LGAT memories

  • Έναρξη μίζας GP707
  • Ημερομηνία έναρξης

GP707

Moderator
Μέλος του προσωπικού
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
5.703
Reaction score
868
Τοποθεσία
LGAT, East Terminal
Δικτυακός τόπος
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Το BAC 1-11 παρέμεινε στην ιστορία ως ένα από τα πιο πετυχημένα Βρετανικά αεροσκάφη με 244 να έχουν κατασκευαστεί. Δυστυχώς με τους κανονισμούς θορύβου που θεσπίστηκαν εξαφανίστηκε από τους ουρανούς μαζί σχεδόν με το κλείσιμο του Ελληνικού αφού η Βρετανική κυβέρνηση δεν έδωσε ιδιαίτερη ώθηση στην ανάπτυξη του αεροσκάφους και των κινητήρων, με τελευταία προσπάθεια τα Ρουμάνικα Rombac. Τα τελευταία χρόνια τα BAC 1-11 ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένα ως VIP αεροσκάφη κυρίως στη Σαουδική Αραβία.

32 φωτογραφίες στο νέο άλμπουμ.
https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 4252023073
 

convair

Economy-Class-Member
Εγγραφή
22/08/2006
Μηνύματα
219
Reaction score
38
Τοποθεσία
Athens
Δικτυακός τόπος
www.707.gr
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGEL
Είχα πετάξει με Maersk Air BAC 1-11-400 to 1993 ή 1994 από Στουττγάρδη για Μπίρμινγκχαμ....έπαιζε συνέχεια με την ισχυ των κινητήρων στη μακριά τελική. . . Ωραίο αεροπλάνο, γενιά DC-9....τα πρόλαβα! :D
 

GP707

Moderator
Μέλος του προσωπικού
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
5.703
Reaction score
868
Τοποθεσία
LGAT, East Terminal
Δικτυακός τόπος
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Το BAe 146 ξεκίνησε ως ιδέα και σχεδίαση από την Hawker Siddeley και υλοποιήθηκε - ολοκληρώθηκε από την British Aerospace το 1981. Η βασική ιδέα ήταν ένα μεσαίο αεροσκάφος με 4 turbofan κινητήρες χαμηλού θορύβου και να μπορεί να επιχειρεί σε μικρότερα αεροδρόμια και διαδρόμους. Η μετεξέλιξη του ήταν το Avro RJ που όμως έδωσε λίγα χρόνια ζωής στον τύπο. Η παραγωγή έκλεισε το 2002 με 387 αεροσκάφη να έχουν κατασκευαστεί.

Στο Ελληνικό δεν ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένο σαν πτήσεις ξένων επιβατικών εταιριών αλλά ήταν οικείο αφού το 1999 η Aegean παρέλαβε τα πρώτα της RJ100. Σαν BAe 146 ερχόταν τακτικότατα με πτήσεις cargo της ΤΝΤ.

https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 4318009208

υ.γ. Coming next: Boeing 720 & 707-120
 

AirServ

Economy-Class-Member
Εγγραφή
28/12/2014
Μηνύματα
186
Reaction score
48
Επεσε και αυτο θυμα του Βρετανικου Συντηριτισμου..Ενα παρα πολυ καλο αεροπλανο που οι Βρεταννοι δυστυχως δεν ειχαν την επιχειρηματικη δεινοτητα να το πλασαρουν σωστα.. Οπως και πολλα αλλα αεροσκαφη( το ιδιο εκαναν και με τις αυτοκινητοβιομηχανιες τους βεβαια)
 

