LGAV/ATH Athens "Eleftherios Venizelos" (εκτός κινήσεων αεροσκαφών)

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Γιατί δε προτιμούν οι εταιρείες τον ΔΑΑ για ενδιάμεσο σταθμό

Σίγουρα θα ήταν καλό για το ATH, και ίσως να μην είναι η άδεια πτήσης που δεν τους δίνεται, αλλά η απουσία ανάγκης να πετάξει εδώ. Ερχόμενη εδώ, υπάρχουν αυτόματα πολλά που πρέπει να πληρώσει: landing και άλλα fees, εξυπηρέτηση (=προσωπικό) εδώ, handling, catering, ιστορίες. Με ένα αεροσκάφος όπως το 777-200ER, μπορεί να πάει ανετότατα και να γυρίσει από Λονδίνο, με καλή οικονομία και γεμίζοντας τις πτήσεις τους, και έχοντας συχνότητα (= κάτι που λατρεύουν οι business travellers). Με ένα σμπάρο, πολλά τρυγόνια δηλαδή.

Μιλώντας με απόλυτη σιγουριά, αν οι εταιρείες μυριστούν λεφτά σε μια τέτοια ιδέα, θα έρχονται και από τη Νότιο Αμερική εταιρείες. Κάτι ανάλογο με το Dubai, όπου πρίν 15 χρόνια δεν υπήρχε στον αεροπορικό χάρτη και σήμερα, όπου συντελείται εκεί μια φοβερή ανάπτυξη, εταιρείες φτάνουν από παντού στο αεροδρόμιό τους (λίγο παραίτερο αφού δεν θυμάμαι αν υπάρχουν εταιρείες πέραν της EK που να κάνουν connection στο Dubai, αλλά είναι απλώς παράδειγμα εφικτότητας)...
 
Re: LGAV/ATH Athens Eleftherios Venizelos (Αποψεις και νεα)

Καλησπέρα,
Τελικά θυμήθηκα πού διάβασα για το παράδειγμα με την Air India. Είναι από κάποιο Υπόμνημα προς τον Υπουργό Μεταφορών Και Επικοινωνιών (5/12/07).Παρακάτω η ενότητα με το θέμα που νομίζω ότι είναι αρκετά ενδιαφέρον.

ΙΙ. Προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών

Η προσέλκυση περισσότερων αεροπορικών εταιρειών που θα χρησιμοποιούν ελληνικά αεροδρόμια πρέπει να είναι ένα διαρκές ζητούμενο. Οι διαχρονικές πολιτικές προστασίας της Ολυμπιακής Αεροπορίας που έχουν εφαρμοσθεί από όλες τις ελληνικές κυβερνήσεις τα τελευταία 50 χρόνια, δεν έχουν επιτρέψει στη χώρα μας να μεγιστοποιήσει την αεροπορική της κίνηση. Οι κακώς εννοούμενες αυτές πολιτικές προστατευτισμού έχουν βγάλει τη χώρα μας εντελώς έξω από τα δρομολόγια κάποιων εταιρειών, εμποδίζοντας / καταργώντας την αεροπορική σύνδεση της Ελλάδας με προορισμούς όπου δεν μπορεί να πετάξει η Ολυμπιακή. (Αυστραλία, Καναδάς, Ιαπωνία, Κίνα, Β. Αφρική) Το πρόβλημα της Ολυμπιακής φαίνεται να οδεύει προς επίλυση όμως η Ολυμπιακή αποτελούσε και αποτελεί την έκφραση των προβλημάτων που δημιουργούσε η απουσία πολιτικής αερομεταφορών. Ο ΣΕΤΕ θεωρεί αναγκαία για τη χώρα μας την εφαρμογή των κανόνων ελεύθερου ανταγωνισμού στις αερομεταφορές, χωρίς προστατευτισμό για καμία εταιρεία και με ίσες ευκαιρίες για όλες. Αυτό θα αποτρέψει και πιθανές μονοπωλιακές καταστάσεις με ότι αρνητικό μπορεί να συνεπάγεται αυτό για τον ελληνικό τουρισμό.

Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν του ελεύθερου ανταγωνισμού, θεωρούμε αναγκαίο να δοθούν άμεσα όλες οι προβλεπόμενες ελευθερίες (air freedoms) προς όλους τους αερομεταφορείς οι οποίοι επιθυμούν να πετάξουν προς, από και δια μέσου ελληνικών αεροδρομίων. (π.χ. σήμερα η Air India δεν επιθυμεί π.χ. New Delhi – Αθήνα, γιατί δεν κρίνει ικανοποιητική την ζήτηση. Αν όμως της επιτραπεί να πετάξει New Delhi – Αθήνα και στη συνέχεια Αθήνα – Λονδίνο, τότε είναι πολύ πιθανό να εντάξει την Αθήνα στα δρομολόγιά της. Αυτό είναι προφανές ότι θα βοηθήσει στην αύξηση των τουριστικών ροών από την Ινδία προς την Ελλάδα με ότι θετικό αυτό συνεπάγεται για την τουριστική οικονομία της Αθήνας και της ευρύτερης περιοχής της. Επίσης, θα αυξήσει τον ανταγωνισμό στην γραμμή Αθήνα – Λονδίνο, γεγονός ιδιαίτερα θετικό για τον Έλληνα καταναλωτή.)

Το αεροδρόμιο της Αθήνας δεν έχει πετύχει στον επιθυμητό βαθμό να γίνει HUB μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Η κύρια αιτία για αυτό φαίνεται να είναι το κόστος της χρήσης του. Όμως, το κόστος αυτό διαμορφώθηκε σημαντικά ακριβότερα λόγω του περιορισμού της περιόδου εκμετάλλευσης του αεροδρομίου. Θεωρούμε ότι πρέπει να ξεκινήσει η επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με στόχο την επιμήκυνση της περιόδου εκμετάλλευσης και συνεπακόλουθα τη μείωση των τελών χρήσης του αεροδρομίου.

