Olympic Air A319/A320

  • Thread starter Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
STAVROS_ATH":2wb2k482 said:
Να πούμε αρχικά ότι δεν μπορούμε να συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα.Μπορεί το Q400 να έχει πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με ένα A320 πχ, αλλά συνήθως αποφέρει και ένα διαφορετικό έσοδο(έως 78 θέσεις το ένα, από 160 και πάνω το άλλο).

...με την προϋπόθεση ότι το διαφορετικό έσοδο θα προκύψει. Αν το πτητικό έργο είναι τέτοιο που δεν υπάρχουν περισσότεροι από 78 επιβάτες, τότε η απάντηση είναι κάτι παραπάνω από προφανής. Ακόμα και με 150 επιβάτες την ημέρα ανά προορισμό, το 78-ρι, με δύο πτήσεις, μια πρωί και μια απόγευμα, καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες του προορισμού από μία πτήση μόνο την ημέρα με το 150-ρι.


STAVROS_ATH":2wb2k482 said:
Τώρα η flybe είναι ένα ατυχές παράδειγμα,γιατί δε διαθέτει στόλο μόνο με ελικοφόρα, αλλά έχει και πολλά jet αεροσκάφη(Embraer).

και είναι επίσης ατυχές παράδειγμα λόγω του πολύ αυξημένου κόστους της....


STAVROS_ATH":2wb2k482 said:
Επίσης η Ελλάδα δεν μπορεί να συγκριθεί με Λιθουανία, Σλοβακία και Ουγγαρία λόγω έκτασης και κυρίως λόγω γεωγραφίας.Υπάρχουν νησιά, απομακρυσμένες περιοχές, όπου η σύνδεση με αεροπλάνο πολλές φορές είναι ο μόνος εφικτός τρόπος μεταφοράς.Άραγε τι δρομολόγια εσωτερικού υπάρχουν στις παραπάνω χώρες;
και ακριβώς σε αυτές τις απομακρυσμένες περιοχές το 78-ρι ελικοφόρο να είναι και η καλύτερη επιλογή...


STAVROS_ATH":2wb2k482 said:
Όσο για την αίσθηση που βγάζει η πτήση με ελικοφόρο είναι άλλο θέμα.Σαφώς και είναι ασφαλέστατα, σαφώς και είναι τα μόνα κατάλληλα να πετούν σε συγκεκριμένα αεροδρόμια, αλλά είναι θορυβώδη και στενάχωρα, τουλάχιστον έτσι τα αντιλαμβάνεται ο περισσότερος κόσμος και φυσικά έχει δίκιο.Πιστεύω ότι υπάρχουν πολλοί που θα δώσουν 10 και 20 ευρώ παραπάνω-ή ακόμα και περισσότερα-για να πετάξουν με jet παρά με ελικοφόρο, σε προορισμούς βέβαια που υπάρχει η δυνατότητα επιλογής.Δεν μπορούμε να κάνουμε κουμάντο στο τι γουστάρει ο καθένας και τι πληρώνει από την τσέπη του.
το κύμα της αντικατάστασης ελικοφόρων με regional jet ήταν στα 'χάι του' πριν 15 χρόνια. Με δεκάδες μικρές (και μέσω σύμβασης, και μεγάλες) εταιρείες πήραν τα Canadair RJ, Embaer, κλπ. Σήμερα γνωρίζουμε ότι αυτό είναι οικονομική αυτοκτονία. Με κατανάλωση καυσίμου πολλαπλάσιο του ελικοφόρου (για το ίδιο πτητικό έργο), είναι και περιβαλλοντικό έγκλημα.

STAVROS_ATH":2wb2k482 said:
Και βεβαίως έχουμε πολύ να διανύσουμε ακόμα ώστε να δούμε πχ το ATH-SKG να εκτελείται αποκλειστικά με ελικοφόρα.Είναι ακόμα σενάριο επιστημονικής φαντασίας.Δε σημαίνει ότι επειδή το δρομολόγιο είναι σύντομο το ελικοφόρο είναι και το πλέον κατάλληλο αεροσκάφος για αυτό το ταξίδι.
θα άλλαζα το 'αυτό το ταξίδι' με το 'αυτό τον όγκο πτητικού έργου'. Κανείς δεν θα δρομολογήσει 25 ελικοφόρα την ημέρα αντί για 10 Α320 σε έναν προορισμό όπως ATH-SKG / HER /RHO. Αλλά για τους άλλους? Βρίσκω παράλογο να το αποκλείσουμε...
 
gkali48":2dio3sul said:
1)αν οπως λες έχεις φαει τα αεροπλανα με το κουταλι θα ηξερες οτι η πλειοψηφια των regional εταιρειων χρησιμοποιούν ελικοφορα (τα οποια ουτε παλια ειναι ουτε απο τον πολεμο)
2)Τοτε οποιος δεν θελει να πεταξει π.χ Αθηνα -Θεσσαλονικη με ελικοφορο προτεινω το τρενο