GP707

Moderator
Μέλος του προσωπικού
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
5.703
Reaction score
868
Τοποθεσία
LGAT, East Terminal
Δικτυακός τόπος
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
To Boeing 707 άλλαξε την ιστορία της παγκόσμιας αεροπορίας (και όχι επειδή το λέω εγώ που είναι το αγαπημένο μου αεροσκάφος :D ). Η πρώτη πτήση του πρωτότυπου (367-80) σημάδεψε την αρχή της Jet επανάστασης στην αεροπορική βιομηχανία.
Οι πρώτοι τύποι του 707, το -120 και το -020 (που αργότερα μετονομάστηκε σε Boeing 720) δεν ήταν ιδιαίτερα συχνοί στα χρώματα των αεροπορικών εταιριών από το 1985 και μετά στο Ελληνικό αλλά είχαμε συχνές επισκέψεις από corporate αεροσκάφη. Οι εμφανίσεις δε των KC-135 αραίωσαν πολύ μετά το κλείσιμο της Αμερικάνικης Βάσης.

Στο νέο άλμπουμ φιγουράρουν 24 φωτογραφίες από 707-120, 707-138B Short body, 720, KC-135 (με την αρχική ονομασία Boeing 717) και ένα 707-420.

https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 4381415536
 

PILOT-737

Economy-Class-Member
Εγγραφή
06/03/2005
Μηνύματα
137
Reaction score
74
Το 707 ήταν ένα «πραγματικό» αεροπλάνο.
Πραγματικά ένα από τα καλύτερα αεροσκάφη και πολλοί θα θέλαμε να το είχαμε πετάξει.

Χρονολογικά, το Comet δεν ήταν το πρώτο jet αεροσκάφος αερογραμμών ;

Συγχαρητήρια για τις φωτογραφίες !
 

GP707

Moderator
Μέλος του προσωπικού
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
5.703
Reaction score
868
Τοποθεσία
LGAT, East Terminal
Δικτυακός τόπος
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Ευχαριστώ. Ναι, το Comet ήταν το πρώτο commercial Jet airliner αλλά υπήρξαν πολλά άλλα αεροσκάφη με jet κινητήρες από τα τέλη της δεκαετίας του '30. Με την παραγωγή όμως του 707 έγινε ο ντόρος (εξ ου και ο όρος "επανάσταση") της Jet εποχής με πολλούς τύπους επιβατικών αεροσκαφών να ξεπροβάλλουν από διάφορες κατασκευαστικές εταιρίες.
Μάλλον δεν το διατύπωσα σωστά. :rolleyes:
 

GP707

Moderator
Μέλος του προσωπικού
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
5.703
Reaction score
868
Τοποθεσία
LGAT, East Terminal
Δικτυακός τόπος
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
To 707-320 Intercontinental ήταν το best seller του τύπου και σίγουρα αυτό που κυριάρχησε όταν τα Jet αεροσκάφη κατέκλυζαν ολοένα και περισσότερο τους ουρανούς παγκοσμίως.
Τον Απρίλιο του 1965 η κραταιά και άκρως αναπτυσσόμενη Ολυμπιακή του Αρ. Ωνάση, έκανε την πρώτη της παραγγελία στην Boeing για το ολοκαίνουριο 707, το οποίο είχε σαρώσει τους λοιπούς τύπους αεροσκαφών στις πωλήσεις. Ήταν το δεύτερο jet της εταιρείας, μετά το De Havilland Comet που, παρ’ όλη την αποτυχία του σαν αεροσκάφος και τα πολύ συχνά ατυχήματα του, υπηρέτησε επαρκώς και χωρίς προβλήματα την Ολυμπιακή. Το πρώτο 707-384C παραδόθηκε στο Ελληνικό στις 11 Μαΐου 1966 με το δεύτερο να ακολουθεί 12 μέρες αργότερα και πρώτο δρομολόγιο το Αθήνα – Νέα Υόρκη. Το 1972 εγκαινίασε και το δρομολόγιο Αθήνα – Σύδνευ.
Η Ολυμπιακή παρήγγειλε άλλα 4 αεροσκάφη και το 1973 προχώρησε στην αγορά δύο μεταχειρισμένων αεροσκαφών από τη Northwest Orient Airlines, προκειμένου να καλύψει τις πτητικές της ανάγκες, μιας και τα δύο παλαιότερα αεροσκάφη του τύπου είχαν δρομολογηθεί προς πώληση, κάτι που τελικά έγινε το 1975.
Τα 707 και τα 720 υπηρέτησαν χωρίς προβλήματα την Ολυμπιακή και τελικά αποσύρθηκαν από το στόλο της το 1985 (για τα 720) και το 1990 (για τα 707).
Η ΟΑ επίσης, προχώρησε στην ενοικίαση από την Transasian ενός 707-139Β (9G-ACJ, c/n: 17903/10:cool:, μεταξύ Μαΐου – Οκτωβρίου 1978.

