LH 320 με πολύ crosswind στο Aμβούργο..παρά λίγο..

  • Thread starter Thread starter HEJ_fan
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Πέρα από όλα αυτά πρέπει να δώσουμε ένα ελαφρυντικό στον κυβερνήτη δίοτι όπως φαίνεται την κρίσιμη στιγμή 'κόπασε' ο αέρας..
Φαίνεται και από τα φυτά που είναι μπροστά στη κάμερα..
 
Συγχαρητήρια στους Nikos_k & Gonso, για τον ωραιότατο και τεκμηριωμένο διόλογο απόψεων που παραθέτουν με όσα στοιχεία μπορούν να έχουν στη διάθεσή τους.

Ετσι γίνεται επιτέλους μια αξιόλογη συζήτηση για νέους,παληούς και υποψήφιους στο χώρο με ουσία και να μην αχολούνται οι περισσότεροι στα περισσότερα τοπικς με άσχετα θέματα καθώς και ανούσια άλλα ζητήματα όπως με το πόσα καθίσματα έχουν τα Air bus της Α3 σε σχέση με άλλες εταιρίες αφενός και την ανούσια και βλακώδη "κόντρα" μεταξύ ΟΑ και Α3 αφ' ετέρου ενώ επιβάλεται σαν Ελληνες να στηρίζουμε και τις δύο για να μην γεμίσει η Ελλάδα low cost & τσαρτεράδες του κ....λου για να εργάζεται και κανένας Ελληνας μεταξύ των άλλων ωφελειών για την εθνική μας οικονομία!
 
Πάντως ο κυβερνήτης της πτήσης αυτής δήλωσε στη γερμανική τηλεόραση πως δεν περίμενε αυτή την εξέλιξη καθώς θεώρησε πως ήταν μια "συνηθισμένη" προσγείωση. Προσπαθεί δηλαδή να "βγεί λάδι"...
Αποψή μου, ότι ο συγκεκριμένος κυβερνήτης λόγω υπερεμπιστοσύνης δεν έδωσε βάρος σε σημαντικούς παράγοντες π.χ. καιρός και έγινε αυτό που έγινε...
 
Από το παραπάνω άρθρο κρατάω τα εξής

Εκπρόσωπος της Λουφτχάνσα δήλωσε ότι το αεροσκάφος χτυπήθηκε από μια ριπή ανέμου, ο οποίος έπνεε με ταχύτητα 250 χιλιομέτρων την ώρα

και μια δήλωση Κωνσταντέλου στα "ΝΕΑ"
Δεν σας κρύβω ότι πολλές φορές στην Ελλάδα, όπου έχουμε συχνά ισχυρούς ανέμους, προσγειωνόμαστε με τιμές πάνω από το ανώτατο όριο των 29 κόμβων, καθώς οι ριπές του ανέμου μπορούν να φτάσουν και τους 40 κόμβους (περίπου 75 χλμ.

Ας απαντήσει κάποιος σχετικός με μετερεολογία...είναι ποτέ δυνατό να φυσάει 29 κόμβους με ριπές 250 χλμ/ώρα?????
Ή ο εκπρόσωπος της LH δεν ξέρει τι του γίνεται ή ο γερμανός κατέβηκε εν γνώσει του για gusting crosswind αρκετά πάνω από το όριο του παίρνοντας πάνω του το ρίσκο. Μάλλον το δεύτερο.....ο χειριστής αψήφησε την ένδειξη για την ριπή του ανέμου που ήταν πάνω από το όριο (όπως αναφέρεται και σε post πιο πάνω) και ο εκπρόσωπος πηγαίνοντας να μπαλώσει τα αδικαιολόγητα μίλησε με τρομακτική υπερβολή για 250 χλμ...Σίγουρα τον πλαγιοκόπησε ριπή που δεν μπορύσε να ελέγξει αλλά γιατί να μην πάρει την απόφαση να μην κατέβει εξ αρχής όπως άλλες πτήσεις εκείνη τη χρονική στιγμή?

