LGAV/ATH Athens: Μετάβαση-Μετακίνηση

Τα διόδια της Αττικής Οδού για ένα λεωφορείο πόσο κάνουν;7 ευρώ νομίζω.Αν λοιπόν για να μετακυλίσεις ένα τέτοιο κόστος βάζεις 2 ή 3 ευρώ παραπάνω ανά επιβάτη τότε αυτό ονομάζεται κλεψιά.
 
Οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών -και μάλιστα οι ιδιωτικές κι εκείνες που λειτουργούν βάσει ιδιωτικο-οικονομικών κριτηρίων- έχουν κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Όταν κάποιοι εδώ συνειδητοποιήσουν ότι το εισιτήριό τους δεν είναι μόνο (η αξία των καυσίμων μιας διαδρομής+διόδια) δια του αριθμού των θέσεων που έχει ένα λεωφορείο, ίσως μπορέσουμε να κάνουμε ένα πιο σοβαρό διάλογο χωρίς αφορισμούς και άδικες κατηγορίες.
 
Το ότι οι εταιρίες έχουν κερδοσκοπικό χαρακτήρα δεν εμποδίζει εμένα που είμαι πελάτης τους να ασκήσω κριτική στο προϊόν που παρέχουν, όταν μάλιστα η τιμή αυτού τον τελευταίο χρόνο πήρε αύξηση 56%. Περαιτέρω μαθήματα πολιτικής οικονομίας και σοβαρής επιχειρηματολογίας όχι σε μένα.
 
STAVROS_ATH αφού είσαι έξπερτ στα οικονομικά (και μάλλον όχι στην πολιτική οικονομία), ίσως μπορείς να σκεφτείς για το αν είναι δίκαιο και από πού βγαίνει σε μια φιλελεύθερη οικονομία (με την οικονομική έννοια του όρου και όχι με αυτή που χρησιμοποιεί η Αλέκα) να πληρώνει το κράτος για να επιδοτεί το δικό μου ταξίδι στο μαγευτικό Μπαλί και την μετάβαση μου στο αεροδρόμιο. Γιατί οι ζημίες στο ΟΑΣΑ αυτό λένε, ότι τα έξοδα δεν βγαίναν ίσια με τα έσοδα.

Επίσης σε αεροδρόμια όλου του κόσμου, υπάρχει ένα premium στην τιμή για υπηρεσίες αεροδρομίου. Εάν δεν είναι τιμές τοκογλύφου (όπως για πχ σε κάποια καφέ στο Ελ.Βεν. και αλλού) για μένα είναι αποδεκτό, με τον εξής όρο: ότι το σέρβις θα είναι ανάλογο, μιας και το να είσαι για μια πτήση στην ώρα σου, είναι κάτι που θα πληρώσεις έξτρα, σε αντίθεση με το να πας στην Λούτσα για φραπέ για παράδειγμα. Μου έρχεται στο μυαλό το πρόβλημα του Μονάχου με το S-Bahn των χειμώνα που είναι μάλλον έως πολύ αναξιόπιστο, ακριβό και έχει προκαλέσει ζημίες στις τσέπες πολλών που γνωρίζω (πχ φίλος που έχασε πτήση για Χιλή και πλήρωσε ένα 2χιλιαρο για να μπει στην επόμενη, λόγω του ότι είχε μπλοκαριστεί μέσα στο τρένο...)

