Να μπει κανείς ή να μη μπει (στο αεροπλάνο);

  • Thread starter Thread starter aakunz
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

Θα μπαίνατε σε αεροπλάνο στο οποίο παρουσιάστηκε βλάβη και τώρα σας διαβεβαιώνουν ότι όλα είναι ΟΚ;

  • Ναι, κάνω την καρδιά μου πέτρα και μπαίνω

    Votes: 2 66,7%
  • Όχι! Με σε καμιά περίπτωση! Χίλιες φορές στο Τουρκμενιστάν, καλύτερα!

    Votes: 0 0,0%
  • Δε σου λέω! / Δεν ξέρω... τι τα ψάχνεις τώρα;

    Votes: 1 33,3%

  • Total voters
    3
Το θέμα της βλάβης δεν με φοβίζει καθόλου.Τους εμπιστεύομαι ότι δεν θα το πετάξουν με κάποιο σοβαρό πρόβλημα.Το μόνο που με φοβίζει στο αεροπλάνο είναι ο έντονος καιρός στην προσγείωση
 
@Connie:
Νομίζω οτι έτσι κι αλλιώς δε πρέπει να ανησυχείς. Αν πληροφορηθέις οτι βρέθηκε το πρόβλημα και επιδιορθώθηκε είναι ένας λόγος παραπάνω για να μπείς στο αεροσκάφος.
 
Προσωπικά παιδιά εγώ δεν σκέφτομαι ποτέ ότι θα συμβεί κάτι.Έχω τεράστια εμπιστοσύνη (ίσως αφελώς) στους μηχανικούς και στα ίδια αεροπλάνα που θεωρώ εντελώς bad luck το να συμβεί κάποιο ατύχημα.
Έχει συμβεί στον αεροπορικό βίο μου να βρεθώ σε τέτοια περίπτωση βλάβης (12 ώρες DC-10 της CUBANA παρακαλώ, στο Λονδίνο, 2 1/2 ώρες Α330 της Αir Madrid στον Παναμά) αλλά ουδέποτε σκέφτηκα να μην ταξιδέψω. Έχω και εκείνη την μαζοχιστική τάση να επιδιώκω να ταξιδεύω με κάθε περίεργο σοβιετικό ερείπιο (συγνώμη σύντροφοι) οπότε μάλλον σαν να πάω γυρεύοντας!!

Πιστεύω είναι ελαχιστότατες οι πιθανότητες να γίνει κάποιο ατύχημα και σίγουρα κινδυνεύουμε στατιστικά περισσότερο ταξιδεύοντας με αυτοκίνητο π.χ από Αθήνα στη Θεσσαλονίκη περνώντας το διαβόητο πέταλο του Μαλιακού παρά ταξιδεύοντας με αεροπλάνο.Ειλικρινά την τελευταία φορά που οδήγησα περνώντας τον Μαλιακό έτρεμα! Ηταν βράδυ δεν είχε φώτα ο κατεφημισμόν αυτοκινητόδρομος και πέρναγαν σαν τρελλές δίπλα μου οι νταλίκες.Ο απόλυτος εφιάλτης! Και μετά μου λέτε να φοβηθώ τα tupolev και τα ΙL???
 
Μου έχει τύχει πετώντας με το ΜΔ-11 της TG ( https://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?t=2403 ) κάπου πάνω από την Κεντρική Ασία, να εμφανιστεί μηχανικός στο πίσω galley, να ανοίγει ένα overhead panel, να βγάζει κατσαβίδια, φακούς κλπ σύνεργα και να αρχίζει τις εργασίες κανονικά. Δε σας κρύβω ότι ανησύχησα. Μέχρι να μάθω ότι ήταν απλώς μια βλάβη στις τουαλέτες ( :?: ), δεν αισθανόμουν πολύ άνετα. Αλλά ηρέμησα στη σκέψη ότι δεν πετούσα με κάποια τυχαία εταιρία. Θα μου πείτε, το κακό συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες! Αλλά, όπως έγραψε και ο jerry, το θέμα λήγει από τη στιγμή που έχω διαλέξει να πετάξω με κάποια εταιρία. Αυτό σημαίνει ότι -καλώς ή κακώς- την εμπιστεύομαι.

