LGAT memories

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Σχετικό (κατά κάποιο τρόπο) με τα Metro στο Ελληνικό είναι και το περιστατικό με το SX-BGG της KAL, το 1999, όπου το αεροπλάνο έκανε αναγκαστική προσθαλάσσωση στην τελική του αεροδρομίου της Ρόδου.
Τα συντρίμια του βρισκόταν για καιρό στο Ελληνικό, στο γνωστό "σκουπιδότοπο" δίπλα στον 03/21.
Δεν φαίνεται να υπάρχει φωτογραφία του με το ελληνικό νηολόγιο (δεν έχω δει εγώ τουλάχιστον).
GP707 μήπως έχεις κάτι σχετικό;
Τελικά μέσα σε μια πολύ μεγάλη συλλογή κάπου θα υπάρχουν όλα! Με ένα πρόχειρο ψάξιμο βρήκα αυτή. Πιθανώς να υπάρχει και σε άλλη, σε δεύτερο πλάνο, ολόκληρο. Που σημαίνει ότι έχω σίγουρα και άλλο "υλικό" από το Ελληνικό που μου ξέφυγε στην πρώτη... διαλογή!!!;)
 

Attachments

  • Scan10082.jpg
    Scan10082.jpg
    377,3 KB · Προβολές: 22
Ήμουν σίγουρος ότι κάτι θα είχες ;)
 
Tupolev TU-154

Το 3κινητήριο narrow body της Tupolev είχε (για τη Δύση) το κωδικό όνομα Careless, μιας και οι κωδικές ονομασίες του ΝΑΤΟ για τα Σοβιετικά αεροσκάφη άρχιζαν πάντα με το γράμμα "C". Με λίγο κάτω από 1.000 να έχουν κατασκευαστεί ήταν πολύ συχνός επισκέπτης και στην Αθήνα γι αυτό και το νέο άλμπουμ είναι αρκετά... γεμάτο με 103(!!!) φωτογραφίες. Αξίζει τον κόπο και τον χρόνο που θα διαθέσετε όμως γιατί και οι εταιρίες αλλά κυρίως το αεροσκάφος το ίδιο δεν υπάρχουν πια.
Ανάμεσα σε αυτές και δύο γνωστά με τραγικό τέλος: το Προεδρικό της Πολωνίας που έπεσε στο Smolensk της Ρωσίας σκοτώνοντας μεταξύ άλλων και τον Πολωνό Πρόεδρο και το αεροσκάφος της Bashkirian που συγκρούστηκε στον αέρα με την πτήση 611 της DHL.

 
Last edited:
Tarom, CSA, Malev, Aeroflot, Lot, για ακόμη μια φορά με μάγεψε το άλμπουμ σου. Δεκάδες εργατοώρες στα σύρματα. Ευχαριστούμε
 
Last edited by a moderator:
YAKOVLEV YAK-40

Το χαριτωμένο (όπως θα το χαρακτήριζα) baby jetliner της Σοβιετικής Ένωσης ήταν και αυτό συχνός επισκέπτης στο Ελληνικό παρόλο που θα περίμενε κανείς πιο περιορισμένες εμφανίσεις λόγω του βεληνεκούς του. Βέβαια δεν διενεργούσε τακτικές πτήσεις παρά μόνο με τα χρώματα της ADA Air Albania από Τίρανα. Όπως θα ξέρετε οι περισσότεροι και η ΟΑ είχε νοικιάσει 2 αεροσκάφη το 1972 που ήταν βαμμένα στα χρώματά της και με νηολόγια που επί τούτου παρέπεμπαν στη σύζυγο του Ωνάση, Jackie. Στο παρακάτω link παρουσιάζονται 29 φωτογραφίες από τα YAK-40 στο Ελληνικό.

 
YAKOVLEV YAK-42

To "μεγάλο" της κατασκευάστριας εταιρίας ήταν μάλλον "άχαρο" οπτικά (από τα ελάχιστα trijets που δεν με ενθουσίαζε" και κατασκευάστηκε πιθανώς για να καλύψει το υποτιθέμενο κενό μεταξύ ΥΑΚ-40 και TU-154. Με μόλις 185 να κατασκευάζονται και μόλις τρεις χώρες (Κίνα, Τουρκμενιστάν και Κούβα) να παραγγέλνουν νέα αεροσκάφη - πλην της Aeroflot - δεν είχε εμπορική επιτυχία. Το πάλεψαν λίγο ακόμα το 1993 όταν παρουσιάστηκε στο Paris Air Show το YAK-142 ή αλλιώς ΥΑΚ-42-100 με digital κόκπιτ και stage 3 noise regulations αλλά παρά τις 17 παραγγελίες τελικά κανένα αεροσκάφος δεν κατασκευάστηκε.

17 φωτογραφίες του τύπου στο Ελληνικό:

 
Διάφορα Propliners

Πλησιάζοντας στο τέλος των αφιερωμάτων στην κίνηση του Ελληνικού, συνόψισα σε ένα άλμπουμ τα ελικοφόρα που δεν ταίριαζαν σε κάποια από τις κατηγορίες που ήδη παρέθεσα. Αυτά αφορούν κάποια ιστορικά αεροσκάφη, κάποια νεότερα (τότε) που όμως δεν έρχονταν στην Αθήνα ή κάποια που απλά τα είδαμε 1-2 φορές και δεν ξαναήρθαν.
Ανάμεσα τους το Vickers Vimy στη διάρκεια του World Tour, το L-10 (όμοιο με αυτό που έχασε τη ζωή της η Earhart) μαζί με το Albatros - αεροσκάφος συνοδείας, το D.H. Dove της Ιορδανικής πολεμικής αεροπορίας κλπ.

 
Διάφορα Jet airliners

Τελευταίο άλμπουμ του Ελληνικού είναι τα jetliners που δεν ανήκουν σε κάποια από τις προηγούμενες κατηγορίες. Οι 3 επισκέψεις του VC-10 της RAF, το demo E145 της Embraer που είχε έρθει για προώθηση για την Axon (που τελικά παρήγγειλε 3), ένα ακόμα Κινέζικο 145, ένα CRJ-200 που έκανε τακτικές πτήσεις στην Αθήνα για μικρό διάστημα και το VFW-614.


 
Μερικές ακόμα γενικές εικόνες του Ελληνικού: Από την ταράτσα του Ανατολικού, από τη τζαμαρία της καφετέριας στις αφίξεις, από το εκκλησάκι στο apron της Γενικής Αεροπορίας, εναέριες αλλά και τωρινές από το ΚΕΠΑΘ.

 
Περασμένα μεγαλεία και διηγωντας να κλαις.... Χρυσές εποχές.
 
Top