LCLK/LCA Larnaca

  • Thread starter Thread starter andreascy
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Το νέο αεροδρόμιο της Λάρνακας

Πραματι φαίνεται πολύ όμορφο και καμία σύγκριση με το παλιό..Ανυπομονώ να το επισκεφτώ!..Μακάρι να φτιάχναν κι εδώ τετοια ελληνικα περιφερειακά αεροδρόμια Στέφανε..Έχεις τι παράγκες έχουμε... :(
 
Re: Το νέο αεροδρόμιο της Λάρνακας

Στο site των αεροδρομιων της Κυπρου εβαλαν στον τομεα ΝΕΑ φωτογραφιες απο τα γκρουπ που επισκευθηκαν το νεο αεροδρομιο,ωραιο υλικο......εμεις περιμενουμε ακομα :rant:

http://www.cyprusairports.com.cy/
 
Re: Το νέο αεροδρόμιο της Λάρνακας

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Είναι λειτουργικό, είναι κυπριακό και παρέχει διευκολύνσεις για τα άτομα με κινητικά προβλήματα

«Πανίσαμε» το νέο αεροδρόμιο Λάρνακας


Της Μιράντας Λυσάνδρου
Διεθνές ενδιαφέρον φαίνεται να αποκτούν τα εγκαίνια του νέου κτηρίου του Διεθνούς Αεροδρομίου Λάρνακας στις 7 Νοεμβρίου. Η εδώ παρουσία τού Γάλλου Προέδρου Νικολά Σαρκοζί, πέραν της πολιτικής κι εμπορικής σημασίας της για την Κύπρο, δεν αποκλείεται να δημιουργήσει και... τουριστικό ενδιαφέρον, εάν μάλιστα κάνει το γύρο του κόσμου μέσα από τα διεθνή ΜΜΕ. Κάτι τέτοιο βεβαίως θα συμβεί εάν συνοδεύεται κι απΆ την Πρώτη Κυρία, Κάρλα Μπρούνι, της οποίας κάθε έξοδος, ειδικά στο πλάι τού Σαρκοζί, προκαλεί ντόρο!

Με φίλους μου για Κάιρο
Ενάμιση μήνα, λοιπόν, πριν από τα εγκαίνια του νέου κτηρίου του αεροδρομίου, η Hermes, το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας και η Αστυνομία βρίσκονται σε αναβρασμό. Το απόγευμα της περασμένης Τρίτης πραγματοποιήθηκε η δεύτερη άσκηση ετοιμότητας του νέου αεροδρομίου, στην οποία συμμετείχαν 300 πολίτες-εθελοντές, μεταξύ των οποίων και ο «Π». Η δική μας «πτήση» ήταν η MS620F με την Egypt Air για Κάιρο, η οποία μάς έδωσε και το εισιτήριο για να εισέλθουμε στο αεροδρόμιο και να καταγράψουμε φωτογραφικά κι εμπειρικά τo χώρο πριν ανοίξει για το κοινό.
Τα λεωφορεία μάς κατέβασαν στις στάσεις μπροστά ακριβώς απΆ την είσοδο των «Αναχωρήσεων», στον πρώτο και μοναδικό όροφο του κτηρίου ο οποίος συνδέεται με το δρόμο με δύο γέφυρες. Οι «Αφίξεις» βρίσκονται στο ισόγειο. Τα δομικά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι το γυαλί, στους εξωτερικούς τοίχους και μερικώς στην οροφή, που προσδίδει μάλιστα φυσικό φωτισμό στο κτήριο, και οι αμπογιάτιστες πλάκες από τσιμέντο. Το λευκό και γκρι χρώμα επικρατούν, υπάρχουν δε και οι αποχρώσεις του ξύλου που χρησιμοποιήθηκε, ειδικά στο ταβάνι του ισογείου. Το φως είναι άπλετο ειδικά στις «Αναχωρήσεις». Συνολικά εδώ υπάρχουν 64 σημεία ελέγχου εισιτηρίων (check-in). Στο χώρο, εκτός από ένα Ταχυδρομικό Γραφείο, τα γραφεία των αεροπορικών εταιρειών, τις πληροφορίες και μια καφετέρια, υπάρχει κι ένα γλυπτό. Όλα τα έργα τέχνης που κοσμούν το νέο κτήριο του αεροδρομίου είναι παρμένα απΆ την κυπριακή τέχνη και παράδοση. Ακόμα και τα διαχωριστικά όπου είναι αναγκαίο να υπάρχουν (π.χ. στις πύλες αναχωρήσεως) έχουν παραστάσεις απΆ την κυπριακή τέχνη. Το πιο εντυπωσιακό έργο είναι εκείνο που θα βλέπουν οι τουρίστες μόλις κατεβαίνουν απΆ το αεροπλάνο. Πρόκειται για γλυπτό του Νίκου Κουρούση, που φωτισμένο είναι όνειρο!

