και μετά έξοδος. Και το πρώτο πράγμα που βλέπεις τι είναι¨??? Ένα «αεροπορικό» κατάστημα, με ότι ποθεί η πιο επιτηδευμένη αεροπορική καρδιά!

TotalFlightExperience
Σε γενικές γραμμές θα έλεγα μάλλον ένα 7,5/10. Ναι μεν είχε περιοδικό, inflight sales, ευγενικές και κυρίως όμορφες αεροσυνοδούς! Με κάθε επιφύλαξη θα έλεγα ότι ήταν 4 onboard (2 άνδρες, 2 γυναίκες). Αλλά δεν είχε ιδιαίτερο φαγητό, ούτε κάποιο IFE. Και κυρίως ήταν αρκετά κουραστικό από άποψη χρόνου/χώρου. Ωστόσο ήταν αρκετά καλό σε on time performance.[/url]
 
Πολυ ωραίος! Θέλω και εγώ klm για ΑΜS :cry: :cry: Και photos απο τις αεροσυνοδούς!! Eιμαι φαν!! χεχε τι τον πείραξε αν σερβίρουν ακόμα αλκοολ στις Ο.Α? ναι ρε και πάρα πολυ!! cheapηδες :lol: Περιμένω την συνέχεια και πληροφορίες για την διαμονή σου στο Αμστερνταμ !! Γρήγορα!!
 
Πολύ καλή περιγραφή... μπράβο. Άντε και μερικές εμπειρίες από AMS και μετά και την επιστροφή για να είμαστε complete :D

Πάντως μου άρεσε αυτό το eCheck-in που έχει η ΚΛΜ. Νόμιζα ότι είναι μόνο για όσους ταξιδεύουν με χειραποσκευές, αλλά τώρα ξέρω ότι ισχύει για όλους. Πολύ καλό σύστημα :great:
 
Ωραίο report! :wink:

Το -900 πώς σου φάνηκε? Σωλήνας?

Spotting έκανες καθόλου AMS ή ήσουν όλη μέρα με ένα μπάφο στο χέρι? :lol: :wink:

Δώσε ρε συ και λίγα info για Lellystad να τα έχουμε κάπου και γραπτα!

Πάντα τέτοια!
 
Me tetoia drasi ap eksw ti to '8eles to psuxagwgiko programma? :P :lol:
Kapou sta tails tou AMS pier, pire to mati mou ena jumbo i mou fainetai... :wink: :!:
Panda tetoia...diladi ta kalutera...
 
Καταρχάς, axel, μού άρεσαν πάρα πολύ οι φωτογραφίες σου. Ειδικά εκείνα τα contrails του C-17...άλλο πράγμα!

Φαγητό και IFE νομίζω ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα αντικατασταθούν από "packed lunch-boxes" αγορασμένα από π.χ. καταστήματα του αεροδρομίου και βολικότατα προσωπικά mp3- ή και DVD-players, αντιστοίχως, τα οποία φυσικά ο καθένας θα μπορεί να έχει μαζί του και να τρώει/βλέπει/ακούει ό,τι θέλει. Αρκεί να είναι και οι τιμές των εισιτηρίων χαμηλές!

Απλώς η ύπαρξη γεύματος και IFE εν πτήσει είναι μια πολυτέλεια που σε όλους μας αρέσει. Όχι μόνο για να περνάει ο χρόνος στο αεροπλάνο, αλλά και γιατί έχουμε ένα-δυο επιπλέον σχόλια να κάνουμε μετά από κάθε πτήση. Αλλά και οι αεροπορικές γι'αυτό ακριβώς (και για άλλους λόγους βέβαια) πολύ θα ήθελαν να τα καταργήσουν οριστικά. Αλλά, από την άλλη, φαγητό και IFE είναι ένας καλός τρόπος για να μην μπλέκονται όλοι διαρκώς στα πόδια του πληρώματος. Υπάρχει και αυτή η διάσταση...

Αλήθεια, η KLM χρεώνει τα γεύματα;

Όσο για τα πληρώματα, το πιο όμορφο πλήρωμα μέχρι στιγμής το είχα δει πριν μερικά χρόνια στο Ελληνικό και ήταν KLM!

