Κοντά στο Βόρειο Πόλο, μας "πιάσανε τον kwlo"

  • Thread starter Thread starter aakunz
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Μα καλά πάλι σε έξοδο κινδύνου καθόσασταν?

Το τελεφερίκ αυτό συναγωνίζεται αυτά του Βαλπαραίσο που υπάρχουν από το 1890κάτι... Εύγε!
 
Η Σίντυ ήταν μία πενηνταπεντάρα αριστοκρατική λονδρέζα. Πριν από πολλά χρόνια είχε έρθει στην Ελλάδα όπου και έκανε την τύχη της στο πλευρό ενός έλληνα. Από αυτήν την ιστορία -εκτός των άλλων- είχε αποκομίσει την άριστη γνώση της ελληνικής, παρά τα τόσα χρόνια μακρυά από την Ελλάδα. Καταλαβαίνεις λοιπόν γιατί ενθουσιάστηκε όταν άκουσε να μιλούν ελληνικά σε ένα από τα πιο απίθανα μέρη του κόσμου. Η ίδια μας είπε ότι ντρέπεται να μιλήσει ελληνικά γιατί φοβάται πως δεν προφέρει σωστά το “ρο”. Λεπτομέρειες... όταν μπορείς να μιλήσεις άπταιστα μία από τις πιο δύσκολες γλώσσες του κόσμου, τότε πρέπει να νοιώθεις υπερήφανος και όχι να ντρέπεσαι για την προφορά σου, πόσο μάλλον όταν πολλοί έλληνες κακοποιούμε συστηματικά τη γλώσσα μας. Όπως μας είπε, είχε φτάσει το ίδιο απόγευμα από το Λονδίνο μέσω Όσλο για να επιβιβαστεί στο πλοίο της Hurtigruten και να πάει στο Bergen απ' όπου θα επέστρεφε -και πάλι μέσω Όσλο- στο Λονδίνο με τη διαβόητη Norwegian.

Η αλήθεια ήταν πως ήμασταν πτώματα. Επιβιβαστήκαμε στο Kong Harald κάναμε check-in πήραμε τα κλειδιά και τις μαγνητικές κάρτες επιβίβασης και πέσαμε ξεροί στα άβολα κρεβάτια της καμπίνας 210, στο πρώτο ντεκ πάνω από την ίσαλο γραμμή. Η αλήθεια είναι πως είχαμε πληρώσει για εσωτερική δίκλινη καμπίνα και καταλαβαίνεις ότι ήταν ευχάριστη έκπληξη το γεγονός ότι η καμπίνα μας ήταν εξωτερική, έστω κι αν νοιώθαμε πως πρωταγωνιστούσαμε στο Κυνήγι του Κόκκινου Οκτώβρη, μόλις ένα-έναμισυ μέτρο από την επιφάνεια της θάλασσας (το τελευταίο βράδυ, παραλίγο να δούμε και τη θάλασσα όπως την έβλεπε και ο Κουστώ, λόγω της θαλασσοταραχής).

Η Hurtigruten μετράει πάνω από έναν αιώνα ζωής. Είναι περισσότερο γνωστή για το coastal express, το ταχυδρομικό πλοίο που ξεκινά κάθε βράδυ από το Kirkenes, στα σύνορα με τη Ρωσία και καταλήγει στο Bergen, μετά από 7 μερόνυχτα ταξιδιού. Ταυτόχρονα, κάθε βράδυ ένα πλοίο αναχωρεί από το Bergen με βόρεια πορεία προς Kirkenes, κάνοντας δηλαδή το ακριβώς αντίθετο δρομολόγιο. Οι καιροί άλλαξαν, οι τηλεπικοινωνίες και τα ταχυδρομεία εκσυγχρονίστηκαν και η Hurtigruten άλλαξε προσανατολισμό, παραμένοντας στο ίδιο παραδοσιακό δρομολόγιο. Τα πλοία έχουν γίνει περισσότερο τουριστικά κάτι σαν κρουαζιερόπλοια. Μοιάζουν βέβαια περισσότερο με Blue Star Naxos αλλά με μικρότερο γκαράζ και περισσότερες καμπίνες. Το γεγονός αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να υπάρχει μια ολόκληρη τουριστική βιομηχανία που ταξιδεύει μαζί με το πλοίο. Εκδρομές διοργανώνονται σε κάθε λιμάνι που πιάνει το πλοίο, ενώ διατίθεται εξειδικευμένη αξιωματικός-ξεναγός η οποία συντάσσει το “μανιφέστο” με τα αξιοθέατα της ημέρας (σε ποιο φιορδ θα μπούμε, ποιο βουνό θα δούμε, πόσα μποφόρ θα έχουμε, τι ώρα θα δούμε το αδελφό πλοίο που θα ανεβαίνει, πότε θα επισκεφθεί την τουαλέτα ο ύπαρχος, τι λέει το ωροσκόπιο του πλοιάρχου κλπ.) παράλληλα, μόλις πάει 10:00 αρχίζει τις εκφωνήσεις σε 5 γλώσσες. Επιπλέον, επειδή ο προσανατολισμός είναι περισσότερο τουριστικός, τα πάντα είναι πανάκριβα. Με λιγότερα από €80 τη μέρα για τα γεύματα, δεν ξεμπέρδευες. Το καλό ήταν ότι στα περισσότερα λιμάνια υπήρχε σουπερμάρκετ και γλίτωνες κάτι ψιλά. Κι επειδή το ταξίδι σαν ταξίδι δεν είναι καθόλου απαιτητικό, τουναντίον προσφέρεται για διάβασμα, αραλίκι, βαρεμάρα και “ξύσιμο”, νομοτελειάκά το πλοίο ήταν γεμάτο από ηλικιωμένους και πάω στοίχημα όσο θες ότι την πρώτη νύχτα πρέπει να ήμουν ο νεαρότερος επιβάτης στο πλοίο, αφού ο μέσος όρος ηλικίας πρέπει να ήταν τα εννιάμερα. Τόπο στα νιάτα!