3)eagle21:αλλο το αεροσκαφος(τζετ)κι αλλο το ελικοφορο,αλλο επιπεδο.Οι προπελες πεθαναν!
1.Τα ελικοφόρα δεν είναι όλα ίδια.Χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:στα εμβολοφόρα (piston-engined) παλιάς τεχνολογίας και στα τουρμποελικοφόρα(turboprop δηλ.turbo-propeller) νέας τεχνολογίας.
2.Αυτό είναι ενδιαφέρον σχόλιο.Πριν από μερικά χρόνια συγγενικά μου πρόσωπα προτίμησαν το τραίνο για να πάνε Θεσσαλονίκη.Πήραν τον "Αίολο" από το σταθμό Λαρίσης πού κάνει τη διαδρομή σε 5 ώρες και 55´.Επειδή η τιμή ήταν πολύ προσιτή κάθισαν στην πρώτη θέση με τα ωραία καθίσματα και πήραν πρωινό(είχε μπουφέ) σερβιρισμένο από "τρόλλεϊ".Και στην Ιαπωνία έτσι γίνεται.Τα τραίνα (υπερταχέα) είναι πολύ ανταγωνιστικά σε σχέση με τα αεροπλάνα.Έχω δεί στην τηλεόραση.Στην πρώτη θέση σέρβιραν ποικιλία από καπνιστά ψάρια σε μεγάλους ατομικούς δίσκους-κουτιά.
3.Όσο κι αν συμμερίζομαι τίς απόψεις σου περί εθνικής αεροπορικής εταιρείας (γιατί το έχω διαβάσει και αλλού,ότι κάθε χώρα έχει αυτό το δικαίωμα),οι προπέλλες υπήρχαν και θα υπάρχουν.Δεν μπορείς να βάλεις πχ στη Χίο ένα Embraer 145(37pax) ή ένα Embraer 170(70pax) όταν μπορείς να βάλεις ελικοφόρο Dash 8-100 και ATR-72 αντίστοιχα. "Rock and roll can never die"...
 
Έτσι όπως είναι τα πράγματα στη χώρα, όχι Q400, αλλά ακόμαι και Dornier είναι υπεραρκετό για αρκετούς προορισμούς.
Θέλω να πιστεύω ωστόσο ότι σε δρομολόγια όπου υπάρχουν κυρίως jet αεροσκάφη, η ζήτηση είναι τέτοια που δικαιολογεί την ύπαρξη τους.Δε νομίζω να υπάρχει δρομολόγιο ATH-HER ή ATH-SKG που η μέση πληρότητα του να είναι κάτω από 50%.Πάντως θεωρώ ότι πιο εύκολα φτάνει ένα A320 τους 100 ή 120 επιβάτες παρά ένα Q400 το full capacity(και δεν αναφέρομαι σε thin routes).Και αυτό γιατί μια εταιρία που δρομολογεί ένα jet σε κάποιο προορισμό έχει τη δυνατότητα να δελεάσει τους επιβάτες με ναύλους προσφοράς, να προσφέρει περισσότερα award tickets κλπ σε σχέση με τα ελικοφόρα, όπου οι φτηνοί ναύλοι είναι λιγότεροι και εξαντλούνται γρήγορα.Λογου χάρη ο 70ος επιβάτης σε ένα Q400 καλείται να πληρώσει ένα ναύλο Υ(fully flexible), ενώ ο αντίστοιχος σε ένα A320 αυνήθως ένα ναύλο semi flexible, αρκετά φτηνότερο δηλαδή.
To πρόβλημα με τα ελικοφόρα πέρα από τις αναλύσεις για το κόστος και τα έσοδα που αποφέρουν είναι η αντίληψη των επιβατών για αυτά.Διεθνώς δεν είναι προτιμητέα και μπορώ να καταλαβω το γιατί.Δεν είναι ότι το παίζει ο Έλληνας γκλαμουράτος, το ίδιο ισχύει παντού.Υπάρχουν δεκάδες διεθνή άρθρα που αναλύουν το δίλημμα jets or turboprops και την τάση του κόσμου να αποφεύγει τα τελευταία.Δεν ξέρω σήμερα ποια είναι η τάση στις αεροπορικές παγκοσμίως, αλλά οι μεγάλες ευρωπαικές τα αποφεύγουν σταθερά.Είναι και θέμα marketing ή πρεστίζ.
Σε "μεγάλα" δρομολόγια εσωτερικού με ξενίζει η ύπαρξη τους.Πριν λίγα χρόνια πολύ δύσκολα θα βλεπες να εκτελεί το ATH-HER ή ATH-SKG μη jet αεροσκάφος και ο κόσμος είχε "καλομάθει".(Και βεβαίως ο όγκος πτητικού έργου εδώ είναι τεράστιος).Μου χει τύχει να συναντήσω πολλές ξινισμένες μούρες στα αεροδρόμια όταν κάποιοι συνειδητοποιούν ότι τελικά θα ταξιδέψουν με ελικοφόρο.Ακόμα και σε sites κρατήσεων(το pamediakopes μου έρχεται στο μυαλό) υπάρχει φιλτράρισμα να αποφεύγεις ελικοφόρα.Και πάλι λογικό κατεμέ.Ίσως τα ελικοφόρα είναι υπερεκτιμημένα από αρκετούς, επειδή έχουν πολύ χαμηλότερο κόστος.Οι επιβάτες δεν ενδιαφέρονται συνήθως ούτε για τις οικολογικές ούτε για τις οικονομικές τους επιδόσεις και τείνουν να τα αποφεύγουν συστηματικά.Και δεν είναι θέμα έλλειψης αεροπορικής παιδείας.Είναι απλά θέμα προτίμησης.
 