Οι γραμμές Χ είναι για μένα πολύ εξυπηρετικές και τα 5Ε δεν τα κλαίω, υπό την προυπόθεση ότι δεν θα απεργούν μια στις 10 μέρες. Οι συχνότητες είναι πολύ καλές ακόμα και τα ξημερώματα (αλήθεια πόσο θα θέλατε να είχατε μισθό για να κάνετε τον οδηγό και να κόβετε εισιτήρια στο Χ95 κάθε μέρα στις 2 το πρωί;) και οι οδηγοί τους είναι από τους λίγους εργαζόμενους στην Ελλάδα που λένε ''καλημέρα''. Δεν συμφωνώ για τους λίγους επιβάτες, τα πρωινά όσοι ανεβαίνουν στο Χ95 από Γαλαξία και μετά, συχνά δεν έχουν να κάτσουν (πολλοί εργαζόμενοι στις αεροπορικές, εδάφους κλπ). Ίσως να είναι διαφορετικά στις γραμμές για τους σταθμούς ΚΤΕΛ ή τα προάστια.

Το μετρό από την άλλη είναι πιο αργό και από τρόλλευ αν και κινείται σε ράγες...

Τώρα για την κίνηση των ΚΤΕΛ είναι για μένα ιδιαιτέρως θετική. Καμία απεργία των ταξιτζήδων δεν σπάει, γιατί τα ΚΤΕΛ δεν προσφέρουν υπηρεσίες ταξί και ας μάς κάνουν επιτέλους την χάρη οι ταξιτζήδες να έχουμε την δυνατότητα σε κάτι φτηνότερο από 50Ε για μεταφορικά ή να αγγαρεύουμε τον οποιονδήποτε με αυτοκίνητο στις 12 το βράδυ. Το επόμενο στάδιο είναι να ανοίξει και το μονοπώλιο των ΚΤΕΛ.
 
Κάποιες τελευταίες παρατηρήσεις για να μη μονοπωλώ το χώρο του forum:
-Η μετάβαση στο αεροδρόμιο δεν επιδοτείται, τη στιγμή που επιδοτείται η μετάβαση στα ΚΤΕΛ, η μετάβαση στο λιμάνι και η μετάβαση στον ΟΣΕ.
-Όλοι όσοι πάμε στο αεροδρόμιο δεν πάμε ταξίδι στο Μπαλί, ούτε απαραίτητα πάμε για να πετάξουμε, επομένως δεν είναι λογικό να υπάρχει μια διαμαρτυρία από τη στιγμή που το κόστος μετάβασης σε αυτό αυξάνεται περισσότερο από ότι αυξάνεται το κόστος μετάβασης αλλού με τις απλές γραμμές;
-Όταν αυξήθηκαν οι τιμές των εισιτηρίων, η μετάβαση στις γραμμές express του αεροδρομίου δε συμπεριλαμβάνονταν στις μηνιαίες κάρτες των 45 ευρώ. Μετά από τεράστια διαμαρτυρία και πιέσεις το μέτρο άλλαξε, κυρίως προς όφελος των εργαζομένων στο ΕΛΒΕΝ.Φαντάζεστε να μη διαμαρτύρονταν κανείς;
-Τα περί premium στην τιμή για υπηρεσίες αεροδρομίου δεν έχουν καθολική εφαρμογή. Στο barajas μια χαρά 2 ευρώ κάνει το εισιτήριο του λεωφορείου,όπως φτηνό είναι και στη Θεσσαλονίκη. Γιατί πρέπει να αντιγράφουμε τις περιπτώσεις εκείνες που το κόμιστρο είναι στα ύψη;
-Με αφορμή τα περί οδηγών λεωφορείου έχω αντιμετωπίσει άτομα πολύ αγενή και μάλιστα και σε πρόσφατες επισκέψεις μου στο αεροδρόμιο. Όσο για το πόσοι θα θέλαμε να είχαμε μισθό κάνοντας τον οδηγό λεωφορείου το χάραμα, σε περιπτώσεις τέτοιας ανέχειας και ανεργίας πάρα πολλοί.Μια χαρά καλή δουλειά είναι.
 
Η αγένεια δεν είναι χαρακτηριστικό αποκλειστικά των οδηγών των δημοσίων λεωφορείων.Δε σημαίνει ότι όποιος είναι οδηγός της ΕΘΕΛ είναι αγενής ενώ οι ταξιτζίδες,οι ΚΤΕΛατζίδες κλπ είναι ευγενικοί.Αν είσαι βλάκας είσαι παντού.

