LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

chr04

Economy-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2006
Μηνύματα
204
Reaction score
41
Μετά τις σημερινές ανακοινώσεις, κ το γεγονός ότι τα αεροδρόμια παραμένουν ανοιχτά, αυτό σημαίνει οτι το Μακεδονία θα ανοίξει;
 

Ulrike

First-Class-Member
Εγγραφή
30/12/2011
Μηνύματα
815
Reaction score
210
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Από πού έχεις τις πληροφορίες ότι θα μείνουν ανοιχτά τα αεροδρόμια; Και τί ισχύει για τα ταξίδια εξωτερικού; Το ίδιο όπως για τα ταξίδια μεταξύ νομών / εντός Ελλάδας, δηλ. μόνο για λόγους υγιείας, δουλειάς κλπ.; Δεν βρίσκω πουθενά σχετικές πληροφορίες.

Το μόνο που βρήκα είναι ότι όλοι που έρχονται από το εξωτερικό πρέπει να έχουν αρνητικό τεστ PCR, δηλ. όπως μέχρι τώρα ισχύει για κάποιες χώρες.
 

chr04

Economy-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2006
Μηνύματα
204
Reaction score
41
Δεν έχει αναφερθεί πουθενά ότι θα κλείσουν τα αεροδρόμια της χώρας κ θα λειτουργεί μόνο της Αθήνας για διεθνείς πτήσεις σε συγκεκριμένους προορισμους όπως έγινε τον Μάρτιο.
 

convair

Economy-Class-Member
Εγγραφή
22/08/2006
Μηνύματα
219
Reaction score
38
Τοποθεσία
Athens
Δικτυακός τόπος
www.707.gr
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGEL
Ulrike, σίγουρα ένα αρνητικό PCR test είναι υποχρεωτικό για όλους τους εισερχόμενους (πλην των transit) ;

Δεν έχω διαβάσει κάτι σχετικό...στο site του ΑΙΑ λένε ότι θα βγει NOTAM σήμερα...η AEGEAN αναγράφει ότι to PCR είναι υποχρεωτικό μαζί με το PLF για κάποιο λόγο και ειδικα μετά τις 11-11 ?.... :(
 

Ulrike

First-Class-Member
Εγγραφή
30/12/2011
Μηνύματα
815
Reaction score
210
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Το διάβασα σε διάφορα άρθρα σχετικά με τις ανακοινώσεις του Χαρδαλιά στην Πέμπτη. Π.χ.
https://www.airnews.gr/2020/11/06/κανονικά-οι-πτήσεις-από-το-εξωτερικό-μ/
Αν και εν τω μεταξύ έχω διαβάσει και για τεστ εντός των 72 τελευταίων ωρών (αντί των αρχικών 48 για τα αεροπορικά ταξίδια). Και εάν ακόμα δεν έχει βγει ΝΟΤΑΜ, ίσως όντως θα ισχύει από 11/11, και όχι από 9/11 όπως αρχικά το ανακοίνωσαν.
 

Ulrike

First-Class-Member
Εγγραφή
30/12/2011
Μηνύματα
815
Reaction score
210
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Εν τω μεταξύ βγήκαν τα σχετικά ΝΟΤΑΜ. Από τις 11/11/2020 αρνητικό PCR των τελευταίων 72 ωρών για όλες τις αφίξεις εξωτερικού. Επίσης, υποχρεωτικό PLF και για πτήσεις από Ελλάδα προς το Εξωτερικό. Συν ΝΟΤΑΜ με τους γνωστούς περιορισμούς για πτήσεις / ταξίδια εσωτερικού.

Αν και δεν βρίσκω τί θα ισχύει για τη Θεσσαλονίκη. Η Α3 γράφει στην ιστοσελίδα της ότι από την επόμενη εβδομάδα θα επαναφέρει κάποιες πτήσεις εσωτερικού και προς Γερμανία και Κύπρο, και τις πουλάει ήδη (φυσικά, με πολύ περιορισμένες συχνότητες). Αλλά δεν βρίσκω κάποια σχετική ανακοίνωση εάν / πότε θα ανοίξει το αεροδρόμιο για κανονικές πτήσεις.
 