Τοπικές Αττραξιόν:
To Trollfjord
Οι Επτά "Αδερφές"
Λίγο σπόττινγκ
H σημαία των βασιλικών ταχυδρομικών πλοίων

κι ένα βίντεο
http://www.youtube.com/watch?v=d6oZ6pTDaB8


Δε θα σας κουράσω περισσότερο, απλά να υπογραμμίσω ότι η Hurtigruten δραστηριοποιείται πλέον σε κρουαζιέρες σε Ισλανδία, Σπιτσβέργη, Γροιλανδία και Ανταρκτική.

Να μην ξεχάσω: δεν υπάρχουν πιο άθλια και μίζερα μέρη σε όλη τη Σκανδιναβία από τα μικρά νορβηγικά λιμάνια. Όλα ίδια ήταν ρε παιδί μου. Να φανταστείς ότι πήγαμε στα Νησιά Λόφοτεν (ξέρεις το ψώνιο μου με αυτά τα "κουλά" νησιά) και δεν κατέβηκα. Εγώ, που πήγα στα Νησιά Φερόε, σχεδιάζω εξόρμηση στα Νησιά Αχβενανμάα, έφαγα μία βδομάδα στο μεγαλύτερο νησί του κόσμου και δεν κατέβηκα στα Νησιά Λόφοτεν. Ω θεοί, ελπίζω να μην με τιμωρήσετε!

Αμ, το άλλο, που σε ένα από αυτά μας περίμεναν σε μία εκκλησία για να δώσουμε δωρεά, ενώ απ' έξω κάτι τελειωμένοι νορβηγοί κάγκουρες (κορίτσια παρακαλώ) έκαναν σπινιαρίσματα με το Τογιότα Στάρλετ τους... Σούρρεαλ!

Μετά από τρεις νύχτες στο Kong Harald, κατά τις 06:30 το πρωί της 19ης Σεπτεμβρίου, φτάσαμε στο όμορφο Τροντχάιμ... Επιτέλους πολιτισμός!

http://www.flickr.com/photos/29190506@N02/2960558029/
http://www.flickr.com/photos/29190506@N02/2960558033/
http://www.flickr.com/photos/29190506@N02/2960558037/
http://www.flickr.com/photos/29190506@N02/2960558039/
http://www.flickr.com/photos/29190506@N02/2960558041/

Μα που χάθηκε αυτός ο Computerise;
 
Απαητέ aakunz, μήπως ο ταξιδιώτης Computerise επέλεξε τον βυθό των "7 αδελφών" από το κοσμοπολιτικο Τρόντχαϊμ;

δικός σου
 
Συνεχίζω για λίγο ακόμα το τριπ ρηπόρτ, μια και φαίνεται πως ο συνταξιδιώτης μου δεν έχει όρεξη...

Μετά από τρεις νύχτες το Kong Harald έφτασε επιτέλους στο Trondheim, τη σημαντικότερη πανεπιστημιούπολη της Νορβηγίας. Αν και το πλοίο έδεσε στις 06:30, εμείς αποβιβαστήκαμε κατά τις 09:00, λόγω του χιονόνερου που έπεφτε. Είχαμε σχεδόν 12 ώρες στη διάθεσή μας για να δούμε την πόλη. Το Trondheim είναι μία σχετικά "επίπεδη" νορβηγική πόλη. Εν αντιθέσει προς όλες τις υπόλοιπες, όπου το βουνό "κατέβαινε" μέχρι τη θάλασσα, εδώ μπορούσαμε να περπατήσουμε και λίγο χωρίς να αναγκαζόμαστε να ανεβοκατεβαίνουμε υψώματα. Αν βρεθείτε εκεί, θα σας θυμίσει έντονα το Άμστερνταμ, αφ' ενός για τα πολλά κανάλια του, αφ' ετέρου για τα πολλά ποδήλατα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Περπατήσαμε ολόκληρο το ιστορικό κέντρο, που δεν είναι και ιδιαίτερα μεγάλο. Κατά τις 11:00 επισκεφθήκαμε τον Nidaros Katedralen, τον καθεδρικό ναό της πόλης και τα παρακείμενα κτίρια.