Και στη Βουδαπέστη το λεωφορείο από/προς το αεροδρόμιο κοστίζει 400ft αυτό δεν είναι μέτρο σύγκρισης.Και στη Βιέννη αν πάρεις το απλό τραίνο είναι πιο φθηνό από το CAT που κάνει μόνο 6 λεπτά πιο λίγο χρόνο να σε πάει στο κέντρο.Προσωπικά προτίμησα το απλό τραινάκι.
 
Για να μην παρεξηγηθώ, δεν είμαι μαζόχας που θέλει να πληρώνει παραπάνω. Απλά για κάθε τι, υπάρχει η κοστολόγιση από ειδικούς, με βάση διάφορα δεδομένα. Το εισιτήριο του Μπαράχας μπορεί να βγαίνει με 2Ε αλλά όχι του ΑΤΗ. Για το Μακεδονία είναι άλλη απόσταση όπως και τo LIS για παράδειγμα - αν και πρωτεύουσα - και κάθε αεροδρόμιο έχει άλλο κόστος.

Όλοι όσοι πάμε στο αεροδρόμιο δεν πάμε ταξίδι στο Μπαλί, ούτε απαραίτητα πάμε για να πετάξουμε, επομένως δεν είναι λογικό να υπάρχει μια διαμαρτυρία από τη στιγμή που το κόστος μετάβασης σε αυτό αυξάνεται περισσότερο από ότι αυξάνεται το κόστος μετάβασης αλλού με τις απλές γραμμές;

Φυσικά και είναι λογικό, απλά είναι δύσκολος ο διαχωρισμός επιβάτη/επισκέπτη πριν το check-in, για αυτό και την νύφη την πληρώνουν όλοι. Ακόμα και για αυτόν που πάει στο Μπαλί ή που θα πετάξει first class (αν παίρνει λεωφορείο..) είναι δίκαιο να πληρώνει την τιμή που αξίζει στην προσφερόμενη υπηρεσία: όχι γδύσιμο λόγω μονοπωλείου αλλά ούτε και τζαμπατζιλίκια επειδή ο κακομοίρης φορολογούμενος επιδοτεί οργανισμούς μεταφορών λες και πρόκειται για ασθενοφόρα απόρων. Αυτά τα λέω δουλεύοντας σε αεροδρόμιο και η (μονοπωλειακή) μεταφορά μου κοστίζει αρκετά κάθε μήνα.
 
Το εισητήριο απο πειραιά ας πούμε μέχρι κορωπί με ΟΑΣΑ κοστίζει 1.4 ευρώ. Μιλάμε για άπειρα χιλιόμετρα και πολύ ώρα. Ενώ για κορωπί μέχρι αεροδρόμιο θα πρέπει να πληρώσεις 6 ευρώ μου φαίνεται είτε με μετρό είτε με προαστιακό.. Και μιλάμε για απείρως μικρότερη απόσταση και χρόνο.. Με παρόμοιο τρόπο αν θές να πάς απο γλυφάδα μέχρι κηφησιά θα πληρώσεις 1.4 ευρώ. Αλλά για 3 στάσεις πιο κάτω αν θές να πάς πάλι 1.4 θα πληρώσεις... Πάντως όσον αφορά το αεροδρόμιο οι γραμμές του οσε ανήκουν στην hotchief όπως και ο σταθμός εκεί. Ίσως για αυτό είναι αυξημένο το κόμιστρο εκεί αλλά και πάλι δεν μου κολάει....
 