thanOS":1k83glbg said:
Προσωπικά όταν μπαίνω στο αεροπλάνο προσπαθώ να μη σκέφτομαι οτιδήποτε μπορεί να συμβεί και να απολαύσω το θέαμα (ή οτι φαίνεται τέλος πάντων απο το παραθυράκι.....το 757 θα έχει μεγαλύτερα παράθυρα...για να δούμε)...Έτσι κι αλλιώς, αν γίνει κάτι δε μπορώ να κάνω τίποτα. Η μόνη μου χρησιμότητα ώς επιβάτης είναι να παραμείνω ένα ψύχραιμο ballast στη θέση μου :-)
Όταν, πάλι, βρεθώ μέσα στο αεροπλάνο, προσωπικά διαβάζω κάθε φορά τις οδηγίες ασφαλείας (δεν υπερβάλω), μετράω τις σειρές μέχρι την κοντινότερη έξοδο (εμπρός ή πίσω μου ή και τα δύο), σκέφτομαι πώς θα την ανοίξω αν χρειαστεί και πώς θα βοηθήσω το πλήρωμα σε περίπτωση που μου ζητηθεί. Βεβαίως και μπορούμε να κάνουμε κάτι εκτός του να καθόμαστε σε στάση προσευχής (που κι αυτό μάλλον χρειάζεται...) σε περίπτωση emergency! Αρκεί μια κάποια εξοικείωση με την καμπίνα του αεροπλάνου που πετάμε κάθε φορά.

Όσο για το θέμα του τόπικ όπως το έθεσε ο aakunz, ψήφισα ότι θα ξαναέμπαινα.

Υ.Γ. Αλήθεια, έχετε ποτέ αναρωτηθεί πώς είναι "οι φωτεινές ενδείξεις κατά μήκος των διαδρόμων που οδηγούν στις εξόδους του αεροσκάφους"; Δείτε το αντίστοιχο παράδειγμα στο Α300και φανταστείτε το ίδιο σκηνικό με καπνούς, φωνές, κραυγές κλπ και αναλογιστείτε γιατί η εξοικείωση με την καμπίνα είναι εξαιρετικά σημαντική υπόθεση σε περίπτωση emergency.
 
George":2rm5znkw said:
Βεβαίως και μπορούμε να κάνουμε κάτι εκτός του να καθόμαστε σε στάση προσευχής (που κι αυτό μάλλον χρειάζεται...) σε περίπτωση emergency! Αρκεί μια κάποια εξοικείωση με την καμπίνα του αεροπλάνου που πετάμε κάθε φορά.

Σαφέστατα George. Πολύς κόσμος διαβάζει εφημερίδα η ετοιμάζεται για ύπνο την ώρα που εξηγούνται οι διαδικασίες εκτάτου ανάγκης (ή μιλάει στο κινητό), αλλά μόλις ακούσει για πρόβλημα διαμαρτύρεται και ζητάει άλλο αεροπλάνο. Ουσιαστικά, είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε αυτά που αναφέρεις.

Άλλωστε, αυτές οι διαδικασίες είναι για τους επιζήσαντες αφού περάσει το emergency...(και θα χρειαστεί να βρείς την έξοδο)

Όσο για το να βοηθήσεις το πλήρωμα...Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι να είσαι γιατρός, πιλότος ή μηχανικός αεροσκαφών και να σου ζητήσει το πλήρωμα να βοηθήσεις.
 