BTW, μάλλον δεν έκανες το ταξίδι 6/11 όπως γράφεις παραπάνω, ε;
 
Alexander wraio skhniko h photo me ta mazemena tails apo 739+Fokker.Apo spotting ti epaikse sto AMS ebgales kana DC-10-40 ths NW?
 
@dtrach
Loipon, ontws panemorfes, alla photos den evgala, eipa na kratisw tous typous!! LOOOOL,
allwste tin Brigitte tin thelw mono gia mena! :1:

@akis
stin ousia aytos itan o vasikos logos pou ithela na petaksw me KLM!!

@seven4seven
loipon, to -900 stin ousia einai san swlinas. alitheia to 321 den einai pio platy?
pantws, yposyneidita anamesa sta dyo epilegw to 321. mou fainetai pio aneto..
alitheia oi diastaseis twn 2 sxedon idies den einai? (ligo megalytero to 321)

Oso gia spotting sto Amsterdam kaneis pantou! apo to gipedo tou Ajax, ews ta kanalia. trelo gelio!
Infos gia to Lelystad kai to Aviodrome, coming soon! :3:

@cptJumbo,
nai i alitheia einai oti to window itan to kalytero IFE. oso gia to jumbo,
ekeini tin stigmi den tou edwsa dystyxws tin prepousa simasia. eprepe na eimai on time sto stathmo trenwn tou AMS!! :4:

@grg
oxi, i KL den xrewnei geymata(poia geymata?), alla stin ousia se prokalei na agoraseis fagito apo prin gia tin ptisi...
imerominia edited! to prosxedio einai apo tin FRA ;-)

@goldfish
coming soon!!
 
Δεν θα μπορούσα να μην περιγράψω μερικά πραγματάκια, βέβαια...
Κάποιες ιστορίες που όσο τις θυμάμαι, είναι απίστευτο...
όποιος έχει το κουράγιο, here it is...:

Amsterdam stranded…

Πανέμορφη πόλη το Άμστερνταμ σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή που θα βγεις από το σιδηροδρομικό σταθμό του, που είναι και το επίκεντρο της πόλης. Ίσως το πιο αστείο στην πόλη είναι ο θυρεός της, τα γνωστά σε όλους 3 xxx. Ναρκωτικά και πορνεία σε όλο τους το μεγαλείο συγκροτούν το κλασσικό Europe’s Men’s Greatest Playground, με τα ατελείωτα coffeshops και την red light district, την περιοχή γύρω από την παλιά εκκλησία! Αεροπλάνα περνούν πάνω από το κεφάλι σου συνέχεια, και η επίσκεψη στο Aviodrome είναι must! Ακόμα όλη η πόλη είναι από μόνη της ένα απέραντο μουσείο, με υπερβολή στα μουσεία σεξ και hash/cannabis. Βαν Γκογκ, Ματις, Ρέμπραντ κλπ είναι όλοι μαζεμένοι στην πλατεία μουσείων, ενώ άξιο επίσκεψης είναι το ναυτικό μουσείο, με highlight ένα πλοίο της Εταιρίας Ανατολικών Ινδιών. Χάρη στο εμπόριο των μπαχαρικών οι Ολλανδοί έγιναν πλούσιοι. Planespotting ακόμα και στο γήπεδο του Ajax, με παράλληλη ξενάγηση και πλήθος Ελλήνων τουριστών να περιμένουν τον Χαριστέα στην προπόνηση.

