LOT B767 emergency landing (gears up) @ WAW

  • Thread starter jerry
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Προφανώς η απόφαση ελήφθη εξ αιτίας τής αδυναμίας εξεύρεσης χρημάτων γιά την αντικατάσταση και τών δύο κινητήρων (που είναι αυτοί που πιθανώς έπαθαν την μεγαλύτερη ζημιά,από το "σούρσιμο" στο έδαφος).Γιατί το υπόλοιπο αεροπλάνο (άτρακτος κλπ) δέν πρέπει να έπαθε τίποτε το σοβαρό-ίσως λίγο πίσω στην ουρά μόνο.

Οπότε το α/φος μάλλον ώς πηγή ανταλλακτικών θα χρησιμεύση γιά τά ομόσταυλά του....
 
Μην ξεχνάτε πως η LOT περιμένει (και αυτή) τα 787 που θα αντικασταστήσουν τα 767
 
όταν η παρέα του airliners.gr, πέταγε προς το Ιστορικό Ανόι, με τον Τζέρυ συζητούσαμε για τους πιλότους της LOT. Οι ποιο πολλοί από αυτούς ήταν πρώην πρωταθλητές στα ανεμόπτερα, για αυτό βοήθησε κι το υπέροχο belly landing

το πρωί μόλις γύρισα από την Οδησσό, άκουσα ακόμα μια μεγάλη μαλακία (κλασικά από το μέρος της εκκλησίας). Στους επιβάτες, υπήρχε ένας ιερέας, ο οποίος κατήχε σε ένα μπουκαλάκι/δοκιμαστικό σωλήνα 2 τρίχες από τον Πάπα Ιωάννη Παύλο τον ΙΙ, κι θέλουν να το ονομάσουν θαύμα του πάπα αυτό :wall: :wall:

επίσης στην Πολωνία άρχιζαν να δημιουργούν νέα λογοπαίγνια για τον πιλότο (το επώνυμο του στα Πολωνικά Wrona, σημαίνει Κουρούνα) όπως αυτό

Πέτα σαν αετός αλλά προσγειώσου σαν κουρούνα

Κουλάρε, πετάει ο δικός μας
 
:evil: συνήγορος του διαβόλου :evil: (κι ας με συγχωρέσει ο Θεός η εστω ο Πάπας)

Πίσω απο σχεδόν κάθε ηρωική και θεαματική αναγκαστική προσγείωση οπου οι ήρωες πιλότοι και ο μεγάλος Θεός έσωσαν τους επιβάτες κρύβεται μια ανθρώπινη γκάφα.
Οπως και στην περίπτωση του "ανεμόπτερου" της ΑιρΤρανσατ οπου αν το πλήρωμα είχε απλά εφαρμόσει οτι έλεγαν οι διαδικασίες δεν θα κινδύνευε η ζωή τόσων ανθρώπων, ετσι κι εδώ πιθανότατα οι ήρωες η/και πιθανότατα η LOT θα βρεθούν κατηγορούμενοι.

Στατιστικά οι πιθανότητες να μην κατέβει normal ή alternate ΚΑΝΕΝΑ απο τα 3 σκέλη είναι ανάλογες του να παίξεις λοτο το ίδιο Σάββατο σε 30 διαφορετικές χώρες και να πιάσεις τζακποτ σε ΟΛΕΣ.
Απ οτι διαβάζω στο avherald έχασαν ενα απο τα 3 υδραυλικά συστήματα 30 λεπτά μετά την α/γ και συνέχισαν να περάσουν τον Ατλαντικό (πιθανον να το επέτρεπε το MEL, αμφιβάλλω ομως αν ίσχυε αυτό για πτήση ETOPS).
Οταν εφτασαν στην Βαρσοβία κανένα απο τα ηλεκτρικά μοτέρ του alternate δεν δούλεψε, με τη γνωστή κατάληξη. Οταν κατόπιν το αεροπλάνο το σήκωσε γερανός και μπαλόνια, ολα τα σκέλη κατέβηκαν και το α/φος ρυμουλκήθηκε στο υπόστεγο. (τίποτε λοιπόν δεν είχε σπάσει/στραβώσει ωστε να εμποδίσει τα σκέλη να κατέβουν)
Αρα
-τα μοτερ ή οι υδραυλικές μονάδες είχαν παγώσει απ την έλλειψη υδραυλικού οπότε δεν έπρεπε να πετάξουν τόσες ώρες χωρίς υδραυλικά, ή
-το σύστημα του alternate extension δεν είχε συντηρηθεί σωστά ή δεν είχε γίνει reset μετά απο δοκιμή.