http://www.flickr.com/photos/29190506@N02/2960558041/

http://www.flickr.com/photos/29190506@N02/2960558029/
http://www.flickr.com/photos/29190506@N02/2960558039/
http://www.flickr.com/photos/29190506@N02/2960558037/
http://www.flickr.com/photos/29190506@N02/2960558033/

Καταλήξαμε για γεύμα στο Baklandet Skydsstasjon (ή Skydsstation) όπου και φάγαμε αρκετά καλά και σχετικά οικονομικά. Σπεσιαλιτέ της ημέρας: σπανακόσουπα βελουτέ και ινδικό κοτόπουλο.

Πήραμε το δρόμο για το αεροδρόμιο. Οι επιλογές ήταν δύο: α) το FlyBussen το οποίο σε πάει οδικώς και αναχωρεί από το σιδηροδρομικό σταθμό και β)Το τοπικό τραίνο. Αποφασίσαμε να επιλέξουμε το τραίνο θεωρώντας ότι τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι πιο γρήγορα και συνεπή. Αυτό που δεν είχαμε υπολογίσει είναι η απόσταση (35km) από την πόλη μέχρι το αεροδρόμιο Værnes και το γεγονός ότι το τρένο μας θα σταματούσε σε όλους τους σταθμούς της διαδρομής. Η διαδρομή είναι πανέμορφη και αξίζει τον κόπο. Αν τυχόν βρεθείτε εκεί, πάρτε το τρένο, αλλά υπολογίστε περίπου 50' μέχρι την άφιξή σας στο αεροδρόμιο. Μία ακόμα λεπτομέρεια: ο σταθμός του αεροδρομίου ονομάζεται απλά "Værnes" χωρίς καμία άλλη ένδειξη ότι είναι και σιδηροδρομικός σταθμός αεροδρομίου και μάλιστα διεθνούς. Από το σταθμό, το τέρμιναλ απέχει περίπου 200 μ.

Μέσα στο τέρμιναλ γινόταν το αδιαχώρητο. Οι αναχωρήσεις ήταν πολύ συγκεκριμένες: Norwegian, SAS και Widerøe. Το self check-in της SAS μας έλυσε τα χέρια και μας απάλλαξε από την αναμονή στις ουρές, όχι όμως και από την αναμονή για τον έλεγχο ασφαλείας, ο οποίος μας πήρε γύρω στο δεκάλεπτο. Εκεί πρακολουθήσαμε το μοναδικό τρόπο με τον οποίο ανακοινωνόταν στους επιβάτες της Noregian ότι η πτήση τους θα είχαν φάει καθυστέρηση: "Αγαπητοί επιβάτες θα θέλαμε να σας ζητήσουμε να κάνετε λίγη υπόμονή γιατί η αναχώρηση της πτήσης για το Όσλο θα καθυστερήσει περίπου πενήντα λεπτά." οπότε κάποια στιγμή ακούμε το ανεπανάληπτο: "Αγαπητοί επιβάτες της Norwegian για Όσλο. Είτε το πιστεύετε είτε όχι το αεροπλάνο μας είναι εδώ! Η μεγάλη στιγμή που τόσο πολύ περιμένατε, έφτασε!"

Ήταν γύρω στις 18:30, όταν επιβιβαζόμασταν στο LN-BRO , ένα ακόμη βαρετότατο 737-500 της SAS Norge που θα μας πετούσε μέχρι το κοντινό Bergen και θα κατέληγε στο Stavanger. Μίνιμαλ σέρβις: καφές ή τσάι δωρεάν και σνακ προς πώληση.

Άφιξη στο Bergen Flesland στις 19:45, επιβίβαση στο τοπικό FlyBussen και άφιξη στην γειτονιά της ψαραγοράς του Bergen, περίπου κατά τις 21:00. Το ξενοδοχείο μας ήταν το Comfort Hotel Holberg, που μία μυστήρια συγκυρία οδικών έργων, κακής σήμανσης και ελλιπούς αναγραφής του πλήρους ονόματος στην επιβεβαίωση της κράτησης, μας ανάγκασε να το ψάχνουμε για μισή ώρα... Ας είναι. Ήταν το φθηνότερο (μόνο €125 τη νύχτα..........).
 
Top