LH 320 με πολύ crosswind στο Aμβούργο..παρά λίγο..

  • Thread starter Thread starter HEJ_fan
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Ο αριστερός τροχός του αεροπλάνου πάτησε στην πρώτη προσπάθεια (κανονικά ο δεξής δεν πρέπει να πατήσει πρώτος όταν έχεις crosswind από δεξιά?)αλλα ξανασηκώθηκε, Ο πιλότος θα το θεώρησε touch down και διόρθωσε το angle του αεροσκάφους για να κάνει deceleretion. διορθώνοντας το angle k λόγο του crosswind του έφυγε αριστερά το αεροσκάφος k δόξα το θεό που το κατάλαβε k έκανε GA γιατί μάλλον θα το βλέπαμε στοκαρισμένο στο χορτάρι διπλα στο διάδρομο...
 
nikos_k.":21te0k9c said:
Μπράβο στην ελίτ των Γερμανών χειριστών (έτσι θέλουν να πιστεύουν στην LH!) :thx:
Και μια ερώτηση στο φίλο Re. Μήπως τα παραλές; Πώς θα το "σκάσει με τις πάντες"; Είδες τι wind correction angle είχε; Επίσης δεν είναι δικαίωμα κανενός χειριστή να θέτει σε κίνδυνο τους επιβάτες, το πλήρωμα και μερικά εκατομμύρια ευρώ, όσο "μάχιμος" και αν νομίζει οτι είναι.

Και μια απάντηση: Τόσο το σύστημα προσγείωσης (σκέλη, λάστιχα) όσο και η υπόλοιπη κατασκευή του αεροσκάφους είναι μελετημένα ώστε να αντέχουν προσγείωση υπό τέτοιες συνθήκες.

Έστω ότι το συγκεκριμένο Α/Φ ερχόταν με 100 kts για προσγείωση με πλευρικό άνεμο 30 kts (κάπου εκεί παίζουν τα όρια νομίζω). Τότε θα πρέπει να κατέβει με μια απόκλιση 16-17 μοιρών (yaw άξονας) από τον άξονα του διαδρόμου (οι "μπάντες" που λέγαμε). Αυτά τα νούμερα είναι κάτι που μπορεί να διαχειριστεί το σύστημα προσγείωσης χωρίς να καταρρεύσει.

Αν το πλευρικός άνεμος ήταν μεγαλύτερος από 30 kts, τότε εξ'αρχής ο πιλότος ΔΕΝ θα είχε το δικαίωμα να το κατεβάσει, διότι διαφορετικά θα είχε κυρώσεις (θέματα ασφαλείας επιβατών, αεροσκάφους κλπ). Καταλαβαίνουμε ότι αν το αεροδρόμιο του έδωσε <30 kts, τότε ορθά ενήργησε ο άνθρωπος... (πέρα από τον λάθος χειρισμό λίγο πριν το touch-down).

Γενικά, δεν είναι θέμα "μαχιμότητας" ή "εγωισμού"... είναι θέμα κανονισμών.
 
Niko_k , θα ψιλοδιαφωνήσω περί του CRM. Απόδειξη του καλού CRM είναι το Go-Around. Ξέρουμε πολλές περιπτώσεις που τα παλληκάρια επέμειναν μέχρι τέλους να το προσγειώσουν....και βρεθήκαν στα γκαζά (πλυθ. γκαζόν).

Είναι συμπτωματικό ότι και αυτό και το ΤΑΡ ήταν Airbus?

Είναι συπτωματικό ότι και τα δύο αεροπλάνα κάνανε πολύ διστακτικό go-around (μου θύμιζαν και τα δύο το Αιρμπάς της AF στο Στρασβούργο που κατέληξε στο δάσος. )

Γιατί και τα δύο μου δίνουν την εντύπωση ότι καθόλη την διάρκεια υπήρχε "μάχη" μεταξύ ανέμου-χειριστή-υπολογιστών και διαφόρων control laws του Αιρμπάς μετά τον προφανώς κακό αρχικό χειρισμό?
 
Δεν κατάλαβα γιατί δεν μπορούμε να κρίνουμε τους πιλότους από τον καναπέ του σπιτιού μας....Στη προκειμένη περίπτωση και ένα μωρό συμπεραίνει ότι 99% πρόκειται για ανθρώπινο λάθος (εκτός αν θες να το ρίξεις στην κακιά στιγμή όπως θα έκανε η θεία μου)...Δηλαδή αν ήταν μέσα η μάνα σου και είχε πάθει ανακοπή από την τρομάρα της εσύ θα περίμενες το πόρισμα??
 
giopan:

Γιατί προσπαθείς να φορτίσεις συναισθηματικά την κουβέντα με μάνες κλπ? Θεωρείς ότι είσαι σε θέση να βγάλεις από ένα βίντεο συμπέρασμα? Ή θεωρείς ότι οι χειριστές δεν μέτρησαν πριν συνεχίσουν για προσγείωση τις συνθήκες σε σχέση με τις προδιαγραφές αεροσκάφους / εταιρείας?

Με τι ασχολείσαι αν επιτρέπεται και βγάζεις τόσο εύκολα συμπεράσματα για ανθρώπινα λάθη κλπ? Δικαστής / εμπειρογνόμωνας / χειριστής ATPL / μέντιουμ ?
 
Κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να κρίνει και να βγάζει τα συμπεράσματα του ακόμα και για τη μύγα που πετάει...πόσο μάλλον όταν υπάρχουν και απτές αποδείξεις...Εάν στο φόρουμ για τα ατυχήματα μπορούν να γράφουν μόνο εμπειρογνώμονοες του NTSB και δεν το γνώριζα τόσο ας μου το πει κάποιος και να μην ξαναεκφέρω άποψη.
 
Το video και στο You Tube: http://www.youtube.com/watch?v=z42fchrzhHY

Μου θύμισε κάτι crosswind landings που έδειχνε η TV από τη Μ. Βρετανία πριν από ένα χρόνο περίπου σε αντίστοιχες καιρικές συνθήκες. :shock:
 
Απορώ όμως ρε παιδιά πως είναι να τραβάει τέτοια ταλαιπορία με ένα χέρι!Άραγε πόσο δύσκολο είναι να πετάς με το stick;Και να έχεις και πόσες ζωές στο χέρι σου!Μπράβο σε όλους τους πιλότους!Μπράβο παιδιά χαράς στο κουράγιο σας!
 
Top