Τα όρια είναι σίγουρα αυστήρα αλλά είναι όρια και πρέπει να τηρούνται. Έχουν μπει για αυτούς που υπερεκτιμούν τις δυνατότητες τους και που ενίοτε παίρνουν στο λαιμό τους εκατοντάδες ζωές. Εδώ το παραδέχεται εμπειρότατος αρχιχειριστής της ΟΑ ότι οι χειριστές συχνά ρισκάρουν όμως το ρίσκο και το πόσο επικίνδυνη είναι μια ενέργεια είναι έννοια σχετική για κάθε άνθρωπο...και γι αυτό μπαίνουν τα αντικειμενικά όρια όσο αυστηρά και αν έίναι αυτά. Και ας μην παραπονιούνται οι χειριστές ότι έχουν καταντήσει να κοιτάνε τον αυτόματο να κάνει τη δουλειά που αυτοί κανονικά θα έπρεπε να κάνουν. Δεν είναι τυχαίο ότι σε λίγα ή πολλά χρόνια από τώρα δε θα υπάρχει ψυχή στο πιλοτήριο....
 
Επειδή

α) δεν είμαστε πιλότοι
β) δεν έχουμε ακριβή στοιχεία
γ) δεν ήμασταν στο cockpit
δ) δεν είμαστε ερευνητές αεροπορικών συμβάντων

καλό θα ήταν να είμαστε πιο προσεκτικοί / επιφυλακτικοί στα σχόλια μας. Αυτό περί των "250 χλμ" πχ θα μπορούσε κάλλιστα να είναι μια δημοσιογραφική υπερβολή και όχι κάτι που είπε εκπρόσωπος της Lufthansa. Διαφωνώ ότι μπορούμε να έχουμε άποψη για όλα - και ενίοτε τόσο απόλυτη όπως έχει φανεί από ορισμένα posts. Οι άνθρωποι που έχουν άποψη για όλα είναι σαν τους τηλεοπτικούς δημοσιογράφους που αναλύουν τα πάντα, από ποδόσφαιρο μέχρι σεισμούς, πολιτικά, αστυνομικά, πολεμικά, οικολογικά, αεροπορικά και αστρολογικά φαινόμενα. Φαντάζομαι ότι έχετε διαπιστώσει πώς είναι κάποιος να μιλάει για τα πάντα...
 
Άρχισαν τα όργανα στη Γερμανία!
Παρακολουθούσα χτες αργά ειδήσεις στη Γερμανία και επιτέλους άρχισαν οι δημοσιογράφοι, αλλά και οι ειδικοί, να λένε πως το πλήρωμα δεν είναι και τόσο αθώο και πως ήταν λάθος να "εκβιάσουν την προσγείωση". Φυσικά η LH επιμένει στη θέση της, οτι δηλαδή το πλήρωμα ενήργησε άψογα, με νέες δηλώσεις του αρχιχειριστή της εταιρίας (Φυσικά δεν ξέρουμε τι λέει ο αρχιχειριστής πίσω από τις κάμερες...).
Όπως καταλαβαίνετε ξεκίνησε ένας πόλεμος δηλώσεων. Η γερμανική ΕΧΠΑ (Vereinigung Cockpit) που η πλειοψηφία των μελών της είναι χειριστές της LH, κατηγόρησε δημόσια την, ιδιωτική πλέον, εταιρία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (Deutsche Flugsicherung – DFS), γιατί δεν έδωσε ενεργό διάδρομο τον 33 που ήταν καλύτερος από άποψη ανέμου, και "ανάγκαζε" τα αεροσκάφη να προσγειώνονται στον 23! Η DFS απάντησε πως πρότεινε και τους δύο διαδρόμους μιας και ο 23 έχει ILS (σύστημα ενόργανης προσέγγισης ακριβείας) ενώ ο 33 μόνο LOC (αναφορά μόνο ως προς το centerline – μη ακριβείας), ώστε οι χειριστές να διαλέξουν τι θέλουν... Όπως έγραψα και σε προηγούμενο post, τη δεύτερη προσέγγιση την έκανε το συγκεκριμένο αεροσκάφος στον 33 χωρίς κανένα πρόβλημα!
Να πω εδώ πως οι ισχυρισμοί της DFS για μένα είναι γελοίοι, διότι ώφειλαν να προτείνουν τον 33 γιατί και χωρίς ILS, οι συνθήκες ήταν καλές για προσέγγιση LOC only! Αυτή η νοοτροπία, "δώσε τον ILS διάδρομο ( και ας είναι και full cross) για να έχουν και λιγότερη δουλειά οι χειριστές", είδαμε που θα οδηγούσε παραλίγο...
Τέλος να πω πως διάβασα το άρθρο των "Νέων" (gioannis thanx για το link) και δυστυχώς επιβεβαιώνει την άποψη που είχα και όταν ήμουνα Ελλάδα.... Οτι η εν λόγω εφημερίδα δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια προπαγανδιστική φυλλάδα.... Γράφονται τραγικές ανακρίβειες που δεν έχει νόημα να αναπαράγω και να σχολιάζω... Να πω μόνο πως επειδή επικαλούνται σαν πηγή τους το γερμανικό ειδησεογραφικό κανάλι n-tv, αυτά που γράφουν "Τα Νέα" δεν τα έχει αναφέρει ποτέ το εν λόγω κανάλι.... Παραπληροφόρηση εις την νιοστή....