Πληθώρα καταστημάτων
Ο πρώτος έλεγχος των επιβατών περνά από ένα σημείο, και οι επιβάτες βρίσκονται αμέσως ενώπιον του ελέγχου διαβατηρίων. Αρκετά check points για να εξυπηρετούνται οι ταξιδιώτες χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά. Το ίδιο ισχύει και για τα σημεία αστυνομικού ελέγχου των αποσκευών χειρός και σωματικής έρευνας (μαγνητικές αψίδες ελέγχου). Περνώντας απΆ αυτό το σημείο εισέρχεται κανείς στον κόσμο των καταστημάτων και των αφορολογήτων. Ακόμη είναι εργοτάξιο ο χώρος, αλλά οι ενοικιαστές δουλεύουν εντατικά για να είναι έτοιμοι σε ένα μήνα να ανοίξουν τις πύλες τους. Μας εντυπωσίασε το μέγεθος των χώρων που θα φιλοξενούν, φυσικά, τα καφέ και τα εστιατόρια.

22 πύλες αναχώρησης
ΑπΆ εκεί ο επιβάτης εισέρχεται στις πύλες αναχωρήσεως. Υπάρχουν συνολικά 22 gates, τα 6 χωρίς γέφυρες επιβίβασης- φυσούνες δηλαδή-, τα οποία βρίσκονται στο ισόγειο. Πρέπει εν ολίγοις να κατέβει κανείς όροφο, αφού οι επιβάτες πρέπει να μεταφερθούν στο αεροσκάφος με λεωφορεία. Ο χώρος στα gates είναι ανοικτός-δεν υπάρχουν διαχωριστικά μεταξύ των πυλών αναχωρήσεως κι αυτό κάνει τους ταξιδιώτες να νιώθουν μεγαλύτερη ελευθερία- πλην τριών με τεσσάρων σημείων, τα οποία θα αξιοποιούν εταιρείες που θέλουν και δεύτερο έλεγχο των επιβατών τους για μεγαλύτερη ασφάλεια. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο στην πύλη αναχωρήσεων είναι τα μεγάφωνα. Βρίσκονται στο επίπεδο του δαπέδου, δεν κρέμονται δηλαδή απΆ το ταβάνι, όπως και τα κλιματιστικά κρύου αέρα. Κι αυτό για να μην διασπάται ο ήχος και η ψύξη.

Στο βάθος του χώρου αναχωρήσεων, υπάρχει η καλύτερη θέα! Βλέπει στο δίαυλο απογειώσεων - προσγειώσεων και στη... θάλασσα. Εμείς είχαμε την ευκαιρία -πριν... αναχωρήσουμε για να εισέλθουμε μέσα απΆ τις φυσούνες στις αφίξεις, στο πλαίσιο της δοκιμαστικής «πτήσης»- να δούμε δύο αεροσκάφη να προσγειώνονται. Όσον αφορά στο χώρο αφίξεων, υπάρχουν τέσσερις ιμάντες αποσκευών, ενώ το σημαντικό είναι πως έχουν δημιουργηθεί δύο έξοδοι από το αεροδρόμιο. Από τη βόρεια έξοδο θα βγαίνουν όσοι θα πάρουν λεωφορείο και απΆ την άλλη μεριά όσοι θα πάρουν είτε το Ι.Χ. τους που είναι παρκαρισμένο στο πάρκινγκ, είτε τους περιμένουν οι δικοί τους για να τους παραλάβουν. Έτσι δεν θα γίνεται ο χαμός που γίνεται σήμερα, ειδικά τις περιόδους μεγάλης κυκλοφορίας.