Lelystad
Αστεία έως τραγελαφική ήταν η απόπειρά μας να πάμε στο Εθνικό Μουσείο Αεροπορίας της Ολλανδίας. Ελπίζω από την παρακάτω ιστοριούλα να μάθουν κάτι, όσοι άλλοι το αποτολμήσουν.
Το μουσείο βρίσκεται έξω από την πόλη Lelystad, βόρεια του Άμστερνταμ, σε μια νέα γη (polder) που ανακτήθηκε από την θάλασσα. Το site του μουσείου περιέχει μόνο τις απολύτως απαραίτητες πληροφορίες γι’ αυτό δώστε βάση.
Αφού δευτέρες είναι κλειστό, αποφασίσαμε την Κυριακή, 13 Μαρτίου να πάμε στο μουσείο. Ξεκινώντας από τον σιδηροδρομικό σταθμό – Amsterdam Centraal κλείσαμε τα εισιτήρια για Lelystad. Γύρω στα 15e το άτομο με επιστροφή. +50cents επειδή αγοράσαμε τα εισιτήρια από τον γκισέ και όχι από τα αυτόματα μηχανήματα που βρίσκονται διάσπαρτα σε όλο τον σταθμό. Για καλή μας τύχη, σε 3 λεπτά έφτανε τρένο με προορισμό την πόλη απευθείας. Τρένα έχει συχνά, όμως τα περισσότερα είναι με ανταπόκριση από άλλον σταθμό.
2.35 λοιπόν είμαστε στο τρένο και εντός ολίγου (2.45) απολαμβάναμε την ολλανδική γη με ανεμόμυλους και απέραντα λιβάδια ως εκεί που φτάνει το μάτι.
3.13 Ήμασταν στο Lelystad Centrum και ένα ζεστό welcome μας κάνει η διαφήμιση του ΕΟΤμε χορηγό τις ΟΑ@#!!! Κατεβαίνοντας στο επίπεδο του δρόμου συνειδητοποιούμε ότι το λεωφορείο που έπρεπε να πάρουμε (Γραμμή 148 Lelystad Connexion Bus) δεν βρίσκεται εκεί. Κοιτάζοντας στην κολώνα με τις ώρες αναχώρησης έρχεται το πρώτο σοκ. Το λεωφορείο έφυγε στις 3.07 και επόμενο είχε σε μια ώρα… Μπινελίκια και τα γνωστά… Αναμονή στο καφέ του σταθμού για το επόμενο. Για ποδήλατο ούτε λόγος, σε τέτοια απόσταση, και με την ώρα να μετράει αντίστροφα, αφού στις 5.00 έκλεινε το μουσείο..
Με τα πολλά έρχεται και το επόμενο λεωφορείο και πληρώνουμε άλλα 3e έκαστος για την διαδρομή. Ο οδηγός λίγο γκαου μπιου, τα είχε τα χρονάκια του, αλλά τουλάχιστον μας είπε σε ποια στάση να κατεβούμε..
Το Aviodrome είναι ένα airfield με πολλούς παράλληλους διαδρόμους ενώ από το λεωφορείο εντύπωση προκαλεί η άτρακτος του 747
4.20 Φτάνουμε στην στάση και με την διαδρομή που έχουμε κάνει χαιρόμαστε που δεν νοικιάσαμε ποδήλατα… Παραήταν μακριά…
4.27 ένα καλωσόρισμα από το Fokker 50, στην είσοδο του Aviodrome, καμιά εκατοστάρα μέτρα μακριά από την στάση.
Μας ενημερώνουν ότι σε μισή ώρα κλείνουν και εμείς τους λέμε ότι ήρθαμε συγκεκριμένα για το Connie. 1,5ευρώ έκπτωση και 11ευρώ τελική τιμή εισόδου μόνο για το airfield. Connie (τεχνη στο connie) (pic3), DC-2 και η ρεπλίκα του τέρμιναλ αεροδρομίου του Shiphol εν έτη 1920. Το 747 ακόμα περιμένει.. 4.55 αποφασίζουμε να περάσουμε και από το shop πριν κλείσει, με ένα σωρό καλούδια…
5.10 τελικά φύγαμε με την σκέψη να ξανάρθουμε, όταν και το 747 θα είναι έτοιμο και να περάσουμε μια ολόκληρη μέρα εδώ…
Αυτή τη στιγμή 2 πράγματα γυρνούσαν με μανία στο κεφάλι μου… ένα καλό και ένα κακό… Το κακό ήταν ότι δεν ξέραμε τι ώρα περνάει το λεωφορείο, και το καλό ότι έτσι όπως είναι flat όλη η γη, δεν βλέπαμε κανένα λεωφορείο στον ορίζοντα, οπότε αποφασίσαμε να περπατήσουμε με πιο αργό ρυθμό… Το αμέσως επόμενο καρέ μας βρίσκει να κοιτάμε σαν μαλ*#)$% το λεωφορείο στην στάση και αντανακλαστικά να μην τρέχουμε, με την λογική ότι πάει, το χάσαμε.. Το λεωφορείο όμως εκεί.. να μην λέει να φύγει, οπότε και αρχίζει ένα τρελό τρέξιμο διασχίζοντας την Εθνική οδό για να φτάσουμε στο λεωφορείο, το οποίο εκεί, σχεδόν τυραννικά ήταν σταματημένο.. Η πρώτη σκέψη είναι φυσικά ότι όσοι περίμεναν εκεί έπρεπε να αγοράσουν εισιτήριο, γι’ αυτό και η καθυστέρηση.. Και ακριβώς τη στιγμή που πατάμε πάνω στην στάση, ο οδηγός βάζει μπροστά και μας αφήνει εντελώς μαλ#&$^# πια… Η επόμενη στιγμή που θυμάμαι είναι δυο άσεμνες χειρονομίες από τον κολλητό μου προς τον οδηγό, οπότε, όποιες ελπίδες να σταματούσε λίγο πιο μετά πέταξαν… 5.14 λοιπόν και κάθε *.14 έφευγε το λεωφορείο για την πόλη, οπότε την επόμενη μια ώρα την ξοδέψαμε σε μια βόλτα στην ολλανδική εξοχή, μέχρι την επόμενη στάση, 2 χιλιόμετρα πιο πέρα, με ένα καιρό που ξεκίνησε από καλοκαιρινός και μέχρι την στιγμή που πατάγαμε την επόμενη στάση (6.00) έριχνε χαλάζι…
Οπότε φιλική συμβουλή προς ναυτιλομένους, να είστε στις στάσεις *.50 - *.00 για αποφυγή προβλημάτων.. ;-)