Στο Ελληνικό η παρουσία των 707 ήταν συχνότατη από πάρα πολλές εταιρίες και αυτό φαίνεται και από το φωτογραφικό μου υλικό την τελευταία 15ετία λειτουργίας του αεροδρομίου, με περισσότερο συχνές εμφανίσεις των cargo εταιριών. Είναι μεν 121 φωτογραφίες αλλά ενδιαφέρουσες ως την τελευταία.

https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 4461239923
 

Air Greece

Business-Class-Member
Εγγραφή
23/03/2014
Μηνύματα
250
Reaction score
35
Η πιό ενδιαφέρουσα είναι το YR-JCC (JARO international, 1996). Είχε καταλήξει στο Σουδάν, ξέρουμε αν υπάρχει ακόμη; Δεν έχω στοιχεία.
ΥΓ. Για όσους δεν το αναγνώρισαν αμέσως είναι το πρώην SX-DBA.
 

GP707

Moderator
Μέλος του προσωπικού
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
5.703
Reaction score
868
Τοποθεσία
LGAT, East Terminal
Δικτυακός τόπος
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Από όσο γνωρίζω δεν υπάρχουν operational 707 passenger ή cargo εκτός της πολεμικής αεροπορίας του Ισραήλ και των Η.Π.Α. To πρώην SX-DBA έχει αποσυρθεί στο Khartoum από το 2011.
 

GP707

Moderator
Μέλος του προσωπικού
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
5.703
Reaction score
868
Τοποθεσία
LGAT, East Terminal
Δικτυακός τόπος
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Τι να πρωτοπείς για το 727-100. Εξαιρετικό αεροσκάφος, εξαιρετικό σχήμα, τρικινητήριο (μας έχουν ήδη λείψει). Το πιο πετυχημένο jet για αρκετά χρόνια (πριν του πάρει τη θέση το 737). Δυστυχώς η παλαιότητα αλλά κυρίως οι νέοι κανονισμοί θορύβου το έφεραν στην οριστική απόσυρση το 2018 όταν και είχαν απομείνει μόνο 2 σε πτητική κατάσταση.

Στο Ελληνικό είχαμε αρκετή ποικιλία από cargo, με DHL και UPS να επιχειρούν για αρκετά χρόνια με 727-100 αλλά είχαμε και συχνές εμφανίσεις ιδιωτικών, κυρίως Αμερικάνικων και από Αραβικές χώρες. Η τελευταία εταιρία που το χρησιμοποίησε σε schedule passenger δρομολόγια, στο Ελληνικό, ήταν η Iran Air.

https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 4537590432
 

george_a

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
12/05/2004
Μηνύματα
1.672
Reaction score
137
Τοποθεσία
Pikeville, KY
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
DAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KCRW
Αγαπητέ GP707, with all due respect, το 727-200 ήταν σαφώς πιο πετυχημένο από όλες τις απόψεις σε σύγκριση με το 727-100. Άσε που είχαμε και το πρώτο 727-200 στα δικά μας χρώματα.... Δέχομαι ότι το -100 άνοιξε τον δρόμο, αλλά το -200 τον διεύρυνε σημαντικά.
 