Και στις 2 περιπτώσεις έχουμε να κάνουμε με ανθρώπινο σφάλμα οπότε καλό είναι να κοιτάξουν πως να το διορθώσουν για να μην ξανασυμβεί και ας αφήσουν οι Πολωνοί τους ηρωϊσμούς και τα θαύματα για το χόλυγουντ.

:evil:
 
Nontas":3tb7r1vc said:
:evil: συνήγορος του διαβόλου :evil: (κι ας με συγχωρέσει ο Θεός η εστω ο Πάπας)
Γιά τον Θεό δέν ξέρω,εγώ πάντως σε συγχωρώ :D

Nontas":3tb7r1vc said:
Πίσω απο σχεδόν κάθε ηρωική και θεαματική αναγκαστική προσγείωση οπου οι ήρωες πιλότοι και ο μεγάλος Θεός έσωσαν τους επιβάτες κρύβεται μια ανθρώπινη γκάφα.
Δέν είναι απόλυτο αυτό.Εχουν υπάρξει πολλές περιπτώσεις όπου οι πιλότοι έσωσαν τους επιβάτες χωρίς το emergency να έχη προκληθεί από γκάφα κάποιου ανθρώπου.Πρόσφατο παράδειγμα ο θρυλικός πλέον (και νύν συνταξιούχος) Sully.Ούτε αυτός ούτε κανείς άλλος έφταιγε που μπήκανε οι χήνες στους κινητήρες.

Nontas":3tb7r1vc said:
Στατιστικά οι πιθανότητες να μην κατέβει normal ή alternate ΚΑΝΕΝΑ απο τα 3 σκέλη είναι ανάλογες του να παίξεις λοτο το ίδιο Σάββατο σε 30 διαφορετικές χώρες και να πιάσεις τζακποτ σε ΟΛΕΣ.
Απ οτι διαβάζω στο avherald έχασαν ενα απο τα 3 υδραυλικά συστήματα 30 λεπτά μετά την α/γ και συνέχισαν να περάσουν τον Ατλαντικό (πιθανον να το επέτρεπε το MEL, αμφιβάλλω ομως αν ίσχυε αυτό για πτήση ETOPS).
Οταν εφτασαν στην Βαρσοβία κανένα απο τα ηλεκτρικά μοτέρ του alternate δεν δούλεψε, με τη γνωστή κατάληξη. Οταν κατόπιν το αεροπλάνο το σήκωσε γερανός και μπαλόνια, ολα τα σκέλη κατέβηκαν και το α/φος ρυμουλκήθηκε στο υπόστεγο. (τίποτε λοιπόν δεν είχε σπάσει/στραβώσει ωστε να εμποδίσει τα σκέλη να κατέβουν)
Αρα
-τα μοτερ ή οι υδραυλικές μονάδες είχαν παγώσει απ την έλλειψη υδραυλικού οπότε δεν έπρεπε να πετάξουν τόσες ώρες χωρίς υδραυλικά, ή
-το σύστημα του alternate extension δεν είχε συντηρηθεί σωστά ή δεν είχε γίνει reset μετά απο δοκιμή.

Και στις 2 περιπτώσεις έχουμε να κάνουμε με ανθρώπινο σφάλμα οπότε καλό είναι να κοιτάξουν πως να το διορθώσουν για να μην ξανασυμβεί και ας αφήσουν οι Πολωνοί τους ηρωϊσμούς και τα θαύματα για το χόλυγουντ.

:evil:

Ομως το MEL ενός ETOPS-certified αεροπλάνου δέν λαμβάνει υπ'όψιν του ΚΑΙ αυτήν την παράμετρο;Δηλαδή η πιστοποίηση γιά ETOPS δέν σημαίνει ότι το αεροπλάνο μπορεί να διασχίση καί τον Ατλαντικό με δύο από τα τρία υδραυλικά εν ενεργεία;
(Με το ένα σίγουρα δέν μπορεί αφού ένα ίσον...κανένα).
Αν πάλι το MEL επιτρέπει πτήση με δύο από τα τρία υδραυλικά αλλά μόνο πάνω από έδαφος και όχι υπερατλαντικά (ή γενικώτερα overseas),τότε όντως υπάρχει πρόβλημα-το οποίο όμως αποδεικνύεται εκ τού αποτελέσματος ότι οι πιλότοι "μπάλωσαν" επιτυχώς,προσγειώνοντας το αεροπλάνο χωρίς ν'ανοίξη μύτη.

Επίσης,πώς είναι δυνατόν να παγώσουν τα ηλεκτρικά μοτέρ;Τα υγρά τού υδραυλικού ναί,το καταλαβαίνω,αλλά ένας ηλεκτρικός κινητήρας,με ποιόν τρόπο;

Τέλος,δέν έχει κάθε υδραυλικό σύστημα το δικό του δίκτυο υγρού (ώστε άν αχρηστευτή ένα από τα τρία συστήματα,να είναι διαθέσιμα τα άλλα δύο);Δεν έχει νόημα αλλιώς,δηλαδή και τα τρία συστήματα να "εξυπηρετούνται" από ένα κοινό δίκτυο υγρού.
 