Θα επιχειρήσω να αντιστρέψω το συλλογισμό σου, με κίνδυνο παρεξήγησης. Τα 27 (και βάλε) χιλιόμετρα από το Αιγάλεω μέχρι το Κορωπί χρεώνονται ακριβώς όσο και τα 900 μέτρα από το Σύνταγμα μέχρι τον Ευαγγελισμό ή τα 7 χιλόμετρα από το Σύνταγμα μέχρι την Εθνική Άμυνα. Ενδεχομένως λοιπόν, οι διαδρομή από την Αθήνα μέχρι το Κορωπί να ήταν ζημιογόνος, εάν δεν επιδοτείτο από τον ΟΑΣΑ, ακριβώς επειδή -αναλογικά- τα έξοδα είναι μεγαλύτερα. Επιπλέον, περίπου ο μισός αριθμός των μετακινούμενων με ΜΜΜ, ανήκει στις κατηγορίες ειδικού κομίστρου (πολύτεκνοι, φοιτητές, μαθητές και άτομα άνω των 65) ή στο καθεστώς ατέλειας (ΑΜΕΑ, στρατιώτες, μικρά παιδιά).

Όπως είπε και κάποιο άλλο μέλος, η μετακίνηση από και προς το Αεροδρόμιο, αφ' ενός δεν έχει επιδότηση (και δεν εμπίπτει σε κάποια "κοινωνική πολιτική"), αφ' ετέρου έχει και premium, όπως ακριβώς έχουν και τα ταξί, όταν μετακινούν επιβάτες από και προς Αεροδρόμια, σιδηροδρομικούς σταθμούς ή λιμάνια. Πληρώνεις εξτρά την παροχή της υπηρεσίας, όπως αντιστοίχως στην τραπεζά σου ενδεχομένως να πληρώνεις επιπλέον, όταν κάνεις κάποια συναλλαγή στο ταμείο, ενώ θα μπορούσες να κάνεις την ίδια συναλλαγή μέσω e-banking ή ΑΤΜ, με μικρότερη ή μηδενική επιβάρυνση.

Οι σιδηροδρομικές γραμμές στην Ελλάδα, καθώς και η γη σε απόσταση 5 μέτρων από την εξωτερική σιδηροτροχιά ανήκουν κατά κυριότητα 100% στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου και η διαχείρισή τους αποκλειστικά στον ΟΣΕ, κατά παραχώρηση (εκτός και αν αλλάξει το αντίστοιχο νομικό ή θεσμικό πλαίσιο). Ο ΟΣΕ παραχωρεί το δικαίωμα κίνησης τροχαίου υλικού στη θυγατρική ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ιδιοκτήτριας της Προαστιακός ΑΕ) και της ΑΜΕΛ (για το υπέργειο τμήμα μεταξύ Δουκίσσης Πλακεντίας και Αεροδρομίου).Η Hochtief δεν έχει στην ιδιοκτησία της ούτε ένα εκατοστό γραμμής. Για το καθεστώς του σταθμού στο αεροδρόμιο, θα σου πρότεινα να ρίξεις μία ματιά στη Σύμβαση. Αν θυμάμαι καλά, ανήκει και αυτός στον ΟΣΕ και όχι στην εταιρεία του Αεροδρομίου.
 
Όσον αφορά το θέμα "σιδηροδρομικός σταθμός αεροδρομίου" ρώτησα έγκυρη πηγή κι έμαθα.

"Η γραμμή (χαλίκια, σίδερα, φανάρια κλπ) συντηρούνται από τον ΟΣΕ. Ο σταθμός (κτήριο, εξοπλισμός) έγιναν με έξοδα κ σχέδια των Γερμανών. Το κτήριο κ όλη η έκταση από τα κλειδιά κ πίσω ανήκει στους Γερμανούς, φυλάσσεται από τους Γερμανούς, συντηρείται από τους Γερμανούς. Ο ΟΣΕ πληρώνει στους Γερμανούς €0.70 το κεφάλι που αναχωρεί από το αεροδρόμιο τα οποία στη θεωρία πληρώνονται στον ΟΣΕ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ την ΑΜΕΛ."
 
Top