GP707

Moderator
Μέλος του προσωπικού
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
5.703
Reaction score
868
Τοποθεσία
LGAT, East Terminal
Δικτυακός τόπος
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Ναι φυσικά. Το -200 ήταν σαφώς πολύ πιο πετυχημένο και αυτό φαίνεται και από τα πόσα κατασκευάστηκαν. Αναφέρθηκα στο -100 σαν ξεκίνημα γενικότερα του 727, που με το -200άρι βοήθησε σημαντικά την Boeing να εδραιωθεί ως κυρίαρχος στην αεροπορική βιομηχανία. Όπως σωστά είπες το -100 "άνοιξε το δρόμο" για την εδραίωση του -200.

Σε λίγες μέρες έρχεται και το αφιέρωμα στο -200!
 

GP707

Moderator
Μέλος του προσωπικού
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
5.703
Reaction score
868
Τοποθεσία
LGAT, East Terminal
Δικτυακός τόπος
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Όπως προείπαμε, το 727-200 ήταν το best seller του τύπου και συνολικά με 1832 727 όλων των εκδόσεων η Boeing έβγαλε πολύ καλά κέρδη από το μοναδικό της trijet.
Στην Ελλάδα είχαμε την ευκαιρία να το δούμε στα χρώματα 3 Ελληνικών εταιριών, της Ολυμπιακής, της Macedonian και της Venus. Μάλιστα το SX-CBF ήταν ένα ιστορικό αεροσκάφος αφού ήταν το πρωτότυπο Boeing 727-200!
Η εμφάνιση γενικότερα του 727 στο Ελληνικό ήταν κάτι παραπάνω από συχνότατη αφού πολλές εταιρίες το προτίμησαν για την αξιοπιστία του.

Μεταξύ των 137(!!!) φωτογραφιών ξεχωρίζουν: τα Ελληνικά 727, το τέλος των 727 της ΟΑ, το τραγικό κάψιμο του SX-CBF, η "μεταφορά" ενός 727 της Macedonian στο γρασίδι λόγω ισχυρών ανέμων, η πρώτη πτήση της United στην Αθήνα και τέλος η πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία του 727 της Somali Airlines στη μοναδική του εμφάνιση στην Ελλάδα, που αξίζει να διαβάσετε.

https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 4634573661
 

GP707

Moderator
Μέλος του προσωπικού
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
5.703
Reaction score
868
Τοποθεσία
LGAT, East Terminal
Δικτυακός τόπος
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Ο πιο πετυχημένος τύπος επιβατικού αεροσκάφους είναι σαφώς το 737 το οποίο δεν έχει σταματήσει να παράγεται από την πρώτη έκδοση του το 1967 και συνεχίζει ως σήμερα να εξελίσσεται σε διάφορες εκδόσεις.
Άλλη μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Boeing ήταν και το "baby Boeing" 737-200, η λίγο μεγαλύτερη έκδοση του 737-100 και σίγουρα άλλο ένα best seller. Η Ολυμπιακή παρέλαβε 11 ολοκαίνουρια 737-200 όπου και τα χρησιμοποίησε από το 1976 ως το 2002 χωρίς προβλήματα. Ένα 737-200 στην Ελλάδα χρησιμοποίησε επίσης και η Princess Airlines.

110 φωτογραφίες στο νέο άλμπουμ, με πολλά hybrids, τα Ελληνικά 737-200 και στους 3 χρωματισμούς της ΟΑ, την Emerald που λειτούργησε μόνο για έναν μήνα (Αύγουστος 1995), τα δύο πανέμορφα 732 της Air Tanzania αλλά και το πολύ ωραίο 732 της Gatari, το 732 της Yemenia με τον μηχανισμό στο μπροστινό σκέλος για τους χωμάτινους διαδρόμους κλπ

https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 4723885491
 

GP707

Moderator
Μέλος του προσωπικού
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
5.703
Reaction score
868
Τοποθεσία
LGAT, East Terminal
Δικτυακός τόπος
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Τη δεκαετία του '80 το 737-200 είχε ήδη αρχίσει να δείχνει την ηλικία του και ένα lifting ήταν απαραίτητο. Έτσι η Boeing αποφάσισε όχι μία αλλά τρεις νέες εκδόσεις του μικρού της αεροσκάφους. Το πρώτο ήταν το 737-300 με νέες εσωτερικές και εξωτερικές καινοτομίες. Στην Ελλαδα το είδαμε, μεταξύ άλλων, στα χρώματα της Olympic, της Cronus και της Princess.
Αυτών των τριών Ελληνικών εταιριών αλλά και συνολικά 116 φωτογραφίες στο νέο αλμπουμ - αφιέρωμα στο 737-300