ευχαριστώ θερμά όσους έφτασαν εδώ. coming soon η επιστροφή και περισσότερες σποττερικές φωτογραφίες από AMS...
 
Well, part 2.
Enjoy...


Intro
Μετά από 5 υπέροχες μέρες στο Άμστερνταμ, και μια… «μεθυστική» πρωινή βόλτα στο ζυθοποιείο της Heineken :thx: , ξεκινάω για το Schiphol. Ο ήλιος κεφαλοτύρι, η διάθεση στο maximum και το κεφάλι κομματάκι βαρύ. ;-)

PreFlight
Internet Check in από τον υπολογιστή του ξενοδοχείου :mrgreen: και εκτυπωμένο boarding pass στο χέρι. Ξανά παρατηρώ στη δεύτερη σειρά από το τέλος 5 καθίσματα ήδη κλεισμένα, :stupid: και πονηρεύομαι την παρέα που καθόταν πίσω μου on my way to AMS. Επιλογή άλλης θέσης λοιπόν από την δεξιά μεριά αυτήν την φορά.
Εισιτήριο τρένου e3,40 και στις 3.00 πατάω στο Amsterdam Schiphol ψάχνοντας για τα check in. Κατευθείαν στα γκισέ baggage drop, τα οποία εκτός από πολλά είναι γρήγορα στην εξυπηρέτηση, εξού και οι ανύπαρκτες ουρές.
Με συνοπτικές διαδικασίες και πάλι ολοκληρώνει το check in αλλά αυτή την φορά κανονικό Boarding Pass γιοκ. :|

Έχοντας τέσσερις και κάτι ώρες να σκοτώσω, είπα να το γυρίσω όλο το αεροδρόμιο, με πρώτο και καλύτερο το viewing deck..
:thx: :great:
Ο καιρός είχε ήδη αρχίσει να αλλάζει. Ο ουρανός σκοτείνιασε και άρχισε να φυσάει πολύ. Αποτέλεσμα, όταν έφτασα στο deck(3.15) η είσοδος ήταν ελεύθερη. Πάντως τέλειο..

Martinair B767: https://www.airliners.gr/community/album_page.php?pic_id=2871
KLM B767: https://www.airliners.gr/community/album_page.php?pic_id=2872
KLM B767^2: https://www.airliners.gr/community/album_page.php?pic_id=2873
NW DC-10-40: https://www.airliners.gr/community/album_page.php?pic_id=2874
KLM B747asia: https://www.airliners.gr/community/album_page.php?pic_id=2875