Δεν το έγραψα σωστά, τo ΜEL αφορά την κατάσταση του α/φους πρίν πετάξει.
Οταν πετάει πρέπει να γίνει αυτό που λέει το checklist, τα ETOPS/company procedures και η κοινή αεροπορική λογική (airmanship).

Τα ηλεκτρικά μοτέρ μπορεί να παγώσουν αν έχει εισχωρήσει υγρασία. Δεν χρειάζεται να παγώσουν τα ίδια όμως αν έχουν να μετακινήσουν ή περιστρέψουν παγωμένους υδραυλικούς μηχανισμούς, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.

Τα κυκλώματα υδραυλικού είναι ανεξάρτητα και εξυπηρετούν απο κοινού διάφορα συστήματα ανάλογα με την κρισιμότητά τους. Στην συγκεκριμένη περίπτωση απ οτι διάβασα στο 767 το σ/π χάνει την υδραυλική ισχύ αν χαθεί το μεσαίο υδρ. σύστημα και έχει μόνο το ηλεκτρικό alternate.
 
Πάντως, όσον αφορά το total loss, δεν πρέπει να ξεχνάμε τη δομική καταπόνηση που δέχονται οι πτέρυγες στη βάση τους λόγω των ισχυρών κραδασμών που δημιουργούνται κατά το "σούρσιμο" με το βάρος του αεροσκάφους στους κινητήρες. Αν κάνουν NDI (Non-Destructive Inspection) σε 2-3 δομικά στοιχεία της ατράκτου και τα βρουν εκτός ορίων, λογικά δε συμφέρει η επισκευή.
 
Σωστότατον Bill !! Μόλις τελείωσα μεταπτυχιακό που ένα μέρος του ήταν και οι NDT (Non Destructive Techniques) στην αεροναυπηγική και εφαρμόζοντας απλά κάποια/ες από αυτές τις τεχνικές (π.χ. υπέρηχους, ακτίνες-Χ, ακουστική εκπομπή κ.α.) οι τεχνικοί της LOT θα διαπίστωσαν αν υπάρχαν ρωγμές, παραμορφώσεις, αποκολλήσεις και γενικώς αστοχίες μέσα στα υλικά λόγω της δομικής καταπόνησης και των φορτίων που δέχτηκαν από αυτή την προσγείωση και κατά πόσο αυτές έχουν φτάσει σε κρίσιμο μέγεθος. Αν έφτασαν τα υλικά στο σημείο αυτό τότε ο χρόνος ζωής τους τελείωσε και η αντικατάστασή τους κοστίζουν πολύυυυυ. Οπότε συν την πρόθεση της εταιρίας για αντικατάσταση των 767 σύντομα από 787 είναι καταλυτικοί παράγοντες.
 
Οσον αφορά τη ζημια την οποία μπορεί να έχει πάθει:
α) Η δομή όλων των αεροσκαφών είναι failsafe, δηλ οταν οποιοδήποτε εξάρτημα δεχθεί φορτίο μεγαλύτερο απο αυτό που μπορεί να αντέξει και αστοχήσει μεταφέρει το φορτίο σε κάποιο άλλo ή σε περισσότερα τα οποία έχουν σχεδιαστεί ετσι ώστε να το απορροφήσουν + κάποιο μεγαλύτερο περιθώριο αντοχής.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση το φορτίο απορροφήθηκε απο τα καλύμματα των κινητήρων, τα flaps, τους κινητήρες, και τα pylons. Εφ όσον τα τελευταία δεν αστόχησαν και δεν αποκόπηκαν απο τις πτέρυγες όπως προβλέπεται η ζημιά πρέπει να σταματά εκεί, και πιθανότατα είναι συμφέρουσα η επισκευή.
Αν προχώρησε και έχουν πάθει ζημιά τα pylons, τα spars στις πτέρυγες ή καποιο frame της ατράκτου δεν πρεπει να συμφέρει.
β) Οι κραδασμοί και συντονισμοί οι οποίοι μπορεί να προκλήθηκαν απο την τριβή μεταλλικών μερών με το διάδρομο πιθανόν να προκαλέσουν ζημιές σε εξαρτήματα τα οποία είναι μακριά απο τα σημεία επαφής οπως πχ το rudder ή το πιλοτήριο.


Ο σημαντικότερος παράγοντας για το αν τελικά θα παει για scrap είναι η εμπορική αξία του α/φους σε συνδυασμό με το ποσό και τους όρους με τους οποίους είναι ασφαλισμένο.
 
Top