jj_lgkr

Business-Class-Member
Εγγραφή
27/11/2012
Μηνύματα
352
Reaction score
96
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
SAA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDH
Το NOTAM που απαγορεύει πτήσεις από/προς Θεσσαλονίκη ακυρώθηκε.
Ισχύει αντ'αυτού το γενικό που πιάνει όλη τη χώρα.
(πηγή)
 

xionias

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
25/11/2017
Μηνύματα
16
Reaction score
8
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Νομίζω έχει βελτιωθεί αισθητά το θέμα προσγείωση με ομίχλη στο αεροδρόμιο Μακεδονία. Παρακολουθώ προσγειώσεις στον διάδρομο 10 με metar που δίνουν ορατότητες 100m, 50m και VV001 που παλαιότερα δεν θα επιχειρούσαν καν.
Αν και το σύστημα είναι το ίδιο με τον 16 (ILS catII) πρέπει να παίζει μεγάλο ρόλο το γεγονός πως έχει ακόμη ένα χιλιόμετρο μήκος και όλη η προσέγγιση γίνεται πάνω από τη θάλασσα.
 

spinal

First-Class-Member
Εγγραφή
23/10/2008
Μηνύματα
589
Reaction score
55
Σωστά. Το ένα είναι αυτό που αναφέρεις. Το άλλο όμως σημαντικό είναι ότι η προέκταση του 10 είναι (σχετικά) καθαρή από εδαφικές εξάρσεις με αποτέλεσμα να επιτρέπει στα ελάχιστα και στο missed approach point να κατέβει ακόμα χαμηλότερα εν συγκρίσει με τον 16 που έχει τους λόφους του Πλαγιαριου /Τριλοφου στην προέκταση και δεν χωράει περαιτέρω βελτίωση.
 

YCNZ

Business-Class-Member
Εγγραφή
05/05/2007
Μηνύματα
344
Reaction score
93
Πριν λίγες μέρες που ήταν να πάει ο Μητσοτάκης όμως λόγω ομίχλης ακυρώθηκε το ταξίδι. Ποιές βελτιώσεις πρέπει να γίνουν ακόμα ωστε να ξεχάσουμε την ομίχλη για πάντα; (Η οποία μία φορά με είχε στείλει στην Καβάλα...)

Η να το θέσω αλλιώς. Αν πέρσυ είχαμε πχ 100 ακυρώσεις ή προσγειώσεις σε άλλα αεροδρόμια λόγω ομίχλης κλπ, φέτος, με την λειτουργία του διαδρόμου πόσες θα έχουμε αναλογικά; 20; 40; 10; (προφανώς απο αιτίες τις οποίες η λειτουργία του διαδρόμου δεν κατάφερε να επιλύσει..)
 

spotterakis

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
21/01/2008
Μηνύματα
2.478
Reaction score
203
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
EZY
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
spinal":wlv6v1hb είπε:
Σωστά. Το ένα είναι αυτό που αναφέρεις. Το άλλο όμως σημαντικό είναι ότι η προέκταση του 10 είναι (σχετικά) καθαρή από εδαφικές εξάρσεις με αποτέλεσμα να επιτρέπει στα ελάχιστα και στο missed approach point να κατέβει ακόμα χαμηλότερα εν συγκρίσει με τον 16 που έχει τους λόφους του Πλαγιαριου /Τριλοφου στην προέκταση και δεν χωράει περαιτέρω βελτίωση.

Δλδ θα μπορουσε να μπει catIII τωρα με την επεκταση του 10 στην θαλασσα;
 

spinal

First-Class-Member
Εγγραφή
23/10/2008
Μηνύματα
589
Reaction score
55
YCNZ":no3jc2v9 είπε:
Πριν λίγες μέρες που ήταν να πάει ο Μητσοτάκης όμως λόγω ομίχλης ακυρώθηκε το ταξίδι. Ποιές βελτιώσεις πρέπει να γίνουν ακόμα ωστε να ξεχάσουμε την ομίχλη για πάντα; (Η οποία μία φορά με είχε στείλει στην Καβάλα...)

Η να το θέσω αλλιώς. Αν πέρσυ είχαμε πχ 100 ακυρώσεις ή προσγειώσεις σε άλλα αεροδρόμια λόγω ομίχλης κλπ, φέτος, με την λειτουργία του διαδρόμου πόσες θα έχουμε αναλογικά; 20; 40; 10; (προφανώς απο αιτίες τις οποίες η λειτουργία του διαδρόμου δεν κατάφερε να επιλύσει..)
Αυτή η ακύρωση που επικαλείσαι δεν είναι αντικειμενική της νέας κατάστασης. Ίσως οφείλεται στα minima της Π. Α., στην πιστοποίηση του α/Φ, των χειριστών ή ακόμα και μια αλλαγή προγράμματος του πρωθυπουργού και να δόθηκε επισήμως η συγκεκριμένη αιτιολογία. Δεν ξέρω, ίσως. Οι υπόλοιπες πτήσεις πάντως εκείνη την ημέρα έπιασαν μια χαρά.