Όχι μόνο! Μπορεί να χρειαστεί να ανοίξεις εξόδους (ή παράθυρα) κινδύνου και να βοηθήσεις με διάφορους τρόπους στην εγκατάλειψη (εφόσον είσαι "able-bodied passenger"). Σε μια έρευνα σχετικού περιστατικού εγκατάλειψης που έγινε στις ΗΠΑ, παρατηρήθηκε ότι κανείς από τους επιβάτες δεν άνοιξε τα παράθυρα κινδύνου (όπου δεν κάθονται μέλη πληρώματος, αλλά απλοί -και ικανοί σωματικά- επιβάτες) και κανείς δε βοήθησε δύο ασυνόδευτα παιδιά να βγουν από την καμπίνα (!!!), παρά μόνο το πλήρωμα που έλεγξε την καμπίνα αφότου την εγκατέλειψαν οι υπόλοιποι επιβάτες. Σημειωτέον ότι δεν υπήρχε κανείς λόγος (π.χ. φωτιά ή άλλο εμπόδιο) που να μην επιτρέπει τη χρήση των παραθύρων κινδύνου (overwing window exits), που σημαίνει ότι απλώς εκείνοι που κάθονταν εκεί δεν έκαναν τον...κόπο (!) να τα ανοίξουν από μόνοι τους!

(ελπίζω να μου συγχωρήσετε το off-topic λόγω του ενδιαφέροντος του θέματος)
 
Θα ταξίδευα εκτός αν είχα εισητήριο με καμια τάφος -airlines, όπου ίσως να το ξανασκεφτόμουν!
Αν η επισκευή γίνει βάσει των προβλεπόμενων διαδικασιών όχι μονο δεν υπάρχει κανένας φόβος αλλά έχει προσεχθέι και δοκιμαστεί και με το παραπάνω το εξάρτημα που προκάλεσε τη βλάβη.
Μια περίπτωση που μου είχε τύχει το 2000 με Α321 της Lufthansa για Μόναχο,ενώ βρισκόταν στον 33R με full στοιχεία για απογείωση μετά απο μερικές εκατοντάδες μέτρα έκοψε τελέιως κινητήρες, φρέναρε σχετικά απότομα χωρίς reverse και βγήκε στην τελευταία σχεδόν έξοδο της πίστας του ανατολικού. Αιτία όπως μας ενημέρωσε ο κυβερνήτης οι κινητήρες δεν έδιναν πραγματικά full στοιχεία!! :shock:
Η βλάβη επιδιορθώθηκε και η πτήση έγινε τελικά με 4 περίπου ώρες καθυστέρηση χωρίς κανένα πρόβλημα εκτός του οτι αρκετοί χασαμε τελικά τις πτήσεις transit απο Μόναχο! :roll:
 
@George

Θα συμφωνήσω μαζί σου George για τους able passengers στο οτι θα πρέπει να προσφέρουν βοήθεια όταν χρειαστεί.

Όμως πιστεύω οτι το "πρόσταγμα" πρέπει να το έχει το πλήρωμα. Τουλάχιστον έτσι υποθέτω σε όλη τη συζήτηση μέχρι τώρα. Δε σημαίνει οτι επειδή κάθεσαι δίπλα στη πόρτα και μπορείς να την ανοίξεις οτι πρέπει να το κάνεις με τη πρώτη ευκαιρία!

Το αξιοπερίεργο στην ερεύνα που αναφέρεις (υπάρχει κάπου online?) θα ήταν να έχει πεί το πλήρωμα σε αυτούς τους επιβάτες να ανοίξουν τα παράθυρα και να μην το εκάναν.

Νομίζω οτι τα μεγάλα αεροπλάνα (όπου ο χώρος το επιτρέπει) έχουν κάποια μικρά ανακλινόμενα καθίσματα πολύ κοντά σε όλες τις εξόδους όπου κάθεται ένα μέλος του πληρώματος κατα την απογείωση και προσγείωση για να απασφαλήσει τη πόρτα και να την ανοίξει σε περίπτωση ανάγκης.

Τώρα βέβαια, το ερώτημα ίσως μπορεί να επεκταθεί λίγο....για παράδειγμα....Θα μπένατε στο αεροπλάνο αν ξέρατε οτι δεν έχει κανένα τεχνικό πρόβλημα αλλά η εκπαίδευση του πληρώματος της καμπίνας επιβατών είναι ελλειπής;
 
Top