Long haul για Aegean

Μισό λεπτό, δεν συμμετέχουμε στην εταιρεία με κανένα τρόπο, οπότε, ας το πάρουμε λίγο χαλαρά. Το επιχειρείν δεν είναι υποχρεωτικό. Οι εταιρείες έχουν την υποχρέωση να ευθυγραμμίζονται με τους μετόχους τους και η ανάληψη κινδύνου βασίζεται σε αυτή τη σχέση. Μπορεί να πιστεύω προσωπικά ότι στην Α3 είναι πολύ συντηρητικοί / διστακτικοί στη λήψη αποφάσεων και εμμονικοί με κάποια πράγματα αλλά αυτό είναι δωρεάν για μένα.

Αν το ερώτημα είναι αν μπορούν να κάνουν long-haul με επιτυχία, θα έλεγα ναι υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Ας μην ξεχνάμε ότι η τάση της αγοράς κλίνει προς απευθείας πτήσεις και η τιμή μιας απευθείας πτήσης δεν μπορεί να είναι ίδια με την τιμή μιας πτήσης με στάση.

Το momentum μπορεί να είναι καλό για την αγορά καινούργιων ή μεταχειρισμένων αεροσκαφών wide-body, αλλά υπό τις παρούσες συνθήκες μπορούν να ξεκινήσουν με συνεργαζόμενη αεροπορική εταιρεία που έχει πλεονάζοντα αριθμό αεροσκαφών ευρείας ατράκτου λόγω του COVID19 και του πολέμου στην Ουκρανία με σημαντικά μειωμένο κίνδυνο. Με αυτόν τον τρόπο, δεν δεσμεύονται σε καμία άμεση επένδυση και μπορούν να μετρήσουν εάν θέλουν ή μπορούν να το κάνουν long haul. Παρόλα αυτά δεν βλέπω να συμβαίνει ούτε αυτό.

Σχετικά με τις οικονομίες κλίμακας, το σχόλιό μου είναι ότι υπάρχει ένα όριο μέχρι το οποίο εμφανίζονται. Κανείς δεν ξέρει το βέλτιστο σημείο για μια δεδομένη εταιρεία και κανείς δεν πρόκειται να το ανακοινώσει. Δείτε για παράδειγμα την LH Group, πού έχουν οικονομίες κλίμακας; σε Φρανκφούρτη , Μόναχο, Ζυρίχη, Βιέννη, Βρυξέλλες, Ντίσελντορφ, Βερολίνο; με ποιον στόλο; B747, B787, B777, A330, A340, A350, A380;

Θα μπορούσε να είναι μια πραγματική σκέψη της Α3 να πάει long-haul, θα μπορούσε να είναι μια προσπάθεια μάρκετινγκ από το airbus ή απλώς ένας ελιγμός.

Ο λόγος που πιστεύω ότι είναι νωρίς για αυτό είναι επειδή χρειάζονται το μεγάλο υπόστεγο σε λειτουργία, χρειάζονται έναν σταθερό στόλο A320neo (τρέχοντα ζητήματα σχετικά με τα logistics των κινητήρων και παραδόσεις), καθιερωμένο τμήμα διαχείριση εμπορευμάτων και πρέπει να ενισχύσουν την παρουσία τους στη γειτονιά.

Ωστόσο, πρέπει να αναγνωρίσω ότι είναι ένα θετικό σημάδι ότι θέλουν να επαναπατρίσουν χρήματα που ξοδεύουν στο εξωτερικό για εκπαίδευση και συντήρηση αεροσκαφών και ενδεχομένως να προσελκύσουν άλλες αεροπορικές εταιρείες στην Αθήνα ως πελάτες.
 
Α329 ΜΑΧ ;;;;
 
Τώρα για να πω και την γνώμη μου, όλες αυτές οι επενδύσεις της Αιγαίου σε εκπαίδευση πληρωμάτων, σε simulators ( ούτε έναν ούτε δυό, αλλά τέσσερις με δυνατότητα για 7 συνολικά ) όπως και η είσοδος στην βαριά συντήρηση αεροσκαφών έχουν όλα τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά που φωνάζουν: επέκταση, ανάπτυξη.
Είναι σαν να λέει: I am going long haul without telling you I am going long haul.
 
Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, η Aegean έχει ζητήσει προσφορές από Boeing για 6 787 και από Aibrus για είτε 6 Α330neo ή 6 Α350. Μέχρι στιγμής η Boeing έχει απαντήσει μια μια πολύ καλή προσφορά και αναμένεται η προσφορά της Airbus.
 
Όσο και να το εύχομαι, θα το πιστέψω όταν κάτσω στην θέση μου στην σειρά 56Κ και βάλω την ζώνη μου…
Να τολμήσω πάντως να πω ότι για αρχή, το Β787-8 ή το Α330-800 θα ήταν ότι έπρεπε από άποψη χωρητικότητας… Ένα 250αρι νομίζω είναι εφικτό να γεμίζει σε τακτική βάση….
 
Κατάντια !!!! θα ξεπέσουν στα Boeing????
 
Συμφωνώ για τη λογική μικρότερου wide body. Μακάρι σαν επιβάτης να το δω και αυτό. Δε σας κάνει όμως εντύπωση το wide body αντι 321LR XLR κτλ; H Boeing παντως είχε δώσει φοβερό πακέτο προσφοράς πριν την απόφαση για τα ΝΕΟ. Απο τεχνική βάση μέχρι και τα αεροπλάνα και έτσι η Α3 είχε μπει σε σοβαρές σκέψεις. Φαντάζομαι ως Airbus πελάτης πήρε μετά καλύτερη προσφορά.
 
Για τα 787 το ξερω και εγω, αλλα νομιζω οτι ολα μπηκαν για λιγο σχετικα στο ραφι, λογω του εγχειρηματος των εξομοιωτων.
 
Χωρίς να γνωρίζω λεπτομέρειες για ποσά, προσφορές κλπ., υποθέτω ότι εκτός από μια καλή προσφορά αγοράς ή μακροχρόνιας μίσθωσης θα πρέπει να υπολογίσουν και τα υπόλοιπα έξοδα χρήσης (συντήρησης, ανταλλακτικών, καυσίμων ανάλογα με την κατανάλωση, εκπαίδευση πληρωμάτων και τεχνικών σε νέο τύπο και κατασκευαστή ενδεχομένως). Γενικά βλέπω δύσκολη την αλλαγή από Airbus σε Boeing, αλλά όπως είπα, εκείνοι ξέρουν καλύτερα, αν ισχύουν φυσικά οι φήμες.
 
Top