https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 4834814913
 

nikmech

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
05/12/2008
Μηνύματα
63
Reaction score
24
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Ο πατέρας μου ήταν φίλος της αεροπορίας και με πήγαινε στο αεροδρόμιο σε κάθε ευκαιρία. Εδώ είμαστε στο παλαιό δυτικό προφανώς, καίτοι Θεσσαλονικείς, περί τα τέλη της δεκαετίας του ΄60. Μπορείτε να βρείτε τύπους αεροσκαφών (Comet και Caravelle ?)
 

Συνημμένα

  • Airport4.jpg
    Airport4.jpg
    77,8 KB · Προβολές: 2.137
  • Airport5.jpg
    Airport5.jpg
    70,7 KB · Προβολές: 2.137

GP707

Moderator
Μέλος του προσωπικού
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
5.703
Reaction score
868
Τοποθεσία
LGAT, East Terminal
Δικτυακός τόπος
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Σωστά. Comet της BEA (πιθανώς ένα από τα νοικιασμένα της Ολυμπιακής από την BEA) και Caravelle
 

GP707

Moderator
Μέλος του προσωπικού
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
5.703
Reaction score
868
Τοποθεσία
LGAT, East Terminal
Δικτυακός τόπος
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Το 737-400 ήταν το streched 737 classic και ξεκινώντας σαν σχεδιασμός το 1985 κατασκευάστηκε σαν ενδιάμεση χωρητικότητα μεταξύ του 737-300 και του 757-200. Εξάλλου η Boeing έπρεπε να ανταγωνιστεί στην ίδια κατηγορία τα Α320 και MD-80. Παρόλα αυτά δεν κατασκευάστηκαν τόσα όσα θα προσδοκούσε κανείς. Σχεδόν το 1/3 των 737-300.
Η ΟΑ επέλεξε την αγορά 6 καινούριων 737-400 για να αντικαταστήσει τα 727-200 και αργότερα προχώρησε στην ενοικίαση περισσότερων αεροσκαφών του τύπου. Το 400άρι επέλεξαν μεταξύ άλλων και οι Macedonian, Cronus και Galaxy,

https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 4931083261
 

GP707

Moderator
Μέλος του προσωπικού
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
5.703
Reaction score
868
Τοποθεσία
LGAT, East Terminal
Δικτυακός τόπος
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Ας συνεχίσω την... εμμονή μου με το Ελληνικό :D ανεβάζοντας το τελευταίο των 737 classic, το πεντακοσαράκι, το οποίο αρχικά κατασκευάστηκε σαν custom order της Southwest (που ήταν και ο πρώτος πελάτης) σαν αντικατάσταση του 737-200 αφού ήταν μόλις 48 εκατοστά μεγαλύτερο.

Από Ελληνικής πλευράς μόνο η Galaxy χρησιμοποίησε ένα 500άρι στο Ελληνικό, το SX-BFP. Απολογούμαι που δεν το έχω στο άλμπουμ αλλά την πάτησα όπως την πατάμε όλοι που βλέπουμε συνέχεια τα ίδια και τα ίδια και δεν ασχολούμαστε να βγάλουμε καμία πατρική πόζα, μη σκεφτόμενοι ότι κάποτε θα όλα αυτά θα είναι συλλεκτικά.

Τα υπόλοιπα, λοιπόν, του Ελληνικού:
https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 5007845123

υ.γ. πλέον δεν θα υπάρχουν διαφημίσεις βλέποντας τα άλμπουμ, αφού αγόρασα την pro συνδρομή.
 
Μπλουζα