Το πόσες αναλογικά δεν μπορούμε να το απαντήσουμε φέτος. Γιατί πρόκειται για μια μη κανονική χρονιά οπότε δεν μπορούν να βγουν ασφαλή συμπεράσματα.

spotterakis":no3jc2v9 είπε:
Δλδ θα μπορουσε να μπει catIII τωρα με την επεκταση του 10 στην θαλασσα;
Πιθανότατα ναι. Αν λυνόταν το ζήτημα του κόστους της αναβάθμισης.
 

teris3

Business-Class-Member
Εγγραφή
10/07/2008
Μηνύματα
358
Reaction score
68
"Τί χες Γιάννη, τί χα παντα" για το Μακεδονία το οποιο παραμενει απλησιαστο με την παραμικρη ομιχλη. Ετσι και σημερα, χωρις καποιο ιδιαιτερα σοβαρο προβλημα, πτήση από τη Χίο, που επρόκειτο να προσγειωθεί στη Θεσσαλονίκη στις 10.25 , επέστρεψε στη Χίο!
 

sierra_sotiropoulos

Business-Class-Member
Εγγραφή
12/04/2005
Μηνύματα
250
Reaction score
70
Ειναι τα ATR (και τα πληρωματα) της Sky Express πιστοποιημενα για LVO;
Στα χαρτια ο καιρος δειχνει CAT I (RVR 600m, BKN004) αλλα με ορατοτητα στα 50 μετρα πιθανοτατα δεν εβλεπαν για να πιασουν.
 

Συνημμένα

  • E673EDBA-215D-4170-BB7E-4EF43366B701.jpeg
    E673EDBA-215D-4170-BB7E-4EF43366B701.jpeg
    81,7 KB · Προβολές: 2.115

PILOT-737

Economy-Class-Member
Εγγραφή
06/03/2005
Μηνύματα
137
Reaction score
74
Παρ´όλο που τα system minima είναι 550m για ILS CAT I με DH 200’, η διαδικασία CAT I του 10 έχει DH 442’ (για category B) και 452’ (για category C). Το ψηλότερο DH ανεβάζει το required RVR / CMV στα 1400m.

Το πλεονέκτημα του νέου διαδρόμου (RVR 300m αντί για 450m) μπορούν να το εκμεταλλευτούν εταιρίες με πιστοποίηση πληρωμάτων και αεροσκαφών CAT II η CAT III.

Εκτιμώ ότι η θέση του 10 έχει ένα επιπλέον πλεονέκτημα: δεν επηρεάζεται από τη ρύπανση της πόλης (πυρήνες συμπύκνωσης), η οποία συμβάλει στη δημιουργία χαμηλής νέφωσης, στο σημείο στο οποίο απαιτείται η οπτική επαφή με τον διάδρομο.
 

sierra_sotiropoulos

Business-Class-Member
Εγγραφή
12/04/2005
Μηνύματα
250
Reaction score
70
Pilot-737 εχεις απολυτο δικιο, δεν ειχα δει καθολου τα plates του 10.
 

Συνημμένα

  • 21BCCDE1-261F-4910-BAF9-C72222D3786E.jpeg
    21BCCDE1-261F-4910-BAF9-C72222D3786E.jpeg
    298,5 KB · Προβολές: 1.664

spinal

First-Class-Member
Εγγραφή
23/10/2008
Μηνύματα
589
Reaction score
55
PILOT-737":1hz5qnel είπε:
Εκτιμώ ότι η θέση του 10 έχει ένα επιπλέον πλεονέκτημα: δεν επηρεάζεται από τη ρύπανση της πόλης (πυρήνες συμπύκνωσης), η οποία συμβάλει στη δημιουργία χαμηλής νέφωσης, στο σημείο στο οποίο απαιτείται η οπτική επαφή με τον διάδρομο.
Χμμμ δεν ειμαι απολυτα σιγουρος για αυτο. Αν ηξερες τι καινε οι ρομά στον καταυλισμο abeam του κατωφλιου 10 και ολα τα υπολοιματα καυσης πως εξαπλωνονται χαμηλα σε ολη την περιοχη θα παθαινες πλακα....

Σιγουρα εχει 2 πλεονεκτηματα. Οτι η προεκταση του διαδρομου ειναι σχετικα καθαρη απο εμποδια σε αντιθεση με τον 16 πραγμα που επιτρεπει το κατεβασμα των minima και δευτερον η επεκταση ειναι μες τη θαλασσα κατα 1000μ οπου η ομιχλη ακτινοβολιας θεωρητικα δεν ειναι τοσο πυκνη.
 

