LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

"'Aμεση αναμένεται να είναι η δημοπράτηση των έργων επέκτασης και εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου Ιωαννίνων, ο προϋπολογισμός των οποίων θα ανέλθει τελικά στα 63 εκατομμύρια ευρώ", σύμφωνα με δημοσίευμα του ΠΡΩΙΝΟΥ ΛΟΓΟΥ. Αποσπάσματα:

"Οι μελέτες για τα έργα επέκτασης και εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου Ιωαννίνων είχαν ολοκληρωθεί, όμως η ΥΠΑ ζήτησε ορισμένες τροποποιήσεις προκειμένου να επιτευχθεί η ομαλή λειτουργία για όσο διάστημα θα εκτελούνται εργασίες. Οι συμπληρώσεις αυτές έγιναν, η Υπηρεσία συντάσσει τα τεύχη και σύντομα αναμένεται να γίνει η δημοπράτηση.
Σημαντική ήταν η απόφαση του Υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη να διπλασιάσει τις πιστώσεις, ώστε, να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη εξέλιξη και ολοκλήρωση των έργων.

Η μελέτη, όπως είχε ανακοινώσει προ τριμήνου στα Γιάννινα ο Διοικητής της ΥΠΑ Δημήτρης Σταμάτης, αφορά την επέκταση του αεροσταθμού στα δέκα χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, ώστε να εξυπηρετεί άνετα και χωρίς το παραμικρό πρόβλημα 500 επιβάτες την ώρα. Παράλληλα θα γίνει επέκταση του χώρου στάθμευσης, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούνται ταυτόχρονα πέντε αεροσκάφη μεγάλου τύπου.

Η αποπεράτωση των έργων θα γίνει σε δύο χρόνια από την ημέρα της έναρξης των εργασιών. "
 
Άθρο του Πρωινού Λόγου με αφορμή την επικείμενη κατάργηση του δρομολογίου Ιωαννίνων-Θεσσαλονίκης, επανέρχεται στα προγραμματισμένα έργα για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων. Καταλήγει ρωτώντας, "όταν ολοκληρωθούν τα έργα, πόσα αεροσκάφη, θα φτάνουν στα Γιάννινα. Εκτός κι αν μέχρι τότε έχουν δραστηριοποιηθεί άλλες ιδιωτικές εταιρίες."...
 
Απάντηση από εδώ: https://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?p=29986#29986

jetflight":bwm6ht7k said:
Κριμα παντος γενικα για τα Ιωαννινα,να ειναι μια τοσο μεγαλη πολη και να εχει τοσο πολυ χαμηλη κινηση,πραγμα αδιανοητο για τα ευρωπαικα δεδομενα.


Ok, μην κάνουμε εύκολες συγκρίσεις με ευρωπαϊκές πόλεις. Η Ελλάδα έχει αρκετές ιδιομορφίες ως χώρα, και από άποψη μορφολογίας (αριθμός νησιών, ανάγλυφο) αλλά και όσο αφορά την κατανομή του πληθυσμού της. Σε 2 πόλεις είναι συγκεντρωμένα 5 εκατ. κατοίκων, και στη συνέχεια υπάρχουν πόλεις των 150, 100, 80, 70 χιλιάδων κατοίκων κ.ο.κ.

Στην Ευρώπη (Γαλλία, Γερμανία, Βρετανία), τα μεγάλα αεροδρόμια βρίσκονται δίπλα σε πόλεις 400.000-600.000 κατοίκων. Υπάρχουν αρκετά μεγάλα αεροδρόμια, αλλά υπάρχουν αντίστοιχα και πόλεις τέτοιου μεγέθους, για να τα τροφοδοτούν.
Στην Ελλάδα δεν έχουμε πόλεις αυτού του μεγέθους. Τα Ιωάννινα είναι μια πόλη 75.000-80.000 κατοίκων, η οποία απ' ότι φαίνεται δεν μπορεί να συντηρήσει -από μόνη της- περιφερειακά δρομολόγια προς ελληνικές πόλεις ή προς το εξωτερικό. Ακόμα περισσότερο δε όταν αναπτύσσονται εναλλακτικά μέσα μεταφοράς (π.χ. Εγνατία Οδός ή σιδηρόδρομος σε άλλες περιπτώσεις)...

Επιπλέον, στις περιπτώσεις που παρατηρείται ομοιογένεια του πληθυσμού (όσο αφορά τους λόγους και τις επιθυμίες του για μετακίνηση), οι αντιδράσεις του κόσμου, είναι κοινές και μαζικές προς το ένα μέσο ή το άλλο. Φαίνεται πως αυτό συμβαίνει σε πόλεις όπως τα Ιωάννινα (ειδικά στην περίπτωση σύνδεσης με τη Θεσ/νίκη), όπου δεν υπάρχει σημαντικός αριθμός επιχειρηματικών/επαγγελματικών μετακινήσεων (που πιθανώς θα επιζητούσαν αεροπορική σύνδεση) αλλά αντιθέτως, οι περισσότερες μετακινήσεις γίνονται από εκδρομείς, φοιτητές ή γενικότερα από μετακινούμενους που κοιτούν να βρουν τη βέλτιστη λύση για τη μετακίνηση τους (χρόνος-χρήμα), που πλέον είναι το αυτοκίνητο ή το ΚΤΕΛ μέσω Εγνατίας.
Αντίστοιχα το ίδιο, συνέβει στη σύνδεση Αθήνας-Καλαμάτας, και παλιότερα Αθηνών-Αγρινίου, Αθήνας-Λαρίσας και σε πολλές ακόμη συνδέσεις με πόλεις της ηπειρωτικής Ελλάδας που καταργήθηκαν κυρίως τις δεκαετίες '50-'60.

Ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων [ιδιαίτερα π.χ. της Καβάλας που βρίσκεται σε ιδανική θέσή ή κάποιο στην Πελοπόννησο (Άραξος ή Καλαμάτα)], θα μπορούσε να έρθει αν διασυνδεθούν σιδηροδρομικά με τις πόλεις που βρίσκονται στην περιφέρεια τους, ώστε να καταστούν αεροπορικοί κόμβοι μιας ευρύτερης περιφέρειας 200.000-300.000 κατοίκων. Μια τέτοια εξέλιξη, θα μπορούσε να προσελκύσει και τακτικές πτήσεις από/προς το εξωτερικό προς τα συγκεκριμένα αεροδρόμια.
 
Συμφωνω,αν και δε νομιζω οτι ολες οι πολεις της Ευρωπης ειναι των 300.000-400.000.Σιγουρα υπαρχουν και μικροτερες,αλλα ακομα κι αν ειναι ετσι τοτε και πολεις πιο μεγαλες οπως η Πατρα και η Λαρισα δεν εχουν καθολου πολιτικα αεροδρομια.Εγω αναφερθηκα επισης και στο οτι εαν οι ΟΑ κοψουν το δρομολογιο Ιωαννινα-Θεσσαλονικη θα διαμαρτυρηθουν καποιοι.Γιατι να διαμαρτυρηθουν;Αυτη ειναι η απορια μου και τιποτα αλλο.
Σιγουρα δεν ειναι ευχαριστο να κοβεται ενα αεροπορικο δρομολογιο,αλλα γιαυτο φταινε οι ιδιοι οι Γιαννιωτες.
 
΄Οπως ήταν αναμενόμενο, η κατάργηση του δρομολογίου έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις στα Ιωάννινα. Σε εκτενές άρθρο του, ο Πρωινός Λόγος παραθέτει δηλώσεις τουριστικών παραγόντων της πόλης που αμφισβητούν τη διαδικασία μελέτης και λήψεως αποφάσεων στις ΟΑ, όσον αφορά τέτοιες ενέργειες. Άλλη είδηση αναφέρει την κατάθεση σχετικής ερώτησης στη Βουλή από τοπικό βουλευτή.

Στη συζήτηση τώρα για την αεροπορική κίνηση από/προς πόλεις αυτού του μεγέθους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, οι μεγαλύτεροι παράγοντες για τη μικρή αναλογικά κίνηση στην Ελλάδα είναι το μικρό σχετικά εισόδημα και η μικρή αξία του παράγοντα "χρόνος" (value of time): o μέσος έλληνας πελάτης, ακόμα και για επιχειρηματικά ταξίδια (που είναι λίγα - άλλος ένας λόγος), δεν θεωρεί ότι η εξοικονόμηση λίγων ωρών από το αεροπλάνο, σε σχέση με το αυτοκίνητο, δικαιολογεί τη διαφορά κόστους των δύο μέσων. Το κριτήριο value of time είναι χαρακτηριστικό που συμβαδίζει με την οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας.
 
"Βασιλεύς Πύρρος" το νέο όνομα του αεροδρομίου Ιωαννίνων

"Βασιλεύς Πύρρος" θα είναι το νέο όνομα του αεροδρομίου Ιωαννίνων, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του Πρωινού Λόγου. Αποσπάσματα:

"Το πράσινο φως για την μετονομασία του αεροδρομίου Ιωαννίνων σε "Βασιλεύς Πύρρος" έδωσε ο Υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης, μετά το αίτημα που είχε κατατεθεί από την Πανηπειρωτική Ομοσπονδία Αμερικής και τον πρόεδρό της Μιχάλη Σέρβο, και είχε στηριχθεί από όλους τους τοπικούς φορείς του Νομού Ιωαννίνων.

Η διαδικασία, μπορεί να φαίνεται απλή, όμως δεν είναι αφού θα πρέπει να περάσει μέσα από διεθνείς αεροπορικούς οργανισμούς, οι οποίοι με την σειρά τους θα ενημερώσουν τις εταιρίες για την αλλαγή της ονομασίας.

Η μετονομασία, πάντως αναμένεται να γίνει στην διάρκεια του Παγκόσμιου Πανηπειρωτικού Συνεδρίου, που θα πραγματοποιηθεί στα Γιάννινα.
Στην τελετή αναμένεται να παραβρεθεί και ο Υπουργός Μεταφορών, ο οποίος έχει θέσει τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου Ιωαννίνων σε πρώτη προτεραιότητα."
 
Re: "Βασιλεύς Πύρρος" το νέο όνομα του αεροδρομίου Ιωαννίνων

Υπογράφτηκε [στις 19 Αυγούστου] από τον Υπουργό Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη, η απόφαση βάση της οποίας μετονομάζεται ο Κρατικός Αερολιμένας Ιωαννίνων σε Αερολιμένας "Βασιλεύς Πύρρος". Το σχετικό δημοσίευμα από τον Πρωινό Λόγο.
 
Άμεση σημερινή ενημέρωση από την πρόεδρο της ΕΥΔΕ Αεροδρομίων Β. Ελλάδος:

Δημοπρατείται τελικά εντός του Ιανουαρίου 2006 το έργο κατασκευής του νέου αεροσταθμού των Ιωαννίνων. Αυτό το καιρό, ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης.
 
Top