Κατά τις 5 αποφάσισαν να το κλείσουν λόγω καιρού, οπότε σειρά είχαν τα εστιατόρια και τα μαγαζιά.
Γεύμα στο Dakota’s café bar με θέα τα piers, σε νοσταλγικό περιβάλλον. Πανέμορφο. Κατόπιν περνώντας το security check βόλτα στα μαγαζιά! Τρομερό στο AMS είναι τα SeeBuyFly Shops. Τρομερές τιμές!
Σειρά είχε το lounge της KLM. Είχα μεριμνήσει να αγοράσω από το eBay ένα voucher. Αλλά πολύ βαρετά εκεί μέσα. :puke: Το δε smokers section ήταν υπό ανακατασκευή οπότε, αποφάσισα να περάσω τις τελευταίες στιγμές πριν την επιβίβαση σε ένα bar με θέα το c-pier.. Κόσμος πάει και έρχεται, και εγώ δεν βλέπω την ώρα να πάω να θρονιαστώ στο παραθυρό μου… :hello?:
Οπότε 7.10 βρίσκομαι στο gate και περιμένω την έναρξη επιβίβασης. Εκεί για πρώτη φορά παρατηρώ ότι η πτήση είναι codeshare με την Kenya airways.
Το αεροπλάνο και πάλι στα παλιά χρώματα της KLM. Σημαντική παρατήρηση... Πολλοί ΚΑΙ πολλές "λιωμένοι/ες" στο gate, τους κοιτάς και νομίζεις ότι βλέπουν το θεό... :1:

Flight
15/ 03/ 2005
AMS – ATH
KL 1581
Boeing 737-8K2, KLM – Royal Dutch Airlines, PH-BXN,
Blackbird/Merel f.f.01/12/2000
Seat 27F, economy
STD 1945 ATD 1955
STA 0010 ATD 2355

7.20 αρχίζει η επιβίβαση και το πλήρωμα και πάλι μας έκανε μια εντυπωσιακή επίδειξη ομορφιάς…
Αυτή τη φορά η ώρα πέρναγε γρήγορα, ίσως λόγω της κούρασης από το όλο ταξίδι… Το θολό μυαλό που λέγαμε..
;-) Η πιο αστεία παρατήρηση είναι ότι πολλοί με τους οποίους ταξίδεψα την Πέμπτη επέστρεφαν στην ίδια πτήση.
Με πρώτους και καλύτερους την παρέα, της πτήσης της πέμπτης. Η πρώτη κουβέντα που άκουσα από αυτούς?? «Είδες Κώστα; Η κατάρα της Νατάσσας, τρίτωσε επιτέλους… Άλλη φορά να την πάρουμε μαζί….
Περιχαρής που γλίτωσα εκ νέου το βασανιστήριο βολεύτηκα στην θέση μου με μια μητέρα και την κόρη της δίπλα μου.
Η δε μητέρα να με κοιτάει πολύ στραβά που καθόμουν με μια πυξίδα και ένα sick bag στο χέρι.. (γιατί άραγε…) :2:
Κατά τις 7.45, (8.45 ώρα Ελλάδας), ο κυβερνήτης μας ενημερώνει ότι θα έχουμε μια μικρή καθυστέρηση. Μια αεροσυνοδός χρειάστηκε να αναπληρωθεί για λόγους ασφαλείας, κάτι το οποίο μου προξένησε μεγάλη εντύπωση, αλλά αμέλησα να ρωτήσω αργότερα, τι ακριβώς είχε συμβεί…
Ο κυβερνήτης συνέχισε το καλωσόρισμα, με πληροφορίες για την πτήση και ζητώντας συγνώμη για την καθυστέρηση μας καθησύχασε ότι θα ήμασταν On time στην Αθήνα, και πως η πτήση μας θα διαρκούσε 2hr 55ms.
8.55 pushback και τρία λεπτά αργότερα ξεκινάμε το taxiing για τον 18L με ένα LH avro και κάμποσα άλλα μικρά μπροστά μας να προηγούνται.. ενώ τα φώτα της καμπίνας σβήνουν..
Κάπου εκεί αρχίζει μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με την διπλανή μου για τα φώτα, οπότε και ότι σκέψεις είχε ότι πιθανώς θα έκανα αεροπειρατεία, μάλλον κάπου εκεί πρέπει να έσβησαν… :stupid:
9.07 take off από στάση και πάλι. Απόλαυση το AMS με τα κίτρινα φώτα του από ψηλά με παράλληλη απογείωση από τον 24… Δεν μπορώ να το περιγράψω, και κρίμα που η φωτογραφική μου είχε πέσει για ύπνο, αλλά έβλεπες το άλλο αεροπλάνο να υπερνικά την βαρύτητα και σιγά σιγά να φεύγει μακριά σου, ενώ εμείς ήμασταν ελάχιστα πιο ψηλά…
Αυτή μάλλον ήταν η πιο ωραία εικόνα που μου έχει μείνει από την επιστροφή μου… :thx:


InFlight Service
9.25 ξεκινάει το catering service, ενώ σε μας φτάνουν στις 9.50.. Το meal box σχεδόν ίδιο με αυτό της πρώτης πτήσης, με την διαφορά ότι από pasta αυτήν την φορά είχαν κοχλίες με κάτι πράσινο σαν άνιθο και από γλυκό κρέμα σοκολάτας με σιρόπι καραμέλα… Ένα δεύτερο σαντουιτσάκι ήταν επιβεβλημένο…
Στις 10.00 έχουμε μια νέα ανακοίνωση από τον captain. Πετάμε στα fl350 και βρισκόμαστε πάνω από την Τσεχική Δημοκρατία. (Καλά, πότε φτάσαμε ως εκεί?? Τι γκαζοφονιάς…) Όσοι ήταν από την αριστερή μεριά μπορούσαν να δουν μια βραδινή άποψη της Πράγας. Συνέχισε με το flight plan, θα περνάγαμε πάνω από την Ουγγαρία, Σερβία και είχαμε 2 ώρες ακόμα ταξίδι με 12.00 expected arrival… Γενικά παρουσιάστηκε διασκεδαστικός τύπος, κάτι που φάνηκε και στην συνέχεια..
Το bar service τελείωσε, με ένα ζεστό καφέ να είναι ότι πρέπει για να στανιάρουμε και αφού πέρασαν και τα inflight sales τα φώτα χαμήλωσαν λίγο… Ευκαιρία για relax με μουσική από το πιστό μου discman και WIE :3: (window inflight entertainment).


Η ώρα είναι πια 11.25 και βγαίνω από τις σκέψεις μου με μια απότομη μείωση ισχύος, και σχεδόν παράλληλα περνάει το choco-service.
11.35 κάνει την ανακοίνωση για προσγείωση και αναφέρει τον καιρό στην Αθήνα, καθώς και οδηγίες για αυτούς που συνεχίζουν προς άλλο προορισμό.
Λίγο πιο μετά, κάνει μια μεγάλη βόλτα πάνω από την Αθήνα κατεβαίνοντας από βορρά, και σε στυλ tour guide, λέει να χαζέψουμε αριστερά μας την νυχτερινή Αθήνα και την Ακρόπολη και πόσο όμορφη είναι τη νύχτα (argh, έπρεπε να πάρω παράθυρο αριστερά…). Νέα στροφή αριστερά και ευθυγραμμιζόμαστε στον 03R όπου στις 11.55 κάνουμε ένα ακόμα απότομο touchdown, σε σημείο που να ακούς ανθρώπους να επικαλούνται ιερά και όσια… Πραγματικά κοψοχωλιάστικο…
Φυσικά όταν όλα πέρασαν το χειροκρότημα ήχησε και βρόντηξε την καμπίνα... Αθάνατοι Έλληνες!

PostFlight
Taxiing to the gate στο B terminal, αποβίβαση και με πολυυυύ αργό βήμα προχωράμε προς το baggage claim το οποίο ήταν το πρώτο του A terminal. Πολύς δρόμος δηλαδή. Τόσο για μας όσο και για τις βαλίτσες που ήρθαν στις 12.20 :!:

TotalFlightExperience
Ίσως μια από τις πιο αδιάφορες πτήσεις μου, σε αυτό καθ’ εαυτό το πτητικό επίπεδο, αλλά σίγουρα το καλύτερο τέλος ενός τέτοιου ταξιδιού. 6/10 για το σχεδόν αδιάφορο και απρόσωπο service και credits για τον κυβερνήτη, που φαινόταν να γουστάρει αυτό που κάνει…
Αν θα ξαναπέταγα με KLM? Γιατί όχι…
Νέοι καιροί, νέα έθιμα.. Αλλά σίγουρα όχι, όσο η LH είναι ως έχει…
 
Top