LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Έλεος να πούμε. Ρε παιδιά, είναι ανώφελο!!! Μην δίνεται σημασία σε αυτά τα άρθρα. Δεν παρουσιάζονται καν χρονοδιαγράμματα. Τίποτα. Τέτοια άρθρα βλέπω από το 2002.
 
Σχέδια υπάρχουνε κιόλας, πως θα φαίνεται το νέο κτίριο?
 
planespotter":vbh45eao said:
Σχέδια υπάρχουνε κιόλας, πως θα φαίνεται το νέο κτίριο?

Όχι, αυτό που έχει γίνει ως τώρα είναι απλώς κάποια προμελέτη. Δεν υπάρχει κάτι οριστικό.
Σύμφωνα με τον τελευταίο προγραμματισμό της ΥΠΑ (τα είχα ξαναpostάρει σε άλλο topic) η μελέτη του έργου θα διαρκέσει ως το τέλος του 2008. Στο Δ' τετράμηνο του 2008 θα αρχίσουν απαλλοτριώσεις. Οπότε για δημοπράτηση και κατασκευή, μιλάμε για το 2009 και μετά.
 
Σε αυτό το σχέδιο υποτίθεται -αν γίνει ποτέ φυσικά- ότι θα λειτουργούν για πολιτικές πτήσεις και οι δύο παράλληλοι runways? Ή απλώς θα είναι ο ένας για πολιτικές και ο άλλος για στρατιωτικές?
 
Απ΄ ότι ξέρω οι στρατιωτικές εγκαταστάσεις θα συνεχίσουν να λειτουργούν. Ας μην ξεχάσουμε ότι και στο Καζαντζάκης υπάρχει η 126 Σμυναρχία Μάχης. Απλά θα γίνει κάποια επέκταση στον υφιστάμενο αεροδιάδρομο, εγκατάσταση συστήματος ILS για τυφλή προσγείωση και σύνδεση υφιστάμενου διαδρόμου με καινούργιες εγαταστάσεις. Το πολιτικό αεροδρόμιο θα λειτουργεί βόρεια ενώ το στρατιωτικό νότεια. Οι δυο διάδρομοι θα είναι στη μέση και θα λειτουργούν ανεξάρτητα. Έτσι θα καλυφθούν και οι δύο πλευρές. Βέβαια τίποτα δεν είναι ακόμη σίγουρο, ούτε καν η δημιουργία του αερολιμένα.
 
Andreas":26fghqmx said:
Οι δυο αεροδιάδρομοι θα είναι στη μέση και θα λειτουργούν ανεξάρτητα. Έτσι θα καλυφθούν και οι δύο πλευρές.

Οι διάδρομοι στο Καστέλι δεν μπορούν να λειτουργούν ανεξάρτητα (IFR). Για να γίνει αυτό πρέπει η μεταξύ τους απόσταση να είναι μεγαλύτερη από 1311 m (π.χ. αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος", το μοναδικό στην Ελλάδα με τέτοια δυνατότητα) κάτι το οποίο δεν συμβαίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση. Στην ουσία στο Καστέλι θα έχουμε ένα αεροδρόμιο, με ένα ενιαίο έλεγχο της κυκλοφορίας, οπότε και οι 2 διάδρομοι θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν (με δεδομένη τη βελτίωση του υπάρχοντος) από τα πολιτικά αεροσκάφη αναλόγως τις εκάστοτε συνθήκες.

Για το "αεροδιάδρομος" δεν σχολιάζω... ρίξε μια ματιά εδώ: ;)
:arrow: https://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?t=787
 
Και μένα μου φάνηκε παράξενο σχετικά με την παράλληλη λειτουργία των διαδρόμων. Αλλά το διάβασα σε σχετικό δημοσίευμα της Κρήτη TV όπου έγραφαν ότι η παράλληλη λειτουργία θα υφίσταται και ότι αυτό που προβληματίζει τους πάντες είναι το κατά τη γνώμη των ειδικών ανεπαρκές μήκος των διαδρόμων. Όσο για τον όρο αεροδιάδρομος τι να πω, για να είμαι ειλικρινής στη σχολή πιλότων δεν άκουσα ποτέ τον συγκεκριμένο όρο. Πρώτη φορά τον είδα σε σχετικό δημοσίευμα τοπικής εφημερίδας όταν εκτελούσαν έργα στον παράλληλο του 09/27.
 
Χμ... Οποιαδηποτε αναβαθμιση του Ν.Καζαντζακης μαλλον θα μεινει στα χαρτια ή θα ειναι προσωρινη και προχειρη.

Οπως εχει γινει πλεον το αεροδρομιο, με την Ν.Αλλικαρνασσο να εχει φτασει στα ορια του διαδρομου, ειναι απο τα πλεον ανασφαλη και επικινδυνα (δεδομενης και της κινησης που υπαρχει - 2ο μεγαλυτερο αεροδρομιο στην Ελλαδα απο πλευράς κινησης).

Επισης, κατι το οποιο δεν λαμβανεται ιδιαιτερα υποψιν... το να πιανει το αεροπλανο ολη τη βορεια ακτη για να κανει lineup με το διαδρομο, σημαινει οτι ΟΛΟΙ οι τουριστες απο τη Χερσονησσο μεχρι το Ηρακλειο, ακουνε καθε 3 λεπτα ενα αεροπλανο να περναει. Οι ανθρωποι εχουν παει για διακοπες... οχι για planespotting... Συνεπως, ως side effect υπαρχει και η επιδεινωση της ποιοτητας του τουρισμου των βορειων περιοχων.

Η μεταφορα του αεροδρομιου στο Καστελλι, δινει επισης νεα ωθηση στην περιοχη εκεινη, και ανανεωμενη δυνατοτητα αναπτυξης της πολης του Ηρακλειου αλλα και της περιοχης που θα κατασκευαστει ο αξονας συνδεσης με το αεροδρομιο.

Αναμφιβολλα ειναι μια αντιγραφη της περιπτωσης του Ελ.Βενιζελος, ωστοσο βρισκεται σε περισσοτερο στρατηγικο σημειο, και μπορει να χρησιμευσει το μεγαλυτερο αεροδρομιο του Καστελλιου, ως ενδιαμεσος σταθμος πολλών πτήσεων. (Βεβαια θα μου πειτε τι ειναι 170 ναυτικα μιλια... αλλα ειναι σημαντικη διαφορα).
 
Top