Nontas":3tb7r1vc said:
:evil: συνήγορος του διαβόλου :evil: (κι ας με συγχωρέσει ο Θεός η εστω ο Πάπας)
Γιά τον Θεό δέν ξέρω,εγώ πάντως σε συγχωρώ
Nontas":3tb7r1vc said:
Πίσω απο σχεδόν κάθε ηρωική και θεαματική αναγκαστική προσγείωση οπου οι ήρωες πιλότοι και ο μεγάλος Θεός έσωσαν τους επιβάτες κρύβεται μια ανθρώπινη γκάφα.
Δέν είναι απόλυτο αυτό.Εχουν υπάρξει πολλές περιπτώσεις όπου οι πιλότοι έσωσαν τους επιβάτες χωρίς το emergency να έχη προκληθεί από γκάφα κάποιου ανθρώπου.Πρόσφατο παράδειγμα ο θρυλικός πλέον (και νύν συνταξιούχος) Sully.Ούτε αυτός ούτε κανείς άλλος έφταιγε που μπήκανε οι χήνες στους κινητήρες.
Nontas":3tb7r1vc said:
Στατιστικά οι πιθανότητες να μην κατέβει normal ή alternate ΚΑΝΕΝΑ απο τα 3 σκέλη είναι ανάλογες του να παίξεις λοτο το ίδιο Σάββατο σε 30 διαφορετικές χώρες και να πιάσεις τζακποτ σε ΟΛΕΣ.
Απ οτι διαβάζω στο avherald έχασαν ενα απο τα 3 υδραυλικά συστήματα 30 λεπτά μετά την α/γ και συνέχισαν να περάσουν τον Ατλαντικό (πιθανον να το επέτρεπε το MEL, αμφιβάλλω ομως αν ίσχυε αυτό για πτήση ETOPS).
Οταν εφτασαν στην Βαρσοβία κανένα απο τα ηλεκτρικά μοτέρ του alternate δεν δούλεψε, με τη γνωστή κατάληξη. Οταν κατόπιν το αεροπλάνο το σήκωσε γερανός και μπαλόνια, ολα τα σκέλη κατέβηκαν και το α/φος ρυμουλκήθηκε στο υπόστεγο. (τίποτε λοιπόν δεν είχε σπάσει/στραβώσει ωστε να εμποδίσει τα σκέλη να κατέβουν)
Αρα
-τα μοτερ ή οι υδραυλικές μονάδες είχαν παγώσει απ την έλλειψη υδραυλικού οπότε δεν έπρεπε να πετάξουν τόσες ώρες χωρίς υδραυλικά, ή
-το σύστημα του alternate extension δεν είχε συντηρηθεί σωστά ή δεν είχε γίνει reset μετά απο δοκιμή.
Και στις 2 περιπτώσεις έχουμε να κάνουμε με ανθρώπινο σφάλμα οπότε καλό είναι να κοιτάξουν πως να το διορθώσουν για να μην ξανασυμβεί και ας αφήσουν οι Πολωνοί τους ηρωϊσμούς και τα θαύματα για το χόλυγουντ.
:evil:
Ομως το MEL ενός ETOPS-certified αεροπλάνου δέν λαμβάνει υπ'όψιν του ΚΑΙ αυτήν την παράμετρο;Δηλαδή η πιστοποίηση γιά ETOPS δέν σημαίνει ότι το αεροπλάνο μπορεί να διασχίση καί τον Ατλαντικό με δύο από τα τρία υδραυλικά εν ενεργεία;
(Με το ένα σίγουρα δέν μπορεί αφού ένα ίσον...κανένα).
Αν πάλι το MEL επιτρέπει πτήση με δύο από τα τρία υδραυλικά αλλά μόνο πάνω από έδαφος και όχι υπερατλαντικά (ή γενικώτερα overseas),τότε όντως υπάρχει πρόβλημα-το οποίο όμως αποδεικνύεται εκ τού αποτελέσματος ότι οι πιλότοι "μπάλωσαν" επιτυχώς,προσγειώνοντας το αεροπλάνο χωρίς ν'ανοίξη μύτη.
Επίσης,πώς είναι δυνατόν να παγώσουν τα ηλεκτρικά μοτέρ;Τα υγρά τού υδραυλικού ναί,το καταλαβαίνω,αλλά ένας ηλεκτρικός κινητήρας,με ποιόν τρόπο;
Τέλος,δέν έχει κάθε υδραυλικό σύστημα το δικό του δίκτυο υγρού (ώστε άν αχρηστευτή ένα από τα τρία συστήματα,να είναι διαθέσιμα τα άλλα δύο);Δεν έχει νόημα αλλιώς,δηλαδή και τα τρία συστήματα να "εξυπηρετούνται" από ένα κοινό δίκτυο υγρού.