Καραμήτρος Air

Business-Class-Member
Εγγραφή
16/07/2014
Μηνύματα
495
Reaction score
531
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Νέο «πρόσωπο» απέκτησε το αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»

Ένα διαφορετικό αεροδρόμιο, διπλάσιο σε έκταση, με δυο τερματικούς σταθμούς συνδεδεμένους με αερογέφυρα, σύγχρονο ντιζάιν σε χρώμα γκρι, ολοκαίνουργιους χώρους check-in, διπλάσιες πύλες αναχώρησης, νέα καταστήματα εστίασης και πολλές επιπλέον παροχές θα αντικρίζει πλέον ο ταξιδιώτης με προορισμό τη Θεσσαλονίκη.

Το αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» είναι ένα από τα 14 αναβαθμισμένα και ασφαλή αεροδρόμια που παραδίδει τρεις μήνες νωρίτερα από τα αρχικά χρονοδιαγράμματα και από τη συμβατική της υποχρέωση προς το Ελληνικό Δημόσιο, η Fraport Greece στη χώρα, στους Έλληνες και τους ταξιδιώτες απ’ όλον τον κόσμο και το οποίο, όπως αναφέρει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της εταιρείας Γιώργος Βήλος, απορρόφησε σχεδόν το 25% της συνολικής επένδυσης, ύψους 440 εκατ.ευρώ.
Λεπτομέρειες και φωτό εδώ: https://www.ptisidiastima.com/makedonia-transformed-into-a-totally-different-airport/

Επίσης:
Η Fraport Greece ολοκλήρωσε την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ύψους 440 εκατ. ευρώ.
Τρεις μήνες νωρίτερα, έναντι του αρχικού χρονοδιαγράμματος, η Fraport Greece ανακοίνωσε ότι παρέδωσε στο ελληνικό επιβατικό κοινό τα 14 αναβαθμισμένα πλέον περιφερειακά αεροδρόμια.

Η επένδυση της Fraport Greece ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2017, παράλληλα με την έναρξη της παραχώρησης για τη διαχείριση και ανάπτυξη 11 αεροδρομίων σε νησιά και τρία στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Οι εργασίες στα αεροδρόμια δεν σταμάτησαν κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών τα τρία πρώτα χρόνια με υψηλή επιβατική κίνηση, ενώ συνεχίστηκαν και εν μέσω της πανδημίας ξεπερνώντας εν τέλει τις δυσκολίες και τα τεράστια εμπόδια που προέκυψαν.

Έτσι, τον Ιανουάριο του 2021, η Fraport Greece ολοκλήρωσε τα έργα και στα 14 αεροδρόμια, νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση, η οποία είχε τεθεί για τον Απρίλιο του 2021.

To επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 440 εκατ. ευρώ, της Fraport Greece περιλάμβανε την κατασκευή πέντε νέων σύγχρονων αεροσταθμών, πέντε επεκτάσεις, τέσσερις αναδιαμορφώσεις αεροσταθμών, την κατασκευή και ανακαίνιση 12 πυροσβεστικών σταθμών και την ανακαίνιση 12 διαδρόμων αποπροσγείωσης.

Ακόμη, όλα τα αεροδρόμια πλέον διαθέτουν μοντέρνα συστήματα διαχείρισης αποσκευών και ανίχνευσης εκρηκτικών.
Λεπτομέρειες και φωτό εδώ: https://www.metaforespress.gr/aeroporika/ολοκληρώθηκε-κατά-3-μήνες-νωρίτερα-το/
 

airfan

Economy-Class-Member
Εγγραφή
11/02/2018
Μηνύματα
129
Reaction score
52
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Αυτο όμως που ξέχασε να αναφέρει το Δελτίο Τύπου της Fraport ,ειναι οτι απο 4/4/21 αυξάνονται και πάλι τα τέλη.. Συγκεκριμένα τετραπλασιάζονται τα τέλη προσγείωσης για τα μεγάλα αεροσκάφη, απο 1.68 στο 7.91 ο τόνος και αυξάνεται κατά 3 ακόμα ευρώ το τέλος επιβατών
https://www.fraport-greece.com/uploads/ ... 021_GR.pdf
 

Καραμήτρος Air

Business-Class-Member
Εγγραφή
16/07/2014
Μηνύματα
495
Reaction score
531
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Ότι προβλέπει η σύμβαση του συντρόφου Σπιρτζη που την υπέγραψε με δάκρυα στα μάτια.
 
Μπλουζα