Η πρώτη κανονική πτήση
Αυτές οι ρυθμίσεις ήταν άλλωστε αναγκαίες αφού το νέο αεροδρόμιο μπορεί να διαχειρίζεται περίπου 7,5 εκ. επιβάτες το χρόνο, σε σύγκριση με 3 εκ. που διαχειρίζεται το υφιστάμενο αεροδρόμιο. Το αεροδρόμιο Λάρνακας έχει συνολικό εμβαδόν 100 χιλιάδες τετραγωνικά, υπερτετραπλάσιο απΆ το εμβαδόν των υποδομών του υφιστάμενου αεροδρομίου.
Μέχρι το άνοιγμα του νέου αεροδρομίου θα γίνουν άλλες δύο δοκιμές, εκ των οποίων η μία με 1.500 εθελοντές επιβάτες! Στις δοκιμές αυτό που γίνεται είναι να καλύπτονται οι ελλείψεις που παρατηρούνται κάθε φορά. Στόχος όλα να λειτουργούν ομαλά όταν στις 10 Νοεμβρίου διεξαχθούν κανονικά οι πρώτες πτήσεις των Κυπριακών Αερογραμμών και της Easy Jet. Η πλήρης μεταφορά του αεροδρομίου θα γίνει στις 17 Νοεμβρίου.



Κωδικός άρθρου: 898847

ΠΟΛΙΤΗΣ - 27/09/2009, Σελίδα: 38
 
Re: Το νέο αεροδρόμιο της Λάρνακας

Ορίστε και μια φωτό από το "αδελφό" site.
 
Re: Το νέο αεροδρόμιο της Λάρνακας

Και επισημα πλεον στην ιστοσελιδα του αεροδρομιου ανακοινωνεται οτι στις 10 Νοεμβριου ανοιγει το νεο αεροδρομιο με πτησεις των Κυπριακων Αερογραμμων και της Easyjet ενω απο τις 17 Νοεμβριου ολες οι πτησεις θα εξυπηρετουνται απο εκει.

http://www.cyprusairports.com.cy/
 
Re: Το νέο αεροδρόμιο της Λάρνακας

Προβλήματα στη χρήση του νέου αεροδρομίου Λάρνακας από ανάπηρους, εντόπισε ο πρόεδρος της Οργανώσης Παραπληγικών Δημήτρης Λαμπριανίδης, κατά τη διάρκεια ξενάγησής του στο χώρο όπου θα λειτουργεί το νέο αεροδρόμιο της Κύπρου.
Σε επιστολή που απέστειλε προς τον υπουργό Συγκοινωνιών και Έργων Νίκο Νικολαΐδη, ζητά όπως γίνει έρευνα για να διαπιστωθεί αν είναι χτισμένο μέσα στα πλαίσια του νόμου και αν υπάρχουν προβλήματα, να διορθωθούν. Υποδεικνύει, μεταξύ άλλων, την κλίση γεφυρών από και προς την πόρτα των φυσούνων. «Έχω δει ότι οι μεταλλικές γέφυρες που ενώνουν το κτίριο προς και από την πόρτα που ξεκινούν οι φυσούνες που ενώνονται με τα αεροπλάνα, έχουν μεγάλη κλίση, πιο μεγάλη η γέφυρα αναχωρήσεων. Επίσης δεν έχουν 2ο κάγκελο χαμηλά για να χρησιμοποιείται από παιδιά ή άτομα σε τροχοκάθισμα. Αυτά τα δύο προβλήματα δημιουργούν σοβαρά προβλήματα πρόσβασης και ασφάλειας και το θεωρούμε απαράδεκτο», σημειώνει ο κ. Λαμπριανίδης, προσθέτοντας ότι όσον αφορά τους ανελκυστήρες που οδηγούν στο χώρο παραλαβής αποσκευών υπάρχει μόνο ένας ανελκυστήρας που οδηγεί στο χώρο και αυτός είναι μικρός. Μετά βίας μπορεί να χωρέσει 2 τροχοκαθίσματα. «Οι ηλεκτρικοί διάδρομοι που έχουν εγκατασταθεί στις αφίξεις είναι στενοί, με αποτέλεσμα όταν χρησιμοποιούνται από άτομο σε τροχοκάθισμα, να είναι αδύνατον για κάποιον πεζό να τον προσπεράσει ή ο συνοδός του να στέκεται δίπλα του. Πιστεύουμε σε ένα καινούργιο αεροδρόμιο θα ήταν χρήσιμο να υπάρχουν πλατιοί ηλεκτρικοί διάδρομοι, για να εξυπηρετούν πιο άνετα τους επιβάτες», τονίζει.
Σε σχέση με τις οθόνες ένδειξης βάρους αποσκευών, ο πρόεδρος των Παραπληγικών σημειώνει ότι «υπάρχει το ίδιο πρόβλημα με το αεροδρόμιο Πάφου, δηλαδή οι οθόνες που δείχνουν το βάρος των αποσκευών στα σημεία που ο επιβάτης κάνει checkin, είναι τοποθετημένες οριζόντια στους πάγκους με αποτέλεσμα άτομα που κάθονται να μην μπορούν να τις δουν», καταλήγει η επιστολή.
 
Top