Υ.Γ. Ξεκίνησε ήδη έρευνα από τη γερμανική επιτροπή διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων
 
Έτσι είναι. Δεν μπορούμε να ξέρουμε τι και πώς ακριβώς έγινε.
Επιτρέπεται όμως να εκφέρουμε γνώμες. Κατά τη δική μου γνώμη ήταν σίγουρα σε κάποιο (μεγάλο ή μικρό) βαθμό λάθος του χειριστή να μην εγκαταλείψει νέα προσέγγιση εγκαιρότερα, αλλά και βέβαια λάθος του αεροδρομίου ή/και της Υπηρεσίας ΕΕΚ, που είχαν ανοικτό τον συγκεκριμένο διάδρομο υπό αυτές τις μετεωρολογικές συνθήκες.

Αυτό που με απασχολεί περισσότερο όμως, είναι ότι στην Γερμανία υπάρχει στον αεροπορικό κόσμο, αλλά και κυρίως εκτός αυτού (...), μία αρρωστημένη ηρωποίηση των χειριστών της συγκεκριμένης εταιρίας (βλ. και παραπάνω τα 2 ποστ του nikos_k.). Όσοι έχουν επαφή με το θέμα, ξέρουν τι εννοώ. Η δική μου εντύπωση, αλλά και η εντύπωση πολλών, είναι ότι το επίπεδο εξακολουθεί να έιναι μεν σχετικά υψηλό, έχει όμως πέσει αρκετά σε σχέση με το επίπεδο πριν ας πούμε 10-20 χρόνια.
Αυτό που πραγματικά είναι αηδιαστικό είναι η πολιτική τύπου της εταιρίας. Σε εντόπια sites αντίστοιχα με το δικό μας εδώ εξαφανίστηκαν "συμπτωματικά" μέσα σε πολυ λίγες ώρες από τη δημοσίευσή τους φωτογραφίες του συμβάντος. Στο youtube εξαφανίστηκαν επίσης "κατά σύμπτωση" τα βίντεο που έδειχναν το συμβάν με την σημείωση "το βίντεο σβήστηκε από τον χρήστη που το ανέβασε". Παράλληλα η κάθε άλλο παρά γνωστή γιά τη σοβαρότητα, εγκυρότητα και αξιοπρέπειά της εφημερίδα B**d έσπευσε "όλως τυχαίως" να δημοσιεύσει πρώτα στην ιστοσελίδα της (το φύλλο της ημέρας είχε ήδη εκδοθεί) και μετά στο φύλλο της επόμενης ημέρας ένα εγκομιαστικό άρθρο με τίτλο "Πιλότος σώζει τις ζωές 137 ανθρώπων", στο οποίο εκθείαζε με πανυγηρικούς λόγους την ικανότητα και τους χειρισμούς του αρκετά νεαρού κυβερνήτη, χωρίς βέβαια να αναφέρει ούτε λέξη γιά τις αμφίβολες καιρικές συνθήκες και το ενδεχόμενο (έστω και εν μέρει) λάθους στην απόφαση του κυβερνήτη να συνεχίσει την προσέγγιση ή/και της Υπηρεσίας ΕΕΚ να επιτρέψει την προσέγγιση στο συγκεκριμένο διάδρομο. :roll:

Όπως και να έχει το πράγμα, αναρρωτιέται κανείς τι κρύβεται πίσω απ' όλα αυτά. :evil:

Να θυμίσω κι εδώ κάτι "περίεργο" που είχε συμβεί στην Αθήνα με άψογες καιρικές συνθήκες... http://vasilisath.blogspot.com/2007/10/lufthansa.html (Η φωτογραφία υπάρχει και κάπου στο αρχείο του φόρουμ μας. Εκεί την είχα πρωτοδεί και απορρήσει...) Αναρρωτιέμαι ποιός να ήταν άραγε κυβερνήτης στο Α 321 εκείνο... :mrgreen:
 
Δεν αμφιβάλει κανείς ότι 250 km/h ή 155 miles/h ταχύτητα ανέμου είναι εξωπραγματική...αν ήταν έτσι θα μιλούσαμε για τυφώνα κατηγορίας 5!! Παρ΄όλα αυτά ΜΕΓΑΛΕΣ εφημερίδες http://www.mirror.co.uk/news/topsto...mph-winds-hit-hamburg-airport-89520-20339328/ αναφέρουν αυτό το νούμερο.......Τρομερή παραπληροφόρηση...Δεν είμαι αεροναυπηγός αλλά μια στιγμιαία ρίπή 250 km/h λίγα μέτρα από το διάδρομο δε θα συνέβαλε στο να τουμπάρει ή να παρασύρει άγρια ενα αεροπλάνο που κινείται με μόλις ταχύτητα προσγείωσης...δε θα καθιστούσε το recovery του γερμανού αδιανόητο?
 
Μια απλή απορία έχω....Ένας έμπειρος χειριστής μιας τόσο φημισμένης εταιρίας που πηγαίνει για προσγείωση σε μεγάλο αεροδρόμιο ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΤΟΥ....δεν έχει ξαναπροσγειωθεί στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο? δε γνωρίζει τις επιλογές του σε διαδρόμους? δε γνωρίζει από την εμπειρία του από ένα από τα ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΤΟΥ την πιο σύνηθισμένη κατεύθυνση του αέρα σε περιπτώσεις κακοκαιρίας? δεν έχει στη διάθεση του κάθε λίγα δεπτερόλεπτα πληροφορίες για ένταση και κατεύθυνση ανέμου στην περιοχή του αεροδρομίου? δεν έχει αντιληφθεί οτι άλλα αεροπλάνα με προορισμό Αμβούργο έχουν κάνει diversion ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΩΝ ΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΤΟΥΣ σε άλλα αεροδρόμια?? Μήπως το γεγονός ότι το αεροδρόμιο βρίσκεται στη Γερμανία και η εταιρία είναι γερμανική παίζουν κάποιο ρόλο στην ψυχολογία του πιλότου?? Σε ότι ατύχημα σε προσγείωση με επιβάρυνση καιρού ανατρέχει η μνήμη μου οι εταιρίες ήταν από τη χώρα όπου έγινε το ατύχημα...
ΟΑ Σάμος, ΟΑ θεσσαλονίκη
American Airlines Little Rock, southwestern νομίζω Dec 2005 με έναν νεκρό στο έδαφος
H ταυλανδέζικη στο Phuket το Σεπτέμβριο
εξαίρεση Air france καναδάς αλλά και εκεί γαλικά δε μιλάνε?
 
Top