Ακόμα, η σύμβαση για το αεροδρόμιο των Σπάτων (Ν. 2338/95, άρθρο 3.2 περί Αποκλειστικότητας, ΦΕΚ 202Α, 14.09.95) απαγορεύει τη λειτουργία άλλου αεροδρομίου με τη συνδρομή του δημοσίου σε ακτίνα 100 χλμ. από την πλατεία Συντάγματος. Αξίζει να διερευνηθεί πως εννοείται η συνδρομή του Δημοσίου, διότι το αεροδρόμιο της Ελευσίνας θα μπορούσε να αξιοποιηθεί από ιδιώτες με προφανή οφέλη τόσο για τον τουρισμό, όσο και για την οικονομία γενικά.
 
Re: LGAV/ATH Athens Eleftherios Venizelos (Αποψεις και νεα)

Θανάση, καταρχάς Χρόνια Πολλά. Μια διεκρινιστική ερώτηση: τα περί Air India υπάρχουν στο υπόμνημα που παραθέτεις έτσι ακριβώς ή είναι δική σου προσθήκη βάσει των όσων γράφτηκαν νωρίτερα στο φόρουμ;
 
Re: LGAV/ATH Athens Eleftherios Venizelos (Αποψεις και νεα)

Σ' ευχαριστώ για τα χρόνια πολλά.
Η ενότητα από το Υπόμνημα προς τον Υπουργό είναι όπως την διαβάζεις, χωρίς να έχω προσθέσει τίποτα δικό μου.
Φιλικά.
 
Re: LGAV/ATH Athens Eleftherios Venizelos (Αποψεις και νεα)

Σύμφωνα με άρθρο της Ελευθεροτυπίας, η Hochtief προτίθεται να καταθέσει πρόταση, με την οποία θα ζητεί να επεκταθεί για 15 έως 20 χρόνια η σύμβαση εκμετάλλευσης του ΔΑΑ και παράλληλα να αναλάβει τη διαχείριση του αεροδρομίου ''Μακεδονία'' της Θεσσαλονίκης.
Σαν αντάλλαγμα προσφέρει την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης, του οποίου επίσης θα έχει τη διαχείριση.
Θα ήθελα τη γνώμη σας για μια τέτοια κίνηση. Αραγε με την παράταση της σύμβασης θα γίνει περισσότερο προσιτό το αεροδρόμιο της Αθήνας, ή θα αποκτήσουμε άλλα 2 αεροδρόμια (Θεσσαλονίκη - Καστέλι) τα οποία θα είναι απρόσιτα για τις αεροπορικές εταιρείες???
Ευχαριστώ
 
Re: LGAV/ATH Athens Eleftherios Venizelos (Αποψεις και νεα)

Θα είναι προσιτά σε περισσότερες αεροπορικές εταιρίες. Προχθές έβλεπα μια εκπομπή με θέμα τη δημιουργία του αεροδρομίου στο Καστέλι, σε τοπικό κρητικό κανάλι. Η δημιουργία λοιπόν ενός τέτοιου αεροδρομίου(το οποίο θα είναι σαφώς μεγαλύτερο), θα ανοίξει την πόρτα σε περισσότερες εταιρίες και επιπλέον θα μπορεί να εξυπηρετεί και υπερατλαντικά δρομολόγια, καθώς θα υπάρχουν οι υποδομές ,ώστε να μπορεί να φιλοξενεί μεγαλύτερα αεροσκάφη.
 
Re: LGAV/ATH Athens Eleftherios Venizelos (Αποψεις και νεα)

Εάν η χόχτιφ διαχειρίζεται τα περιφερειακά αεροδρόμια και φροντίζει για την επέκταση/αναβάθμιση/ανακατασεκυή τους (διότι της Θεσ/νικης είναι τραγελαφικά μικρό),χωρίς να φτάσει τα τέλη σε δυσθεώρητα ύψη ακολουθώντας ταυτόχρονα μια έξυπνη πολιτική προσέλκυσης νέων εταιριών (κατά τα πρότυπα του Ελ. Βελ.με καθόλου τέλη στην αρχή, μειωμένα αργότερα κτλ..)τότε ναι μακάρι να ιδιωτικοποιηθούν να δουν μια άσπρη μερα διότι προς το παρόν υπό κρατική κυριαρχία βουλιαζουν στην αδράνεια..
 
Re: LGAV/ATH Athens Eleftherios Venizelos (Αποψεις και νεα)

To σύνολο της σύμβασης κράτους / Hochtief για το Ελ.Βεν. είναι τουλάχιστον (Και επιεικώς κρινόμενη )κακή για την Ελλάδα.
Κυρίως αναφέρομαι στο πολύ μεγάλο κόστος που επιβαρύνεται ο κάθε επιβάτης (αλλά και χρήστης των χώρων του αεροδρομίου εργαζόμενος η μή) καθώς και στην απαγόρευση λειτουργίας σε σημαντικά μεγάλη απόσταση άλλων αεροδρομίων.

Θέλω να πιστεύω ότι τέτοιου είδους σύμβαση δεν θα υπογραφεί για το Ηράκλειο.

Αυτό θα κάνει την ήδη ΑΚΡΙΒΗ Κρήτη ακόμα ακριβότερη.
 
Re: LGAV/ATH Athens Eleftherios Venizelos (Αποψεις και νεα)

Την ελλάδα γενικότερα σαν αεροπορικό προορισμό ακριβότερο,καθότι έχουμε ακριβότερα τέλη από ισπανία,ιταλία,πορτογαλία κτλ...
 
Top