Τα q400 μπορεί ίσως να είναι το καλύτερο ever αεροπλάνο που έχει μπει ποτε στα απαιτητικά δρομολογια των αεροδρομίων του Αιγαίου. Πλεονεκτήματα:
1. Επιδόσεις ανοδου, ταχύτητας και ανώτατο επιχειρησιακό ύψος. Ειδικά στην ταχύτητα πλεύσης σχεδόν ανταγωνίζεται τα... jet.
2. App speed και γενικοτερα καλή συμπεριφορά κατά τις προσεγγίσεις, ακομη και με ισχυρό πλαγιο άνεμο ( τα ATR εδώ είχαν μακρά και δοκιμασμένη καριέρα, αλλά θεωρώ πως το dash τα καταφέρνει ακομη καλυτερα).
3. Απαιτούμενο μήκος διαδρόμου για απογείωση προσγείωση, με άνεση εντος των οριων για όλα τα αεροδρόμια.
4. Διαθέσιμες θέσεις επιβατών. Με τις σχεδόν 80 θέσεις που προσφέρει ( 78), δυο δρομολογια την ημέρα με dash ισοδυναμουν με... δυομιση atr72, ή 4 atr42. Βεβαια θα πείτε, ναι αλλά μια πτηση airbus θα τους έπαιρνε όλους, αλλά αυτό θα σήμαινε τότε μια και μοναδικη πτήση την ημερα για κάποιο νησι του Αιγαιου, με τις προφανεις συνεπειες που θα είχε αυτο για τον προγραμματισμό του ταξιδιου των επιβατών. Σκεφτείτε ακομη την περίπτωση που δεν πραγματοποιηθεί για τον χ ψ λόγο το δρομολογιο, πας απευθείας για την επόμενη μερα, ενω αν υπαρχουν ακομη 2-3 πτησεις εντος της ημερας, μπορεί να φτασει καποιος στον προορισμο του την ιδια μερα , εστω και αρκετες ωρες αργοτερα απο τον αρχικο σχεδιασμο.
5. Οικονομικό για τον... επιχειρηματια που το εχει βάλει στη γραμμή, οπότε και σε σχεση με τον ικανο αριθμο επιβατών, μπορεί να δώσει κερδος με οχι και πολυ μεγαλα ποσοστα πληρότητας.

Μειονεκτήματα:
1. Ολίγον στεναχωρη καμπίνα - θέσεις.
2. Λόγω... ταχυτητας, ειδικά αν είναι γεμάτο, σχεδον δεν προλαβαίνεις να πιεις τον καφέ σου και αρχίζει κάθοδο :D :D ( Με τα ATR, μπορεί να αργούσες λίγο, αλλά απολάμβανες το ταξίδι περισσότερο, χαζευοντας τα νησιά από κάτω. Με το dash και τα ύψη που ανεβαίνει ( FL200-230) συνηθως, δεν μπορείς να δεις και πολλά...
 
Αν δεν κάνω λάθος το θέμα μας είναι για A319/320. Τα οποία είναι ΤΖΕΤ!!!! Όχι πρα πρα! Οπότε....φτάνουν τα Post εκτός θέματος! :rant:
 
Τελικά πετούν τα Airbus της Olympic Air; Αν ναι, ποια δρομολόγια εκτελούν;
 
Ναι, πετούν προς τα διάφορα ευρωπαϊκά αεροδρόμια στα οποία υπάρχουν paint shops κι επιστρέφουν αγνώριστα. Κάποιο Α319 θα πετάει μέχρι 19 Απριλίου μέχρι τη Βασιλεύουσα και έως τις 20 Απριλίου μέχρι το Παρίσι (των Βαλκανίων). Βέβαια, τον τελευταίο καιρό, τα equipment change γίνονται λίγες μέρες πριν την πτήση, οπότε τα Airbus θα εξακολουθήσουν να "παίζουν καθυστερήσεις", εκτός κι αν τα φάνε οι γλάροι κι αυτά.
 
Σιγουρα πεταει το OAJ, χτες μεταξυ αλλων εκανε την 606-607...
 
...και το SX-OAF πετάει. Σήμερα έκανε τις: ΟΑ940/1, 552/3, 309
 
Και το SX-OAR μόλις έφυγε απο Χίο για Αθήνα(ΟΑ0765) :wink:
 
Top